Muzeální výpomoc. RegioJetu pomáhá kvůli napěťové výluce velký hektor
Lokomotiva 721.091-7 (T 458.1091) ze sbírek Centra historických vozidel Lužná. Foto: https://www.facebook.com/pg/hekinsumperk
Napěťová výluka v Zábřehu na Moravě dnes povede k netradiční podívané. Součástí souprav RegioJetu se v případě tří vlaků stane
A proč mu Cargo přestalo vozit soupravy na myčku v Heršpicìch?Tři měsíce to fungovalo ,dvě soupravy za noc,ale zaplatit faktury,to je.Dluźí ,kam se podívá
A pak prý se nedohodli z kapacitních důvodů 😀.
co třeba být konkrétnější? nám třeba nedluží po splatnosti ani korunu..
Tak proč se tedy podle tebe nedohodl s cargem když z kapacitních důvodů to bylo těžko. Nákladní doprava se ještě nerozjela na plno ani náhodou.
to já nevím, já tam nebyl. Pouze konstatuji co mám ověřeno. JPP není moc relevantní? Kapíšto?
No myslím, že se ti historici možná budou divit, až to budou chtít zaplatit.
Jestli Cargo poblíž nemělo volnou motorovou mašinu, tak by musela na místo dojet a to si pochopitelně doúčtují k těm pár postrkům a může z toho vyjít dost nesmyslná cena. Tak třeba hledali něco rozumnějšího.
Myslím že Cargo má v Zábřehu zálohu na posun. A ten kdo vystrkoval vlaky ČD mohl udělat i vlaky RJ nebo myslíš že ČD tam také měly nějakou historii. Opravdu nechápu proč nemohlo dojít k dohodě s RJ. Od RJ mi to přijde jako poslední zoufalý krok to vyřešit takto. Jinak by ten Zábřeh vážně museli projet.
Vaše dojmologie je úchvatná. Na to aby jim někdo vystrčil vlak potřebují kontrakt. Není to za kafe fírovi. ČD si to samozřejmě ve smlouvě patřičně nacení nebo dokonce kontrakt odmítnou (i když to by bylo proti logice dobrého hospodáře) a pokud cena překročí nějakou přijatelnou hranici nebo to nejde, hledá se alternativa. I těch může být několik. Tady našli hektora, tak nasmluvnili hektora. Kdyby nenašli nikoho, Zábřeh by projeli.
Když jsem psal že nechápu proč nedošlo k dohodě samozřejmě jsem myslel k uzavření kontraktu. Dříve to s cargem bylo bez problémů takže první co se nabízí proč tomu tak bylo je právě výše zmiňovaná špatná platební morálka RJ.
Komu vám ? Co jste za firmu ?
Asi dva roky zpět jsem mluvil s jední fírou od RJ. Povídal jak vezl mašinu do jedné „žosky“ a přejímající technik mu prý povídá, že co si ti jejich páni myslí, že ještě nezaplatili za opravu předešlých třech mašin a už volají a chtějí opravu, té co dovezl, co nejdříve …….
Přejímací technik je vskutku povolaná osoba k řešení faktur
Fíra, přijímací technik a dva roky dozadu,… takže JPP a na hranici pomluvy.
Jen zase tronduješ nebo to máš nějak podložené? Nevydrží do švestek, my víme…
A máte důkaz o fakturách po splatnosti z důvodu jiného než zpracování bankou? (Některé systémy dodnes potřebuj až tři dny než si to COBOLovské a FORTRANovské programy vycvrlikají? Máte důkaz o tom že je v platební neschopnosti? Nerad bych byl poslem špatných zpráv pro Vás, ale to co jste napsal o neplacení faktur je tak na hraně pomluvy a myslím že pokud by si na Vás chtěl smlsnout, tak se nedoplatíte.
Napadlo Vás taky že ČDC třeba fakt nemá lidi protože si drží část mimo práci skrz virus?
K.S. : Nic hloupějšími jsem tu už dlouho nečetl 😀. ČDC odmítlo, protože nemá lidí 😀. To myslíte skutečně vážně? Vy by jste odmítl práci pro svoji firmu ,protože si držíte lidí mimo práci jak jste to nazval. To je vážně k pobavení. Vážně, by mě zajímalo co lokomotiva tam vystrkavsla ostatní vlaky a proč si RJ musel domlouvat jinou.
Mimochodem, nevím, ale nemělo by tedy Cargo, jako firma patřící státu, už dávno poslat s péčí řádného hospodáře návrh k soudu?
Jen takový malý dotaz. Kdo vytlačoval vlaky ČD? A proč se stejnou lokomotivou nevytlačovaly i ty vlaky RJ? Nevíte někdo ?
Nevím jak je to tentokrát, ale když posledně v podobném místě namrzly troleje, tak vlaky ČD v podobném úseku (tehdy do bylo myslím Zábřeh – Č. Třebová) táhnul Kocour a RJ s LE stáli „v koloně“ odstavených vlaků několik hodin než troleje rozmrzli, všechny jsme je předjeli. Proto koneckonců komouši přišli s tím zákonem na spojování vlaků různých dopravců.
Ta námraza, to bylo ještě před válkou že? (V Sýrii.)
Nějaký milovník Regiojetu nedávno napsal, že Regiojet je jiná liga. Tak jo no. :-)))
To jsem psal já . a není ? Nejsem milovník RJ ale pohodlného a příjemného cestování . Proto mi RJ vyhovuje nejvíc jak cenou tak i službami . A i dnes je připraven , já se těším , bude změna .
Je fakt že i u ČD se zlepšujete , on Vás Jančura popožene k lepším výkonům a cestující , zvláště ti platící , budou i s ČD jezdit rádi .
Svezte se Regiojetem UK ze Žatce do Mostu nebo z Bíliny přes Úpořiny do UL. Uvidíte „opravdovou kvalitu“.
tak co si objednavatel zaplatí to dostane že
Pochybuji že si objednatel objednal špínu a zápach.
Krušnohorec: je rozdíl mezi jednotkou 628, kterou za dva roky nahradí nové elektrické jednotky a provozováním jednotek 814 nebo soupravy 810+010 bez plánované výměny.
Jenže právě sem si RJ nechává v Polsku vyrábět nové vlaky . To že tam nejsou nové od začátku smlouvy a musel kupovat tyto (za mě stejné jako šukafony) jde za objednavatelem a jeho neschopností soutěžit více dopředu. Za jeden rok nikdo vlak nevyrobí a samotné ČD co přeplatily RJ za soupravy od Berlína a mající jezdit v OL kraji nestihli ani přemalovat , ikdyž po roce a půl se dvěma vyjeli. Možná trápí třetí.
To je. Oproti většině spojů ČD
Nebylo by jednodušší, když se nejedná o mimořádnost, ale o vyluku, napsat výlukový a nechat ty tři spoje projet. Zabreh není zas tak významný, aby vygeneroval příjmy na zaplacení této srandy. Zároveň by to pomohlo i kapacitě.
No Zábřeh samotný není významný, ale sjíždějí z mnoha dalších obcí např. Šumperk, Hanušovice a mnoho dalších.
Tak tady se jedná o jeden den, tři spoje u vlaků, které primárně na nic navážou. Proto by bylo jednodušší to prostě projet, protože se vsadím, že nastupující/vystupující ani nepokryjou práci toho hektora, navíc se tím nabere nějaká minuta, která jaksi není na hlavní trati žádoucí kvůli propustnosti, která navíc bude v souvislosti s výlukou nižší.
Tak jednodušší by to určitě bylo. V dalsí fázi by mohli rušit zastávky pokaždé, když se neprodá dost jízdenek, pak celé spoje… A časem by to mohli zrusit celé, tím by ušetřili plně nejvíc…
To už zkoušeli, ale stejně to vrátili.
Džamel a Původní Pražák: Byly jste někdy v Zábřehu aby jste se podívali kolik lidí vystupuje?
Původní Pražák… už ten nick je minimálně k pozastavení, něco jako pseudovenkovan 😀
Mezi vozením vlaků osobní dopravy a vozením lidí je malý drobný rozdíl. V tom druhém případě totiž lidem zastavíte.
Ale zde se jedná o 3 spoje, jeden den. Pokud se zavře silnice, autobus také neoblouží zastávku, která je složitě dostupná náhradním řešením. Od toho snad výlukové JŘ jsou…
Pokud autobus neobslouží zastávku, tak je vždy na nejbližším možném místě zastávka náhradní. Neobsloužením stanice Zábřeh by vlak dovezl cestující o 46 km dál do Olomouce, ztratit 3 minuty není tak hrozné. Navíc na rozkopané trati za Olomoucí vlky nabírají zpoždění mnohem větší (pár dní stará vlastní zkušenost)…
A zítra to budou jiné 3 spoje někde jinde a pozítří zase. Koukáte na to, jakoby to byla jediná výluka v síti SŽDC za 10 let. Jenže není. A když se při každé na někoho vykašlate, protože se to nevyplatí, tak za rok můžete zjistit, ze nemate koho vozit. A nabídnu ještě jiný pohled: ten náklad nehradí dejme tomu 10 dnešních cestujících, kteří tam nastoupili nebo vystoupili, ale je rozpočítaný do ceny jízdenek všech jestujícich RJ.
pardon za tu SŽDC. Síla zvyku.
Dokud se to nevrátí ke koněspřežce, tak pořád nejde o retro….
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Žádné kapacitní důvody. Nemá na zaplacení cargu a historici jsou rádi že se svezou i zadarmo. Myslím, že ty švestky to opravdu jisti 😀.
Jaké švestky? Zase tak pečlivý pozorovatel pán asi nebude, ti historici to fakt nedělají zadarmo 🤦🏻♂️
Prosim te jdinuz do svestek sam ty sotousi prejici
„Pozorovatel“ je věrný zaměstnanec státních drah, nejedná se o šotouše.
Dobrý postřeh Lemmy 😀. Ano jsem a vůbec se za to nestydím, protože není za co. Zato jsem tu ještě nikdy neviděl, že by se někdo přiznal že je zaměstnanec toho a toho zaměstnavatele, třeba RJ. Asi se za to ti dotyční stydí. 😀
Anebo vidíte (čtete) jen to co chcete, což je podle toho, co tu píšete, pravděpodobnější 🙂
Tak já se přiznám. Byl sem státní, a to osobní i nákladní. Pak tři měsíce u RJ (zkušební doba), ale co jsem tam zažil….no potřeboval bych se opít, bych o tom mohl mluvit.
No když tu skoro nikdo neumí nic jiného než na alternativní dopravce nadávat, tak potom by se mohl posměch převést na i na něj. A přitom ČD potřebovali konkurenci jako sůl, jinak by je nic nenutilo své služby jakkoliv zlepšovat. A já jsem za každou konkurenci ČD rád.
No kupuje přes padesát let staré vozy, půjčuje si téměř šedesát let staré lokomotivy. Z RJ se nám pomalu ale jistě stává také takové muzeum 😀. Pro historiky dobrý, pro cestující už méně a pro investory hodně špatná zpráva.
a vectronů má dost
Vectrony nemá ty jsou pronajaté .
Stejně jako ČD.
Regiojet asi bude mít nějakého skrytého investora (bohatého strýčka). 😉
Nedávno jsem ve Witemberge, v depu DB, zahlédl vozy Regiojetu. Nevím zda oprava, údržba nebo modernizace.
Taky tam byl patrový vůz (ex DB Regio) v modré barvě s červenobílým pruhem. Pro koho tento byl bohužel nevím. Nicméně v depu stály tyto vozy spřažené do jedné soupravy. Kdo zná bližší info,tak nechť odpoví.
Jednou se tím udusíte….
Na rozjezd tří vlaků denně by si mohl půjčit klidně 100 let starou páru a investorům by to bylo úplně jedno… Ostatně modrý Národní dopravce přes 50 let staré vozy nekupuje, ten je prostě jen v pravidelné dopravě provozuje a jeho investory to asi nevzrušuje, tak proč by to mělo vzrušovat investory žlutého Národního dopravce?
Jestli jsi si nevšiml, tak mezi naším národním dopravcem a RJ je jeden obrovský rozdíl. ČD ty padesát roku staré vozy má ale postupně je již vyřazuje a nahrazuje novými. Kdežto RJ protože na nové vozy prostě nemá, si ty padesát roku staré kupuje, aby je ještě tak dvacet let používal. Chápeš ten malý rozdíl 😀 ?
Tak samozřejmě, české koleje se novými vozy modrého národního dopravce jen hemží… tak pojďme počítat ty „nové“… před 6 lety to bylo 49 vozů od Siemense (Railjet), před 13 lety 26 vozů Apmz a Bmz ze Zličína (Siemens) a před 20 lety 45 vozů Apmz, Bmz a WRmz ze Studénky (Siemens). Zapomněl jsem na nějaký rychlíkový vůz, který České dráhy koupily v posledních 20 letech jako nový? Z toho všeho se poskládá asi 17 souprav. A ano, pak tu jestě máme 7 ks 17 let starých jednotek 680 (Pendolino) a 14 ks zánovních jen 4-5 let starých jednotek 660 (Interpanter),… Číst vice »
Nepostřehl jsi jednu maličkost Martine. Já píšu o tom co národní dopravce dělá teď v současnosti ne co dělal v minulosti. A právě v současném chování ČD a RJ je ten největší rozdíl. ČD objednává a poptává nové vozy, RJ shání vyřazené staré šroty. Viz nedávný článek.
Jestli se tím snažíte zamaskovat strašnou neschopnost ČD začít omlazovat už před 20 lety vozový park ojetými, ale i tak výrazně modernějšími vozy ze zahraničí, tak ze sebe leda děláte idiota.
Výčet velmi skromných nákupů nových vozů dálkové dopravy za několik uplynulých dekád vidíte výše.
(Mimochodem, oni nebyli schopni nakoupit vůbec nic, viz situace v Praze a okolí, kde jezdí ešusy, a jinak všechno totální mrdky jak někde na Vysočině.)
Na tvůj příspěvek se bohužel nedá reagovat. Žádný rozumný argument jen urážky a nadávky. Na to neodpovídám s hulváty diskutovat nejde.
Inu, každá informace se dá ohnout tak, aby vyhovovala tomu či onomu. Jen si dejte pozor, ať Vám nepraskne cévka z toho povyku.
No ČD chybí ještě slušný servis na R linkách alespoň v úrovni RJ. Pak to bude strovnatelné.
Aha, ono se to totiž nehodí se podívat do minulosti. A příště zase naopak, jen aby to vyhovovalo. Čím že se lišíte od PR RJ?
Tak ano. Nové motorové jednotky na trať Praha – Kladno slíbil národní dopravce v roce 2017, jezdit měly od roku 2019. V roce 2020 byla zakázka zadavatelem zrušena. Nové vlaky pro Kladno budou součástí rámcové smlouvy na motorové jednotky, která byla vyhlášena v roce 2018. Do dneška nezná vítěze a to mají ty jednotky podle posledního slibu jezdit od roku 2022. Trochu mám z té rychlosti strach, aby nakonec na Kladno nejezdily motorové jednotky pod dráty… A to je nejen minulost, ale i součanost a budoucnost. O tom, že teď poptávají ČD rychlíkové vozy na 230 km/h, ale lokomotivy jen… Číst vice »
Třeba ty krásný vysokopodlažní motoráky co si ani moc nerozumí s nástupištěm co koupili na Hanou a jezdí jich asi 10% oproti slibům, tak to pak jo 🙂
Když kupoval RJ vozy z Rakouska, to bylo keců o šrotišti. A hle, jakmile je koupily ČD, tak najednou to byly jedny z nejlepších vozů co dají pořídit. Tož tak.
A to jsem já někdy prohlásil? Já určitě ne. Tak nevím proč mi to píšeš.
Koukám, že vy žijete opravdu v zajímavém časoprostoru 🙂 Ale vypadáte, že je vám tam dobře, tak aspoň že tak.
RJ není jak se s oblibou říká největší soukromý dopravce ve střední Evropě. RJ je největší vozobazar ve střední Evropě. Možná v celé 😀.
A přesto lepší než většina spojů ČD
Tak to ani náhodou 😀
Jo, jasně, kdyby se ČD podařilo ty vagony Jančurovi vyfouknout, rázem by byly jen 15 let staré.
http://www.psychoweb.cz/slovnik/kysele-hrozny-metoda-kyselych-hroznu-co-to-je-vyznam-podle-slovniku/
No já jsem jeden z těch cestujících…a raději jedu RJ pokud to jde.A kvůli kávě zdarma to fakt není.Nezapomeňte okomentovat šrot ČD…kdyby tu RJ nebyl tak jezdíme ještě v kožence! A RJ aspoň ty ojetiny opraví a nalakuje.ČD to vytáhnou z kopřiv a jedou-:)
Je rozdíl koupit 50 let starý vůz a přestavět jej a je rozdíl s tím 50 let starým vozem jezdit beze změny.
A je dost veliký rozdíl v tom že ČD bude za deset let vozit lidí v moderních téměř nových vozech a RJ bude lidí vozit v šedesát let starých vozech které budou i po přestavbě dávno za svou životnosti.
Rád si na to počkám a uvidíme, jaký raketový posun v kvalitě vozů udělá do 10 let ČD
Jednoduchou matematikou a zejména praxí zjistíš, že za deset roků bude ČD mít o dvěstě nových vozů víc. Ale ty starý šroty budou jezdit i nadále. Proč? Protože dodatek k železničnímu desateru. Doba provozuschopnosti vozu/vlaku je 1Furt. To znamená, že staré vozy se budou na dráze vyskytovat stále. Vem si takové Žabotlamy. Původní životnost byla 15 roků. Začaly jezdit v roce 1964. Vyřazena 11.Srpna 2018. Kdyby ten parchant výrobce nepřestal po velké privatizaci dodávat náhradní díly, tak by jezdily doteď. Elektrické jednotky 460/560. Od roku 1970. Ty mají nakročeno také slušně. V roce 2008 byly pro jistotu přikoupeny další zo… Číst vice »
panťák dojezdil kvůli korozi na samonosné karoserii, ne kvůli dílům
Jasně, takže ČD bude mít za 10 let 250 moderních skoro nových vozů a konečně možná vyřadí humanizovaná i nehumanizovaná Béčka, ale těm Siemensům ze Studénky už v té době bude 30 let, rekonstruovaným Bautzenům (např. Bdmpee233) přes 40 a mnoha dalším rekonstrukcím jako třeba Aee, Bee bude pěkných 60. Nějak nevidím ten věkový rozdíl…
Máte naprostou pravdu. Ano je obrovský rozdíl koupit nový vuz, padesát let ho provozovat a na konci jeho životnosti ho vyřadit a nahradit znovu novým. Nebo koupit padesát let starý vůz trochu ho opravit a zařadit do provozu na spoustu dalších let. A přesně to se teď děje.
Říká odborník z ČD před důchodem… taková 810, to je pecka pro 21. století…
Petře Petře ty také patříš mezi ty kteří neumí rozchodit, když někdo napíše pravdu. Napiš mi prosím v čem jsem ji neměl. A také to kdy jsi odemě četl to, že 810 je ta pecka. Tobě také chybí argumenty tak si vymýšlíš 😀
Pečlivý pozorovatel: ČD má momentálně v majetku 20 lokomotiv 380 a dva Taurusy. Více lokomotiv mladších 30 let nemá (Vectrony od ELL či Taurusy od OBB jsou leasingové a tuším že na perschingy a esa pořizovali zpětný leasing). Regiojet má v majetku 9 pershingů, 4 traxxy MS2 a na 15 traxxů MS3 objednávku. Čili po dodání trojkovych traxxů a odečti téměř 30 letých pershingů bude poměr lokomotiv do 30 let stáří 22 ČD ku 19 Regiojetu. A při srovnání velikosti firem tento poměr není úplně ideální. Mimochodem například Lokotrain zařadí začátkem června do provozu osmý Vectron, který má ve vlastnictví.… Číst vice »
A oni mu ty trojkové traxxy stihnou dodat do švestek? Pak už nebude komu 😀.
Pečlivý pozorovatel: Záleží do kterých švestek. -)
Docela mě baví tolik mínusů 😀. Zřejmě jsem se trefil do černého. Tady není nikomu podezřelé v době kdy je nákladní doprava ještě v útlumu něco svádět na kapacitní důvod.
Jistě, vaše pečlivosti. On totiž vagon z roku 199x je 50 roků starý, to jste si pečlivě spošítal a pečlivě ověřil. Rozhodně to z vaší strany není sprostá lež.
Ty vozy co teď RJ dovezl byly vyráběny v letech 1962- 1972 bylo to uváděno v diskuzi k článku o tom že se RJ chystá k nákupu dalších ojetin.
Za trefu do černého se obvykle dávají plusy.
Ano Pájo to máš pravdu. Většinou se to tak dělá. Ale nesmí diskutovat zarytí odpůrci všeho co má modrou barvu 😀. Je jednodušší dat minus a napsat nějakou urážku, než dát protiargument a dokázat že se mýlím, jak by to udělal slušný člověk.
Netrefil. „historici“ si to nechali taky zaplatit.
Zase jen hloupě kecáš
Koukám, že nebýt nadšenců rekonstruujících staré stroje, leckde by se nejezdilo, protože „kapacita je vytížená“. Já mám ke starým strojům a jejich tvůrcům respekt a proto jezdím dvaceti a víceletými dobře udržovanými auty a mám rád staré lokomotivy, vozy (abych ctil slang) již výrazně méně.
Velký i malý Hektor byly i koncem minulého tisíciletí pokrokové mašiny. Byly například multifunkční, když jste si na stanovišti dělal míchaná vajíčka nebo nasypal cukr do kafe, nebylo třeba míchat. Lokomotiva to zvládla sama. Mírné problémy možná měli jen fírové se zubní protézou…
Tak nemusel žvýkat, ne? Se požvýkalo samo.
To jsme nezkoušeli. Ale obávám se, že část menáže by svévolně odskákala z okna…
se zubní protézou… veselý železničář? 🙂
Nevím, zda veselý či vysmátý. V Hektoru ale i potenciálně bezzubý. Což by mohl být v těchto časech už problém – v době, kdy jsem na Hektorovi jezdíval, tak se u nás vysílačky moc nepoužívaly a vše se řídilo viditelnými návěstmi.
Švestka…
Dal bych si. Tekutou. Ale jinak význam toho slova nechápu.
Zubní protéza Veselý železničář ze hry Divadla Járy Cimnrmana Švestka.
Aha. Díky. Já Cimrmana znám jen částečně a Švestku vůbec.
Odkaz na FB nefunguje
Omlouvám se, nějak to linkovani na FB zlobí, zkuste @hekinsumperk
V ČR muzeum, v SR každodenní provoz u ZSSK.
Kdepa…? 🙂
Co třeba všude? 🤔
Tak Šotouši. Na značky a fotky sem. 😉
Ale jenom loko, protože „žlutý mor“ je fuj fuj fuj 🤣
Na značky klidně mohou, ale bude jim to plat prdné, Hektor už je dávno zpět v šumperském depu 🙂