Mýtné dál roste, počet registrovaných vozidel překročil 900 tisíc

Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářKamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Osm z deseti zaregistrovaných vozidel má zahraniční registrační značky.

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin1

No, tady je nakrásně vidět, jak stát podporuje přesun zboží na železnici. 🙂 Zatím to zůstává stále jen u slov. Z velké části i kvůli neschopnosti Správy železnic a samozřejmě samotného MD, které nedokáže svými kroky proklamovaná pravidla nastavovat a dodržovat. Druhá věc – vysokorychlostní vážení a přetěžování kamionů, ale to je kapitola sama o sobě.

Xapadlo

Není divu, že přes naše území projíždí tolik například polských kamionů. Pokud je mýtné v Polsku cca o 60 % dražší než u nás, často se jim vyplatí zvolit delší trasu přes Česko. Je smutné, že si necháváme ničit dálnice tranzitní dopravou, zatímco nákladné opravy nakonec platí čeští daňoví poplatníci.

Chronosphere

To jako že pojedou z Gdaňska do Katovic přes Brno?

PetrN

Zrovna argument s Polskem autora výše před vámi nedává absolutně smysl, protože polské kamiony přes nás proudí hlavně přes Brno na Rakousko nejrychlejší trasou. Ale faktem je že kamiony z Balkánu jezdí od Budapešti k německému Norimberku často přes Brno a Prahu, přitom je o 70km kratší a rychlejší trasa přes Vídeň a Passau. Je to mj. kvůli ceně mýta a zákazu noční jízdy kamionů v Rakousku a dalším důvodům že si v ČR můžou dovolit výrazně více než právě v Rakousku…

🦃 Krocan

Jaká je cena mýta pro nejběžnější soupravu v CZ a v A?