posily_do_teamu

Mravenec má jezdit do Čakovic až do konce roku 2038, chystá se soutěž na dopravce s odkupem

Vlaky Českých drah a KŽC Doprava na Masarykově nádraží. Foto: Jan SůraVlaky Českých drah a KŽC Doprava na Masarykově nádraží. Foto: Jan Sůra

Součástí nové smlouvy bude povinný odkup stávajících dvou jednotek.

Hlavní město Praha zveřejnilo v evropském věstníku veřejných zakázek plán na vypsání nabídkového řízení na provoz linky S34. Její aktuální provozovatel, společnost KŽC Doprava, na ní již téměř půl roku neplní požadované podmínky smlouvy a Praha s ním ukončí stávající smlouvu dříve.

„Objednatel předpokládá otevřené nabídkové řízení při zohlednění zásad transparentnosti a zákazu diskriminace,“ uvedlo hlavní město ve věstníku. Nová smlouva má platit od prosince 2027 na 11 let, tedy až do prosince 2038.

Z pohledu cestujících by se nemělo nic měnit. Pražský organizátor dopravy Ropid, který současnou smlouvu s minimálními sankcemi pod vedením Petra Tomčíka dojednal, chce stávající jednotky 813 přezdívané jako mravenec na trati ponechat i s případně jiným dopravcem. Na řadu podobných výkonů chtějí objednatelé akutrolejové jednotky kombinující provoz pod trolejemi a na baterie, Praha se rozhodla jít cestou ponechání dieselů.

„S ohledem na skutečnost, že stávající smlouva s dopravcem obsahuje povinný odkup vozidel ze strany objednatele, budou stávající dvě vozidla 813 využívána i vítězem nabídkového řízení,“ uvedl Ropid na svých stránkách. Podle Ropidu nová smlouva také předpokládá vyšší kvalitativní požadavky na náhradní vozidla. Aktuálně jako náhradní vozidlo jezdí motorový vůz 810. Jako náhradní souprava jezdí i přes 50 let starý motorový vůz přezdívaný Kredenc.

KŽC Doprava se k zakázce dostalo bez jakékoliv soutěže. Cena za kilometr je nejvyšší v systému Pražské integrované dopravy. Od loňského září po nehodě, kdy vlak KŽC narazil do vlaku Českých drah, chyběla dopravci nejprve jednotka. Kvůli instalaci ETCS nemá provozní nyní žádnou a musí nasazovat náhradní vozidla.

Bez omluvy. Ropid vysvětluje důvody marasmu vlaků do Čakovic, 810 zmizí nejdříve v červnu

Tagy KŽC Doprava Pražská integrovaná doprava ropid S34
25 komentářů