Muzeum znovu zkouší soutěž na renovaci tří parních lokomotiv, Conrad Vorlauf nebude provozní
Z provozu historické lokomotivy 464.102. Foto: archív Bohumíra Goldy
Národní technické muzeum se znovu pokouší skrze výběrové řízení najít firmy, které zrenovují tři vzácné parní lokomotivy: 411.019 Conrad Vorlauf
Podívejte se jak jede renovace Slovenské strely…. jsou toho plná média, dnes zrovna na ČT24 reportáž z restaurátorské čalounické dílny. Dle informací z médií se na Slovenské strele podílí 9 restaurátorských firem a jejich dodavatelé. Proč o tom sem píši? Protože ukázaná platí. Zatímco pan Novotný z NTM furt něco tři roky soutěží, i když mohly být již všechny tři mašinky opravené, tak jeho předchůdce dozoruje za objednatele rekonstrukci vozu (a mohu konstatovat, že velmi svědomitě). Takže, nechť si každý z obecenstva udělá vlastní úsudek proč to někde funguje a někde ne. Argumenty odvolávající se na legislativní problémy při zadávání… Číst vice »
Kdyby nechali kluky z Jaroměře tu 411.019 dodělat a kdyby prodloužili Chrochtíkům s Goldou smlouvy na provoz i opravy 464.102, tak by jim zbyly i prachy na opravu té 365.0 do vystavovatelného stavu. Novotný je lhář a kašpar, co parním mašinám vůbec nerozumí. ale není se co divit. NTM nemá v Železničním muzeu jediného odborníka přes opravy a provoz parních lokomotiv. Pan Zelený je údajně emeritní traťmistr a pan Müller je bývalým strojvůdcem nových trakcí, kurátoři jsou hošánci co mají humanitní vzdělání a dle mého názoru nerozeznají metrický závit od Whitworthova závitu. Tohle panoptikum včele s diletantem Novotným rozhoduje o… Číst vice »
Zprovoznění 404.003 chtěli financovat Norové, dojelo to na pojištění 500 000 kč/ rok, které by platil provozovatel.Opravdu takové žáby na prameni jako v NTM aby člověk pohledal …
Jo, je to smutný, ale to snad už nejsou jen břídilové, to už musí být záměrné.
Všichni víme, jak NTM přistupuje ke zprovozňování parních lokomotiv… Šrotiště, tedy, pardón, depozitář, v Chomutově je plné výjimečných strojů, které, bohužel, už nikdy nevyjedou.
Hlavně, že všechny unikátní stroje, které byly na Moravě, např. 477.060, 475.1142 či 498.106, museli z jejich dep hezky „ukrást“ a převést do Chomutova! Pokud mě paměť neklame, mělo tehdejší DKV Bohumín v plánu stroj 477.060 zprovoznit.
MarSei: Musím se ozvat vzhledem k několika nepravdám, které uvádíte. 477.060, 475.1142 a 498.106 nebyly ukradeny z Moravy. Tedejší způsob předávání lokomotiv do NTM nebyl na bázi „krádeže“, ale předáním hospodářskou smlouvou, případně jiným legálním způsobem. V té době mě není nic známo o aktivitě některého depa o ponechání těchto a s tím s Vámi souhlasí, unikátních strojů v depu. 477.060 byla společně s 464.202 dovezena do Čelákovice a představte si měly v uhelných prostorech ještě uhlí, dvě konve s olejem a vodou ve vanách. Druhé dva stroje vzhledem k provoznímu stavu se přesunuly do tehdejšího depa v Č. Velenicích,… Číst vice »
Měli Conrada raději nechat k pomalé rekonstrukci v Jaroměři. To co měl v Jaroměři, byla naděje, to co má v Chomutově je naleštěná smrt. Popravdě je těžké zůstat slušný.
Myslím že kdyby dali do Jaroměře těch šest mega tak ho maj hotovýho za dva tři roky …. co vlastně tak fatalního teď chybí?
chuť do práce, nadšení.. vypisují výberka, mašinám nerozumí. Jsou to pražští kancelářští nefachčenkové. To co by spolek udělal za 3 mega oni soutěží za 6.
Chuť do práce – pro pražáky, potažmo čecháčky, sprostý výraz… Hlavně, že museli vyžrat mašiny z Moravy! Pravda je, že minimálně polovinu z těch 6 mil. by udělali nadšenci přímo v depu zadarmo, stejně, jako to funguje ve spoustě spolků. Nejdříve, ať nechají nadšence a dobrovolníky udělat to, co udělat můžou a teprve ty odborné práce (oprava či výměna kotle adt.) ať zadají do soutěže.
Hele Moraváku vychladni. Nám mašinku taky sebrali (a jsme z Prahy). Kdyby NTM v roce 2018 přistoupilo na náš návrh postupné opravy 464.102, dle našeho technologického postupu, tak by mašinka jezdila. A za rozpočet výrazně nižší. Nyní, je dle mého názoru po více než dvouletém odstavení nereálné lokomotivu 464.102 s předepsaným rozsahem oprav, který je nedílnou součástí technické dokumentace lokomotivy opravit za NTM nabízenou částku, neb dlouhodobým odstavením se rozsah prací bude zcela jistě navyšovat. Pokud by NTM v roce 2018 akceptovalo námi určené technologické postupy a podmínky, lokomotiva by dnes již jezdila.
Je mi jasné, že by „ušatá“ už dnes jezdila. Doufejme, že s NTM ještě někdy vyjede… Pamatuji si tuhle lokomotivu v provozu, několikrát jsem s ní jel.
Kdyby všechny ty skvosty, které v Chomutově jsou, byly provozní, mohlo by to skvěle konkurovat muzeu v Lužné – to by byl NDŽ…
opakuji – vracečka – 3 zpět.. jak jednoduché, jak obvyklé, jak k blití …
tím jsem samozřejmě myslel co ještě fatálního chybí z technického hlediska, když je hotový kotel a nepletu-li se i pojezd, nadšení by asi v Jaroměři nechybělo….
jenže z Jaroměře by nepřišla vracečka ..
První slovo, co mě napadlo – čučkaři.
Co Chomutov schvátí, to už se na koleje nenavrátí :/
Tak tohle je vážně super… hlavně že byl problém v tom, že to trvá dlouho, že to je neakceptovatelné… Navíc jedním z argumentů NTM bylo, že se mašinka zase rozjede vlastní silou a že se tak stane do tří let… nikoli třeba za deset v Jaroměři… ale hlavně, že nakonec opravdu pojede… a jaká je skutečnost? Na mašině se neudělal ani nejtek, možná jen setřel prach… a kdo ví jestli vůbec… a hle, tři roky uplynuly a po třech letech oznámení – NIKDY JEZDIT NEBUDE. Velice skvělé, velice odpovědně vůči všem, kdo na ní nechali kus života, případně přispěli do… Číst vice »
To už by mělo být trestné.
takže se potvrdilo to, co říkám už dlouho. NTM che leštěnky do muzea, nemá zájem o provozováná parních lokomotiv. Takže stejnej osud potká po dalším kole ušatou – ušetříme a necháme ji jen ve vystavovatelný podobě, Matěje, opět jen ve vystavovatelný podobě (což je, generáku kotle, na kterou se sehnalo mimo NTM několik milionů Kč muzejníci odpískali a že n atom nebudou participovat…) NTM je instituce vitrínek, ne instituce schopných a řádných hospodářů, ketří chápou, že nejlepší historie je ta, která funguje…
V chomutovském depozitáři je plno zajímavých lokomotiv, které již nikdy nevyjedou vlastní silou.
Vím. znám to tam velmi dobře. O to větší bezmoc se mnou cloumá, když si uvědomím kolik práce a peněz různí lidi do mašin investovali, starali se… vyprávět může spoustu lidí, Jka z Jaroměře, třba i z Chrochtíka, Valaši, kteří na opravu Matěje sehnali miliony od kraje, měst, atp. Do toho všeho NTM hodilo vidle. A mohl bych jmenovat další a další…. Jednoznačně konstatuju že NTM cíleně likviduje provoz mašin, které vlastní.
Super, tak mi prosím vraťtě tu trubku z kotle kterou jsem ve sbírce zaplatil, když nebude potřeba. Kikoti.