MRCE pořizuje dalších čtrnáct vectronů MS ve verzi i pro Česko
Lokomotiva Siemens Vectron v barvách pro MRCE. Foto: Siemens
Siemens již překonal hranici 1500 objednávek na lokomotivy Vectron.
Siemens již překonal hranici 1500 objednávek na lokomotivy Vectron.
Nechápu smysl této aktuality, když třeba například se u ELL s pořizováním nových Vectronů taky pěkně rozmáchli, nemalý počet dostane Akiem a nemalé přírůstky zažije jistý český kontejnerový operátor.
Proč vlastně Škodovka s 109e tak selhala? Byla třetí kůň v závodě dvou koní?
Siemens kontinuálně vyrábí a zlepšuje řadu el. lokomotiv (řada DB189,Taurus, Vectron). U Škodovky po Esu/Peršingu z 80. let minulého století nastala dvacetiletá mezera a restart z nuly okolo roku 2010.
Není pravda, co třeba asynchronnka???
Bacha, byly tam ještě šestinápravové 184 a taky Asynchron, plus teda Ešus. Takže z nuly to rozhodně nebylo a 2010 taky nesedí, protože prototyp 109 E byl představen veřejnosti už v roce 2008.
Asynchron byl v 80.letech,184 je 1,5 Peršinga.
Rozdíl je ve vývoji. Vectron je stavebnice, které umí být komplexní nebo lze použít jen jednotlivé specifikace dle požadavků zákazníka prakticky po celé Evropě. Škoda 109e je určena čistě pro středoevropský trh CZ, SK, D, A, PL, H.
Druhá věc zastoupení na trhu a servis, který Škoda po Evropě nemá. Další faktor je cena a ochota firmy s výrobkem expandovat. Zatímco pro Siemens je Vectron vlajková loď, Bombardier se mu snaží trojkovým traxxem vyrovnat (řešení problémů při provozu), tak Škoda segment lokomotiv opustila a řeší radši jednotky a tramvaje, kde je vcelku úspěšná i v zahraničí.
Trojskej kůň spíše.
Sleduji vývoj u Stadler Valencia. Výroba šestikol Eurodualů atakovala 50 kusů a stále roste. Spektrum zákazníků a provozovatelů je taktéž pestré.
Vzpomínám si, jak byli všichni unešeni u ČD a u Carga novou lokomotivou 380 a malovali si, jak ovládne rychlíkovou dopravu na domácích tratích a na Slovensku. Je zajímavé to pozorovat s odstupem let.
Já v té době (2010) byl unešen z jiné lokomotivy: Traxx MS2 140 F.
Nejlepší lokomotiva která se dá momentálně pořídit.
Siemens umi, Skodovka jen cumi..
Škodovka už tenhle segment dávno neřeší a opustila ho. Ani kdyby nedošlo k tomu problému s predrazenymi lokomotivami, tak by to tak dopadlo. 109E byla slepá ulička.
Škodovka nestíhá vyrábět. Možná proto opustila sortiment, který byl pro ni okrajový. …podobně Siemens pustil mobilní telefony.