Mýtné druhý měsíc v řadě vyneslo přes 1,5 miliardy, výběry táhnou nové sazby za CO₂

Kamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion na dálnici D3. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pokud by růst udržel toto tempo do konce roku, vybere stát za celý rok 2024 kolem 17 miliard korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jozef chreno

Krásne vám plníme státní kasu s téma nenáviděnými kamiony ,nemáte zač .A stát se nám odvděčí tak že nasazi zákazové značky z Prahy do Brna …Timto mu děkujeme..Taky děkujeme za uzavřené všechny odpočívky na D1 a můžem nadále vykonávat Bruselem nařízené bezpečnostní pauzy na výjezdech a nájezdech.

Petr David

Kasu kamionová doprava zdánlivě plní, přitom ale plundruje přírodu a potápí domácí producenty. Jak je kamionová doprava „utlačována“ je vidět na počtu kamionů v provozu.

Lípař

Musíte si vybrat. Buď chcete jíst, kupovat si různé nové věci a „plundrovat“ přírodu, nebo začít lovit a krást. Nejsem kamioňák ale představa že budou obchody zásobovány jinak než kamiony je směšná a nereálná. Většinu věcí co doma máte, vám přivezl kamion. Neříkám že je to optimální eko doprava ale rozhodně je pro nás nejdůležitější.

Petr David

Vybrat si nemohu, v demokratickém systému mám jeden hlas. Tady na diskuzi hájím švýcarský systém, který dokàže regulovat.kamionovou dopravu. Vy tlačíte tak akorát do extrému: buď současný stav, nebo návrat na stromy. A to je ukázka, že nechcete hledat řešeni, že hrajete divadlo. Já jsem proti tahání stejného zboží Evropou proti sobě. Proto navrhuji tvrdé, ale vzhledem k zaměstnanosti, zpoplatnění dopravy. Nikoli zákaz kamionů!

Petr David

Milion jabloní se vytrhalo. Orná půda ustupuje betonu. Vlastně proč ne? Vše se dá přece dovážet!
Věci? Tak to jste dál supr připomínku. Levné šunty na jedno použití, to je melasa. Těžba surovin-doprava, výroba-doprava, rozvoz do obchodu-doprava. Jak dlouho tato věc fungovat?

J.Š.Hájek

Pokud to povede k přesunu přepravy na koleje, tak potom je nutno zatleskat. Je samozřejmě jasné že ne vše lze přepravit po kolejích v čase a místě. Maximální omezení kamionové dopravy na nezbytně nutné je cesta k uvolnění silnic a dálnic a také v mnoha lokalitách ke zlepšení života (zdůrazňuji že nejsem jakkoliv spojen ani jinak smýšlející s ekologickými spolky).
Pro příklad – pokud se vyplatí vozit uhlí z Mostecka do oblasti Bruntálska pomocí kamionů tak je něco špatně…

Josef Schüller

Pokud si vzpomínám tak se mýto zavádělo proto, aby se snížil tranzit kamiónů přes českou republiku. A dnes jsou všichni nadšení jak výběr stoupá.

Petr David

Postupně zdražovat.

Milan

Zaplatili jste za všechno přesně o tyto peníze víc a dostali jste míň. My nic, jen politici a úředníci. Prémie budou.

Bobik

Takže zvýšené náklady se promítnou do cen a ve výsledku to všechno zaplatí lidi. Vše bude dražší, aniž by bylo jasné, co přesně za tu vyšší cenu lidi získají. Čili lidem klesne životní úroveň (vše bude dražší) a zároveň dojde k nabourání sociálního smíru (nebude hmatatelné, co přesně za tu vyšší cenu dostanou). A ne, nějakými abstraktními řečmi o externalitách, „dotování podnákladů“ atd. se je, obávám se, uhlácholit nepodaří. Tady to bude chtít tvrdá čísla. Jinak je to jenom živná půda pro populisty všeho druhu na rozehrání písničky o tom, jak stát (vláda, grýndýlisti, Brusel, etc…) akorát tahá peníze z… Číst vice »

Otto

Chca nechca musime drzet vysi myta s okolnimi staty, jinak se tady nehneme…

Bobik

Tohle chápu. Ovšem jinak mě zaráží to ohromné ticho, místo ptaní se po smyslu.

Jaaa

Ptaní po smyslu? Protože je to jasné každému, kdo chodil do školy?

A kdo ne, snad umí používat internet a informace si dohledá?

madusan

Asi stejný princip, jako nikdo historicky nezdůvodnil středověké odpustky.Bohužel, vše je jen další a další daň.Politika vyvolených elit a všichni, včetně zdejších ekominusářů to zaplatíme.Spíš mě udivuje, kolik lidí je schopno toto odírání běžných lidí podporovat.

Jiří Kocurek

Kdyby kamion měl platit 1000 korun na kilometr, tak to přece potraviny nezdraží, když se budou jíst … v Praze místně vyrobené.
Jen teda najít Ježíše, ten to dokázal se dvěma pecny chleba.

Petr David

Zkuste si těch vašich tisíc kačet vynásobit stovkou a potom tisícovkou.

Jiří Kocurek

Jakože by každý kamion zaplatit 100.000.000 Kč/km, porože jediná cesta kamionu z Prahy do Brna přesahuje HPD české republiky?

Vite co? Nikdy nechoďte na koncert, kam přijela kapela autem. Nedejbože, aby kamionem přivezli jevištní techniku.

Petr David

Máte-li pocit, že odmítám jakoukoli dopravu, tak jste pochopitelně vedle. Domnívám se, že konkrétně Vám jsem vysvětlil několikrát, že jsem pro razantní zpoplatnění kamionového tranzitu. Tedy melte si tady svoje extrémní výlevy, na ty jsem krátký.

peter

Akym sposobom planujete rozlisovat kamionovy tranzit a netranzit ?

Petr David

Žádným. Platit za každý km a na všech cestách. To, že tím nejvíc zdraží tranzit je snad jasné.

peter

Takze za tranzit povazujete aj to, ked sa diel ktori vyrobi v Mobise v Ziline a dovezu ho do Hyundaja v Mosovciach.

Prosim Vas, vy sa cim zivite ? Prekladanim papieru z jednej kopy na druhu ?

Petr David

Po pravdě neřeším význam slova tranzit, hájím myšlenku platby za každý km na všech cestách. Kdo vyžaduje koncový produkt, ať si zaplatí každý km. Co je na tom k nepochopení?

peter

Ja som bol v tom, ze na toto prave sluzia spotrebne dane.

Ok, takze mozem pozadovat po kazdom, kto vyuziva kazdy cyklocesty, nech si za ne zaplati ? Tak isto mozem chciet po kazdom, kto vyuziva verejnu dopravu, nech si za nu plati plne naklady ?

Petr David

Požadovat můžete co chcete, já vidím, že cyklisté nelikvidují přírodu tak, jako kamiony. Jsem tedy jednoznačně pro švýcarský systém.

peter

Cyklisti nelikviduju prirodu? Ten zabor pody cyklocestami vam zrazu nevadi?

Klasicky oportunisticky pristup. Bojujem len proti tomu, co bude na mna mat minimalny vplyv.

Ja som za zrusenie vsetkych dotacii. Chces cyklocestu – plat na nej myto.

Chces cestovat verejnou dopravou? Plat plne naklady.

V takej Prahe by museli vzrast trzby z verejnej dopravy 5 az 6 nasobne.

Petr David

Švýcarský systém znamená zvýšit mýtné a výtěžek vložit do železniční infrastruktury.

Daniel

Jakože zábor dálnice 50m na šířku ne vadí a zábor cyklostezky 1 m na šířku vadí? No vy to máte v té hlavě nějaké pomotané.

peter

Na to, ake su prepravne prudy na niektorych cyklotrasach, tak aj ten 1 meter je vela.

Predpokladam, ze zasadne nakupujete tovar, ktory sa prevazal zo vzdialenosti len par 100 km, takze vsetok spotrebny tovar bol vyrobeny v CR, lebo pokial nie, tak si vlastne sam sebe odporujete. Zasadne nakupujete tovar v obchodoch, ktore su zasobovane zeleznicou alebo cyklotrasami.

Obcas ma napada, ze by bolo zaujimave urobit sociologicky prieskum.
Bolo by zaujime vediet, kolko sa tu vyjadruje aktivnych zelezniciarov.

Daniel

No, silničních fanatiků, zaslepenců a demagogů je tu očividně dost. Bavit se s vámi nemá cenu, kolovrátek je proti vám nula.

peter

Ja sa snazim len uviest vase riesenia do praxa.

Napriklad. Co take mesta a dediny kde nevedie zeleznica. Tym kompletne zdrazime vsetku dopravu ? Ake riesenie ponukate pre nich ? Ci tam dotiahnete zeleznicu ? Moja oblubena oblast Frydku Mistku. Taky Brusperk, Fricovce, Staric, Palkovice, Hukvaldy, Kozlovice atd. V pohode 10 000 a mozno aj viacej obyvatelov. Pre nich je ake riesenie, ked ma byt spoplatneny kazdy kilometer autom

Jaaa

“ Predpokladam, ze zasadne nakupujete tovar, ktory sa prevazal zo vzdialenosti len par 100 km”

A proč to nenecháte trhu? Jen ať doprava platí všechny náklady, které způsobuje.

peter

Dobre, ale preco chce extra zdanit jeden druh dopravy – v tomto pripade cestnu a takymitpeniazmi dotovat iny druh dopravy.

Preco ten druhy druh dopravy ma byt dotovany ?

Petr David

Pro udržitelnost ŽP?

Daniel

Po vzoru vyspělého a bohatého Švýcarska.

Jaaa

Fakt vás baví systematicky rozbíjet prakticky veškeré diskuse na tomto serveru tapetováním naprosto evidentních argumentačních faulů, zde slaměným panákem?

PetrH

Kocurek je nudící se důchodce…

Daniel

Hele a jaktože nižší životní úroveň občanů, kterým kamiony jezdí pod okny nevadí? Jo a občani to už dnes dost tvrdě hradí. Nevíte, že z daní nás všech se automobilovým dopravcům staví dálnice, odpočívky parkoviště? Nevím o žádném poplatku soudruhů kamionistů na zlepšení silničních komunikací. A jestli ti není jasné, proč jsou výfuky škodlivé, doporučuji pytel na hlavu a do toho pytle hadici z výfuku. Pokud z toho neleze žádný velký špatný, tak nám oznámíte jak dopadl tento hokus pokus. V opačném případě si předem zavolejte záchranku, poležíte si pár dní na JIP.

Jiří Kocurek

“ z daní nás všech se automobilovým dopravcům staví dálnice“

Děláte, jako by pro společnos žádný přínos nebyl. Ale když přijde na stavbu cyklostezky, tak najednou to bicyklem odvozit nejde, jako nákup z obchodu.

Petr David

A jaký teda ten přínos je? Hektary betonu?

peter

Takze vase heslo je uzkorozchodka do kazdeho domu ?

Petr David

Nikoli, tranzit na koleje, lépe-vozit na kratší vzdálenost.

Jakub Kubec

Pane, vy to asi nemyslíte špatně, ale u nás to bohužel absolutně nejde v dohledné době zrealizovat. Kolik si myslíte, že máme asi železničních přechodů k našemu největšímu obchodnímu partnerovi – SRN? A jaká na těch tratích je asi volná kapacita? Nebo dokonce kolik máme těch tratí do SRN elektrifikovaných? Tak si to zjistěte a pak si to rozmyslete s tím švýcarským modelem….. Krom železničního spojení na Slovensko a dál na východ jsme na tom opravdu velmi ale velmi špatně. Chápu, že laik to asi neví…..

Petr David

Naráz to udělat opravdu nejde, špatné je to, že se ještě nezačalo.

Daniel

Tak proč se hraniční železniční přechody rušily? Není trochu hloupé 30 let po revoluci, že jsou železniční přechody na hranicích useknuté jako by socík skončil včera?

Daniel

Dřív to tak bylo a předci postavili víc železničních tratí než my dnes s gumokoly.

peter

Prezradte ako by sa tak stavali napr. tie cyklotrasy, ak by nebolo ciest. Ku kazdej stavbe by sa postavila docasne uzkorozchodka ?

Petr David

Osolit tranzit po švýcarském vzoru?

Jiří Kocurek

Nahoře požadujete osolit stotisíckrát víc než 1000 kč/km.

Takže ne, vy švýcarský vzor nechete. Vy chcete totální likvidaci.

Petr David

Překrucujete. Snažil jsem Vám vysvětlit, že je přijatelnější vozit cokoli na stovku km, proti tranzitu Evropou.

peter

Takze hovorite, ze v ceskej republike zacnete pestovat banany a pomarance ?

Menej extremny priklad. Viem o fabrike, ktora lisuje diely pre x zakaznikov a potom vyrobene diely rozvaza po Europe. Takze podla vas je lepsie postavit x fabrik ? Vstupne suroviny namiesto jedneho miesta rozvazat po tych x miestach ?

Petr David

„Takze hovorite, ze v ceskej republike zacnete pestovat banany a pomarance ?“

Ne, nic takového nepíšu, banány a pomeranče ať si koncový spotřebitel zaplatí i s dálkovou dopravou.

Je-li systém výroby postaven tak, že je nutné vozit každou součástku, tak ať je doprava zpolatněna. Všechno krát km.

Daniel

Fanatici vás budou vždycky brát za slovo. Máte samozřejmě pravdu, kterou ovšem dotyční nechtějí chápat. Ovšem i z jejich daní se dotuje kamionový tranzit, tedy opravy po něm.

peter

Fanatici ako vy by prikazali zeleznicnu povinnost. Ked vam vadi tak kamionova doprava, odporucam severnu korea. Tam sa s kamionovou dopravou casto nestretnete, no len neviem, ci by ste tam chceli zit.

Petr David

Sáně borový, pěkně hlazený.

Daniel

Jojo, železniční teror, ale kamionová totalita je ta pravá svoboda. Pro ČESMAD možná.

Jaaa

“ Fanatici ako vy by prikazali zeleznicnu povinnost.”

Argumentační faul. Mluvte za sebe a nevkládejte cizím do úst, co nikdy neřekli!

peter

Takze tych 100 mld. kc za spotrebnu dan sa podeje kde? Kedze vam tak strasne vadia kamiony, predpokladam, ze zasadne vyuzivate zeleznicnu dopravu. Len neviem ako to mate napr. s takymi potravinami, este som na pole uzkorochodku nevidel. Pracovne som pochodil par druzstiev a ziadnu zeleznicnu vlecku som v nich nevidel. Len casto som stretal kamion s cisternovym navesom, ktory zvazal z tych druzstiev kazdodenne mlieko do mliekarne.

Petr David

Přiznám se, že mi strašně vadí tahání stejného zboží Evropou.

peter

A stahovani ludi vam nevadi? Viete kolko ludi zo Slovenska pravidelne chodi robit do Nemecka. Kolko vyprodukovaneho CO2 by sa usetrilo, kebyze vsetci sedia ako nezamestnani na zadku doma na Slovensku. Malo by to aj dalsi vplyv na produkciu CO2. Kedze by boli bez penazi, tak sa znizi ich spotreba a tym padom sa usetri dalsia produkcia CO2.

Petr David

U přebujelé dopravy vidím jako zásadní problém zábor půdy, nikoli CO2. Příroda vytrvale ustupuje. Je jen otázkou času, kdy nám vystaví účet.

Jiří Kocurek

A někdy taky cisterna s palivem pro zemědělské stroje.

… jsem zvědavý, kdy budou požadovat placení externalit i po IZS, protože sanitka do porodnice 4 litry paliva!!!

peter

Ked si zoberiete, kolko CO2 vyprodukuje clovek za zivot, tak z pohladu produkcie CO2 by bolo idealne, aby ziadna sanitka nesla.

Jaaa

Další argumentační faul šikmá plocha.

PetrH

Už to ani není 100 miliard, jenom 84 mld za loňský rok. A to ji platí například i vlaky, dieselagregáty a vnitrostátní letecká doprava.

Daniel

Taky jsem byl na poušti, ale deštný les jsem ta neviděl.

Jaaa

Samozřejmě že to zaplatí lidi, ale na tom není nic špatného – buď si toho cením víc/potřebuju to víc, než jsou náklady, tak to zaplatím – nebo ne.

Jak jako “nikdo”? Dokázala to už studie Exxonu (ano, té ropné společnosti) už ze sedmdesátých let, od té doby se vědecká jistota pouze zvyšuje.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/veda/exxon-to-vedel-nova-studie-ukazuje-jak-tezari-predpovedeli-ze-zpusobi-zmenu-klimatu-10940

Externality jsou jasně popsané: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Adaptace_na_glob%C3%A1ln%C3%AD_oteplov%C3%A1n%C3%AD

A kde se má CO2 asi tak měřit?

Bobik

Jak jako, kde se má CO2 měřit? Tak pokud je to takový bubák, jak se prezentuje, tak snad v rámci celého životního cyklu dané věci, resp. všech věcí, ne? Tedy od vykopání potřebných surovin ze země, přes jejich zpracování, výrobu produktu, přes jeho životnost, až po konečnou likvidaci.
Po celou tuhle popsanou dobu, ten životní cyklus, přece kvůli dané věci dochází k produkci CO2.
Jinak je to jako umístit vodoměr až za prasklinu na trubce a na základě toho, co mi ukazuje si lebedit, jak se mi podařilo ušetřit vodu. A že mi před tím vodoměrem stříká fontána ignorovat.

Zdrasa

Konečně i nějaká konstruktivní poznámka. Tohle je dost aktuální problém, nad kterým by se mělo více přemýšlet. Například by mě samotného zajímalo, jak moc reálně ekologická je elektrodoprava s bateriemi.

Jaaa

Měří se každý krok životního cyklu. Přečtěte si odkazy místo spekulování.

Zdrasa

Abstraktní řeči o externalitách? Tak se zkuste ještě jednou zamyslet. Externality ze znečištění nejsou ničím jiným, než budoucími náklady. Samozřejmě si můžeme hrát na pštrosa, strkat hlavu do písku a tvářit se, že nás se to netýká. Ale ten problém se tím akorát odsune a stejně v budoucnu přijde a na jeho řešení bude třeba ještě vyšších nákladů než dnes. A to teprve bude problém s populisty.

troglj

Věda samozřejmě má mnoho důkazů, že hlavním (nikoliv jediným) důvodem současné klimatické změny je člověk a že hlavním strašákem je CO2 (opět je to hodně zjednodušující, lepší by bylo psát o skleníkových plynech obecně, významný vliv na klima mají ale i změny v krajině, narušení hydrologického cyklu nebo degradace půd, které by měly potenciál hodně CO2 vázat, atd.). Není tedy pravda, že to nikdo nebyl schopen doložit, spíše to část populace nechce přijmout, což je lidská přirozenost, špatným zprávám obecně věříme hůře. Atmosféra Země je složená dominantně z dusíku (N2, 78%) a kyslíku (O2, 21%). Proč zrovna dvouatomové molekuly neabsorbují… Číst vice »

Bobik

Ano, nejsme ve při, popsal jste to perfektně. Jenže právě ďábel se skrývá v detailu. Čili politici se zaměří na něco, co se „dobře měří“ a zbytek se jaksi ignoruje. Případně se tlačí to, co „nejsnáze projde“, bez ohledu na to, zdali to skutečně způsobuje nejvíc problémů. Takže skrz povolenky daníme CO2, ale velkoagrárníky dál v klidu necháme mít „širé rodné lány“, které tvoří tepelné ostrovy způsobující tryskové proudění úplně stejně, jako rozpálený parkoviště před supermarketem. A pak jim ještě dosypeme, když brečí, že sucho, takže jim vlastně platíme za to, co si způsobili sami. A aby na to bylo,… Číst vice »

troglj

Necháváme. Proč myslíte, že nejvíce demonstrovali ti největší a nejbohatší a malí a ekozemědělci ne.
Jiná věc je byrokracie, tam se shodneme všichni.

mimochodem

Mnooo, jestlipak to nahodou nebylo quli tomu, ze ti mali a „eko“ zemedelci sklizejici akorat tak bioseno, dostali pri posledni uprave dotaci zasadne pridano a jsou tak maximalne spokojeni, kdezto ti velci dostali vyrazne mene (ale furt maji nejake uspory z rozsahu, tak je to tolik nepali) a uplna katastrofa je to pro stredni zemedelce a JZD, kteri zustali delat na sebe, ale delaji vic jak tech 150 ha … Takze sice tem strednim klesly dotace, ale zato jim vzrostly naklady (ceny hnojiv, dan z nemovitosti atp.) a klesly trzby (protoze levny import z mimo-EU zemi). Pokud se chcete k… Číst vice »

troglj

Ale ani. Ať demonstrují proti byrokracii nebo dotačním pravidlům. Ale ne proti nechávání10% půdy ladem a další vědecky podloženými opatřeními k zachování biodiverzity a ekosystému vých funkci půdy.

Kebab

Podepisuji. Ono se často zapomíná na to, že abychom mohli životní prostředí efektivně chránit, musíme zůstat jako společnost dostatečně bohatí, protože ta ochrana něco stojí. Stačí se podívat hned do prvních zemí za východními hranicemi EU. Odpadky se dodnes nosí k řece a ta je každé jaro odnese. Nějaký svoz nebo dokonce třídění je naprosté scifi, na to prostě nemají.

troglj

My jsme dost bohatí. Mezi horním kvartilem určitě.

Petr David

Itálie není za východní hranicí. Nedávno kámoš popisoval, jak se separují odpady putující do moře. Řešení-kari síť, oka 10x10cm.

Jinak k ochraně ŽP je třeba snížit spotřebu každého z nás, řeči o závislosti ŽP na bohatství jsou (promiňte) -výmluva.

Bobik

Jenže snížit spotřebu každého z nás, to bude problém. A ještě větší snížit ji tak, aby zároveň neklesla životní úroveň. A je to vůbec možné? Spoustu věcí si člověk kupovat prostě musí, protože nevydrží a rozpadnou se krátce po uplynutí záruky. Budeme tedy v rámci snížení spotřeby třeba nařizovat, že místo dvouleté záruky bude povinně třeba desetiletá? Jenže pak ta daná věc bude logicky dražší a tím pádem i pro část lidí méně dostupná, či nedostupná – a to je právě pro ně už snížení životní úrovně. Takže tohle se moc s pochopením asi nesetká. Mimoto spousta věcí není problém… Číst vice »

Petr David

Lidstvo se snižování životní úrovně nevyhne, planeta má stále stejné rozměry a možnosti, proti tomu jde zvyšující se spotřeba a přelidněnost. V lepším případě snížení ž. úrovně, v horším případě – nechci domyslet.

Jaaa

Jak vidno, silniční nákladní doprava je silně podnákladová a zcela jistě ji neomezuje zvýšeni poplatků.

Daniel

A proto se nemůžeme divit nerealizovanému převodu na koleje. Holt dotovaný způsob dopravy bude vždy preferovaný, oproti kolejové dopravě, kde je poctivě zpoplatněn každý metr. Ale co, oni to daňoví poplatníci zacálují, a běda jestli ne. Začneme vyhrožovat zdražením mlíka a rohlíků.

Daniel

V pořádku, je třeba snižovat státní dluh omezením zbytných výdajů, jako je dotování poškozování vlastního státu, přírody a zdraví občanů, stejně jako dotování cizího byznysu státem.

Vít

Kdopak ty zvýšené náklady asi zaplatí 🙂

Zdrasa

Jakože ty externality se dodnes z veřejných financí neplatily?

Vesper

Ne, externality silniční dopravy nikdo neřeší ani neplatí. Bere se že tu holt jsou, což je mrzuté, ale nedá se nic dělat.

Zdrasa

Neplatí? Takže stát skrze pojišťovny neplatí za léčbu rakoviny plic? Nebo za bouračky? Nevyplácí kompenzace zemědělcům za zničenou úrodu stále častějšími extrémy počasí? To snad nechcete tvrdit, že ne?

Kaba

Stat plati zdravotni pojisteni a povinne ruceni?
Dival jste se nekdy na vyplatni pasku a mate auto?

Zdrasa

Snad si nemyslíte, že se z tohodle všechny ty náklady poplatí…

Jiří Kocurek

Zemědělci vám leží na srdci…

Vy si nejezdíte nakoupit přímo na pole, že ne?

Jak se asi dostanou potraviny do vašeho talíře… že někde na cestě byla ta zcela nepotřebaná silniční doprava, potraviny ve městě v obchodě jsou nulový přínost?

Jiří Kocurek

Jo ale je tady jedna nepříjemná věc: Ony ty traktory pálí tu samou naftu jako kamiony a tím pádem by měly z emisí CO2 platit taky. To abychom zemědělcům zachránili půdu. Hlava XXII

Motorák za kýbl nafty samozřejmě CO2 pohlcuje a tak je Regionova Cargo idální pro vožení zeleniny z mrazíren do Prahy.

Zdrasa

Netuším, proč tu mlátíte do slaměného panáka. Nikde jsem tu netvrdil nic o tom, že se mají potraviny dovážet Regionovou nebo nějakou podobnou kravinu. Vlastně ani moc nerozumím, jak to souvisí s tím, co jsem psal.

Daniel

Na kocurka nemá cenu reagovat. Ten z malé prasklinky v koleji udělá druhou studénku a z požáru 10 kamionů táborový ohníček na opíkání klobás.

Petr David

Kamionový tranzit Evropou?

Zdrasa

…cože? Kde si jak stěžuji na zemědělce? Pouze konstatuji, že kvůli stále častějším extrémům počasí se jim bude muset vyplácet stále více peněz za zničenou úrodu.

Jaaa

Jj, aji na radioaktivitu z jaderných zdrojů se lze dívat, že tu holt je, což je sice mrzuté, ale nedá se nic dělat. Co na tom, že to lidem kriplí životy.

Kaba

Kde je ta radioaktivita z jadernych zdroju?
Melete nesmysly.

Jaaa

Třeba v Černobylu, na Majaku nebo ve Fukušimě?

A u chemických továren je to taky cajk?

Jiří Kocurek

Tak Černobyl, to byla nehoda, taky tam bylo ZZ mimo provoz.
Tak bychom mohli napsat o železnici totéž, Pardubice, Pernink, Stéblová….

peter

Vam vznika elektrina v zasuvke alebo si ju vyrabate ebenovou tycou a liscim chvostom ?

Este aj tie vase milovane vlaciky jazdia na elektriny a akosi vyroba elektriny pomocou ebenovou tycou by bola strasne neefektivna.

Jaaa

Odmítáte si uvědomovat, že jakoukoliv svou činností ovlivňujete svoje okolí.

Nebo chemická továrna má právo vypouštět rtuť a kyanidy do okolního prostředí jenom proto, že někdo “bohatne”?

peter

S elektrinou vam to nevyslo, takze skusate dalsie slameneho panaka.

Ohladne chemickej vyroby sa neorientujem, takze skuste mi dat priklad chemickej tovarne v Europe, ktora legalne vypusta ortut a kyanidy do okolneho prostredia.

Jiří Kocurek

Externalitou myslíte DPH z prodaného zboží?

Jo vím, stavba vodoovu žádné benefity nepřínáší, protože k tomu byla potřeba silniční doprava…

Kaba

A kdo rikal, ze se boj se zmenou klimatu nevyplati? Sklimakeptici!

Zdrasa

Asi chápu, kam tím mířite, ale takto bych to neformuloval. My si tu sice můžeme zajuchat, jak máme pár miliard navíc, ale ty peníze stejně budou potřeba na řešení externalit. Například na všechny ty kompenzace zemědělcům kvůli častějším extrémům počasí nebo na zvýšené náklady na zdravotnictví opět kvůli vedrům nebo i třeba kvůli znečištěnému ovzduší. Ostatně tohle je i celá úvaha za tou myšlenkou zpoplatnění vypouštění CO2. Plus to má motivovat firmy k tomu, aby se i snažili ho vypouštět méně. Ale přijde mi, že v Česku se o tomto moc nemluví a nepřemýšlí, obvykle se to jen odbyde nějakou… Číst vice »

Kaba

To byla ironie. Samozrejme, ze jde jen o zvysovani moci socialistickeho statu a nadstatu.
A ta pavedecka teorie o zmenach klimatu zpusobenych biogennim plynem, nikoliv zmenami vykonu Slunce, to uz je do nebevolajici lez. Typicky vedecky svetovy nazor.

Jaaa

Tak se pochlubte, kolik máte doktorátů a z čeho, že víte co je vědecké a co ne. 😀

MaT

Biogenní plyn? Tak si někdy napusťte místnost (nebo třeba nějaký velký pytel) CO2, vlezte si do ní (do něj) a pak si něco povíme, jak je biogenní… 🙂

mimochodem

Neopomenul jste ve vasi uvaze slunecni svit, vodu a kyticky?

Zdrasa

Přijdete prosím o tom pohovořit k nám na přírodovědeckou fakultu? Jsem si jist, že fyzičtí geografové a klimatologové budou z vaší myšlenky nadšeni. Na co se zabývat skleníkovým efektem, tady máme novou vševysvětlující teorii!

Jaaa

Mne tohle opravdu baví – můžete mít za sebou prokazatelné vědecké praxe kolik chcete, jouda od volantu vás ale stejně bude přesvědčovat, že vy tomu opravdu nerozumíte.