Musíme létat jen s 737?, ptají se piloti největšího zákazníka Boeingu
Od vzniku firmy nelétali piloti Southwest Airlines s jinými letadly než od Boeingu. Měsíc po uzemnění strojů 737 MAX 8
Od vzniku firmy nelétali piloti Southwest Airlines s jinými letadly než od Boeingu. Měsíc po uzemnění strojů 737 MAX 8 ale přišli s nečekanou myšlenkou: zda by se jejich zaměstnavatel neměl rozhlédnout i po letadlech od jiných výrobců. Největší nízkonákladová letecká společnost současně oznámila, že s MAXy nepočítá v letovém řádu nejméně do konce srpna.
Vedení sdružení pilotů SWAPA v Southwest Airlines položilo svým členům i vedením podle listu Seattle Times nečekanou otázku: mají aerolinky zůstat nadále aerolinkou, která létá jen s Boeingy? Po více než čtyřiceti letech existence aerolinky, která právě orientaci na jediný typ letadla považuje za jednu ze svých konkurenčních výhod díky nižším nákladům na provoz a údržbu, jde o nečekané téma.
Southwest jsou bezkonkurenčně největším provozovatelem Boeingů 737: ve flotile jich mají 730 včetně 34 odstavených MAXů, které přesunula aerolinka do pouště na odstavné letiště ve Victorville.
Diskuze o nákupu jiných letadel vyplývá i z tiskové zprávy SWAPA. „Výhody a nevýhody jednotné flotily se řeší v médiích, na burze, v letectví i mezi našimi členy. Je to velmi komplexní problém,“ uvedla SWAPA v prohlášení. Už to, že piloti největšího zákazníka takové téma řeší ale vyvolalo v oboru značné pozdvižení, i když není jasné, zda jde jen o reakci na přístup Boeingu nebo vážný návrh. Ve zprávě současně piloti konstatují obrovský vliv Boeingu, který mohl vést k přehlížení závažných problémů s bezpečností.
Southwest Airlines tento týden současně oznámily, že nepočítají s návratem letadel 737 MAX 8 dříve než 5. srpna. Do té doby nejsou MAXy vůbec v letovém řádu. American Airlines zatím zrušily lety s MAXy do 5. července.