Jj, pořebují prachy, aby se s tím pak vozili papaláši a rejžovali prachy za nostalgické jízdy. Podobně jako to je u Stříbrného šípu a Slovenské střely 🙁
Ta vozidla si musí vydělat i na svou údržbu a pokaždé před opravou vypisovat sbírku … no nevím. Nebo vy byste jim to zasponzoroval, kdyby se vzdali toho rejžování?
To je zase výplod toto. Podívejte se na stránky MTZ. Akce Oslavy 1. výročí spolku. Vidíte tam nějaké ploty někde? Ne. Akce byla pro všechny zdarma a veřejně přístupná. Akce Oslavy 2. výročí. Vstupné 50 kč. Většinu dne pršelo. Vyrejžovali jsme takový prachy, že jsme odjeli všichni i s rodinama na měsíc na Bahamy 😀
Petr Herbrik
1 rok
Vše se dá opravit pánové, je to jen otázka peněz nebo času (takže taky peněz). Druhá věc je nárok na historickou věrnost: kolik na vozidle musí být původních komponentů, aby se to ještě dalo považovat za původní vozidlo? Na to se názory výrazně liší. Někomu stačí jeden původní šroubek, jiný chce aspoň 30% jiný 50% atd. Ten nejsprávnější názor si jistě udělá každý z vás.
Pražec
1 rok
Tak mě napadá, jaké další poklady v tom pešťském „depozitáři“ prorůstají škumpama. Je to fakt smutek – soudě dle fotek z minulého článku.
petr
1 rok
vážení,ale to je ten vůz za ním!troufl bych si říct,že je to ještě větší rarita než slovenská strela
Co je větší rarita těžko říct. Strela má Sousedíkův unikátní elektro mechanický systém přenosu výkonu, tohle je elektrický tuším BBC a oproti Gebusu to snad bylo složitější, ale výhody/nevýhody Gebus nebo BBC mezi sebou porovnat neumím. Možná by líp doplnil informace někdo znalejší…
Měli jsme za to, že přenos výkonu byl obdobný jako u věžáků či Hurvínků. Čili SM, převodovka a kardanem na dvojkolí. Když se na to teď na staré fotce více zaměřím, tak ten komponent, od kterého jde kardan, je celkem malý na převodovku. Elektromechanický přenos nás vůbec nenapadl. O tom voze je velice málo informací. Napište mi prosím na o.pechanec5.b@seznam.cz
Odkaz je na M221.0, což je otázka, nakolik M221.1 vycházela ze svého číselného předchůdce. Dalo byse očekávat, že si budou velice podobný, ale těžko říct.
Elektrický přenos u čtyřnápravového vozu samozřejmě smysl má i dnes, ale v době vzniku M221 se opravdu bavíme o hledání cest, jak přenést výkon spalovacího motoru na kola, zda je vhodný benzín nebo naftový, jak vyjdou pořizovací a provozní náklady a zda tratě elektrifikovat či ne atd.
Samozřejmě. Ti idioti to prolezli od podlahy po střechu a ničeho si nevšimli. To musí přijít idiferentní retard ze šotodiskuse, aby to rozlousk podle jedný fotky a sdělil pravdu.
Facíku, ty “idioty” osobně znám a z projektu jsem viděl výrazně více. Realita je taková, že M221 opravit půjde, ale M130 bude prakticky novostavba – Profesor není daleko od pravdy. V případě věžáka se dokonce obávám, že tebou zmíněný retard, z jedné fotky vidí to lepší. To ještě neviděl stav dřevěné kostry…
Článek je o M221, ne? takže povídání o M130 a věžáku je lehce mimo…
Mimochodem, onen indiferentní retard ani nepoznal, kterej vůz na fotce je 130 a kterej 221 a evidentně se vyjadřoval k tomu 130 na podvalníku…
To jen k tomu, jakou má asi plácání takovýchhle zoufalců reůevanci.
Ale ale, aby ti neprdla zilka trumbero. Je to tak, opravit to nepůjde protože prostě není co spravovat. Ten na podvalu se rozpadl uz ted a ten druhý to čeká za chvíli taky.
Daleko horší je to, co tam vůbec není. Staré motorové vozy byly většinou přestavěny na přípojné vozy, takže všechna ,,střeva“ byla nenávratně zlikvidována. Pokud byla kostra dřevěná, bude nutné udělat novou a obvodové plechy se nahrazují i u daleko novějších vozidel.
Milý profesore, zkus si třeba zapátrat po pardubickém projektu věžák.cz, kde se zbytky pečlivě oměřily, zametly na lopatku a staví se stejnou technologii dřevěná kostra dle původního stavu úplně celá znovu. Takže jde to, pokud nejseš z NTM a nemáš motýly v podbřišku ze zachování „původního“ stavu, když ten posunovač před třiceti lety naposledy sáhnul na madlo, odháknul kupli a nechal to stát v těch kopřivách…. Čímž zdravím Oldu Čížka do Pardubic, Choceňské a další podobné, co neznají slovo nejdeto 💪
Ale jo, ja to chápu. Ale co sakra chcete zachraňovat na kupě brutálně shnilyho železa? Ani ten rám nemůže mít potřebnou pevnost a zbytek jsou jen prorezle plechy. Nic víc tam nezbylo. S tím metrem a lopatkou se dá dojet i do Maďarska pokud prostě chcete stavět nový motorak vzor 1922. Netřeba vozit předmět k přeměření sem. Vy neznáte slovo nejde, já zase znám slovo soudnost.
Jj, pořebují prachy, aby se s tím pak vozili papaláši a rejžovali prachy za nostalgické jízdy. Podobně jako to je u Stříbrného šípu a Slovenské střely 🙁
Ta vozidla si musí vydělat i na svou údržbu a pokaždé před opravou vypisovat sbírku … no nevím. Nebo vy byste jim to zasponzoroval, kdyby se vzdali toho rejžování?
To je zase výplod toto. Podívejte se na stránky MTZ. Akce Oslavy 1. výročí spolku. Vidíte tam nějaké ploty někde? Ne. Akce byla pro všechny zdarma a veřejně přístupná. Akce Oslavy 2. výročí. Vstupné 50 kč. Většinu dne pršelo. Vyrejžovali jsme takový prachy, že jsme odjeli všichni i s rodinama na měsíc na Bahamy 😀
Vše se dá opravit pánové, je to jen otázka peněz nebo času (takže taky peněz). Druhá věc je nárok na historickou věrnost: kolik na vozidle musí být původních komponentů, aby se to ještě dalo považovat za původní vozidlo? Na to se názory výrazně liší. Někomu stačí jeden původní šroubek, jiný chce aspoň 30% jiný 50% atd. Ten nejsprávnější názor si jistě udělá každý z vás.
Tak mě napadá, jaké další poklady v tom pešťském „depozitáři“ prorůstají škumpama. Je to fakt smutek – soudě dle fotek z minulého článku.
vážení,ale to je ten vůz za ním!troufl bych si říct,že je to ještě větší rarita než slovenská strela
Co je větší rarita těžko říct. Strela má Sousedíkův unikátní elektro mechanický systém přenosu výkonu, tohle je elektrický tuším BBC a oproti Gebusu to snad bylo složitější, ale výhody/nevýhody Gebus nebo BBC mezi sebou porovnat neumím. Možná by líp doplnil informace někdo znalejší…
Měli jsme za to, že přenos výkonu byl obdobný jako u věžáků či Hurvínků. Čili SM, převodovka a kardanem na dvojkolí. Když se na to teď na staré fotce více zaměřím, tak ten komponent, od kterého jde kardan, je celkem malý na převodovku. Elektromechanický přenos nás vůbec nenapadl. O tom voze je velice málo informací. Napište mi prosím na o.pechanec5.b@seznam.cz
Napadlo mně googlit a tady jsem našel jen strohé informace
https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%BD_v%C5%AFz_M_221.1
Odkaz je na M221.0, což je otázka, nakolik M221.1 vycházela ze svého číselného předchůdce. Dalo byse očekávat, že si budou velice podobný, ale těžko říct.
aby to nakonec nebyla otázka co je větší rarita z pohledu průkopnictví slepých uliček 🙂
Elektrický přenos u čtyřnápravového vozu samozřejmě smysl má i dnes, ale v době vzniku M221 se opravdu bavíme o hledání cest, jak přenést výkon spalovacího motoru na kola, zda je vhodný benzín nebo naftový, jak vyjdou pořizovací a provozní náklady a zda tratě elektrifikovat či ne atd.
To bez debat. Dost možná se u vývoje angažoval odborník na hledání slepých uliček Jára Cimrman.
Měl by to dotovat stát, když se jedná o takový unikát…
No ja nevim, podle ty fotky je to úplně shnilý to už nepůjde opravit
Samozřejmě. Ti idioti to prolezli od podlahy po střechu a ničeho si nevšimli. To musí přijít idiferentní retard ze šotodiskuse, aby to rozlousk podle jedný fotky a sdělil pravdu.
Facíku, ty “idioty” osobně znám a z projektu jsem viděl výrazně více. Realita je taková, že M221 opravit půjde, ale M130 bude prakticky novostavba – Profesor není daleko od pravdy. V případě věžáka se dokonce obávám, že tebou zmíněný retard, z jedné fotky vidí to lepší. To ještě neviděl stav dřevěné kostry…
Článek je o M221, ne? takže povídání o M130 a věžáku je lehce mimo…
Mimochodem, onen indiferentní retard ani nepoznal, kterej vůz na fotce je 130 a kterej 221 a evidentně se vyjadřoval k tomu 130 na podvalníku…
To jen k tomu, jakou má asi plácání takovýchhle zoufalců reůevanci.
Ale ale, aby ti neprdla zilka trumbero. Je to tak, opravit to nepůjde protože prostě není co spravovat. Ten na podvalu se rozpadl uz ted a ten druhý to čeká za chvíli taky.
Tady se někdo blbě vyspal, co? Já když jsem poprvé koukl na tu fotku, tak první co mě také napadlo, že je to prohnilé úplně durch…
Mám samozřejmě na mysli tu první fotku, která tu byla ráno.
Daleko horší je to, co tam vůbec není. Staré motorové vozy byly většinou přestavěny na přípojné vozy, takže všechna ,,střeva“ byla nenávratně zlikvidována. Pokud byla kostra dřevěná, bude nutné udělat novou a obvodové plechy se nahrazují i u daleko novějších vozidel.
Milý profesore, zkus si třeba zapátrat po pardubickém projektu věžák.cz, kde se zbytky pečlivě oměřily, zametly na lopatku a staví se stejnou technologii dřevěná kostra dle původního stavu úplně celá znovu. Takže jde to, pokud nejseš z NTM a nemáš motýly v podbřišku ze zachování „původního“ stavu, když ten posunovač před třiceti lety naposledy sáhnul na madlo, odháknul kupli a nechal to stát v těch kopřivách…. Čímž zdravím Oldu Čížka do Pardubic, Choceňské a další podobné, co neznají slovo nejdeto 💪
Ale jo, ja to chápu. Ale co sakra chcete zachraňovat na kupě brutálně shnilyho železa? Ani ten rám nemůže mít potřebnou pevnost a zbytek jsou jen prorezle plechy. Nic víc tam nezbylo. S tím metrem a lopatkou se dá dojet i do Maďarska pokud prostě chcete stavět nový motorak vzor 1922. Netřeba vozit předmět k přeměření sem. Vy neznáte slovo nejde, já zase znám slovo soudnost.
Tak nějak. Z tohoto postavit dostavník: https://youtu.be/DizhIaZL6pU?t=717
Potom to ale není oprava nýbrž novostavba…. A to nikdo nezpochybňoval, že by to nešlo.
Jsem zvědavý na přístup“šotoklubu“…
Já přispívám pravidelně měsíčně hlavně pro sbírku zcela netypických vozidel.
Ať si každý přispívá kde chce,ne?
Tak to samozřejmě…
Ale pokud možno alespoň někde.