Můj vlak rozšířil nabídku o jízdenky dalšího kraje. Tarif Vysočiny je tak poprvé dostupný online
RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD

Jde o šestý krajský integrovaný dopravní systém, jehož jízdenky České dráhy prodávají.
S trochou nadsázky je v současnosti regionální cestování mezi kraji komplikovanější než do sousedních států a to nemluvím jen o tarifech, ale také o návaznosti spojů a nelogicky přerušených linkách na hranicích krajů.
Vysočina je příliš malý kraj, východ kraje má navíc spádovost směrem Brno. Třebíč, Náměšť, Rapotice, Velmez, atd. Náměšť ná dokonce integraci na Jižní Moravu. Takže se jedná o dost zoufalý pokus, drahý a pro občasné uživatele vlaku naprosto nepřehledný. Když pojedu z Třebíče nebo Náměště do Prahy, ČB, Plzně, je to tak komplikované, že těch pár korun za to nestojí. Chtělo by to universální kilometrický tarif, která platí všude a pro všechny dopravce. Po stránce organizační by to nebylo díky výpočetní technice problém, ale kraje (a to se netýká jen Vysočiny) prostě nechtějí. Neumí se dohodnout, každý si hraje na… Číst vice »
Tak, pokus číslo 1:
Brno – Třebíč, rychlíkem: 115 Kč (tarif ČD), případně 142 Kč (OneTicket). Nice.
Pokus č. 2:
2a) Brno – Náměšť n. O., 102 Kč. Klik na koupit, scroll down, vybíráme Jízdenka IDS – 65 Kč. Wunderbar.
2b) Náměšť n. O. – Třebíč, stejný IDS postup, cena 34 Kč.
65 + 34 =99 Kč. Ale člověk se nakliká. S Poseidonem v kroku 2a) ušetříme dalších 7 Kč, tedy jedeme za 92 Kč.
A vot těchnika…
Dali krajum pravomoc a kraje se za to odmenily tim ze rozsekaly republiku na 14 kousku a v kazdem kousku se cestuje jinak… Chces li ušetřit kombinuj… A hlavně nez opustíš kraj, tak si nastuduj podminky jiného kraje, jinak nevystoupis. Vlastni zkušenost… Tahnu se s obrim zavazadlem ke dverim, a pid autobus nezastavi… Protoze si neuvědomis ze musis zmáčknout tlacitko
A teď si představte, že máte předplatní pro Brno, tak si ty dvě zóny odečtěte. A máte to z Brna do Náměště jen za 49. Lepší koupit a označit na pokladně, nebo v automatu. No a pak si jen z Náměště doplatíte tarif VDV. A kdybyste chtěl z Brna do Velkého Meziříčí a zpět během 24 hodin pak se vyplatí jen busem VDV, vyjde vás to na 150 Kč, stejně jako kamkoliv dál. Například Brno – Jihlava během dne, snad vlakem ani nemá cenový smysl.
Poseidon umí zohlednit šalinkartu.
Určitě je to chvályhodný pokrok, ale proč to při výběru jízdenky IDS (VDV) nedá možnost rezervace místenky na konkrétní spoj (chápu, že by byla za příplatek).
Kvalitou je aktuálně nejdál FAIRTIQ. Funguje již v několika desítkách regionů a měst v Západní Evropě. A také ve Zlínském kraji. Pro všechny druhy městské a regionální dopravy (vlaky, autobusy, trolejbusy). Stačí swipnout a jet.
Raději mám přecejen řešení pípni a jeď.
Jedna se o sedmy IDS v Muj vlak. Ve vyctu v clanku nemate DÚĶ, ktery se v Muj vlak take nachazi (pro vlaky i busy)… Bylo by dobre to opravit 🙂
Takže už zbývá spustit jen aplikace MujAutobus, MojeTramvaj, MujTrolejbus, MojeLanovka, MojeLod… Anebo vynalézt integrovanou dopravu?
Stačilo by si přečíst článek až do konce 🙂
Jízdenka VDV koupená přes Můj vlak platí ve všech dopravních prostředcích VDV v rámci časové a zónové platnosti. Takže i v autobusech.
Dle informace na webu VDV, je jízdenku zakoupenou přes aplikaci Můj vlak použít i v autobusech. (poslední odstavec zkopírovaného textu) Pouze nejspíš zatím nejde vyhledat autobusové zastávky, ale třeba celokrajskou jízdenku na 24 hodin za 150 Kč, na kterou mohu jet už z Brna JmK do Tábora JčK (Brno – Jihlava bus, Jihlava – Tábor vlak) a zpět (a to i opakovaně pokud to za 24 h. zvládnu) si takto koupit mohu. https://www.kr-vysocina.cz/jizdenka%2Dk%2Dzakoupeni%2Donline/d-4132329/p1=122440 „Zakoupená jízdenka bude vždy vázaná na mobilní zařízení na kterém byla zakoupena, nepůjde tedy přeposlat, vytisknout a QR kód zkontroluje průvodčí přímo z mobilu. Stejným způsobem se… Číst vice »
Je to tak, Můj vlak u jízdenky VDV na 30 minut za 22 Kč uvádí toto: Platí ve všech dopravních prostředcích VDV v rámci časové a zónové platnosti.
Takže až půjde vyhledat autobusové spoje, tak doufám, že stejně tak to půjde i pro mhd, protože koupit v Jihlavě jízdenku do mhd byl pro mě jako pro občasného návštěvníka vždycky oříšek. Tak snad to brzo půjde v apce.
Mě nepřestává fascinovat, že na to dráhy přistupují, být to čistě komerční společnost, tak se to nikdy nestane, ostatně podívejte se jak Regio na R8 – ODIS čistě v půlce vozu, IDSOK nejde koupit vůbec a tarif dopravce je zlevněn v JMK tak, aby konkuroval kraji (Vyskov-Brno IDS za 57, rjg od 45). Nejde si ani představit o kolik tržeb z jízdného ČD takhle přichází tím jejich benevolentním přístupem, to se už rovnou mohl OneTicket implementovat do něj, ostatně je to přelévání peněz z jedné kapsy (MD) do druhé (ČD).
Mám pocit že v krajích které zmiňujete ČD jenom přeprodáváji krajské tarify. Riziko tržeb je na straně kraje, jestli se mýlím tak se omlouvám.
Jasně, já se bavím o rychlících, které objednává MD.
Spíš bych se divil tomu, že stát a kraje tolerují na linkách, které objednávají, komerční jízdné dopravců.
Já to nijak neobhajuji, jsem stejného názoru jako vy, také bych nejradši viděl jeden tarif, ale s roztříštěností objednatelů toho nedosáhnete. Apropo, když MD záda linku ČD není to ve výsledku právě přelévání z jedné kapsy do druhé?
Jakýkoliv obchod kohokoliv s kýmkoliv je přelévání z jedné kapsy do druhé.
Jak kde … ve Zlínském kraji určitě nikoliv.
Ty podmínky znají a podle nich nabídnou cenu za zakázku – to je fér, ne? Je otázka, jaké tržby by měly, kdyby na to nepřistoupily.
Pokud se nebavíme o rychlících, na které jsem mířil, a které jsou v tomto systému rovněž zahrnuty. Objednává MD, odveze dopravce, zkasíruje kraj.
Dopravcům se proplácí protarifovací ztráta, takže nespolupracují na integraci jen z plezíru.
Která je konkrétně vyčíslena jak? Nechce se mi věřit, že by tak došlo k náhradě do základního jízdné dopravce.
Na co podle vás přistupují? Víte o tom, že když je někde možné používat více tarifů, dělají se např. pravidelně průzkumy zjišťující skladbu jízdenek a podle toho se pak náklady proplácí? Nedělají to samozřejmě jen České dráhy – třeba do OneTicket jsou zapojení všichni železniční dopravci v ČR.
Vzhledem k tomu, že i papírové jízdní doklady ve VDV obsahují QR kód, je naprosto zřejmé, kolik cestujících využilo daný spoj s jízdním dokladem VDV, pokud tedy ve vlaku dojde ke kontrole jízdních dokladů. Průzkum dělat vůbec nemusíte. Jen kvůli jiným druhům dokladů, jako přesah z některých jiných krajů atp.
A stejný systém od stejného data v Mém vlaku funguje i v IDSJMK. Tedy nově možnost přestupu z vlaku na návaznou dopravu. Ale současně skončil prodej tarifu IDSJMK v eshopu ČD.
Tak hlavní otázkou je, kdy bude ta další etapa
Proč Můj vlak otravuje v nějaké zóně DÚK i jejich nabídkami jako první, i když po městě je pro mě lepší tarif ČD, ale zároveň nedokáže udělat už k dalšímu cestujícímu v DÚK jejich slevu. Tak v mobilu musím dvě aplikace.
Nechce redakce zaśťourat jak je na tom aplikace IREDO? Za pár dní to bude rok co se podepsala smlouva s CHAPSem…
Netuším. Jednomu kraji vládne šotouš, jehož hlavní starostí je si udělat papíry na parní lokomotivu a utratit stamiliony za muzeum, v druhém koblihy s hnědkami z SPD. Jak to asi může dopadnout:-)
Kdyby tam vládli Piráti, tak to bude stejně rychle a kvalitně jako digitalizace stavebního řízení. A kdyby ODS, tak to dopadne jako Centrální evidence pozemních komunikací. To si fakt nevyberete.
Opravdu si vyberu radši Piráty nebo ODS než tyhle bezpáteřní klauny ze stran založených na obchodu s lidskou hloupostí a strachem.
Ona smlouva byla podepsána před rokem, kdy tam ještě vladl Červíček z až ODS. Ale to že vývoj aplikace trvá rok mne nepřestává fascinovat. Chaps přeci nezačíná od nuly, má know how z jiných zakázek…
Ale přes půl roku vládnou v KHK koblihy s nácky z SPD. Ale máte pravdu, dobrý nápad se poptat, jak tato banda pokročila:)
vy budete mít přehled, jsou ještě nějaké kraje, kde nelze koupit jízdenku online, než tyhle dva?
Odpověděl jste si. Mají know how. Vědí přesně jaká je dojivost a jakou tučnost má mít mléko…
Taková perlička – prodej dokladu pro kola je v rozporu s SPP VDV. Celodenní lístek pro zavazadlo za 10 Kč pro kola neplatí. Ale to se snad doladí…
Jinak vhd na Vysočině udělala za pár let obrovský skok kupředu. Větší nabídka spojů, nejmladší vozový park v ČR jak u busů tak u vlaků, zlepšující se tarifní integrace. Lepší přestupní vazby. Myslím, že patříme nyní k těm dopravně lepším krajům ….
Jěstě by to chtělo, obzvlášť v létě, tu klimatizaci 😀😀
No vyjma Regionov (a některých MHD) tak je klimatizované vše
ZDAR vesele nakupoval nové MANky a SORky bez klimatizace, jelikož jim to smlouva umožnila 🙂
Aha, tak to mně uniklo… Omlouvám se za mystifikaci
myslíte VDV?
Návaznost nula vlastní aplikace nula – díky aspoň za to omezené u aplikace ČD týdenní po 10 letech, MHD to samé
Návaznost nula – kde, odkud kam?
Třeba rychlíky od Prahy dojíždí x:31. Ale autobusy směr Jihlava (linka 200), které jedou po jedné z páteřních silnic žďárského okresu odjíždí x:28. Asi byl velký problém to hodit na x:35 třeba a čekat na návaznost :))
A není to třeba tak, že ona linka má (nebo časem mít bude) jiné, přednostnější vazby? Ať už v tom smyslu, že jde o víc lidí, nebo že jsou to přestupy hůře nahraditelné nějak jinak…
4 minutový přestup od vlaku by rozhodně spolehlivý nebyl. Vlaky ze Žďáru směr Praha a Brno odjíždějí v různé roky různě, ale zpravidla to je mezi 25. a 35. minutou. Aby k tomu fungovaly přípoje z autobusů/na autobusy, musí tyto autobusy přijet do Žďáru nejpozději ve 20. minutu (lépe o něco dříve, řekněme 18) a odjet nejdříve ve 40. minutu (lépe o něco později, řekněme 42). Velká část linek to tak má. Pokud by to tak měla i linka 200, tak by to znamenalo, že by přestupy z celého Žďárska do Jihlavy byly o délce cca 25 minut. To by… Číst vice »
Já ale nikde netvrdím, že to je dokonalé. To není. Ovšem oproti stavu před VDV je tohle slušný skok. Nic víc nic míň
Já si teda myslím, že třeba v oblasti Žďárských vrchů nastal skok minimálně o půlstoletí. Z pohledu turistiky teda rozhodně.
Určitě krok správným směrem, ale ta implementace je taková podivná. Tarif VDV to nabídne jako první jen v případě, kdy je celá trasa na území kraje Vysočina a alespoň část trasy je osobákem nebo spěšňákem. Pokud je celá cesta rychlíkem, nabídne to jako první tarif ČD, i když je dražší. To samé pokud cesta vede z nebo do místa mimo kraj, i když do něj VDV zasahuje, např. Čáslav nebo Tišnov. Naštěstí se vždy dá k tarifu VDV doklikat, ale proč to buď vždy nenabídne nejlevnější variantu, nebo vždy nepreferuje ČD tarif?
To je jednoduché, každý vlak má jiného objednatele, a ten může či nemusí po dopravci chtít, aby prodával přednostně určitý tarif. Některý chce krajský tarif, v dálkové dopravce si naopak musí dopravce „vydělat na tržbách“. Proč by pak nutně prodával levněji než musí? Nebo když už se prodává levnější IDS tarif, tak to někdo (obvykle příslušný kraj) musí zadotovat.
Jenže normální smrtelník ti s**e na tarif ČD, když si třeba do Náměště může koupit lupen IDS JMK z Brna a pak do Jihlavy nově dojet na VDV koupeno v Můj vlak – když jsem to jel před 2 roky tak mi radili buď v Námešti vylézt a pro VDV letět do pokladny nebo hrát v Brně ve vlaku hru “ Najdi si průvodčího pro koupi VDV, když to stihneš do Náměště, vyhráls ! Pokuta nebude !“ A to teď po X-letech nemusím – že to ale trvalo.
Naštěstí doklady VDV už v Brně jde koupit – na nádraží u přepážky IDSJMK. Ale online je to samozřejmě flexibilnější.
Jo, ale s rozkopanou tratí do Zastávky a náhradní autobusovou dopravou byla v Náměšti na koupi lupenu spoooousta času 🙂
No ale to je zbytečne komplikovane, pri navazovani listku se zadny priplatek ani pokuta neplati… Cestuji tak roky… Klasicky bych si koupil ve vlaku idsjmk o Nameste a ve vlaku rekl o vdv do Jihlavy
Jinak nejlepší by byla celorepubliková FAIRTIQ. Odmáčknu v bodě A nástup v bodě B výstup a appka dopočítá nejvýhodnější tarify podle kterých se mně strhnou peníze z účtu. Řeším jenom místenky….
To by měl umět SJT, kdyby nebyl technicky i morálně zastaralý. Ale bohužel se s tím nikdo nechtěl „patlat“ a plácnout navrch jeden ještě dražší tarif je jednoduché.
FAIRTIQ je hotový vyvinutý produkt. Proto už funguje v desítkách měst a regionů Západní Evropy. Stačí se jen zeptat ve Zlínském kraji na jejich, už více než roční, zkušenost. Nebo si přečíst na webu té společnosti, i v češtině.
A neplačou, že jsou chudí a potřebujou znát cenu předem, aby jim zbylo ještě na vodu, chléb a špetku soli?
Myslím, že pokud by někdo takovou aplikaci byl schopen vytvořit v našem tarifním prostředí, tak se rovnou může jít přihlásit o nobelovku. Vždyť tady v jednom vlaku platí současně třeba 4 různé tarify a ty nedodržují ani tak základní věci, jako že jízdenka z A do C není dražší než součet jízdenek z A do B a z B do C, nebo že jízdenka z A do B není dražší než jízdenka z A do C ležícího na stejné trati dále než B.
To není nic až tak nenormálního. To je prostě základní kilometrické jízdné (TR10/SJT) vs různé relační akční jízdenky. Ve Francii také můžete jet TGV za třetinu oproti tomu, kdybyste stzejnou trasu jeli osobákem za základní jízdné.
V Británii jsou turnikety na odchodu z nástupiště. Pokud by někdo s akční rychlíkovou jízdenkou vystupoval z couráku o zastávku dřív, koukali by na něj jak na podvodníka.
Jinak většinou to není formálně zakázané, ale ofiko prodejní kanály to nikde nepropagují. Někdy je ale rychlíková akční cena vázaná na místenku do kontrétního vlaku.
Nevidím v tom problém. V úseku Mladá Boleslav – Turnov platí taky 4 tarify a žádnou ujmu jsem tam nikdy neutrpěl.
„Nejvýhodnější“ je trochu v rozporu s tím co umí SJT.
Levnější to bude s vázanou jízdenkou na něco mimošpičkového. Ok ale to znamená jet daným spojem, ne dříve/později. A co když mi plánovaný přestup rozbije zpoždění, s sjt mám na výběr jízdu dalším nebo vratku.
A pokud chci opravdu flexibilitu, z A do B se dá jet různými cestami (Praha – Brno přes Pardubice nebo HavlBrod nebo busem přes Jihlavu nebo přímým busem, pokud místo měst budu brát konkrétní zastávky mhd v těch městech je to složitější).
Volejte “Sláva!” a 3 dny se radujte, na cestovaní vlakama na (skoro celé) Moravě stačí jediná appka!
no při koupi jízdenky JMK v aplikaci můj vlak Tišnov -Brno chtěl revizor v šalině pokutu – že to přej neumí zkontrolovat a tak jsem mu řekl že to má blbý a protože mám 2 m a 100kg naštěstí se nesnažil mě zastavit
To se pokud vím, uznává necelý rok. Nicméně je jasné, že cestující se to nemohou vědět s jistotou, když se tyto věci prakticky nezverejňují.
Což mohlo být už před 10 lety, ale ČD zrovna vedl nějaký Krtek…
Jakože nějaký krtek či kdokoliv na ČD může za to, že jednotlivé kraje zavedly svoje tarify i na železnici nebo že si jednotlivé IDS vyvinuly spoje aplikace? To si vážně myslíte?
Mně vadí to omezení, že jen a pouze v appce. Vážně se dostáváme do fáze, kdy vlastnit smartphone se stává defacto povinností?
A ještě doplním že vlastnit smartphone = upsat svoji duši jednomu ze dvou amerických megakorporátů.
Ještě máte jeden čínskej…
Naštěstí jdou pořád kupovat tlačítkové telefony a na jízdenku si můžeš vystát frontu jo a platební karty taky dva škaredí Američani 😘
Nezapomeň večer octovat.
Preci vam nikdo fyzicky nakup jizdenky neruší ne? A pokud si ji koupim v prohlizeci na pc, tak bych ji pak nejak tisknul? To je blbost – vetsina lidi ma smartphone a pak nemaji problem a ti co ho nemaji si jozdenku koupi tak, jak byli zvykli
ZATÍM neruší. Ono to přijde. Jako se teď už ruší pokladny, budou se rušit i další prodejní kanály včetně webu a bez smartphonu a příslušné aplikace si nezajdete ani na veřejné WC. V Česku je už dokonce minimálně jedna banka co vůbec nemá fyzické pobočky a webové bankovnictví, ale jen a pouze appku.
To je v pořádku, v evoluci prostě špatně adaptující se druhy vymírají.
Šílené, že? Z ulice zmizely telefonní budky, z pokladen halíře a pošta už nenabízí kondolenční telegramy. Jo a ve vlacích už se vůbec nekouří.
A má to i synergický efekt – když nechcete zaplatit příplatek, třeba 24 Kč místo 23,90, musíte kvůli zrušení deseníků využít služeb toho americkýho korporátu (nebo i dvou). A západoevropské banky k tomu… Ale on to někdo vyřeší, jak v zemi nám víc než příbuzné – nejdřív právo na platbu hotovostí do ústavy, potom 3 eura příplatek za totéž ve vlaku…
A to si vemte, že dřív šlo přímo platit zlatem či stříbrem, posílat telegramy, volat z budky. A nikomu to nechybí.
Proč bych ji tiskl, ukáži ji na displeji toho počítače (resp. libovolného zařízení, co umí zobrazit PDF, což je rozhodně víc zařízení, než na kterých rozběhnu aplikaci).
Unikla vám pointa. Tato jízdenka VDV (a nyní stejně tak IDSJMK) z Mého vlaku žádné PDF nemá, protože se zobrazuje pouze jako kód s dynamickými prvky v aplikaci. Na displeji počítače ji neukážete, protože ji tam ani nekoupíte.
Neruší, ale třeba v PIDu vám ji teď zdraží. Což samo o sobě je krajně diskriminační. Efektivně to říká: „lidi, kteří se rozhodnou vejít do právně závazného vztahu s jednou z těchto dvou korporací, a přijmou její podmínky (které určuje zcela jednostranně, protože uživatelé mají nulovou vyjednávací sílu, a nemůžou ani pohrozit odchodem, protože pak jsou na mnoha místech vyřazeni z plnohodnotné účasti ve společnosti — nákup jízdenek budiž jedním příkladem) mají právo na levnější jízdenky, než ti, kteří s tímto z jakéhokoli důvodu nesouhlasí.“ Ano, chápu, že s papírovými jízdenkami jsou nějaké náklady navíc. Ale neříkám, že musí být… Číst vice »
Vystihnul jste moje myšlenkové pochody naprosto přesně. Palec nahoru.
Provozovatelé dopravních systému nemají nic lepšího na práci než řešit pár paranoidních pošuků a kolenovrtů jako jsi ty. Nikdo tě sledovat nebude, stejně nemáš data.
Ale to přece vůbec nesouvisí s tím, jaké konkrétní dopady to na mě má a jestli vám mé rozhodnutí přijde rozumné nebo ne. Ale to je právě pointa liberalismu — i když se mnou většina lidí nesouhlasí, pořád mám právo to rozhodnutí udělat. Já vůbec nechci vést diskuzi o tom, jaké jsou věcné důsledky toho, že předávame kontrolu nad našimi životy korporacím. Moje pointa byla čistě o právním principu. Pokud vás stát nutí (nepřímo) přijmout jednostranně nastavený závazek vůči nějaké třetí straně, abyste mohl být plnohodnotným občasnem plnohodnotně využívajícím svá práva, je to špatně. A to, jestli mám rozumné důvody… Číst vice »
Tahle celá diskuze ukazuje, jak to vidí „běžní lidé“. A je to smutný pohled.
Taky, pokud už se bavíme o věcné stránce (ne)prospěšnosti závislosti na produktech několika korporací (což, jak jsem zdůraznil výše, není můj hlavní point, takže to berte spíš jako odbočku): pokud už vám to nepřijde problematické na úrovni jednotlivce, možná to v posledních měsících může být vidět na úrovni celospolečenské / geopolitické. Když bude naše společnost systematicky záviset na službách několika amerických korporací, dává to jistým šíleným egomaniakům na druhé straně rybníka spoustu možností, jak Evropu vydírat / šikanovat / etc., podle toho, jak se zrovna vyspí. Viz všechny diskuze o ‚digitální suverenitě‘ atp. Taky pokud si vytvoříme lock-in na ekosystém… Číst vice »
Koneckonců, dnes si můžete říkat, že lidi, co se snaží vytvořit alternativy k big tech, jsou naivní nadšenci a koníčkáři. Ale přitom tomu není ani pár desetiletí, co podobní nadšenci a koníčkáři vytvořili Linux a celý open-source ekosystém kolem něj, na kterém dnes stojí půlka internetu, včetně Googlu a Applu, včetně i toho pitomého Androidu. Ale někteří ze zdejších diskutujících by jim určitě tenkrát řekli, ať nevymýšlí ptákoviny, jdou s proudem a nainstalují si Windows 95.
Ten trend je vcelku zřejmý – buď aplikace nebo superaplikace (typu WeChat). Nákup přes web se ukazuje jako riziková věc, viz ty podvodné weby na prodej dálničních známek. Zvrátit to může snad jen nějaký další velký, krásný nápad nejlepšího amerického prezidenta od dob George Washingtona…
Přijde Vám, že podvodné aplikace jsou nutně o tolik menší problém než podvodné weby? Jako ano, výhoda je, že když je někdo nahlásí, může je centrální autorita vymazat ze storu, což s weby je občas těžší. Na druhou stranu… web má taky své výhody. Např. pokud znám správnou doménu, můžu si snadno ověřit, že jsem na správném místě. Pokud si nejsem jistý, jaká je správná doména, proklikám se k tomu z nějakého důvěryhodného místa — v případě těch známek např. MD ČR. Případně tomu pomůžou iniciativy jako zavádění gov.cz. Ano, vyžaduje to jistou míru základní technické gramotnosti (např. chápat, co… Číst vice »
Divný, že jo? Přitom to maj lidi v googlu hned jako asi třetí odkaz: Nemzeti Útdíjfezetési Szolgáltató Zrt.
A pak je blackout, není internet, a v neobsazene zastávce, stanici můžete i se smartphonééém čekat na signál.
Ukazuje se, že první věc co přestane fungovat při blackoutu, je železnice. Kdo má smartphone, se to aspoň dozví…
Povinnost to není, ale absence té chytroplacky začíná byt dost omezující. Zvykejte si, jiný to nebude…
Teď si představte, že česká pošta již nenabízí poštovní holuby a dokonce ani telegraf.
Dokonce ani telefonní hovornu…
Lepší to nebude.
Pro retardované je tu stále možnost nákupu u řidiče.
No nakonec jsou ČD (ač jsem to neprodpokladal) nejlepism univerzalnim prodejcem jizdenek. Toto jsem ocekaval u jizdenek ,,one ticket,, ktery je temer nepouzitelny. Pokud chci soutezit provoz vlakovych linek, tak bych mel vyzadovat, aby cestujici pri nakupu jizdnich dokladu temer nic nepoznal a bylo mu jedno s jakym dopravcem jede. To znamena ze jizdenky one ticket by meli nabidnout: 1)Vzdy nejlevnejsi cenu, kterou nabizi kazdy dopravce 2)Mistenku k jizdence zdarma i s vyberem mista z planku vozu u vsech dopravcu 3) zakaznicke karty na slevy (rozsirene oproti dnesni dobe) 4) vernostni program 5) nakup jizdenek i na autobus/lanovky/mhd Pak to… Číst vice »
Je nesmysl, aby OneTicket nabízel cenu nejlevnějšího dopravce na trase, když cestující s tím lupenem může jet s tím nejdražším.
Z čeho pramení nutnost místenek zdarma? Proč ve veřejné službě musí být věrnostní systém?
Uvědomte si, že do toho systému jsou zapojeni i dopravci nesoucí riziko tržeb a dokonce i čistě komerční dopravci. To co navrhujete vy, je pro tyto dopravce likvidační.
Princip je takový, že kdo chce ušetřit peníze, musí vynaložit nějaké úsilí na hledání levných jízdenek a jejich kombinací. A naopak, kdo nechce hledat, musí vynaložit peníze.
Tomu naprosto rozumim, proto by se dala pridat varianta vazana na konkretni spoje, ktera by toto eliminovala a byla by levnejsi. Vstupem soukromych dopravcu (nerikame ze je to dobre nebo spatne) nastala situace, kdy se stal nakup jizdenek velice nekomfortni zalezitosti. Uvedu na prikladu obcas jezdim prvnim vlakem (skutecne) z Prahy do Hradku nad Nisou a chci 1.tridu alespon do Nymburku a kde to jde tak mistenku (mam in50) Momentalne to pro me znamena koupit napred u ČD jizdenku Praha – Nymburk – Turnov Potom pres Arrivu Turnov – Liberec a nakonec pres tarif idol (apka nebo muj vlak) jizdenku… Číst vice »
PID kdy?
Totální chaos zase, v jednom kraji platí krajská jízdenka v mujvlak i na autobusy a v druhém zase ne. Přesto že v těch autobusech ten krajský tarif normálně platí, ale neplatí pokud tu krajskou jízdenku koupíte znovna v aplikaci ČD.
A vy si běžně kupujete jízdenku na autobus v aplikaci pojmenované „Můj vlak“?
Ty jízdenky na autobus se dají běžně zakoupit online (v jejich vlastní aplikaci) takže k úplnosti chybí jediné – aby ČD umožňovaly prodej „svých“ jídenek v krajských aplikacích/webech… to nejde proč??
Jinak IDS jízdné je pásmové, čili (i když je prodané ve vlaku) platí i v autobusech, jde jen o to jestli přepravní kontrola uznává prokazování způsobem použitým v Můjvlak…
no myslím že jízdenku si zrovna v aplikaci na autobus na vysočině nekoupíte protože neexistuje
Ano, treba v Jihomoravském nebo Olomouckem kraji si na bus kupuju jizdenku v Mujvlak
Ale platí i v autobuse, jen nejde vyhledat spojení kde možnost jet pouze autobusem.
Stačí si přečíst článek pořádně Plzeňský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v krajských autobusech a MHD Ústecký kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v krajských autobusech a MHD Kraj Vysočina – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Jihomoravský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v MHD Brno, ale neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Moravskoslezský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Zlínský kraj… Číst vice »
Konkrétně u síťové VDV zakoupené v Múj vlak je uvedeno Plaťí ve všech dopravních prostředcích VDV v rámci časové a zónové platnosti.
Ano. Např Třešť – Jihlava identická jízdenka jak na bus tak na vlak. Atd. V busech jsou čtečky QR, který potvrdí platnost jízdního dokladu…
Asi záleží na úhlu pohledu. Já to vnímám jen jako bonusovou funkci aplikace drah a pokud to někde platí dokonce i na autobus, tak tím lépe.