Muzeum získalo kabinku z lanovky na Ještěd, připomene její výročí

Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhyLanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy

Veřejnosti se představí i kabina z roku 1933.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hadrapsn

Ještě by to chtělo pisoár, ať je ta sbírka kompletní.

Jan

Neví někdo jak dopadá vyšetřování/soud ohledně odpovědnosti za smrt průvodčího LD?

Rudolf Tuček

Těžko někoho odsoudite když všechny revize a prohlidky byly prováděny podle předpisů.

Jan

Jestli byly prováděny by mělo odhalit právě to vyšetřování, jenom nevím jestli už skončilo. Pokud všechno bylo podle předpisů, měly by se asi změnit minimálně ty předpisy…

Petr

No to snad ne, už zase „chceme dotace“. Ta kabinka má historickou hodnotu, ale za dotace ji zprzníme (pardon, zrekonstruujeme) do stavu po vyrobení…

Hans N.

Viděl jste jak kabina vypadá? Naposledy sloužila jako včelín. Je z ní jen „hrubá“ staba. Bez skel či obložení. Renovaci a uvedení do vystavovatelného stavu si nepochybně zaslouží.
A dotace? Je v péči muzea (rozpočtové organizace), ne v péči banky.

Josef Švejk

Jsem zvědav, jestli se vůbec někdy dočkáme nové lanovky!

Jerys

Taky . To je problém natáhnout lana a dát tam dvě kabinky.

Martin

Je

Jerys

Obrovský ..v roce 2023

Jiří Kocurek

a to potřebuješ parťáka jak někdy před sto rokama?

PeDazOl

Vemte špulky s lany, hasák, kleště, nějaký ty koncovky a klidně tam ty lana natáhněte 🙂

Jerys

Potřebuji parťáka..

Martin

Reportér zdopravy.cz: „a pane můžete nám říct, co teď děláte?“…. Jerys: „teď tahám lano, potom budu zavěšovat kabinu…. utáhněte mi to tady“…. jak Kaiser s Lábusem….

Jiří Kocurek

Jo, je. Zakázková výroba a nechají si to zaplatit.

Jiří Kocurek

Ale dát tam vázací lano a zavěsit dvě TOI TOI, to by si mohla dát nějaká puková kapela do videoklipu.

Jerys

Jaka zakázková.. po světě se nestaví lanovky

Jiří Kocurek

Ano, zakázková. Každá lanovka je namíru. I to lano se dělá zvlášť pro každou jiné – délka, nosnost.
To není jak 810, kterou si koupíte ojetou a může jezdit po kolejích.

Jerys

Je to dva roky.. a stále nic.. před sto lety by to už měli.

PvvS

A už je snad vypsaný výběrko na zhotovitele, ví se kudy povede trasa, jaké tam budou kabinky ? Bez toho se blbě vyrábí.

Jerys

Kde asi povede trasa snad asi z druhé strany…. Ano bez stemplu se dneska úředník ani nevysere.. kabinky ..kopí od firmy co je vyrábí asi ne.

PvvS

Hm, co třebas to projednávaný prodloužení ke konečný ? A s jakou konfigurací lan to má být ? S jakou kapacitou ? Bude to sedačka, kyvadlo, oběžnej systém. Kabinky pro 4 nebo pro 20 osob ?
A kdopak to zaplatí ? Žádná firma nevyrábí lanovky jen tak z ničeho, vždyzky se to ladí přesně na místní potřeby.
A bez výběrka by šel úředník, kterej by to zadal do výroby, rovnou sedět.

kix

lano se tam měnilo dokonce nedávno, takže v tom bych problém neviděl a kabinky jsou 2 k dispozici..teda teď už ta rezervní půjde do muzea..ale byly k dispozici 2..takže teoreticky se mohlo jezdit do pár týdnů od nehody

Twix

Natáhnout lana na stávající konstrukce lanovky? Fyzicky to možné je, dejme tomu že tomu někdo dá i povolení k provozu, ale už vidím ty davy cestujících co si zaplatí adrenalinové svezení tou „padací lanovkou“ a tu frontu uchazečů o práci průvodčího.

Jerys

Tak radši nebudeme dělat nic..

Twix

Ano, radši nic než tohle. Obnovit lanovku v dosavadní podobě je nemožné především z morálního hlediska.

Martin

Přesně….

kix

jaká je pravděpodobnost, že dojde opět k nehodě? Navíc o tomhle „problému“ se vědělo už léta a nikoho to netrápilo

Oldřich Vacek

Nebýt úspor, jezdí dodnes. Oproti dosavadní lanovce, která měla přitažná a tažná lana zdvojená, zůstalo po rekonstrukci v letech 1971–1974 již jen po jednom tažném a přítažném laně.

kix

ani ty zdvojené nejsou všespásné..ono to pak klidně udělá „domino“ efekt, prdne jedno, dojde k prudkému rychlému přenesení váhy na druhé a to rupne tím také

T679.2

Já bych radši tu původní než nějakou novou.

PvvS

Kterou ? Tady je původních několik …