Můj vlak rozšířil nabídku o jízdenky dalšího kraje. Tarif Vysočiny je tak poprvé dostupný online

RegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČDRegioPanter v Kraji Vysočina. Pramen: ČD

Jde o šestý krajský integrovaný dopravní systém, jehož jízdenky České dráhy prodávají.

Odebírat
Upozornit na
guest
55 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rei

Mě nepřestává fascinovat, že na to dráhy přistupují, být to čistě komerční společnost, tak se to nikdy nestane, ostatně podívejte se jak Regio na R8 – ODIS čistě v půlce vozu, IDSOK nejde koupit vůbec a tarif dopravce je zlevněn v JMK tak, aby konkuroval kraji (Vyskov-Brno IDS za 57, rjg od 45). Nejde si ani představit o kolik tržeb z jízdného ČD takhle přichází tím jejich benevolentním přístupem, to se už rovnou mohl OneTicket implementovat do něj, ostatně je to přelévání peněz z jedné kapsy (MD) do druhé (ČD).

Roman

Mám pocit že v krajích které zmiňujete ČD jenom přeprodáváji krajské tarify. Riziko tržeb je na straně kraje, jestli se mýlím tak se omlouvám.

Domis

A stejný systém od stejného data v Mém vlaku funguje i v IDSJMK. Tedy nově možnost přestupu z vlaku na návaznou dopravu. Ale současně skončil prodej tarifu IDSJMK v eshopu ČD.

Hoermalmeister

Tak hlavní otázkou je, kdy bude ta další etapa

maaaca

Nechce redakce zaśťourat jak je na tom aplikace IREDO? Za pár dní to bude rok co se podepsala smlouva s CHAPSem…

Ať žije S3!

Taková perlička – prodej dokladu pro kola je v rozporu s SPP VDV. Celodenní lístek pro zavazadlo za 10 Kč pro kola neplatí. Ale to se snad doladí…

Happy

Jinak vhd na Vysočině udělala za pár let obrovský skok kupředu. Větší nabídka spojů, nejmladší vozový park v ČR jak u busů tak u vlaků, zlepšující se tarifní integrace. Lepší přestupní vazby. Myslím, že patříme nyní k těm dopravně lepším krajům ….

Ať žije S3!

Jěstě by to chtělo, obzvlášť v létě, tu klimatizaci 😀😀

Happy

No vyjma Regionov (a některých MHD) tak je klimatizované vše

Guest

ZDAR vesele nakupoval nové MANky a SORky bez klimatizace, jelikož jim to smlouva umožnila 🙂

Happy

Aha, tak to mně uniklo… Omlouvám se za mystifikaci

Jan

myslíte VDV?
Návaznost nula vlastní aplikace nula – díky aspoň za to omezené u aplikace ČD týdenní po 10 letech, MHD to samé

Happy

Já ale nikde netvrdím, že to je dokonalé. To není. Ovšem oproti stavu před VDV je tohle slušný skok. Nic víc nic míň

d-n

Určitě krok správným směrem, ale ta implementace je taková podivná. Tarif VDV to nabídne jako první jen v případě, kdy je celá trasa na území kraje Vysočina a alespoň část trasy je osobákem nebo spěšňákem. Pokud je celá cesta rychlíkem, nabídne to jako první tarif ČD, i když je dražší. To samé pokud cesta vede z nebo do místa mimo kraj, i když do něj VDV zasahuje, např. Čáslav nebo Tišnov. Naštěstí se vždy dá k tarifu VDV doklikat, ale proč to buď vždy nenabídne nejlevnější variantu, nebo vždy nepreferuje ČD tarif?

Domis

To je jednoduché, každý vlak má jiného objednatele, a ten může či nemusí po dopravci chtít, aby prodával přednostně určitý tarif. Některý chce krajský tarif, v dálkové dopravce si naopak musí dopravce „vydělat na tržbách“. Proč by pak nutně prodával levněji než musí? Nebo když už se prodává levnější IDS tarif, tak to někdo (obvykle příslušný kraj) musí zadotovat.

Happy

Jinak nejlepší by byla celorepubliková FAIRTIQ. Odmáčknu v bodě A nástup v bodě B výstup a appka dopočítá nejvýhodnější tarify podle kterých se mně strhnou peníze z účtu. Řeším jenom místenky….

V. K.

To by měl umět SJT, kdyby nebyl technicky i morálně zastaralý. Ale bohužel se s tím nikdo nechtěl „patlat“ a plácnout navrch jeden ještě dražší tarif je jednoduché.

d-n

Myslím, že pokud by někdo takovou aplikaci byl schopen vytvořit v našem tarifním prostředí, tak se rovnou může jít přihlásit o nobelovku. Vždyť tady v jednom vlaku platí současně třeba 4 různé tarify a ty nedodržují ani tak základní věci, jako že jízdenka z A do C není dražší než součet jízdenek z A do B a z B do C, nebo že jízdenka z A do B není dražší než jízdenka z A do C ležícího na stejné trati dále než B.

Gouba

To není nic až tak nenormálního. To je prostě základní kilometrické jízdné (TR10/SJT) vs různé relační akční jízdenky. Ve Francii také můžete jet TGV za třetinu oproti tomu, kdybyste stzejnou trasu jeli osobákem za základní jízdné.

Leinad

V Británii jsou turnikety na odchodu z nástupiště. Pokud by někdo s akční rychlíkovou jízdenkou vystupoval z couráku o zastávku dřív, koukali by na něj jak na podvodníka.
Jinak většinou to není formálně zakázané, ale ofiko prodejní kanály to nikde nepropagují. Někdy je ale rychlíková akční cena vázaná na místenku do kontrétního vlaku.

Daniel Jablonecký

Nevidím v tom problém. V úseku Mladá Boleslav – Turnov platí taky 4 tarify a žádnou ujmu jsem tam nikdy neutrpěl.

Nose Peak

Volejte “Sláva!” a 3 dny se radujte, na cestovaní vlakama na (skoro celé) Moravě stačí jediná appka!

Jan

no při koupi jízdenky JMK v aplikaci můj vlak Tišnov -Brno chtěl revizor v šalině pokutu – že to přej neumí zkontrolovat a tak jsem mu řekl že to má blbý a protože mám 2 m a 100kg naštěstí se nesnažil mě zastavit

Domis

To se pokud vím, uznává necelý rok. Nicméně je jasné, že cestující se to nemohou vědět s jistotou, když se tyto věci prakticky nezverejňují.

Michal M

Což mohlo být už před 10 lety, ale ČD zrovna vedl nějaký Krtek…

Gouba

Mně vadí to omezení, že jen a pouze v appce. Vážně se dostáváme do fáze, kdy vlastnit smartphone se stává defacto povinností?

Gouba

A ještě doplním že vlastnit smartphone = upsat svoji duši jednomu ze dvou amerických megakorporátů.

Nose Peak

Ještě máte jeden čínskej…

Jan

Naštěstí jdou pořád kupovat tlačítkové telefony a na jízdenku si můžeš vystát frontu jo a platební karty taky dva škaredí Američani 😘

Michal M

Nezapomeň večer octovat.

alpenflair

Preci vam nikdo fyzicky nakup jizdenky neruší ne? A pokud si ji koupim v prohlizeci na pc, tak bych ji pak nejak tisknul? To je blbost – vetsina lidi ma smartphone a pak nemaji problem a ti co ho nemaji si jozdenku koupi tak, jak byli zvykli

Gouba

ZATÍM neruší. Ono to přijde. Jako se teď už ruší pokladny, budou se rušit i další prodejní kanály včetně webu a bez smartphonu a příslušné aplikace si nezajdete ani na veřejné WC. V Česku je už dokonce minimálně jedna banka co vůbec nemá fyzické pobočky a webové bankovnictví, ale jen a pouze appku.

Michal M

To je v pořádku, v evoluci prostě špatně adaptující se druhy vymírají.

Daniel Jablonecký

Šílené, že? Z ulice zmizely telefonní budky, z pokladen halíře a pošta už nenabízí kondolenční telegramy. Jo a ve vlacích už se vůbec nekouří.

jkk

Proč bych ji tiskl, ukáži ji na displeji toho počítače (resp. libovolného zařízení, co umí zobrazit PDF, což je rozhodně víc zařízení, než na kterých rozběhnu aplikaci).

Domis

Unikla vám pointa. Tato jízdenka VDV (a nyní stejně tak IDSJMK) z Mého vlaku žádné PDF nemá, protože se zobrazuje pouze jako kód s dynamickými prvky v aplikaci. Na displeji počítače ji neukážete, protože ji tam ani nekoupíte.

ngthrn

Neruší, ale třeba v PIDu vám ji teď zdraží. Což samo o sobě je krajně diskriminační. Efektivně to říká: „lidi, kteří se rozhodnou vejít do právně závazného vztahu s jednou z těchto dvou korporací, a přijmou její podmínky (které určuje zcela jednostranně, protože uživatelé mají nulovou vyjednávací sílu, a nemůžou ani pohrozit odchodem, protože pak jsou na mnoha místech vyřazeni z plnohodnotné účasti ve společnosti — nákup jízdenek budiž jedním příkladem) mají právo na levnější jízdenky, než ti, kteří s tímto z jakéhokoli důvodu nesouhlasí.“ Ano, chápu, že s papírovými jízdenkami jsou nějaké náklady navíc. Ale neříkám, že musí být… Číst vice »

Gouba

Vystihnul jste moje myšlenkové pochody naprosto přesně. Palec nahoru.

Michal M

Provozovatelé dopravních systému nemají nic lepšího na práci než řešit pár paranoidních pošuků a kolenovrtů jako jsi ty. Nikdo tě sledovat nebude, stejně nemáš data.

ngthrn

Ale to přece vůbec nesouvisí s tím, jaké konkrétní dopady to na mě má a jestli vám mé rozhodnutí přijde rozumné nebo ne. Ale to je právě pointa liberalismu — i když se mnou většina lidí nesouhlasí, pořád mám právo to rozhodnutí udělat. Já vůbec nechci vést diskuzi o tom, jaké jsou věcné důsledky toho, že předávame kontrolu nad našimi životy korporacím. Moje pointa byla čistě o právním principu. Pokud vás stát nutí (nepřímo) přijmout jednostranně nastavený závazek vůči nějaké třetí straně, abyste mohl být plnohodnotným občasnem plnohodnotně využívajícím svá práva, je to špatně. A to, jestli mám rozumné důvody… Číst vice »

Nose Peak

Povinnost to není, ale absence té chytroplacky začíná byt dost omezující. Zvykejte si, jiný to nebude…

V. K.

Teď si představte, že česká pošta již nenabízí poštovní holuby a dokonce ani telegraf.

Nose Peak

Dokonce ani telefonní hovornu…

Michal M

Pro retardované je tu stále možnost nákupu u řidiče.

alpenflair

No nakonec jsou ČD (ač jsem to neprodpokladal) nejlepism univerzalnim prodejcem jizdenek. Toto jsem ocekaval u jizdenek ,,one ticket,, ktery je temer nepouzitelny. Pokud chci soutezit provoz vlakovych linek, tak bych mel vyzadovat, aby cestujici pri nakupu jizdnich dokladu temer nic nepoznal a bylo mu jedno s jakym dopravcem jede. To znamena ze jizdenky one ticket by meli nabidnout: 1)Vzdy nejlevnejsi cenu, kterou nabizi kazdy dopravce 2)Mistenku k jizdence zdarma i s vyberem mista z planku vozu u vsech dopravcu 3) zakaznicke karty na slevy (rozsirene oproti dnesni dobe) 4) vernostni program 5) nakup jizdenek i na autobus/lanovky/mhd Pak to… Číst vice »

Adam

PID kdy?

igor

Totální chaos zase, v jednom kraji platí krajská jízdenka v mujvlak i na autobusy a v druhém zase ne. Přesto že v těch autobusech ten krajský tarif normálně platí, ale neplatí pokud tu krajskou jízdenku koupíte znovna v aplikaci ČD.

SYN

A vy si běžně kupujete jízdenku na autobus v aplikaci pojmenované „Můj vlak“?
Ty jízdenky na autobus se dají běžně zakoupit online (v jejich vlastní aplikaci) takže k úplnosti chybí jediné – aby ČD umožňovaly prodej „svých“ jídenek v krajských aplikacích/webech… to nejde proč??

Jinak IDS jízdné je pásmové, čili (i když je prodané ve vlaku) platí i v autobusech, jde jen o to jestli přepravní kontrola uznává prokazování způsobem použitým v Můjvlak…

Jan

no myslím že jízdenku si zrovna v aplikaci na autobus na vysočině nekoupíte protože neexistuje

Tomariero

Ale platí i v autobuse, jen nejde vyhledat spojení kde možnost jet pouze autobusem.

igor

Stačí si přečíst článek pořádně Plzeňský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v krajských autobusech a MHD Ústecký kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v krajských autobusech a MHD Kraj Vysočina – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Jihomoravský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak platí i v MHD Brno, ale neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Moravskoslezský kraj – krajská jízdenka zakoupená v mujvlak neplatí v krajských autobusech, kde ale jinak krajský tarif normálně platí Zlínský kraj… Číst vice »

Dan

Konkrétně u síťové VDV zakoupené v Múj vlak je uvedeno Plaťí ve všech dopravních prostředcích VDV v rámci časové a zónové platnosti.

Happy

Ano. Např Třešť – Jihlava identická jízdenka jak na bus tak na vlak. Atd. V busech jsou čtečky QR, který potvrdí platnost jízdního dokladu…

Náhodný Kolemjdoucí

Asi záleží na úhlu pohledu. Já to vnímám jen jako bonusovou funkci aplikace drah a pokud to někde platí dokonce i na autobus, tak tím lépe.