Muzeum ČD v Lužné a depozitář NTM v Chomutově propojí historický motorák

Motorový vůz M262.0 (Kredenc). Autor: Martin ŠvancarMotorový vůz M262.0 (Kredenc). Autor: Martin Švancar

V obou muzeích budou mít cestující po předložení jízdenky slevu na vstupném 20 procent.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nasranej

Tak trochu autor zapomněl na DKV ÚL. PJ Děčín. Kde Kredence dojezdily na Střekovech.

HonzaEM

A kolik ta sranda stojí?

Hans

Zajímalo by mně, jak dlouho musí být vyřazeny z provozů, aby byl označen jako historický! Zrovna takový typ, jaký je na úvodní fotografií, mě vezl na rychlíku Bohumín – Jeseník ještě v roce 1995! Bylo kuriózní, že tam mně vezl vůz vyrobený v roce 1994 Allison 842 a zpět vůz z roku 1949 ( Kraksna 830)!

Vašek

Tak to už máte 27 let. Mně nepřijde kuriózní, že se v provozu potká staré vozidlo s tím, které ho nahrazuje. Dost často za něho musí i zaskakovat, než se vychytají mouchy. A některé mouchy se nevychytají nikdy.

Kernteriér

Když jsem tohle fotil o 10 let později na tehdejší trati 275, myslel jsem, že mám vlčí mlhu. Že to jezdilo ještě dalších 5 let na Střekově, by mě dodnes nenapadlo.

Tomáš P

Prý v rámci úspor bude řídit vlak přímo Mára Kozinka .))) )

Pája

Na Jižní Moravě jsme jim říkali Hokkaidó. S Balmy jezdily trasu Břeclav – Valtice – Mikulov – Hrušovany nad Jevišovkou – Znojmo podél tehdy silně střežené hranice. V druhé polovině 80. let to bylo už hodně archaické vozidlo. Úplně jsem se vyděsil, co to tam jezdí. Neměl jsem je vůbec rád a to i přesto, že místní na ně i ty Balmy s nimi byli zvyklí. Při zkouškách prototypů Rakví byla volba k nástupu jasná. Oproti dunění loďáku, hučení trakčáků a při volnoběhu poblikávání světel v omšelém interiéru s prosezenými sedačkami bylo tlumené vrnění LIAZu a novotou vonící hnědé pohodlné… Číst vice »

XYYY

Hlavně to vozidlo bylo blbuvzdorné, jednoduché řízení, resp. regulace výkonu … topení ekologické – chladicí vodou z motoru …

Hans

Začaly se vyrábět ještě za „starého kapitalismu“ v roce 1947 a sloužily až do roku 2000! Čím to, že by byly tak špatně projektované?

Jan

To není otázka projektu, ale ostudy, že za ně tak dlouho nebyla náhrada. Stejně jako třeba padesátiletý provoz řady 140/141.

Jiří Kocurek

blbuvzdroné moc nebylo, když šlo palivo okolo výfuku a občas došlo k zamozapálení vozu.

Vašek

Hořely i od jisker od zdrží při brzdění.

dopravopat

Občas? Ja by som to definoval ako častejšie než občas. 😉

Apten

Byl jsem na obou místech.Myslim ,že Chomutov nestojí za to.Vystaveny šroty lokomotiv s popisem.Nic funkční a ještě koukat pouze z venku, kromě salónních vagónů a se stíněním dlaněmi,abych viděl nic.Lužná stojí za to.Chomutov ne.

JirkaM

Na tom se shodneme. Ještě víc zamrzí že některé exponáty vytrhli z rukou těm co se o to mašinky starali a to jen proto aby to nechali zreznout v hale….

Jonáš Jiří

Je to depozitář, né muzeum. Alespoň na většinu strojů neprší, třeba se někdy dočkají muzeální vystavovatelné podoby. Depozitáře mají téměř všechna muzea, buďme rádi, že ČD nás tam pustí, nebylo tomu tak vždy!

Apten

Přijel jsem
Viděl jsem
Stačilo mi

Vašek

Přesně jsem chtěl napsat něco v tomto duchu. Žádné muzeum nevystavuje 100% svých exponátů, hlavně, že jsou zachráněny a čekají na svoji příležitost. Do Chomutova prostě nepojede někdo, kdo čeká Disneyland, ale někdo, kdo chce vidět konkrétní lokomotivu, někdo s hlubším zájmem.
Vezměme si třeba lokomotivní pomníky. Pokud některé lokomotivy měly to štěstí, že roky chátraly na pomnících a unikly tak hořákům autogenu, když přišel jejich čas, tak mnohé byly zprovozněny, např. U 37 složená z několika vraků.

HonzaEM

kromě těch pár kusů, co se rozpadá venku, je všechno v rotundách. Nicméně i toho, co se rozpadá venku, je velká škoda.

dopravopat

Oveľa pohodlnejšie vozy ako šukafony. Rád som sedával nad podvozkom s tlapovými motormi.

Vašek

Také na ně rád vzpomínám. Já zase rád seděl u středové přepážky směram k motoru. Tam, kde byly tyto vozy nahrazeny 810 to byl krok zpět.

Jonáš Jiří

Protože náhrada motoráků řady M 262, měla být nahrazena vozy řady M 475, bohužel byly vyrobeny jen dva prototypy a řada M 152 byla nouzovou náhradou. Typický socialismus, zašlapaný projekt dobrého stroje.

HonzaEM

Těch 860 byla velká škoda, že se nerealizovaly.

dopravopat

Ešte väčšia škoda je, že žhavé trubky boli nahrádzané šukafonmi, ktoré sa objavili na výkonoch, kde nemali čo hľadať!

dopravopat

Keď už boľševik nebol schopný dotiahnuť M475, tak mal miesto šukafonov modernizovať žhavé trubky. A to určite rozsiahlejšie než pár „loďákov“.