Mýtný systém v únoru napočítal na novém obchvatu Budějovic přes 40 tisíc nákladních aut
Obchvat Českých Budějovic (D3). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Celkově v únoru dopravci uhradili na mýtném 1,5 miliardy korun, meziročně o 17 % více.
Ale ty peníze nezaplatili dopravci. Oni to naúčtovali zákazníkům. Takže ty miliardy jsme zaplatili my co nakupujem v obchodech.
Chtěl bych se zeptat těch, kteří mi dali mínus, to jste tak naivní, že si myslíte že to mýtné si dopravci strhli z marží? Ty naklady na mýto jsou promítlé do ceny dopravy, tím se zvedá přeci cena zboží a ten, pro koho to zboží přepravují to promítá dál do ceny za kterou to nakupujete vy.
Ne, my to chápeme 🙂
Co navrhujete? Zrušit mýto? A naivně věřit, že díky tomu ceny klesnou?
Buďte soběstačný a NKD se sníží…
Panečku, to je objev…
Vozit zboží semo tamo je stále velmi laciné. Když vidím na Slovensku Magnesii nebo u nás Rajec (voda je těžká a objemná věc relativně nízké hodnoty), tak nestíhám žasnout.
Zase ta indukce 😀
Když se postaví nové koleje, tak tam taky bude tento komentář? Pořád bude víc a víc vlaků a nikdy se nedobereme konce. Místo luk a lesů budou všude koleje.
Takže se nemají stavět nové silnice ale nechat ty kamiony jezdit po silnicích které vedou uprostřed měst a kde čím dál větší doprava znepříjemňuje život tisícům lidí?
Po dálnici a přes město toho jezdí najednou víc než jezdilo přes město? Se mi moc nezdá…
Tak proto se to stavělo ne? Jinak pravý mazec přijde po dostavbě D3 v SČ a S 10 v Rakousku. Ale k tomu se infrastruktura buduje..
Po dostavbě D3ve Stč. kraji se tu provoz asi zvýší, ale dostavba S10 v Rakousku bude mít vliv opravdu minimální. Ten kousek, co chybí teď (Kaplice – Freistadt) už dálkovou dopravu v podstatě nijak neomezuje, pouze se jede pomaleji a míň plynule. Ale kolony zde opravdu nevznikají. Větší „špunt“ je Linec, než chybějící dálnice v přeshraničním úseku.
Lincem jsem projížděl v pátek i v sobotu a jako „špunt“ mi úplně nepřišel..páteční Vídeň bvla mnohem horší…
Linz špunt opravdu bývá…
No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic (viz komentář uživatele Aussiger). Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!
Pro některé lidi může být zase o kousek zajímavější jezdit na Brenner přes Linec než přes Mnichov, tak by mohl nastat přesun D5 > D3.
Nicméně změnu tras dopravních toků bych asi neoznačoval pojmem „indukce“.
No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic. Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!
No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic. Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!
Hezky se to tu odeslalo 3x. Škoda, že to „špatný“ nejde smazat…
Kdybyste byl registrovaný uživatel, tak pak vaše komentáře můžete mazat
Spíš kdybyste byl admin webu. 🙂
Pravda, jako větší špunt považuji Brno nebo můj oblíbený Ružomberok
V Českých Budějovicích by od prosince 2024 asi opravdu chtěl žít každý…
Průměrně 1.400 nákladních aut denně, které už nejedou přes město, ale okolo; takové zklidnění obyvatelé sídliště Plzeňská jistě uvítají.
Změnu lze zaznamenat i lacikým pohledem na Strakonickou ulici.
To „už“ je jen horní odhad – ne všechna nákladní auta, která jedou dnes po obchvatu, musela jet dříve přes město. V tomto konkrétním případě se tomu to číslo asi bude blížit, ale v ekonomii je potřeba počítat s tím, že jedna akce obvykle vyvolá více různých reakcí.
Nejhorší je, že teď tam začnou jezdit kamiony, které doteď nejzdili, ale to si místní zaostalci neuvědomí, jinak by byli proti obchvatu a pro celkové zklidnění dopravy.
Všechny kamiony které přijely od Prahy , doteď jely skrz Budějovice. A ty se teď Budějovicům vyhnou. A ještě víc se to vyčistí až bude hotový obchvat od Písku s napjením na D3.
Zklidňování dopravy je řešení pro dopravu po městě, ne pro dopravu dálkovou
Máte pravdu i zde konkrétně. Z Rakouska na Třeboň a dál směr Vysočina to bylo před otevřením obchvatu nejrychlejší po II/155, nyní se jezdí po D3.
Samozřejmě je super, že se doprava z vesnic na II/155, jen tvrzení o tom, že doprava na D3 = doprava odvedená z ČB není přesně, jak správně tvrdíte
Včerejší reálná cesta Třebonín – Pelhřimov (do nemocnice). Tam dopoledne II/155, Slavošovice, I/34, zpět odpoledne I/19, II/409, D3. Cesta tam 105km, 1:32, zpět 112 km, 1:18. Je to osobním autem, kamion po tý dálnici pojede pomaleji, bude muset až do Tábora (+3 km), ale vyhne se Pelhřimovu (za předpokladu, že pokračuje na Humpolec). Časově to tedy vychází stejně, kilometricky též, spotřeba (asi) bude nižší po dálnici, ale zase zaplatí víc na mýtu, navíc včera kyvadlový provoz za JH, tedy cca +5 minut na cestě tam… Takže kudy pojedu záleží jen na náladě, v případě osobáku hraje roli i dálniční známka,… Číst vice »
Nejen žít, ale i létat.😂