Muzeum Českých drah chce řídit 15 uchazečů včetně současného šéfa
Zrenovovaný Kafemlejnek 310.076, který léta chátral jako pomník v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
                            
Klíčovým cílem je vylepšení finanční bilance, muzeum prodělává desítky milionů. Sbírku čeká redukce.
Z pohledu pravidelného cestujícího ČD připomínají muzeum v aktuálním provozu, viz 810, Hydry etc:-)
Rozumím tomu, že s muzeem jako finanční koulí na noze argumentují České dráhy dlouhodobě. Péče o historická vozidla je údajně znevýhodňuje oproti konkurenci. Jenže ČD by měly taky říct, že oproti konkurenci je zvýhodňuje vlastnictví VUZ, který je vždy v plusu a z něhož mají ČD docela slušné příjmy. Jak železniční muzeum, tak VUZ nemají s předmětem podnikání ČD jako dopravce mnoho společného, nemělo by se VUZ také osamostatnit?
VUZ je dceřinka, nostalgie je doposud součástí matky, která je zárověň dopravcem, takže ano, je to po čistě ekonomické stránce koule na noze.
Víte, že VÚZ narozdíl od Nostalgie ČD již samostatná firma je? Pokud to bude samostatný subjekt může se ucházet o další podporu z veřejných zdrojů.
Je to samostatná firma, ovšem platící svému majiteli (ČD a.s.) dividendy 🙂
A když už je řeč o VUZ, měla by být řeč i o ostatních dceřinkách ČD, jako je DVI, DPOV atd.
Ale v každém případě by šlo o debatu bezpředmětnou, protože různí dopravci mají různé dceřinky a není na tom nic špatného. Navíc ty dceřinky mají vlastní hospodaření a že někdy přispějí matce nějakou tou dividendou, to neznamená, že to bude každoroční pravidlo. Na trhu se prostě někdy daří a jindy ne…
V článku se opakuje, že jde o nostalgii. Myslím si, by se mělo jednat o živé historii.
Tak nemůžeme panu Plochému upřít zájem o železnici, ale asi by bylo lepší, kdyby se předvedl někdo jiný a pokusil se o oživení nostalgie. Pokud je zájemců dost, asi je na čase změna.
Proč se nepřihlásíte?
Chtěli by to zkušeného muzejního manažera, který pomůže muzeu do nové éry.
Oprava: Neobešla.
Málokteré muzeum je výdělečné. Bez dotací státu, krajů či měst by se většina muzeí neoblešila.
Jak se to liší od provozu Českých drah?
Asi zálěží jestli muzeum vystavuje jen neprovozní exponáty nebo si dokáže přivydělat pořádáním vlaků na objednávku nebo pro turisty.
Jako samostatný subjekt bude mít muzeum možnost se ucházet o podobné granty a příspěvky jako jiná muzea. To muzeu pomůže.