Muzeum získalo kabinku z lanovky na Ještěd, připomene její výročí
Lanová dráha Horní Hanychov - Ještěd před nehodou. Foto: České dráhy
Veřejnosti se představí i kabina z roku 1933.
Veřejnosti se představí i kabina z roku 1933.
Ještě by to chtělo pisoár, ať je ta sbírka kompletní.
Neví někdo jak dopadá vyšetřování/soud ohledně odpovědnosti za smrt průvodčího LD?
Těžko někoho odsoudite když všechny revize a prohlidky byly prováděny podle předpisů.
Jestli byly prováděny by mělo odhalit právě to vyšetřování, jenom nevím jestli už skončilo. Pokud všechno bylo podle předpisů, měly by se asi změnit minimálně ty předpisy…
No to snad ne, už zase „chceme dotace“. Ta kabinka má historickou hodnotu, ale za dotace ji zprzníme (pardon, zrekonstruujeme) do stavu po vyrobení…
Viděl jste jak kabina vypadá? Naposledy sloužila jako včelín. Je z ní jen „hrubá“ staba. Bez skel či obložení. Renovaci a uvedení do vystavovatelného stavu si nepochybně zaslouží.
A dotace? Je v péči muzea (rozpočtové organizace), ne v péči banky.
Jsem zvědav, jestli se vůbec někdy dočkáme nové lanovky!
Taky . To je problém natáhnout lana a dát tam dvě kabinky.
Je
Obrovský ..v roce 2023
a to potřebuješ parťáka jak někdy před sto rokama?
Vemte špulky s lany, hasák, kleště, nějaký ty koncovky a klidně tam ty lana natáhněte 🙂
Potřebuji parťáka..
Reportér zdopravy.cz: „a pane můžete nám říct, co teď děláte?“…. Jerys: „teď tahám lano, potom budu zavěšovat kabinu…. utáhněte mi to tady“…. jak Kaiser s Lábusem….
Jo, je. Zakázková výroba a nechají si to zaplatit.
Ale dát tam vázací lano a zavěsit dvě TOI TOI, to by si mohla dát nějaká puková kapela do videoklipu.
Jaka zakázková.. po světě se nestaví lanovky
Ano, zakázková. Každá lanovka je namíru. I to lano se dělá zvlášť pro každou jiné – délka, nosnost.
To není jak 810, kterou si koupíte ojetou a může jezdit po kolejích.
Je to dva roky.. a stále nic.. před sto lety by to už měli.
A už je snad vypsaný výběrko na zhotovitele, ví se kudy povede trasa, jaké tam budou kabinky ? Bez toho se blbě vyrábí.
Kde asi povede trasa snad asi z druhé strany…. Ano bez stemplu se dneska úředník ani nevysere.. kabinky ..kopí od firmy co je vyrábí asi ne.
Hm, co třebas to projednávaný prodloužení ke konečný ? A s jakou konfigurací lan to má být ? S jakou kapacitou ? Bude to sedačka, kyvadlo, oběžnej systém. Kabinky pro 4 nebo pro 20 osob ?
A kdopak to zaplatí ? Žádná firma nevyrábí lanovky jen tak z ničeho, vždyzky se to ladí přesně na místní potřeby.
A bez výběrka by šel úředník, kterej by to zadal do výroby, rovnou sedět.
lano se tam měnilo dokonce nedávno, takže v tom bych problém neviděl a kabinky jsou 2 k dispozici..teda teď už ta rezervní půjde do muzea..ale byly k dispozici 2..takže teoreticky se mohlo jezdit do pár týdnů od nehody
Natáhnout lana na stávající konstrukce lanovky? Fyzicky to možné je, dejme tomu že tomu někdo dá i povolení k provozu, ale už vidím ty davy cestujících co si zaplatí adrenalinové svezení tou „padací lanovkou“ a tu frontu uchazečů o práci průvodčího.
Tak radši nebudeme dělat nic..
Ano, radši nic než tohle. Obnovit lanovku v dosavadní podobě je nemožné především z morálního hlediska.
Přesně….
jaká je pravděpodobnost, že dojde opět k nehodě? Navíc o tomhle „problému“ se vědělo už léta a nikoho to netrápilo
Nebýt úspor, jezdí dodnes. Oproti dosavadní lanovce, která měla přitažná a tažná lana zdvojená, zůstalo po rekonstrukci v letech 1971–1974 již jen po jednom tažném a přítažném laně.
ani ty zdvojené nejsou všespásné..ono to pak klidně udělá „domino“ efekt, prdne jedno, dojde k prudkému rychlému přenesení váhy na druhé a to rupne tím také
Já bych radši tu původní než nějakou novou.
Kterou ? Tady je původních několik …