Můžeme to skoro zabalit, musíme snášet křik cestujících. Dopravce si stěžuje na neustálé výluky
Železniční uzel v Mnichově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Dopravce si stěžuje i na informační systém s jízdními řády, který se aktualizuje jen jednou za několik dnů.
Německo má s železnicemi problém chronicky – po 1. válce masivně inovovalo (paradox hyperinflace – umožňovalo to nakupovat za levno) a vybudovalo na tehdejší dobu velmi efektivní síť, která po 2. válce, která naprosto neodpovídala potřebám hospodářství – nejdřív flikování ruin, pak naprosto odlišné dopravní proudy, jiné potřeby průmyslu, konkurence dálnic – a vlastně od tedy se neustále jen zaklíná racionalizací, která ale kvůli nedostatku investic zhusta končí u vytrhání kolejí, které záhy chybí. Nejhorší pak je, když politika vydává protichůdné požadavky (všechny náklady na železnice, ale zároveň šetřit) Tja, je to jak zkusit zastavit rozjetý tanker, potrvá to a… Číst vice »
Doporučil bych pánovi vyzkoušet organizaci výluk na SŽ, to by se už dávno oběsil…
Nemusíme chodit ani do Německa. Úplně stejně mizerně fungují i železnice v ČR. Není dne aby neměl vlak zpoždění kuli výluce nebo poruše. Spoje na sebe nenavazuji. Když se člověk chce optat proč je zase vlak opožděně, pomalu aby se bál. Vyrazit na cestu vlakem, to je přímo dobrodružství na celý den. Hlavně že se pořád zvedá cena jízdného. Potom se nesmí nikdo divit že hodně lidí využívá raději automobil.
„Pořád se zvedá cena jízdného“. Jasně, o 2 % ročně.
Myslíte těch 9,5 % GVD 22/23, například? A teď si to spočítejte kumulovaně. A promítněte do toho neustále se ZHORŠUJÍCÍ stabilitu GVD a REÁLNÉ cestovní doby.
Za co je mínus? Přiznejte se, kdo dal mínus? Argument proti by nebyl?
S velkou části kritiky souhlasím, ale zase buďme fér, tyhle katastrofické popisy cestování vlakem ničemu neprospívají a ani se nezakládají na pravdě. Jezdím vlakem několikrát týdně, občas chytnu zpoždění, ale „dobrodružství na celý den“ jsem zažil za ty roky snad jen jednou.
Je zajímavé, jak s blížícím se koncem roku přibývá mimořádných výluk u SŽ.
Těžko říct, co je lepší. V Německu jsou momentálně naprosto drastické výluky po letech, či desetiletích, kdy se na spoustu věcí asi moc nesáhlo. Do toho je Němec velice dobře znám v podstatě nulovou schopností improvizace. Pak jsou ale aspekty, které jsou hodně subjektivní na posouzení, co dává větší smysl. V Německu se zpravidla neopravuje 200 m kolejí, aby se za rok opravovalo dalších 300 m hned vedle apod. Z výluk na SŽ známe neustále se opakující problémy spojené s opravou pár metrů trati. Jednou se dělá cyklická oprava, za rok propustek, pak se mění trakční vedení a nakonec tunel.… Číst vice »
Svatá pravda! Naprosto s vámi souhlasím. Člověk to vidí na obyčejné regionální trati Liberec Harrachov. Na každý GVD je naplánována výluka zvlášť. A to skutečně po kouskách. Teď nám kompletně předělaly Lučanský tunel a do budoucna se počítá s opravou Hornotanvaldského. Proč to neudělaly s jednou výlukou když vlaky stejně nejezdily úsek Paseky Tanvald. Podobně je to v celé síti sž. Němci tohle neznají 150 km ročně ale komplet všechno, Česko? Všechno na deset kousků. Jak píšu naprosto s vámi souhlasím.
Zrovna BRB jezdí mj. na lince Mnichov – Salcburk, kde ty výluky (ať už jedné koleje, ale sem tam i nějaká „totálka“ jako několik týdnů letos v létě) jsou docela časté a není to o tom, že se zaráz zrekonstruuje 100 či kolik km tratě.
A od koho to neustále slyšíte?
Kamarádce včera, teprve den před odjezdem, přišel e-mail (od ÖBB), že nightjet do Prahy nezastaví v Mannheimu ani Frankfurtu, a ona se tak z Paříže nemá jak dostat do Prahy. Prostě výluka se asi last minute propsala do zahraničních systémů. U mezinárodních vlaků to trochu zamrzí, no.
Bohužel velmi běžná situace, i u EC 458/459 Canopus. Často ani vlaková četa neví, kudy že se vlastně dneska jede.
Hm, (koukám na Bahn.de) zastavení Karlsruhe a pak až Fulda. Zajímavé. Letos v dubnu jsem zažil – taky nějaké mimořádné – odřeknutí všeho mezi Basilejí a Karlsruhe u nočního vlaku Curych – Amsterdam, takže první zastávkou za Curychem byl až Mannheim (jelo se odklonem přes Schaffhausen a Stuttgart, ale bez zastavení v nich).
Nicméně z Paříže do Frankfurtu vaše kamarádka nejela přes Offenburg/Karlsruhe? Nebo to tam časově nevyšlo pro přestup?
Kamarádka měla letět, a měla by po starostech
V Německu a na Slovensku nikdy. Proboha jen to ne.