Muzeum v Lužné plánuje na letošek setkání Sergejů, možná přijede i Ragulin

Zátěžová zkouška mostu ve Vlastějovicích se sergeji. Foto. Jan Chaloupka / České dráhyZátěžová zkouška mostu ve Vlastějovicích se sergeji. Foto. Jan Chaloupka / České dráhy

Při podzimním setkání by měly sovětským strojům sekundovat i Čmelák a Kyklop.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jandera

doufám že se akce vyvede – vezmeme děcka a asi stylově vlakmo přes Beroun a Křivoklát…………

Tomáš679.2

Paráda. Díky za info. Jen škoda, že 679.2 Ragulin tam s největší pravděpodobností nebude. To spíše BR130 Ludmilla. Ty dvě lokomotivy dodané jako prototypy pro nás se od těch pro Německo lišily. Sice v detailech, ale lišily. Rovněž předpokládám, že nebude mít číslo 679.2001 nebo 679.2002 a ani výrobní číslo s čísly našich lokomotiv č. 0037 nebo 0038/1971 (čísla okolo byly Ludmilly č. 0036/1971a 0039/1971). Prostě naše 679.2 byly jen dvě .

Axel

Tvl… to jsou snílkovské fantazie…. Ale Vy to asi napsal jako clickbait, že?

…. Něco jako:

„Když nemají na chleba, ať jedí briošky“
(=v té době briošky prý bylo papáníčko chápané jako součást jídelníčku „horních 10 tisíc“).

Tomáš679.2

A jeje. Dobrý den. Tak kde začít? Snílkovská fantazie nemusí být pouze fantazií. Klidně by se mohlo stát, že jedna z těch dvou nebyla zlikvidována a někde se objeví. Co když ji současný Německý majitel koupil z toho Bulharska kam jme jí prodali? Proto jsem napsal „s největší pravděpodobností“. Pokud vím, tak snad měly být prodány a z toho jedna posloužila jako zdroj náhradních dílů. Však i zázraky se dějí a obzvláště tady na Z DOPRAVY. Není to tak dávno, co jste podobný komentář napsal a po chvíli se ukázalo, že moje dle vašich slov „řečnická otázka“ , která nebyla… Číst vice »

Tomáš679.2

„Obě lokomotivy byly dislokovány v depu Brno-Maloměřice. Nejčastěji byly nasazovány na trať do České Třebové a Břeclavi. Komplikace byly s nedostatkem náhradních dílů, vzhledem k malému rozšíření v Československu. Přesto patřily ke spolehlivým lokomotivám. Po najetí 300 000 km byly v roce 1975 obě lokomotivy určeny k provedení nutných dílenských oprav, žádná z opraven v Československu však neměla o provedení opravy zájem. Následující rok byly vyřazeny a odstaveny na ploše v depu. V roce 1976 přijela do depa delegace z Bulharska na jednání, kde si všimla dvou odstavených lokomotiv. Následně projevilo Bulharsko o tyto dva stroje zájem, a ještě v… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Údajně bylo na obou Ragulinech jiné „palubní“ napětí než na německých …

Tomáš679.2

A zapomněl jsem. Tady je zdroj aby jste věděl, že jsem si to nevycucal z prstu .
https://avtoexport.cz/katalog/p/t-6792?year=0

A pro ostatní v diskuzi: Jsou tam fotky jak 679.2001 tak i 679.2002 a rovněž BR130 kde je možné porovnat rozdíly.

Tomáš679.2

Snad nutno jen poznamenat, že zde se jako rok dovozu do ČSSR udává rok 1974 což je vysoce nepravděpodobné a správně by mělo na základě dalších materiálů být 1971

Tomáš679.2

Zajímavé, že v Brně-Maloměřicích měly být v letech 1972-1975, takže těžko byly dovezeny až 1974. Ale za mínusy díky.

Tomáš679.2

Tak abych to na základě dalších zdrojů upřesnil:

1972- Motorové lokomotivy T679.2 jsou novinkou mezi našimi vozidly
1974- Již tři roky jezdí po tratích ČSD dvě lokomotivy 679.2

Vla.bor@atlas.cz

V roce 1974 až 1977 jsem dělal mechanika Brno Maloměřice na Sergejích, střední opravy. V té době tam byly odstaveny dva Raguliny. Na jednom jsem dokonce seřizoval ventyly. Myslel jsem že už jsou dávno sešrotovány.

Tomáš679.2

Co nebylo včera dnes může již být. Těžko říci, zda alespoň ta jedna přežila do dnešních dnů. Na historii je vždy nejhorší nedostatek informací, které se často postupem let překrucují a dohledání těch správných je někdy obtížné. Muselo být „fajn“ dělat ventily .Přeci jen Ragul měl o 4 válce více než Sergej a tedy více práce.

Tomáš679.2

Zde si vyhledejte 07.1917 a 07.091 (prakticky až na konci seznamu)

07.091 (rebuilt from former Czech T679.2001/2) is based at Gorna Orjahovica depot. Seen here in fresh ex works condition at Veliko Tarnovo, in May 2003. Photo taken by Gerhard Muzak

07.1917 (now 07.091) is seen in it’s special blue livery. Picture from a calendar at Gorna Orjahovica depot.

Ten modrý lak je opravdu netypický

http://www.locopage.net/bdz07.htm

Pája

Barvu neřešte. V Maďarsku jsem v létě potkal s vlakem tmavě modrý. A co dělali s nátěry v Německu po sloučení DR a DB bylo taky dost nezvyklé. Ty Ludmilly s vytápěním, které vozily i osobní vlaky, měly s těžkými rychlíky celkem solidní rozjezdy. Pamatuju se, že mně to ve srovnání s rychlíkem ČSD s Brejlovcem v čele docela překvapilo.

Tomáš679.2

Neřeším. To už je celkem maličkost. Klidně růžová s puntíky jen kdybych věděl, že alespoň jedna z těch dvou co byly zde jezdí a nebo má alespoň vyhlídky na další provoz. To by potěšilo.

PvvS

Vzhledem k výměnnýmu systému oprav v Bulharsku, tam moc původních dílů nebude.

Tomáš679.2

Ano, názorné potvrzení toho co jste napsal je vidět na tom, že původní 07.1917 měla nárazníky kulaté a následně 07.091 má již hranaté.

PvvS

Nárazníky jsou to nejmenší…

Tomáš679.2

A zde doklad toho, jak se mohou informace rozcházet. Zde jde o 07.081 a vydávaného za ex 679.2
https://www.railpage.net/fotografie/preprava-bulharskeho-ragulina-do-polska/

Pája

Abyste viděl, že s Vámi držím basu, tak jsem vytáhl uloženou T679.2 i BR 130 a nechal je klukovi projet. Jinak on když ji viděl naživo v létě v Maďarsku, tak mu vůbec nepřipadla jako stroj z dob nějakého jiného režimu. Prostě nákladní mašina s nákladním vlakem, víc neřešil.

Tomáš679.2

Tak to bych asi také měl nastartovat 781 a nechat ho chvilku pobublat. Ale již to nechám asi na zítra. Přeci jen tyhle stroje mají specifický zvukový projev. 679.2002 se na koleje dostane jen zřídka stejně jako 679.1122. Ty slouží spíše jako muzejní pro potěchu oka.

Pája

Já se díval, co na ty moje kousky kluci říkají. Mezi modelem Herkulese a Ragulina vidí rozdíl v hluku (starý BTTB pojezd), ale jinak jim to jako nedopravákům splývá a řídit to umějí. Nějaký uměle vymyšlený problém původu fakt neřeší.

Tomáš679.2

Děti jsou holt děti. A co se pojezdu BTTB týče, tak i BTTB dokážou být někdy o hodně kultivovanější než některé dnešní. Ale problém bude spíše v konstrukci motoru kdy se začne objevovat skřípání, vrzání a pískání vznikající v v něm. Toť moje zkušenost.

Vašek

Pár Ragulinů s topným generátorem by se jistě tenkrát hodilo na vozbu těžkých rychlíků, třeba Praha- Plzeň. Brejlovci nebyly rovnocenná náhrada za Albatrosy.

Pája

Brejlovci byli hlavně v zimě u těžkých rychlíků spíš problém. Na Brno po Vláře se museli v zimě zdvojovat, aby aspoň byla teoretická naděje k dosažení jejich maximálních 100 km/h. Ludmilla s elektrickým generátorem jezdila 140 km/h a sama.

zdenek102

A že těch úseků na Vláře na 100 km/h ale bylo..

Pája

Tak trať není vodorovná a rozjezd při vytápění… No nic moc.

Miroslav Zikmund

Brejlovci na Brno po Vláře …

Děláte si legraci ? Rychlíky Brno – TT „po Vláře“ vozilo LD Veselí nad Moravou Bardotkami T 478.1, souprava 6 – 7 vozů = technická norma hmotnosti nějakých R 320 – 350 tun.

Páteční vlak 1105 do Bylnice vozilo také Veselí od Lv (závěsu něčeho), z Bylnice Lv nebo závěs .. 9 vozů, R 400 – 450 tun.

Z Brna do Bzence a dál přes Moravský Písek tahaly čtyřkové Brejlovce jen R 738/739 maximálně s 11 vozy.

Tomáš679.2

NA to jsme měli Sergeje které tahaly i rychlíky. A ano, i v zimě.

Vašek

Ty Sergeje na rychlících byla krátká epizodka, možná byla na vině způsobilost kotlů ve vytápěcích vozech. Tragédie nastala s čtyřkovými Brejlovci, např. když zabrzdil v Černošicích na třicítku, Dobřichovicemi jel jen 60. A co se nadělali ostudy s nezavěšenými postrky že Zdic na Kařízek!

Tomáš679.2
Pája

Já od starších kolegů o vytápěcích vozech slyšel, ale v akci jsem je nezažil . A já vůl jim nevěřil, že tahali Sergejem rychlík. Byl jsem mladý a….. hloupý?

Miroslav Zikmund

Ano, chebské Sejgeje vozily PP i rychlíky do Schirndingu. Aby vypadalo, že topí, tak se namontovala topná spojka, německý posunovač je poctivě vytáhl / zasunul do zásuvky na voze …
MÁV v netopném období vozily M62 rychlíky zcela běžně …

Vašek

Maďaři měli vytápěcí vozy s elektrickým agregátem. Byla v něm obsluha, osobně jsem to viděl.

petr

ale jo,proč ne..už tu bylo setkání těžkých nákladních lokomotiv,jehož součástí byly i sergeje.teď už jich přibylo,tak proč ne přímo těchto

Zmikund

sraz komunistickejch sotousu?

rtep

Takže pokud třeba někdo sbírá známky nebo mince a ve sbírce má i kousky z nacistického Německa, tak je to podle vás nacista?

Georg

lepsi analogie by byla sbirka platidel z doby 3. rise…

rtep

To máte pravdu, chvilku jsem přemýšlel, jak to vlastně napsat a napsal jsem to vlastně blbě.

Axel

Jemně si dovolím upozornit, že tato akce je placena z penězovodu ze společné kapsy určeného na zajištění obyvatel ČR

Když už nějaké takové vyhazování z kopýtka, tož bych čekal propojení na současnost… Tj. jádrem setkání nádražáků by mělo být kochat se zejména mašinami v původní i v modernizované podobě, které byly / jsou modernizovány firmami v ČR = ČMKS, CZ Loko, Škoda Plzeň, ŽOS Zvolen,…. Tak aby tyto firmy měly tendenci sponzorsky přispět kačkami na toto šoto, např. aby tyto firmy přitáhli talentované mladé lidi, kteří se rozhodují kam směřovat své životní kroky.

Axel

oprava – doplněno slovo: ….tato akce je placena z penězovodu ze společné kapsy určeného na zajištění MOBILITY obyvatel ČR

Miroslav Zikmund

Jako vždy plácáte dementní nesmysly, takže v okamžiku, kdy vás na chviličku ovane kapka soudnosti, tak se musíte opravovat ….

rtep

Pokud se něco jmenuje „Muzeum ČD“, tak by se mělo zabývat vším, co k historii železnic u nás patří a to naprosto bez ohledu na to, kdo je zrovna ochoten platit.
Pokud tato instituce bude zohledňovat pouze přání sponzorů, tak by to pak mohlo dopadnout třeba jako leckteré české filmy, kde se ztrácí podstata a děj v nánosech reklamy.

Axel

Promiňte, ale klamete. Spousta starých, osamělých, invalidních lidí má zvlášť kvůli cenám za topení obrovské problémy jak si zajistit živobytí. To samé mladí rodiče, kteří by rádi ještě jedno mimčo, ale nemají na to. Přidat např. těmto potřebným ze společné kapsy je velmi, velmi obtížné neboť předchozí vedení ńaší vlasti zadlužilo a projedlo rezervy (viz loňské seškrtání dopravních dotací a seškrtání investiční dotací pro SFDI Babišovou vládou) Takže opravdu je naprostým luxusem akce zaměřená JEN A POUZE na ostalgiky, když kačky na tento mejdan, patrně získala pasažerská ČD zneužití kaček z penězovodu ze společné kapsy. P.S. Pokud mladoboleslavská škodovka má… Číst vice »

rtep

Ta společná kapsa je samozřejmě problém a problémem byla, je a bude vždy. A nedá se čekat, že ještě někdy budou peníze přibývat. Nebudou a to nikde na světě. Jen se pomalu budeme přesunovat z období, kdy se vesele žilo na dluh, do období, kdy se ty dluhy budou muset splácet. Generace, které přijdou brzy po nás, už zažijí pouze to splácení.
Jenže z této společné kapsy se platí tisíce mnohem zbytečnějších věcí, než je akce jednoho muzea. A nikdy se všemi těmi platbami nebude existovat všeobecný souhlas všech lidí. Vše to je jen o kompromisech.

Axel

Ještě jednou – to co popisujete není akce nějakého Muzea. Je to akce firmy ČD a.s.,která je ztrátová a žije z penězovodu ze společné kapsy, který do této firmy je zaveden kvůli ZCELA JINÉMU účelu. A k samotnému pojetí mejdanu – i kdyby takto pojatý mejdan pořádalo nějaké muzeum, tak to není akce muzejního charakteru. Neboť řádně nepokrývá ani minulosti a ani současnost (s přesahem do odhadu jak se otázky řešené v minulosti asi budou řešit v budoucnu). Tím myslím, že na akci absentuje prezentace aspoň ve video formě diesl lokotka 783 IDS Cargo (Legios General z licence od Voith… Číst vice »

rtep

Pro mne je třeba slepou uličkou snaha o zrychlování vlakové dopravy. Já nikdy nenalezl důvod, proč bych měl řešit, jestli někam dojedu za hodinu nebo třeba za 3 hodiny. A do toho zrychlování přesto jdou nemalé peníze i ze strany ČD.
Ale je to můj pohled na věc, nic víc. Z tohoto pohledu je slezina Sergejů takové velmi malé povyražení. Možná i zbytečné, přesto pro leckoho hezké.

Vašek

Tak cestovat hodinu, nebo tři je dost velký rozdíl, ale investovat miliardy, aby se zvedla rychlost že 120 na 160 na pěti kilometrech a získalo se tak 30 sekund na jízdní době, to už mi přijde zbytečné.

Miroslav Zikmund

Ztrátová je mimo jiné i Armáda České republiky, kterou 99 % populace (řekněme jen dospělé) k ničemu nepotřebuje a nikdy potřebovat nebude ….

Jakub

a politice.

Gwann

dva rodiče, kteří nemají na to uživit jedno dite, jsou buď práce neschopní či se stitici. sorry.

a důchodce umírající zimou…no…zde to může být trošku složitější…ti už za to ne úplně můžou sami, mnohdy jsou v tom skoro nevinně.

na druhou stranu, pokud někdo topil přímotopy ve velkém, starém, nezateplenem domě, tak je jasné, že má problém. ale za který si může bohužel z velké části sám.

Axel

já mluvil o druhém resp. o třetím prckovi do mladé rodiny.

Miroslav Zikmund

Zajimavé je, že jisté etnická komunita s třetím prckem do mladé rodiny problém nemá … možná je ten prolém v tom, že musí mít supermobil, neumí skromně vařit, plýtvají na plenky Pempers místo aby si pořídili látkové, jako je měly generace dětí před nimi.

Miroslav Zikmund

A co mají ČD společného s tím, že stoupá cena elektrické energie, že mladí lidí si nemohou dovolit z finančních důvodů další mimčo …
Z čeho si müslíte (ovšem ve vašem případě spíše nemyslíte) financována všechna muzea – čehokoli – a různé výstavy, provoz hradů, zámků a kulturní instituce – divadla …
Pouze a jedině ze společných finančních prostředků – jaký je rozdíl mezi „Národním zemědělským muzeem“ v Praze a Muzeem kolejových vozidel ČD v Lužné ? Obé je nějak placeno ze společné kapsy …

DK.

Nikdo nebude bránit projevům přirozené dobroty vašeho srdce, s kterou můžete starým, osamělým, na i invalidům k lepšímu životu.

Miroslav Zikmund

Asi vám nic neříká slovo sponzoring poskytovaný z nespolečné kapsy …
Ale při vašich myšlenkových pochodech nic zvláštního ….

Axel

Chcete říct, že lze dokázat, že tato šotoakce není placena ze společné kapsy?

Pokud nebozí daňoví poplatníci nefinancují tuto akci, tak je mi to jedno.

Podobný princip, když já nepoložil otázku ve zdejším podcastu panu Vokounovi, neboť šéfodboráři jsou myslím placeni z kaček od řadových odborářů.

Holt, práva jednoho člověka končí tam kde začínají práva druhého člověka.

Tomáš679.2

Doba byla jaká byla. Vždy je doba nějaká. Ještě, že se tyto stroje vyráběly tehdy. Dnes už by je buď nikdo nevyrobil a pokud ano, měly by na střeše minimálně sběrač.

Jiří Kocurek

Můžete pošilhávat po něčem od EMD, značka nadále existuje pod firmou Progressrail a patří pod CAT. Ano, umí to odlehčit i pro 20t/náprava, najdete je nejblíž v bývalé Jugošce.
A nebo Voith Maxima 40 CC, ta tomu zdatně sekunduje.

Tomáš679.2

Děkuji za tip

Kámo

Oprava: jezdil 😜

Kámo

Já měl to štěstí se na takový h mašinkách svést a řídit ( 781 600 a 781 594). V 90.letech, když byl nedostatek Es ( 363) u nás je díly na postrky z Prahy do Střezimíře. Stanoviště bylo dobře odhlučněné, na váze vlaků moc nezáleželo 😀 a rychlostí 30 km/hod jsme svištěli do kopce 😁.

rtep

Možná jsme se znali z depa ve Vršovicích, netuším. Na 781.600-2 jsem jezdíval v roli pomocníka do Sokolova. Ale v devadesátých letech jsem z Prahy zmizel do nenávratna.

Kámo

Já jezdil pomocníka v Čerčanech a na Masaryčce. Ty stroke byly v depu v Benešově místo Es. Ve Vršovicích jsem byl po vojně na elektrodílně v 1997 a předtím v depu na motorech v Libni.

rtep

Tak to jsme se minuli. Bylo to střídání dvou generací na jedné staré mašině :-))

Pomeranč

Setkání sergejů, ke kterým se možná přidá ragulin, pomeranč a čmelák. Takže z toho vlastně bude setkání šestinápravových lokomotiv jako v roce 2014 😁

Pája

V Německu je to Ludmilla. Jen nevím, jestli bude podle původního značení BR 130, 131 nebo 132.

petr

němci mají také své muzejní 130.tuším 002 a další 131 a 132

Tomáš679.2

BR130

Jiří Kocurek

Četl jsem i Taigatrommel, bubny Tajgy.

Tomáš679.2

Bubny Tajgy nepletu-li se jsou označení pro Sergeje

Pája

To je Sergej, ne Ragulin.

Petr

Pomerančů byly dvě řady, čili i více kusů než 17, řekl bych 17+27. Sergej bych řekl, že byl více nevhodný pro tratě než Ragulin, při téměř shodné hmotnosti měl větší rozvor podvozků a zastaralou konstrukci pojezdu. Poslední série Sergejů měli být nahrazeny Raguliny a ty mohly pomocí rekonstrukcí přežít do dnešní doby. Ale dnes už si asi nikdo nebude pamatovat, dle čeho se rozhodovalo.

55p

Co by dneska vozily?

Petr

Postupně by byly rušeny, ale pomaleji než 781. I dnes jsou potřeba motorové lokomotivy pro některé tratě, dále třeba při výlukách a možná bychom mohli mít zálohy charakteru státních rezerv – na což se v podstatě sere.

Jussi

Obecně se pomeranče moc nepovedly, motor K8S310 byl pro dané výkony konstrukčně za limitem. Asi by se to dalo řešit dosazením modernější verze z ČME5, ale v přímém srovnání ze Slovenska v 90. letech vyšel Sergej lépe.

Axel

Petr „a možná bychom mohli mít zálohy charakteru státních rezerv“

jo, armáda by měla nějak zajišťovat, aby „kdyby na něco došlo“ bylo k dispozici aspoň pár dieslokotek, které by byly odolné elektromagnetickému impulsu (z atomovky).

Akorát nechápu proč by tuto roli nemohli hrát nechtěné lokotky 749/751/752 popř další lokotky s K6

Nevidím souvislost potřeby našeho národa a s lokotkami typu 781….

Petr Šimral

Při dnešních možnostech vedení války nemá sebemenší smysl tvoření rezerv vozidel nezávislé trakce. Pár raket zacílených na přesná „bolavá“ místa zastaví provoz a jeho obnova bude v řádu měsíců.
Elektromagnetický impuls použit nebude, protože nepřítel potřebuje získat funkční území. Mrtvé pozemky mu jsou dosti k ničemu…

Rudolf Tuček

Vojenští plánovači ani s železnici moc nepočítají, když dokáže vyřadit z provozu sama sebe i v době míru. Viz Prosenice ve čtvrtek. 😉

Axel

Promiňte, ale to není vtipné.

Ani trochu.

Představte si, že byste tím byl postižen Vy?

Ať už jako účastník nehody.

Nebo ten kdo to opravuje

Nebo jako člověk, kterému to zkřížilo jeho plány, jeho obživu kvůli které cestoval nebo jak to poškodí obživu dopravců.

Prostě jste sebestředný v*l, paje.

Axel

A je úplně jedno jestli člověk blbě žertuje z neštěstí nádražáků, silničářů nebo z jiného neštěstí.

PvvS

Vtipné ne, pravdivé.

Miroslav Zikmund

Konečně odpovědná sebekritika v poslední větě …

Miroslav Zikmund

Ale v minulosti sovětští maršálové a generálové s podporou kremelských gerontů plánovali.
To masivní rozšířejí Sergejů do „západních zemí Varšavské smlouvy“ mělo vojenský podtext. Podobně jako plánovaná hráz přehrady na Dunaji v maďarském Nagymarosi.

V případě válečného tažení na západ by tyto lokomotivy byly zabaveny pro vojenské účely, obsazeny sovětskými vojenskými strojvedoucími vycvičenými k řízení Sergejů a nastalo by „vítězné tažení“ s nákladem exportu marxismu leninismu za účelem osvobození utlačované dělnické třídy od zlých kapitalistů …

Jiří Kocurek

Ten stroj sice přežije EMP, ale bude zářit natolik, že strovedoucí po dvou hodinách dostane smrtelnou dávku. To chceš.

Miroslav Zikmund

Nemůžeme mít státní rezervu dieselokotek, protože podobné vozidlo, vyjma vaší dementní hlavy, neexistuje …

Tomáš679.2

Není třeba si pamatovat pokud je k dispozici tehdejší tisk.

Tomáš Vlček

Dobrý den,
bylo by možné udělal rozhovor s p.Plochým na téma opravy lokomotivy 433.025 pro “ legionáře“? Z doslechu jsem slyšel, že jsou kolem toho obrovské problémy..
Děkuji

Karel

V plzeńském depu se celkem slibně rozběhla oprava, byly i publikovány fotky z opravy tempo se náhle zpomalilo, za problémy byly finanční tahanice mezi ministerstvem obrany
a legionáři. práce se zastavily a následoval přesun rozložené
mašiny do Lužné, O postupu prací v Lužné se mlčí, pan přednosta by mohl nás seznámit s průběhem opravy.

Jussi

Ono se toho stalo v Plzni víc… Né všichni, kteří se v tom angažovali jsou mezi námi :-/
Byly tam i technické problémy, snad tu skládačku v Lužné zdárně dokončí. Ty extra drahé části opravy jsou hotové.

Jan Jan

Tak doufám, že se p.Plochý poučil a zařídí více pokladen u vstupu, gastroservis a WC – věřím, že se nebude opakovat trapas, který se stal na setkání motorových vozů..

RE: Marecek

Na Marecka je toho v posledni dobe hodne, spoustu veci nasliboval a neplni…pry dokonce je planovan jeho odchod 🙂

tarten

„Naopak další sovětský stroj Ragulin (T679.2) se pro československé tratě ukázal jako nevhodný, zůstalo jen u dvou dodaných lokomotiv.“ To je bezpochyby papírová realita. Ale nebylo to náhodou ve skutečnosti tak, že Sergej byl stejně nevhodný, ale už se tak trochu na našich tratích zabydlel a nebyla za něj snadná náhrada, tak se podařilo odmítnout jen Ragulína, u kterého to jako u novinky bylo jednodušší a železničáři už věděli, co by je jinak s ním čekalo?

Pája

Hlavně oba Raguliny po najetí jisté sumy kilometrů žádná opravna v tehdejší ČSSR nechtěla vzít na opravu vyššího stupně. To se pak blbě jezdí….

Kubrt

Já si myslím, že hlavní důvod nedodávek ragulinů k ČSD bylo jednoduše to, že nebyly potřeba. Hlavní část sergejů byla dodána do roku 1973 (a tehdy také probíhal zkušební provoz ragulinů). Následovala několikaletá pauza a až v roce 1979 přišlo posledních 54 kusů. Paradoxně už v té době potřeba sergejů u ČSD klesala, v roce 1982 byly nějaké stroje prodány MÁV. Osobně si myslím, že ta poslední dodávka sergejů k ČSD byla vynucená nějakou potřebou vyrovnat obchodní bilanci ČSSR/SSSR, než že by o ně dráhy stály. V 70. letech postupně i do východního bloku doléhala první ropná krize a bylo… Číst vice »

Rudolf Tuček

Ragulin stejně tak sergej jsou lokomotivy pro hlavní tratě, v době kdy raguliny přišly k čsd tak byly tyto tratě z většiny elektrifikované a na ten zbytek sergeje stačily.

VTT

Jestliže se raguliny zkoušely roce 1973, jak píše Kubrt, tak to ještě zbývalo dost hlavních tratí k elektrizaci. Teprve v osmdesátých letech se dodělala elektrizace hlavních tahů ve směru sever – jih a z Berouna do Plzně.
Nicméně těch 600 sergejů bylo až až, další stroje potřeba nebyly.

Pája

Břeclav třeba na trať do Znojma. S nákladními vlaky jim občas pomáhal na postrku Pielstick. Pokud by se tehdy místo Serjožky nasadil Ragulin, dal by to bez postrku vyšší rychlostí za míň peněz. Tehdy jezdily ještě vozy i s kluznými ložisky. Rozjezd takového vlaku po delším stání byl náročný.

Tomáš679.2

Měli jsme dost Sergejů a proč kupovat něco dalšího, když Sergeje stačily. Jen s tou nevhodností Sergejů si nejsem jist. Ani osobní rychlík s touto lokomotivou v čele nebyl výjimkou.

Pája

I v zimě?

Tomáš679.2

Asi i v zimě 😉

Tomáš679.2

Někdo by mohl říci, že to je nesmysl. Že ty tyhle lokomotivy neměly vytápění vozů a že je tedy nemožné, aby jezdily v zimě a současně tahaly osobní vlaky. Ano, je to tak. Něco málo o tom tady:
https://web.archive.org/web/20090425060453/http://kirow.wz.cz/vytapeci/vytapeci_vozy.htm

Miroslav Zikmund

Jezdilo se i bez vytápěcích vozů. Zažil jsem několikrát na 330 (tehdy 33). Když chcípl na osbáku Brejlovec, LD Přerov mělo jedny z prvních dodávek 42,43,44,45.46,47,60,61,62,63 – až později doslatli další … a když na osobáku někde brejlák chcípl, tak se vzal Serjožka od nejbližšho nákladu a šupajdil do Břeclavi nebo Přerova – bez topení …
V Břeclavi byly obraty brejlovců „přes obrat“, takže pro zpáteční cestu se lok s PG 500 dodala …

Miroslav Zikmund

Pravidelně se Sergejem vozily expresy 1376/1377 přes Myjavu.
1978 z Brna do Galanty, 1979 v České Třebové do Štúrova, 1980 Česká Třebová – Galanta, 1981 opět Brno – Galanta, z ČT do Brna čtyřkový brejlák …
Nutno podotknout, že i v červenci bývalo po ránu i 10 stupňů ….

Radoslav Nový

No nevím, jak moc to bude hezký, když tam bude 5 sergejů v historickém laku a mezi nimi bude stát ten šauerův, s tím naprosto ulítlým náterem.

Jouda

Nejezdi, nikdo tě nezve, není to nutný…

Joe

Tohle brečení šotoušků mě baví. Takže dle vás by nejspíš každý Sergej v ČR měl nosit unifikovaný rudý nátěr. No bravo, jsou tady 4 a 3 ho nosí, 3 úplně stejně barevné Sergeje, trochu nuda. Fakt by mě zajímalo čím se toto liší od toho, když si např. na Brejlovce dá svoje firemní barvy Unipetrol, PKP atd. A že půjde o historické setkání, tak by tam měly být jen muzejní kousky? Ale jděte, prstíčkem budete hrabat, aby jich tam bylo co nejvíc bez ohledu na lak.

Rudolf Tuček

Osobně se mi také nelibí ale je to Šauerova lokomotiva tak at si ji nalakuje jak chce. Můžete si koupit svojí lokomotivu a také nalakovat jak se vám zlíbí.

Zrzek

Barva se dá kdykoliv změnit, srotace nikoliv.

R. Míka

Já tenhle zájem o dobu minulou nikdy nepochopím… Co k tomu ty lidi vede? Vidím tu mašinu a je mi zle, hnusná hvězda i barva, chybí jen voskový Brežněv. To vám to tak chybí? Buďte rádi, že je to pryč, ale vy spíš za chvíli vrátíte na Smíchov tank…

Pája

Když člověk ty stroje opravoval a ošetřoval, tak tehdy to byl prostředek, jak přepravit suroviny a zboží. Třeba uhlí = světlo, teplo, výroba čehokoliv, provoz škol i nemocnic, obchodů, úřadů…. Mimochodem v Německu ještě slouží. Důvod nemá s dobou minulou co dočinění, jde jen a jen o peníze a zisk.

R. Míka

Odbočujete, proč je to nutné teď? A s tím Německem jste také celkem přestřelil.

Pája

Jinak bývá vidět v provozu v Maďarsku, donedávna přetahy v Hodoníně zajišťoval stroj PKP Cargo. Sraz nezbytně nutný není. Váš příspěvek ovšem taky ne.

R. Míka

O tom, jaký příspěvek je a není nutný rozhodně nerozhodujete.

Pája

O tom, jaké se kde uskuteční setkání a jestli je nebo není nutné nerozhodujete Vy.

Vašek

Vy si děláte určitě srandu. Takhle blbej nikdo být nemůže.

R. Míka

Urážky si nechte, kopete nohama jako malé dítě.

Tomáš679.2

A jestlipak víte, kdo to byl Ragulin?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Alexandr_Ragulin
Takže stejně jako je legendou on je legendou i tato výjimečná lokomotiva, která po něm nese přezdívku.

Vašek

A co hrady, zámky? Zbourat! Jsou symbolem útlaku a nevolnictví našeho prostého lidu, navíc odčerpávají prostředky z našich společných peněz!

Adamgolias

Ale ono to není nutné. Jen je prostě určitá skupina lidí , která má vlaky řada . Brežněva k tomu opravdu nepotřebují. Autovetrrani taky pořádají přehlídky , setkání . Ti co sbírají známky a mají protektorátní kusy uctívají blba s knírkem? Par lidi je hotovych z p.Havla . A taky neřeší 4 vraždy spáchané jim propuštěnými vezni. Prostě lidé mají různé zaliby. A nemáte li žádnou , nebo nejste li ochoten přijmout fakt že se něco může líbit někomu to co vám ne ,tak si troufnu říct že máte poněkud omezený obzor .

Axel

Předně ty veteránské akce vesměs si platí sami ze své kapsy. Nebo jim k tomu přihodí pár kaček komunál. V daném případě (vzhledem k tomu, že ČD nevydělává) je velmi pravděpodobné, že na akci jsou použity kačky ze společné kasy určené na zcela něco jiného. A pokud jde o záliby, tak mě osobně připadá zajímavé se dovědět. Nikoliv jen a pouze bez přemýšlení se kochat. Vysvětlím ten rozdíl mezi oběma přístupy na příkladu starých vojenských letadélek. Jeden přístup je když se parta nadšenců sejde před letadélkem a obsáhle řeší jestli v té a v té době neslo zrovna takovou a… Číst vice »

Horal

Já vůbec nejsem fanoušek železnice, ale přesto se podívat pojedu. Historie je věc na kterou nesmí člověk zapomínat. Ať je pozitivní nebo negativní. Ty lokomotivy za svůj původ nemohou. Stejně jako za vás se možná stydí někdo z vašich blízkých.

R. Míka

A třeba se vaši blízcí stydí spíše za vás, když máte tak jednoduché myšlení. Historie se zapomínat nemá to ano, ale jde hlavně o konkrétní události. A ta rudá hvězda na mašině svědčí o tom, že tady jde spíš o nostalgické vzpomínání ve stylu „za nás bylo lépe“. Celkem to pletete jen aby jste hájil takovou sprosťárnu, ta hvězda je totalitní symbol.

Tomáš679.2

Kdyby to mělo být takto, tak co by měli dělat obdivovatelé automobilů VW typ 1 „brouk“ ? Ten byl postaven na čí objednávku ?

Nejde o žádné nostalgické vzpomínání. To je možná vaše představa. A co se symbolu týče tedy nutno asi zakázat všechny dokumenty a filmy z období 2. světové války ?

fabec

A ta mašina za tu dobu může jak?

Lidi si připomínaj i druhou světovou válku a další věci.

R. Míka

Mašina je symbolem nadvlády SSSR nad naší zemí. Jak jsem psal předtím, ano připomínají, ale jde o nějaké významné události, nikoliv o přípomínku provozu sovětských šrotů.

Tomáš679.2

Tady je pro vás symbolem nadvlády lokomotiva a v jiném příspěvku je problém hvězda.
Takže NO COMMENT. Co taková EM475 „Žabotlam“? Ten také jezdil s hvězdou a loni se s ní proháněl po trati Praha-Český brod. A rovněž 475 179. Podle vás také zrušit?

rtep

Tady se člověk dozví věci :-)))
Symboolem nadvlády ruských komoušů nad naší zemí jsou, byli a bohužel i budou především lidé, tedy zejména tisíce českých a slovenských kolaborantů.
Sergeje opravdu nejsou žádným symbolem. Nebo si tedy podle vašeho „myšlení“ už opravdu nemám v restauraci objednávat boršč? Co kdyby to byl nějaký symbol, že?
Podle vašeho blábolení odhaduji, že jste za komoušů ještě ani nebyl na světě.

Gwann

vaše přemýšlení připomíná jistého ochmelku ze žižkova, co v r. 1918 strhnul mariansky sloup a pak chtěl i naházet sochy svatých z karlova mostu do vltavy. cemuz už policie zabránila.

rozhon

další historik amatér… bylo to celkem jinak, jak už to tak bývá tak dvě strany mají svou pohádku ale pravda je jinde. vy asi nemáte příliš dobré vzdělání co? tipuji učňák nebo nějaká špatná průmyslovka a o historii se zajímáte spíše z pochybných článků nebo špatných televizních dokumentů. doporučuji spíše navštívit nějaký archiv nebo knihovnu, to jsou ty nejlepší zdroje. schválně vám neřeknu kde je pravda, aby jste měl motivaci si to zjistit a poučit se :).

Rudolf Tuček

Doba mi nechybi ale zase proč všechno co je s tou dobou spojene zahodit do šrotu, lidi mají vztah k technice ať je doba jakákoliv. Osobně bych ty hvězdy přemaloval lvičkem nebo vlajkou vzor 1968.

Tomáš679.2

Jenže na 679.2 žádný lvíček ani vlajka nebyla. To by bylo pouhé překrucování dějin a historie. Stejné jako kdyby jste na Ford T dal metalízu. Ale v klidu. Přijde li něco z Německa jistě to mít hvězdu nebude, protože BR 130 jí neměly. Naše 679.2 však ano.

Rudolf Tuček

To jsem nepsal, mám pocit že se bavíme o sergejich a ne T679.2

Tomáš679.2

Tedy se omlouvám. Nebylo patrné k jakému typu se vás příspěvek vztahuje. Ano, v případě Sergejů je to v pořádku, protože jejich služba trvala opravdu dlouho. V případě 679.2 by však nic jiného než hvězda nepřipadala v úvahu.

Jiří Kocurek

Jestli to má být muzejní kus, tak hvězdu nechat. Ale pokud to má jezdit komerčně, tak hvězdu raději sundat a ničím nenahrazovat.

Tomáš679.2

To je to nejlepší řešení . Ano, pokud by to jezdilo v běžném provozu muselo by se vzít v potaz, že všechny takové znaky byly rušeny stejně jako třeba se při přechodu z ČSD na ČD provizorně zamalovávalo S

Rudolf Tuček

Lviček vzor 1968 je také součást historie tak proč by jeden muzejní kus nehohl takhle být, i když je pravdou že sergeje co zbyly jako muzejní jsou novější.

rtep

Zájem o dobu minulou je podle mého úplně přirozený a dobrý. A je fakr jedno, zda se někdo zajímá o středověk nebo o druhou polovinu minulého století. Ono se totiž právě v minulosti (a to i ve vlastní minulosti) můžeme poučit pro časy budoucí. Pokud se poučit chceme.
Sergej měl na přejezdech jednu velkou výhodu. Když na koleje vjelo plně naložené auto se dřevem, stačilo zapnout stěrače…

_Tom_

Je to součást naší historie ať se vám to líbí nebo ne. Je fajn mladý generaci ukázat, že existuje něco jiného než smartphone, playstation a virtuální realita.

rtep

Naprostý souhlas.
Jen už bohužel není potrefená pouze mladá generace. Leckdy se mi stalo, že jsem šel s přáteli na pivo a kus řeči. A u vedlejšího stolu dřepělo několik chlapů ve věku 40 až 50 let. Nepovídali si. Všichni jen čučeli do mobilu.

R. Míka

Takže jim ukážeme šrot s totalitním symbolem na předku… Gratuluji.

Tomáš679.2

Já zase nepochopím lidi, kteří mohou mít takové názory. Až půjdete na výlet na nějakou středověkou zříceninu tak si vzpomeňte na dobu kdy vznikla. Žádný med to nebyl a dovolím si říci, že spousta z dnešních lidí by v té době nepřežilo dvě zimy. Nebo až půjdete do nějakého muzea. Podle vás by asi bylo nejlepší vše historické zrušit a nahradit modernou.

R. Míka

Přečtěte si mé předchozí odpovědi, nebudu se dokola opakovat. Jako vaši souputníci sem pletete nesouvisející nesmysly, smutné co lidi dokážou kvůli jedné bezvýznamné lokomotivě.

Tomáš679.2

Nevidím nic nesouvisejícího. Reagoval jsem na:
„Já tenhle zájem o dobu minulou nikdy nepochopím… Co k tomu ty lidi vede? Vidím tu mašinu a je mi zle, hnusná hvězda i barva, chybí jen voskový Brežněv. To vám to tak chybí? Buďte rádi, že je to pryč, ale vy spíš za chvíli vrátíte na Smíchov tank…“

V.N.

Upřímně řečeno, takovým komentářům nerozumím. Tohle není žádná oslava komunismu, tohle je nostalgická akce zaměřená na lokomotivy, na kterých stálo v 70-80 letech celé naše národní hospodářství. Navíc je to o technice, není to o žádné ideologii. V leteckém muzeu v Sinsheimu je taky vystaven starý, ruský Il18, který létal pod hlavičkou ČSA. Nemám absolutně žádný problém navštívit jakékoliv muzeum či podobnou akci. Lhostejno, zda tam budou mašiny, pocházející v demo světě, nebo někde jinde. Navíc je třeba si uvědomit, že tyto mašiny se vryly do myslí a životů velké části našeho národa zásadním způsobem. Spousta lidí tyto mašiny řídila… Číst vice »

Ondra

V půlce května snad konečně i slovenský Albatros.

Gwann

redakce má zjevně předplaceného železničáře 🙂

tarten

Ale to jim muselo to číslo dojít, až kdy se našel nějaký „archív nezdárného pošťáka“ – pytle s nedoručenou poštou v nějakém nepoužívaném suterénním zákoutí. Přecijen je to už 6 let…

Gwann

jen článek o plánovaném setkání sergeje je v lednovém čísle 😁