Mýtné dál roste, počet registrovaných vozidel překročil 900 tisíc
Kamion, ilustrační foto. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Osm z deseti zaregistrovaných vozidel má zahraniční registrační značky.
Osm z deseti zaregistrovaných vozidel má zahraniční registrační značky.
No, tady je nakrásně vidět, jak stát podporuje přesun zboží na železnici. 🙂 Zatím to zůstává stále jen u slov. Z velké části i kvůli neschopnosti Správy železnic a samozřejmě samotného MD, které nedokáže svými kroky proklamovaná pravidla nastavovat a dodržovat. Druhá věc – vysokorychlostní vážení a přetěžování kamionů, ale to je kapitola sama o sobě.
Není divu, že přes naše území projíždí tolik například polských kamionů. Pokud je mýtné v Polsku cca o 60 % dražší než u nás, často se jim vyplatí zvolit delší trasu přes Česko. Je smutné, že si necháváme ničit dálnice tranzitní dopravou, zatímco nákladné opravy nakonec platí čeští daňoví poplatníci.
To jako že pojedou z Gdaňska do Katovic přes Brno?
Zrovna argument s Polskem autora výše před vámi nedává absolutně smysl, protože polské kamiony přes nás proudí hlavně přes Brno na Rakousko nejrychlejší trasou. Ale faktem je že kamiony z Balkánu jezdí od Budapešti k německému Norimberku často přes Brno a Prahu, přitom je o 70km kratší a rychlejší trasa přes Vídeň a Passau. Je to mj. kvůli ceně mýta a zákazu noční jízdy kamionů v Rakousku a dalším důvodům že si v ČR můžou dovolit výrazně více než právě v Rakousku…
Jaká je cena mýta pro nejběžnější soupravu v CZ a v A?