posily_do_teamu

Mravenec má jezdit do Čakovic až do konce roku 2038, chystá se soutěž na dopravce s odkupem

Vlaky Českých drah a KŽC Doprava na Masarykově nádraží. Foto: Jan SůraVlaky Českých drah a KŽC Doprava na Masarykově nádraží. Foto: Jan Sůra

Součástí nové smlouvy bude povinný odkup stávajících dvou jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
98 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honzak653

Ropid by asi měl vysvětlení že? proč právě KŽC

Jeníček

Dnešní zkušenost s linkou z Čakovic na Masaryčku. Přijel motorák 810 se slovenskými nápisy s původním vybavením :-). Wifi samozřejmě k dispozici nebyla.

Daniel Jablonecký

Ne 50 let, ne 60 let, dokonce více než 70 let je starý kredenc! A to se, Horste, opravdu vyplatí!

Vavrroch

Budu to muset někdy jít vyzkoušet. Jen mě trápí nejistota, zda vůz nebyl nějak modernizován, to by nebylo ono. Za dávných dob svého mládí jsem totiž dojížděl vlakem, pravidelně vedeným podobným vozem M262. Dojmy jsou dodnes nezapomenutelné. Rozjezd v Holyni do stoupání za zoufalého vytí pohonné jednotky ve stylu „v předposledním tažení“, později ve Zbuzanech pak v tažení posledním. Možná to bylo nevhodnou skladbou soupravy, nevím. Jízda do stoupání nejen se zvukovými efekty, ale také s poblikáváním vnitřního osvětlení, jako bývá ve filmových U-Bootech při bombardování hlubinnými náložemi. Bylo to docela stylové, když jsem pak vystoupil a odebral se na… Číst vice »

Lokomoto.

Kterej potentát tam bydlí,že nějaké Čakovice mají spec linku.Ale asi nic moc,když mu stačí mravenec.

Šmírák

Největší škůdce je dřívější stoupenec nostalgie. Udělal si z toho živnost. Ropid platí dobře

Ivan_pha

Proč vůbec soutěží extra tuto pidi linku? Byť pro lidi z Čakovic a okolí je to slušná varianta dopravy do centra. Měly to soutěžit v rámci většího balíku a ať si tam vítěz jezdí s čím chce. Mravec je fakt vozidlo 21. století pro Prahu.

Jakub P

Protože chtěj dát vydělat KŽC.

VRTjecesta

Že je to vtip? Že jo? Že jo?

Jirka

Kredenc jsem tam nikdy neviděl. Ten jezdí jen jako Pražský motoráček, ale to je retro víkendová linka. I když je letitý, posezení v něm je příjemné a jízda dobrá. Zřejmě v dnešní době plní emisní normy těžko, ale doba vzniku a těch pár jedinců co přežilo do dnešní doby, toho už moc nepokazí.

Filip

včera bol na závese jedného osobaku podľa sledovacky https://sledovani.55p.cz/praha_831_2025/

Jareš

Upřímně si myslím, že 810 nebo 813 komfortem příliš neoplývají, ale kredenc, to je jiná. Skoro bych řekl, že je to lepší než mravenec

pes.387

Ať si KŽC odveze mravence do Kamenického Šenova, tam by to nepochybně znamenalo pokrok 🙃
Ale holt má Langusta nadstandardní vztahy s Ropidem…

Neonym

Čakovice jsou dobrou obětí tohohle nesmyslu. Spojení do Prahy po silnici je velice mizerné (tak moc by pomohl alespoň bus pruh u Globusu) a na železnici jezdí tohle. Na dalších 13 let + odkup (takže další hromada let?) to Praha nemůže myslet vážně.

Míša

A kam by jste ten bus pruh jako dal? Když tam je silnice ´jen´ 1+1 . Nechápu že tam bus pruh nedali alespoň směr Globus když to rekonstruovali,,,
A od kdy že to má zajíždět až do bejvalýho cukrovaru, mluví se o tom roky a stále nic ,,,

Neonym

Rozšířit silnici severně směrem k tomu chodníku.

nowas

Tak o o to není jedině, co tam jezdí. Ještě R21, R43 a S3.

Gwann

To je krasa, ten mravenec…

Nechteji tam treba radsi brejlaka s patry? Kdyz blbost, tak alespon nejak uzitecna …kapacitou…

Pepa

Tolik lidi tam nejezdi, linka je vyuzita jen ve spicky, jinak prazdno. Navic, ted nemuzou nic objizdet na rozkopane Masarycce

Karel2

Smazáno pro porušení pravidel diskuze.

platamond

Stadler umí i BEMU pro 95 lidí. A něvěřím, že na vlečku se bude jezdit. Kydž jsme mluvil cca před 14 dny se starostou, tak byl takový sketicky smutný. V zásadě jedině čemu věřil, že do 10 let bude místo přejezdu podjezd.

Kubrt

Myslím, že ne-zprovoznění Os na vlečku není taková škoda. Daleko lepší službu by udělala zastávka na „hlavní trati“ – samozřejmě v rámci její modernizace, ke které snad dojde někdy.

Gator

Na začátku videa se mluví o výstavbě nástupiště v Zámeckém parku a Severním nástupišti na Nádráží Čakovice. Termín zahájení výstavby letošní jaro.
https://www.youtube.com/watch?v=xBcJXTKtoU8

Bobek

Kde je mravenečník, když ho člověk potřebuje.

nowas

No už se to málem povedlo, ale zlomili ho málo.

noerf

Nebylo by lepší vypsat výběrové řízení do roku 2030 s povinným odkupem vozidel, s tím, že vyhraje KŽC a následně vypsat výběrové řízení na roky 2030 – 2045 na Bemu?

No Name

K čemu odkup? Nový výherci si může sehnat lepší vozidlo.

Filip Jirsák

Odkup je v současné smlouvě. Je to napsané v článku.

Petr

Lepší pro koho? Pro cestující možná…

Tomas

Dobrý den pane Súro, chtěl bych touto cestou provést korekci informace, kterou uvádíte v tomto článku. Dopravce KŽC na posilové soupravy na lince S34 vozidla řady 830/831 nenasazuje. Do soupravy bývají výjimečně zařazena mimo přepravní špičku z interních důvodů a nejsou určena pro přepravu cestujících. Proto Vas zdvořile žádám o opravu výše uvedeného textu. S pozdravem

PvvS

Ono celý KŽC není určeno pro cestující.

Svojšín

Přesně tak, je to jedna obrovská šotoakce za kterou dostanou zaplaceno.
A to větší , než malé množství….

jaroslav.dohnalik

+ ještě zajišťují vozy producentům obsahu pro dospělé

Kubrt

Jak to víš?

jaroslav.dohnalik

Je rok 2025, to se nic neutají 🙂

VRTjecesta

Jojo, klidně bych dal odkaz, ale to by asi neprošlo.

Náhodný Kolemjdoucí

Principiálně mi to nevadí, ale docela lituju jejich uklízečky.

Tomas

Kredenc je v soupravě zařazen pro potřeby dopravce. Ne pro přepravu cestujících. Doufám, že nyní si rozumíme.

Aaabbb

A pro jaké potřeby dopravce tam je zařazen?

Frantisek X

Naštvat lidi, že se ve špičce mačkají v 810, zatímco v sedle se tam prohání prázdný vůz navíc. 🙂 (Já vím, někteří by brblali, že je starý, a radši se stejně mačkali v té 810…)

BND 30

Aby nemusel platit za zavedení vlaku? Nebo by nemusel dostat přidělenou kapacitu. Takhle mu to zaplatí Praha a je hned veseleji.

Kubrt

Musíme se na to dívat z toho správného úhlu pohledu: díky takto organizované zkušební jízdě nedochází k blokování kapacity tratě, takže je to pro dobro nás všech.

Ondřej Wagner

Obecné proti ROPIDu nic nemám, ale tohle je vážně ujetý. Nasadit na trať starou soupravu, jestliže do odbočky Skály vlád jede pod dráty a mohl by tam proto být BEMU jednotka. Ke všemu ta elektrizace tratě z Prahy do Vsetat bude až po roce 2038? Nebo že by tam kvůli kousku do zámecké zahrady musel vážně jezdit motorak?

tarten

Zdvoukolejnění má být 2030+ zároveň s „přípravou“ na elektrifikaci. Takže po roce 2030+ se především na tu trať konečně vejde o dost víc vlaků za hodinu a mravenčí problém bude poloviční.

platamond

Nevejde, resp. jak se všichni ohánějí, tak na trať 070 vejde, ale v ranní špičce je úsek Skály – Vysočany – Balabenka v podstatě vyčerpán. Holt měly být ze Skal do Vysočan 4 koleje, ideálně s přesmykem, jinak díky ježdění křížem to stejně nebude žádná bomba.

Bram

Správa železnic projekty dělá ze zásady pro včerejší den, nikoliv pro dnešek či zítřek. Samozřejmě pod metodickým vedením pana Sosny z Ministerstva dopravy 😁😁😁.

Jakub P

Což KŽC s vozidly pro dávné a dávné časy, asi tak minulý čtvrtek, zdá se docela vyhovuje…

Tomáš Záruba

Nema tou dobou uz byt do Vsetat dvoukolejka a trolej…?

Jenda

😀

Libor

I kdyby, mravec to zvládne… 😁😁

Bobek

Jako by to bránilo cirkusovému provozu.

Leinad

No jo, ale postaví ji Dobrá Správa, jako už postsvila tunel do Berouna.

L23

Tak ten je dobrej 😆🤓

BND 30

Již brzy ! 🙂

Tomáš Záruba

No jako jo, ale to že se SŽ úplně vykašle dokonce i na něco, co už bylo schváleno CK (a je tomu již několik let), tak to je myslím přece jen úplně nový level „pokroku“ a nevidím jako správné to považovat za samozřejmost.

MilanSima

Jste optimista. Řekl bych, že tou dobou nebude ani dvoukolejka, ani trolej.

a8n

Pokud je tou dobu myšlen konec plánované smlouvy, ano, to už by mohla SŽ finišovat.

Bram

Dvoukolejka s trolejí před rokem 2035 v Čakovicích nebude ani omylem. Takže asi tak 😁.

Ivan_pha

To rozhodně nebude.

Marek Hrdina

Ten odkup je neskutečná podmínka. Fakt si říkám, jestli to trestní oznámení pro podezření z korupce nepodat, protože nemůžu uvěřit tomu, že tohle dlouholeté protežování KŽD někomu nesype do kapsy

Leinad

Jo no. Mravence si přeci KŽC sehnali, když jeeště neměli odkup zaručen, prostě jejich podnikatelský riziko. A cenu mít bude i na volném trhu.

BND 30

5 Kč/kg?

Filip Jirsák

Odkup je normální podmínka, pokud chcete, aby dopravce pořídil vozidla, a zároveň chcete uzavřít smlouvu s dopravcem výrazně kratší, než je životnost vozidel. Problematické mohou být konkrétní podmínky odkupu nebo podmínky na ta vozidla. A upřímně, nevím, jestli v době pořízení Mravenců byly tak špatná volba – tenkrát se moc nedalo předpokládat, že bude boom BEMU.

Y.K.

No, moc běžná tedy není. Zatím se praktikovala jen u (poměrně nových) vozidel specificky financovaných z dotací EU pro nějaký konkrétní soubor, tedy nemohou jezdit jinde a odkup je jediná možnost jak to pořešit.

Že by ČD nástupcům nutily koupit olétané Regionovy atp, to se ještě nestalo. 🙂

Což není tento případ, to je další vrstva podivně nadstandardních vztahů KŽC a Ropidu.

Gwann

Asi tak. CD bude muset se dost drbat na hlave co s cca 15letymi regionovami a cca 5letymi interjety. A zde maloseriovy tedy udrzbou pruserovy kram s povinnym odkupem

Zjevne na miru KZC, aby jim ten klumpr nezustal bez vykonu na hrbu

platamond

ČD daly do odkupu 814.2 pro 210, mělly možnost ve smlouvě, tak ji uplatnily. Ropid pak radějiu nic nevypsal.
Odkupy smlouvy standardně umožňují, jinak by na to banky nepůjčily, resp. půjčily asi s dost drsným úrokem. KŽC mělo odkup
na Mravce hned, byla podmínka ČS na úvěr.

Michal M

Nemohla by to odkoupit Praha a následně věnovat nějakému zaostalému regionu? 🙂

Tomáš Záruba

Kolem Tlumacova myslim jeden takovy prihodny je, pobliz krajske hranice a tedy vlastne takova chudak vnitrni periferie… 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

Suchdol nad Odrou – Nový Jičín? Nakonec to je také S34…

Twix

Tak tam se snad ty BEMU po potřebných úpravách stanice Suchdol dostanou celkem brzy. Na rozdíl od pražské S34, kam technicky můžou vyjet z fleku.

Náhodný Kolemjdoucí

Já nevím, jestli na tu moravskou S34 nejsou BEMU moc velké, ale jel jsem tím možná vždy v neatraktivní dobu.

Stern

Sám si zaostalý

Michal M

To nevím, ale jsem ze zaostalého regionu, kde stále jezdí i šukafony s vlekem. I tahle srágora by byla raketový posun.

Vesper

Nový dopravce ty 813 „musí“ odkoupit, nebo může přijít i s nabídkou vlastních vozidel?

Hoermalmeister

Povinný odkup, takže zase malá domů pro KŽC

Lukáš Chytil

Dostane to ETCS, takže podmínka dotace.

Ares

To je komedie

Kont

Takže zase KŽC, kdo jiný by chtěl ten šrot provozovat

tarten

Je víc možností. Např. tu smlouvu udělat velmi krátkou a už samozřejmě bez toho odkupu. Nebo odkoupí Praha, a pak bude jen na ní, jak s ním naloží.

tarten

Ještě je další možnost. Výběrko může být i na dlouhou dobu, ale podmínky takové, že s Mravencem nepůjdou splnit – to nikdo neslíbil. Odkup lze dořešit se „slušným“ dopravcem pak jinak.

Avlaky

GWR chteli taky kupovat mravence

buml

„akutrolejové jednotky kombinující provoz pod trolejemi a na naftu“ Asi mělo být spíš na baterie než na naftu.

Ferda

Takhle se dělá byznys… Tragikomická technika poslouží tragikomicky poskytované službě, KŽC na tom udělá vejvar a druhej vejvar pak nastane, až si ten krám bude muset povinně nějaky nebohý vítěz výběrka odkoupit.

Pan Tomčík to evidentně umí dobře nejen v Dubči, ale i v Ropidu…

Kubrt

Ta 831, co tam jezdí, je tuším z roku 1960, takže ne přes 50, ale hodně přes 60 🙂
Ta nabouraná 813.2 se bude opravovat, když „dvě stávající jednotky 813.2“?

Vojtěch Valeš

A je někde psáno v jakém stavu ji má KŽC předat? Pokud ne, tak vítězem této kauzy je opět KŽC.

Lada

Jenom aby ta „oprava“ neproběhla formou 813.110 🙂 Možná by to vysvětloval proč je nyní na Slovensku v barvách PIDu… viz https://www.railtrains.sk/modules/xcgal/displayimage.php?pid=41975

Filip

Ta už jazdia pod žopkou

Filip

*jazdí

Igelkott

To už je až černý humor. Ta 831 tam nyní jezdí pravidelně? Možná by se kolem toho měl začít dělat nějaký marketink. Něco jako linka 23 a začít s tím prodávat nějaký merch. Ať je na tu ostudu památka 🙂

Kubrt

Pravidelně úplně ne, ale minimálně dvakrát už jela 🙂
https://sledovani.55p.cz/praha_ml_2025/2-2025.html

Miki

Ano, protože byla přivěšena, kvůli zkušební jízdě, tedy bez cestujících. Xkrat takto byla dřív přivěšena i k mravenci. Ale to se nehodí napsat, proto se to nezminuje. Takže ne, nejezdí pravidelně a není to posila, i když byla nasazena. 🙂

Leinad

Tak původně linka S34 vznikla o povodních jako náhradka za metro a jezdily 830. Když si Čakovičáci zvykli a nechtěli to rušit, musel ROPID aspoň předstírat nějaké standardy.

Frederick

Úplně to pravda není. V jízdním řádu 2012/13 bylo plánováno spuštění k 1.4. 2013, tento termín dodržen nebyl. Pak přišla povodeň a linka byla ze dne na den spuštěna (označena jako S 31), jezdila asi týden, pak byla opět zrušena. K 1. 10. 2013 byl na lince – už jako S 34 – zahájen zkušební provoz. Linka tedy nevznikla kvůli povodním, byla plánována.