Muzeum starých strojů přivezlo z Vídně dvě parní lokomotivy, chce je oživit

Nově nabyté parní lokomotivy muzea starých strojů. Pramen: FB Výtopna Dolní LipkaNově nabyté parní lokomotivy muzea starých strojů. Pramen: FB Výtopna Dolní Lipka

Jako první by měla být zprovozněna Němka 555.1.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daja Nečasová

V úterý kolem desáté ráno to projíždělo Blanskem. Táhl to vectron a mezi těma dvěma parníma měli jakýsi starý vagón. Byla to veliká krása.

Martin Toman

V úterý dopoledne to stálo v Hrušovanech u Brna.

Happy

Nezbývá popřát nic jiného než mnoho sil, nadšení a hlavně peněz při uvádění do provozuschopného stavu. A pak mnoho mnoho cestujících. Přecejenom živit tyto dvě bude o něčem jiném než živit bejčky, kafemlejnky atp.

Martin

Myslím, že Poláci jsou poslední v EU, kteří těží černé uhlí a snad to tak zůstane, aby se to nemuselo vozit Bůh ví odkuď za těžké peníze.

Jira.h

Už teď živí 555. Tak si myslím ze to mají promyšlené

Jan

To su zvědavý, v jakém stavu bude ta 50.1171 a jak dlouho jim bude trvat ji zprovoznit. Tak minimálně 10 let stála na Wien Heiligenstadt venku. Bydleli jsme nedaleko a děti měly vždycky radost, když jsme kolem ní jeli, ale jejímu stavu to prospešné asi úplně nebylo.

Jira.h

No ta 50 je ok. Tak jela naposledy v 2019 a ma platný kotel.

Jan

Ok, to jsem netušil. Vždycky jsem ji viděl stát na stejném místě, tak mě ani nenapadlo, že se někdy „nedávno“ hýbala (a ještě k tomu vlastní silou). Ale vždycky mi přišlo vtipné, že měla naložené uhlí.

Martin Hanzal

Taky mě ten pohled na ložený tendr vždy pobavil 🙂 Na Heiligenstadtu jsme vždy nastupovali do S45 po výšlapech ve Wienerwaldu. Krásné časy…

Oldřich Sládek

Je provozuschopná.

Karel

Řada 555.1 není válečná, ale předválečná konstrukce.

Lukáš Š.

Je pravda, že se prvních 12 strojů dodalo od Dubna do Července 1939, ale všechny ostatní již vznikaly za války. V podstatě se s ní počítalo jako s válečnou lokomotivní řadou. Nakonec se jí stala řad 52.

Rabín

Předválečná konstrukce ano, ale dovezený stroj 50.1171 je až z roku 1942, tedy zjednodušené „přechodné válečné provedení“ (Übergangs-Kriegsausführung), na které navázala řada 52.

Pavel

Provedení BR 50 ÜK bylo bez kouřových plechů, takže tenhle stoj je v provedení Einheitslokomotive. Viz Wiki: „Das Wiener Eisenbahnunternehmen Brenner & Brenner besitzt die 50.1171, welche sich größtenteils im Altbau-Zustand befindet.“

Rabín

Plechy mohou být pozdější rakouský doplněk. Troufnul bych si tvrdit, že na jiných „padesátkách“ měly plechy poněkud odlišný tvar – nebyly tak zakulacené na horním rohu. Pro zajímavost – 50.1171 jezdila od roku 1972 u Graz-Köfflacher-Bahn, spolu s 50.685 (Floridsdorf 1940, nyní Technikmuseum Speyer) a 50.1805 (Schichau 1941). Od téže GKB pochází u nás zachovaná 56.3255 (s fiktivním označením 434.0170) a v Rakousku zachovaná 56.3115.

Rabín

Na škodováckých továrních fotkách je 50 1095 a 50 1130 s plechy a 50 1185 bez plechů. Tak je možné, že 50 1171 je měla už z výroby. A omlouvám se, to zakulacení plechů v horním rohu je původní, mají to tak i jiné dochované „padesátky“ (např. 50 001, 50 849 nebo 50 1002).

Pavel

„Němka“ byla přezdívka řady 52 DR (u nás řada 555.0). Tohle je řada 50 DR (555.1 ČSD), ze které řada 52 (Kriegslokomotive) vznikla výrazným zjednodušením konstrukce za účelem úspor.

Sotous

Ví někdo jaké jsou plány s tím vozem co dovezli s tím? Je jen doprovodný nebo je taky v plánu ho dat dokupy?

Rabín

Vozy tam byly nejspíš kvůli brzdění.

Jira.h

Ten bude také zprovozněn je to v plánu ale přednost maji lokomotivy

Aleš

Bude provozní jako jídelní.

Rabín

Pro „běžné turistické vlaky“ bude jistě vhodnější než ten Ringhoffer s nádherným interiérem.

fabec

Velmi zajímavý počin 🙂 Snad se zadaří a nezbude po tom nějaká pachuť nenaplněných naplní. Ať to slouží jako kladný příklad pro opravu 498.022. Jsem zvědav, jestli se párovky podívaj i někam jinam. A co bude s 555.0153?

M K

Ať se daří!!! Práce bude dost, ale výsledek bude stát za to.

petr

No,to trochu velké sousto,ale každopádně zajímavý počin

Jira.h

No to neznáte chlapy ze Žamberka. Pro ně to velké sousto není . Ja jim věřím. Začnou 555.1 a pak se uvidí