Mýtné klesá. Plateb od českých dopravců ubývá, u zahraničních kamionů je stále růst
Silnice I/13 v Málkově u Chomutova. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Za tři čtvrtletí letošního roku uhradili dopravci na mýtném 11,16 miliardy korun.
Bylo by možné zjistit jaký podíl na výběru mají nově zpoplatněné úseky? Rozdíl oproti loňskému roku by pak byl přesný.
Děkuji
To přestali jezdit?
Nebo prostě hledají trasy „bez poplatku“ ?
Kolikrát vidím náklaďáky jezdit i tam kde mají zákaz (tranzit), nebo po silnicích 3 a 4 tříd (těm s oblibou říkám cyklistezky).
Když nemám na dalnici, tak ji objedu.
Tak ono ne všechny firmy leží hned u dálnice. Naše firma má tři provozovny všechny jsou defakto v trojúhelníku cca 30km a vede k nim silnice první třídy. Samozřejmě se z ní musí sjet a posledních pár cca 5km musí dojet po jak říkáte cyklostezce.. I u nás na vesnici máme pár firmiček kam sem tam přes týden přijede kamion a taky nejsme hned u dálnice. Bohužel dneska je v každé vesnici nějaká firma. Například se vozí i balíky sena do družstev a úplně stejně se tam jezdí pro mléko. Takže bohužel proto potkáte kamion i tam kde by jste… Číst vice »
Jak se říká: Kdo chce víc, nemá nic.
Pokud to znamená nižší opotřebení silniční sítě, tak to není úplně špatná zpráva…
Pokud to ale znamená důsledek poklesu naší ekonomiky, pak to špatná zpráva je.
Pokud jsou to kamiony pouze projíždějící, tak to špatná zpráva není…
Právě že je. Naše kamiony nemají co vozit (klesá naše produkce) zatímco v zahraničí tomu tak není.
Já bych v tom spíš viděl přesun dopravců do jiných segmentů kamionové dopravy nežli je mezinárodní, používající zpoplatněné trasy. Do stavebnictví a těžby dřeva. Za další je to i pokles vozidel v parku dopravců, protože nejsou řidiči a nebudou.
Tak podle statistiků průmyslová výroba roste, pokus by jste měl pravdu, tak by klesala… takže buďto jiné přepravy než kamionem, nebo masivní objizdeni placených úseků..
Taky by to mohlo znamenat odklon od ekonomiky skladů a montoven k něčemu chytřejšímu, ale ani já takový optimista nejsem.