Mýtný systém v únoru napočítal na novém obchvatu Budějovic přes 40 tisíc nákladních aut

Obchvat Českých Budějovic (D3). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářObchvat Českých Budějovic (D3). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Celkově v únoru dopravci uhradili na mýtném 1,5 miliardy korun, meziročně o 17 % více.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepík

Ale ty peníze nezaplatili dopravci. Oni to naúčtovali zákazníkům. Takže ty miliardy jsme zaplatili my co nakupujem v obchodech.

Pepík

Chtěl bych se zeptat těch, kteří mi dali mínus, to jste tak naivní, že si myslíte že to mýtné si dopravci strhli z marží? Ty naklady na mýto jsou promítlé do ceny dopravy, tím se zvedá přeci cena zboží a ten, pro koho to zboží přepravují to promítá dál do ceny za kterou to nakupujete vy.

Matyáš

Ne, my to chápeme 🙂

Co navrhujete? Zrušit mýto? A naivně věřit, že díky tomu ceny klesnou?

Aussiger

Buďte soběstačný a NKD se sníží…

hroch.obojzivelny

Panečku, to je objev…

Michal M

Vozit zboží semo tamo je stále velmi laciné. Když vidím na Slovensku Magnesii nebo u nás Rajec (voda je těžká a objemná věc relativně nízké hodnoty), tak nestíhám žasnout.

libor

Zase ta indukce 😀

PanX

Když se postaví nové koleje, tak tam taky bude tento komentář? Pořád bude víc a víc vlaků a nikdy se nedobereme konce. Místo luk a lesů budou všude koleje.

Pepík

Takže se nemají stavět nové silnice ale nechat ty kamiony jezdit po silnicích které vedou uprostřed měst a kde čím dál větší doprava znepříjemňuje život tisícům lidí?

Michal M

Po dálnici a přes město toho jezdí najednou víc než jezdilo přes město? Se mi moc nezdá…

Aussiger

Tak proto se to stavělo ne? Jinak pravý mazec přijde po dostavbě D3 v SČ a S 10 v Rakousku. Ale k tomu se infrastruktura buduje..

bakiy

Po dostavbě D3ve Stč. kraji se tu provoz asi zvýší, ale dostavba S10 v Rakousku bude mít vliv opravdu minimální. Ten kousek, co chybí teď (Kaplice – Freistadt) už dálkovou dopravu v podstatě nijak neomezuje, pouze se jede pomaleji a míň plynule. Ale kolony zde opravdu nevznikají. Větší „špunt“ je Linec, než chybějící dálnice v přeshraničním úseku.

Aussiger

Lincem jsem projížděl v pátek i v sobotu a jako „špunt“ mi úplně nepřišel..páteční Vídeň bvla mnohem horší…

Ferda

Linz špunt opravdu bývá…

bakiy

No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic (viz komentář uživatele Aussiger). Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!

Michal M

Pro některé lidi může být zase o kousek zajímavější jezdit na Brenner přes Linec než přes Mnichov, tak by mohl nastat přesun D5 > D3.

Nicméně změnu tras dopravních toků bych asi neoznačoval pojmem „indukce“.

bakiy

No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic. Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!

bakiy

No právě. Takže zprovoznění dálnice v úseku Kaplice – Freistadt „nenaindukuje“ do obchvatu ČB v podstatě vůbec nic. Doprava se tu zvedne, až se odstraní „špunt“ v Benešově, zbytek už jsou jenom úpravy k pohodlnější, plynulejší, bezpečnější a příjemnější jízdě. Tím ale neříkám, že by se neměly udělat!

bakiy

Hezky se to tu odeslalo 3x. Škoda, že to „špatný“ nejde smazat…

PetrN

Kdybyste byl registrovaný uživatel, tak pak vaše komentáře můžete mazat

Michal M

Spíš kdybyste byl admin webu. 🙂

asfalter

Pravda, jako větší špunt považuji Brno nebo můj oblíbený Ružomberok

Jan

V Českých Budějovicích by od prosince 2024 asi opravdu chtěl žít každý…

Karl vB.

Průměrně 1.400 nákladních aut denně, které už nejedou přes město, ale okolo; takové zklidnění obyvatelé sídliště Plzeňská jistě uvítají.
Změnu lze zaznamenat i lacikým pohledem na Strakonickou ulici.

Filip Jirsák

To „už“ je jen horní odhad – ne všechna nákladní auta, která jedou dnes po obchvatu, musela jet dříve přes město. V tomto konkrétním případě se tomu to číslo asi bude blížit, ale v ekonomii je potřeba počítat s tím, že jedna akce obvykle vyvolá více různých reakcí.

Georg

Nejhorší je, že teď tam začnou jezdit kamiony, které doteď nejzdili, ale to si místní zaostalci neuvědomí, jinak by byli proti obchvatu a pro celkové zklidnění dopravy.

Pepík

Všechny kamiony které přijely od Prahy , doteď jely skrz Budějovice. A ty se teď Budějovicům vyhnou. A ještě víc se to vyčistí až bude hotový obchvat od Písku s napjením na D3.

Adam Ř

Zklidňování dopravy je řešení pro dopravu po městě, ne pro dopravu dálkovou

Adam Ř

Máte pravdu i zde konkrétně. Z Rakouska na Třeboň a dál směr Vysočina to bylo před otevřením obchvatu nejrychlejší po II/155, nyní se jezdí po D3.

Samozřejmě je super, že se doprava z vesnic na II/155, jen tvrzení o tom, že doprava na D3 = doprava odvedená z ČB není přesně, jak správně tvrdíte

bakiy

Včerejší reálná cesta Třebonín – Pelhřimov (do nemocnice). Tam dopoledne II/155, Slavošovice, I/34, zpět odpoledne I/19, II/409, D3. Cesta tam 105km, 1:32, zpět 112 km, 1:18. Je to osobním autem, kamion po tý dálnici pojede pomaleji, bude muset až do Tábora (+3 km), ale vyhne se Pelhřimovu (za předpokladu, že pokračuje na Humpolec). Časově to tedy vychází stejně, kilometricky též, spotřeba (asi) bude nižší po dálnici, ale zase zaplatí víc na mýtu, navíc včera kyvadlový provoz za JH, tedy cca +5 minut na cestě tam… Takže kudy pojedu záleží jen na náladě, v případě osobáku hraje roli i dálniční známka,… Číst vice »

MichaelP

Nejen žít, ale i létat.😂