obrazok-zdopravy

Mototechna ukázala první samostatný showroom. Pod upraveným logem cílí na náročnější zákazníky

První samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.cz

Změnu 75 let starého tradičního loga vysvětluje firma nutností posunout značku do nové éry.

Společnost Aures Holdings, pod kterou spadá i rozsáhlá síť středoevropských autobazarů AAA Auto, se po 13 letech od obnovení tradiční české značky Mototechna rozhodla představit její novou podobu. Zároveň v Praze Mototechna otevřela první samostatný showroom, který okázalým provedením spíše než autobazar přípomíná prodejnu nových luxusních vozů.

První samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.czPrvní samostatná pobočka nové Mototechny v pražské Kolbenově ulici. Foto: Zdopravy.cz

Značka Mototechna vznikla na začátku 50. let 20. století jako československý státní podnik, který se zabýval především maloobchodním prodejem osobních automobilů, motocyklů a prodejem a distribucí náhradních dílů.

Aures značku převzal v roce 2012 a začal ji používat pro prodej prémiovějších vozů, než se nabízejí v sesterské AAA Auto. „Značka se tehdy prodávala za pár set tisíc korun. Náš původní majitel z Austrálie nás však na začátku s nápadem na její zakoupení vyhodil s tím, že nebude kupovat nějakou komunistickou značku aut. Vysvětlili jsme mu, že komunistickou konotaci mezi lidmi nemá,“ vzpomíná ředitelka Aures Karolína Topolová.

Za uplynulých 13 let Mototechna podle holdingu prodala na 120 000 zánovních a prémiových aut a rozšířila záběr o další produkty od segmentu investičních aut a elektromobilů, přes servis a až po pronájem automobilů. Investičních veteránů firma podle Topolové prodala už 300.

V Praze nyní mototechna otevřela první samostatnou pobočku, v následujících třech letech chce s dalšími filiálkami expandovat i na Slovensko a do Polska. Nabídka aut se má rozšířit na 2000 vozů.

V rámci celé skupiny se dlouhodobě zaměřujeme na měření zákaznické zkušenosti, abychom mohli neustále vylepšovat naše služby. Rozhodnutí pro osamostatnění Mototechny podpořila zpětná vazba našich zákazníků z naší půjčovny Mototechna Drive,“ vysvětluje rozhodnutí o osamostatnění značky Mototechna Petr Vaněček, generální ředitel skupiny AURES Holdings.

Změnu 75 let starého tradičního loga vysvětluje nutností posunout značku do nové éry. „Středobodem značky byla vždy auta, proto se také tvar auta přenesl do nového loga Mototechny. To tvůrci pak napasovali jako „maják“ do SPZ v netradiční tyrkysové barvě, která v kombinaci s černou dodává pocit exkluzivity,“ popisuje Vaněček.

Nové logo Mototechny. Foto: Zdopravy.cz

Nové logo Mototechny. Foto: Zdopravy.cz

Mototechna ve své nabídce cílí na vozy do 5 let stáří, do 50 000 km na tachometru, v tovární záruce, s jasným původem a servisní historií. Na své zatím jediné samostatné pobočce v Kolbenově ulici jich nabízí prezentuje 200, celková nabídka obsahuje téměř 600 vozů.

Nejprodávanějšími v první samostatné pobočce jsou SUV, která tvoří téměř polovinu prodejů (46,6 %). Konkrétně pak modely jako Hyundai Tucson, Škoda Kodiaq nebo Mercedes GLE, většinou ve specifických výbavách.

Polovinu prodejů pak tvoří prémiové vozy s vysokou výbavou. Dvě třetiny prodávaných aut mají automatickou převodovku nebo tempomat, třetina náhon na všechna čtyři kola.

Vysoký je podle firmy i zájem o alternativní pohony v tomto segmentu. Jen hybridní automobily tvoří 28 procent prodejů, což není na sekundárním trhu tak běžné. Nejvíce aut se ale prodává benzínových (41 %). V barvách jednoznačně vévodí bílá (26 %), pak šedá (19,9 %) a černá (16,4 %).

Skupinu Aures vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Tagy Aures Holdings autobazary Mototechna
17 komentářů