Muzeum starých strojů přivezlo z Vídně dvě parní lokomotivy, chce je oživit
Nově nabyté parní lokomotivy muzea starých strojů. Pramen: FB Výtopna Dolní Lipka

Jako první by měla být zprovozněna Němka 555.1.
Jako první by měla být zprovozněna Němka 555.1.
Tak faktem je, že se týmu okolo pana Bednáře povedl dobrý kup století. Zajednak 50.1171 bude dobrá náhrada za němku jestli ji budou muset vrátit KHKD, ikdyž asi bude mít o něco větší omezení ve zpětné rychlosti a myslím možná i v přechodnosti protože je přecijenom o pár tun těžší (snad se mýlím ale už i ta němka Lichkov-Hanušovice měla-má omezenou přechodnost a jezdí na vyjímku pokud se nic nezměnilo.) Taky kvůli většímu těžšímu tendru ale i ten se nemusí plnit úplně vrchovatě aby se splnila povolená hmotnost. Navíc někdo někde psal že mezi roky po vyrobení 1942-1945 sice byla… Číst vice »
Nevím, proč by „Němka“ měla mít na trati mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi omezenou přechodnost, když navíc se právě o těchto lokomotivách vždycky tvrdilo, že „směly všude“: jezdily tam přece i „pětasedmy“ a „Sergeje“ a trať prošla před cca 40 roky i rozsáhlou obnovou v rámci akcí CO „objezd uzlu Česká Třebová“, takže pro nějaká omezení by tam neměl být důvod – leda by si SŽ zase něco vymyslela, aby ušetřila na údržbě.
U tohohle stroje je to podle našeho označení jakoby obráceně. BR 50 je starší a BR 52 novější a z 50ky odvozená (lehčí a zjednodušená pro potřeby masivní válečné výroby) což dává smysl, ale podle našeho označení kdy BR 50 je 555.1 a BR 52 je 555.0 je to přesně naopak.
Tak ta padesátka je špica!
A bude to platit pan Bednář nebo Pardubický kraj?
Už pár let upřimně nechápu, jak to všechno Žamberáci dávají. A teď další bomba!
Je to pecka. Jako mít jak padesátku i padesátdvojku je fakt něco. Pak už k dokonalosti zbývá jedinné a to kondenzační tendr. S 555.1 (50) jezdit s vanovým který teď používá 555.0153 (52) a s 555.0 s kondenzačním. To by byla síla!
Navíc pokud na 555.0 mají plechy Witte bude super vidět na této nové i druhý typ a sice klasický Wagner. Ne, že by tento typ nebylo možné vidět (ušatá), ale mít dva stroje jedné řady s oběma typy a navíc na jednom místě bude fajn.
V úterý kolem desáté ráno to projíždělo Blanskem. Táhl to vectron a mezi těma dvěma parníma měli jakýsi starý vagón. Byla to veliká krása.
V úterý dopoledne to stálo v Hrušovanech u Brna.
Nezbývá popřát nic jiného než mnoho sil, nadšení a hlavně peněz při uvádění do provozuschopného stavu. A pak mnoho mnoho cestujících. Přecejenom živit tyto dvě bude o něčem jiném než živit bejčky, kafemlejnky atp.
Myslím, že Poláci jsou poslední v EU, kteří těží černé uhlí a snad to tak zůstane, aby se to nemuselo vozit Bůh ví odkuď za těžké peníze.
On je ten dovoz černého uhlí z Austrálie paradoxně levnější než těžba u nás nebo v Polsku a to i s dopravou. U nás a v písku se těží aktuálně z hloubky 1000m plus, v Austrálii z povrchu takže je to o dost levnější.
Jenže ta doprava okolo půlky zeměkoule zase není příliš ekologická, a kdyby se měly započítat náklady tou „ekologií“ vyvolané, tak by to asi vycházelo jinak – což ovšem zatím nikdo nijak vážně neřeší.
Už teď živí 555. Tak si myslím ze to mají promyšlené
555.0
To su zvědavý, v jakém stavu bude ta 50.1171 a jak dlouho jim bude trvat ji zprovoznit. Tak minimálně 10 let stála na Wien Heiligenstadt venku. Bydleli jsme nedaleko a děti měly vždycky radost, když jsme kolem ní jeli, ale jejímu stavu to prospešné asi úplně nebylo.
No ta 50 je ok. Tak jela naposledy v 2019 a ma platný kotel.
Ok, to jsem netušil. Vždycky jsem ji viděl stát na stejném místě, tak mě ani nenapadlo, že se někdy „nedávno“ hýbala (a ještě k tomu vlastní silou). Ale vždycky mi přišlo vtipné, že měla naložené uhlí.
Taky mě ten pohled na ložený tendr vždy pobavil 🙂 Na Heiligenstadtu jsme vždy nastupovali do S45 po výšlapech ve Wienerwaldu. Krásné časy…
Už se tesim až se projedu. Mám to z Pardubic kousek. Letos jsem jel zatím 3x
Je provozuschopná.
Řada 555.1 není válečná, ale předválečná konstrukce.
Je pravda, že se prvních 12 strojů dodalo od Dubna do Července 1939, ale všechny ostatní již vznikaly za války. V podstatě se s ní počítalo jako s válečnou lokomotivní řadou. Nakonec se jí stala řad 52.
Předválečná konstrukce ano, ale dovezený stroj 50.1171 je až z roku 1942, tedy zjednodušené „přechodné válečné provedení“ (Übergangs-Kriegsausführung), na které navázala řada 52.
Provedení BR 50 ÜK bylo bez kouřových plechů, takže tenhle stoj je v provedení Einheitslokomotive. Viz Wiki: „Das Wiener Eisenbahnunternehmen Brenner & Brenner besitzt die 50.1171, welche sich größtenteils im Altbau-Zustand befindet.“
Plechy mohou být pozdější rakouský doplněk. Troufnul bych si tvrdit, že na jiných „padesátkách“ měly plechy poněkud odlišný tvar – nebyly tak zakulacené na horním rohu. Pro zajímavost – 50.1171 jezdila od roku 1972 u Graz-Köfflacher-Bahn, spolu s 50.685 (Floridsdorf 1940, nyní Technikmuseum Speyer) a 50.1805 (Schichau 1941). Od téže GKB pochází u nás zachovaná 56.3255 (s fiktivním označením 434.0170) a v Rakousku zachovaná 56.3115.
Na škodováckých továrních fotkách je 50 1095 a 50 1130 s plechy a 50 1185 bez plechů. Tak je možné, že 50 1171 je měla už z výroby. A omlouvám se, to zakulacení plechů v horním rohu je původní, mají to tak i jiné dochované „padesátky“ (např. 50 001, 50 849 nebo 50 1002).
„Němka“ byla přezdívka řady 52 DR (u nás řada 555.0). Tohle je řada 50 DR (555.1 ČSD), ze které řada 52 (Kriegslokomotive) vznikla výrazným zjednodušením konstrukce za účelem úspor.
Ví někdo jaké jsou plány s tím vozem co dovezli s tím? Je jen doprovodný nebo je taky v plánu ho dat dokupy?
Vozy tam byly nejspíš kvůli brzdění.
Ten bude také zprovozněn je to v plánu ale přednost maji lokomotivy
Bude provozní jako jídelní.
Pro „běžné turistické vlaky“ bude jistě vhodnější než ten Ringhoffer s nádherným interiérem.
Ale u toho Ringhoffera je přidáná hodnota ze to jidelak a pomaha vydělávat jinak
Velmi zajímavý počin 🙂 Snad se zadaří a nezbude po tom nějaká pachuť nenaplněných naplní. Ať to slouží jako kladný příklad pro opravu 498.022. Jsem zvědav, jestli se párovky podívaj i někam jinam. A co bude s 555.0153?
No co si pamatuji tak 555.0153 maji v Žamberku pronajaté do roku 2028. Proto ai sháněli něco svého.
Ať se daří!!! Práce bude dost, ale výsledek bude stát za to.
No,to trochu velké sousto,ale každopádně zajímavý počin
No to neznáte chlapy ze Žamberka. Pro ně to velké sousto není . Ja jim věřím. Začnou 555.1 a pak se uvidí