Motorové vozy 810 končí na dalších tratích, nahradí je Regionovy
Prosincový provoz v neděli v Martinicích v Krkonoších. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Změna jízdního řádu v Královéhradeckém kraji přinese více přímých spojů na Podorlicko i novou linku v Trutnově.
Mnohé 810 prošli střední opravou. Motory TEDOM, oprava podvozku a rekonstrukce interiéru. Vůbec to není žádný zázrak. Hodně záleží, jaká je běžná údržba. Když bude někdo chtít ukázat nespolehlivost, tak při zanedbávání se mu to podaří u každého typu. Vozy jezdí v místech, kde jiné jednotky mají problémy i když přenos síly na koleje je nedostatečný. 810 jezdí za minimální investice a některé trasy jsou v provozu, jen díky nim. Provoz novějších vozů obce nezaplatí. Vzhledem k tomu, že jsme vlastně ve válce, masivně investujeme do zbrojení, všechno se zdražuje, tak si myslím, že 810 mají ještě budoucnost před sebou.… Číst vice »
Taková zpráva mně neuspokojuje, jediná správná odpověď je Všechny vozy 810,010 a jejich odvozeniny s výjimkou Regionova 814 budou okamžitě zrušeny a sešrotovány! A namísto nich budou nasazena moderní nízkopodlažní vozidla s interiérem odpovídajícím 3. dekádě 21.stoleti!!! Zajímavé, že u soukromých dopravců to tak jde!!! Podívejte se na příklad na spojení Ústí nad Orlicí – Králíky, nebo nové do ústeckého kraje!
K Vašemu: „A namísto nich budou nasazena moderní nízkopodlažní vozidla s interiérem odpovídajícím 3. dekádě 21.stoleti!!! “
ČD s tím už začali, když nakoupili 62 zánovních busů (Vydos Bus) za zhruba 60 milionů.
A přikoupil další = prý mají 80 busů. Cílem je provozovat několik stovek busů
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/rozhovor/adam-svojanovsky–cd-bus-snizuje-naklady-na-nahradni-dopravu/-32385/
Náhradní doprava je na výluce… výluce
No, na 110 Kralupy-Slaný-Louny končí RS1 a vrací se šukafónie 😀
814 navždy!
Takže vlastně z 810 na 810 s faceliftem a v duo verzi? Jo…
Facelift? Vždyt z 810 zbyde jen kastle a podvozek a zbytek je vyměněn.
čili v podstatě to nejhorší 😀
Šroty končí a nahradí je křápy.
Však v nitru je to stále stará dobrá 810 😉
Podle mého je příjemnější – z hlediska klidné jízdy – ta 810 než Regionova.
2001až 2011 810100. 9 jezdil v Depu Liberec, ale většinu času v byl v Tanvaldě. Jen tehdy měl už slabší obruče. Vpředu na rychloěru 50kh/h a postrk 44km/h.
Pokrok holt nezastavíš 😃😃🙃
Jak to?! Na ČSD a potažmo ČD se pokrok zastavil na místních tratích na 50 let!!! Od roku 1974 jsou na ně cpany ty odporný stísněný chcipaky 810 dříve M152.0 a pořád nám představitelé ČD vnucují, jak jsou jedinečné a nejlepší!! O regionálních spojích na hlavních tazích ani nemluvě, tam došlo k výraznému kroku zpět do minulostí, neboť po celé ČSSR s výjimkou Prahy (. Samozřejmě rozmlsani Pražáci) byly moderní a pokroková nízkopodlažní vozidla EM475 Zabotlamu nahrazena odporné vřeští umí vysokopodlažními EM488 s úzkými dveřmi a strmými úzkými schody Takový „pokrok“ byl možný jen v moderním socialistickém hospodářství.
Problém 810 je hlavně ten, že už je to prostě starý a moderním požadavkům naprosto nevyhovující stroj.
A takhle to dopadne na Trutnovsku…
Ví se kam půjdou nebo je čeká hřbitov?
Něco dojezdi na km .něco se prodá něco šesrotuje
Dokázal bych si aspoň 2 představit ve valmezu na trať 305
Na Zborovice jezdí 810….nebo tam litá raketoplán
Jsou to ..náhradní 810 by v Suchdole mohla být..ale to ne.. všechny lidi z dílny propustili. A udržuje to Bohumín…spíš drží na umělém spánku.
Nemůže tam být 810, jsou jen 811. Ty jsou o něco složitější, tam opravdu jen kladivo a hasák nestačí. Lidi přešli do Bohumína nebo jinam, propuštěn nebyl nikdo. Maximálně ten, co chtěl. Jeden, než odešel do důchodu, ještě pár měsíců v Suchdole jednoduché závady odstraňoval. K těch převodovkám za odpoledne- někdo tady při koupi čehokoliv nehledí na záruku, doma si opraví závadu a nevadí mu, že tímto záruka zaniká? Výrobce opravdu nepřijde hned ten den po oznámení závady a oprava většinou není na jeden den. Víkendy a volné dny taky dodržuje, takže závada v pátek znamená minimálně 3 dny stojící… Číst vice »
Depo v Suchdole fungovalo na úrovni do konce roku 2013. K dispozici byla záložní 742 (ta se hodila hlavně v zimě na Budišov), početné stádo 810 a jejich vozů, a na dvou denních směnách celkem 6 správkařů. A to se mnohdy dalo hezky kouzlit, aby vlaky jezdily. Když ve Studénce například odešel na 810 rychloměr, tak jsem vzal pod pažu náhradní a jel ho vlakem vyměnit, když ve Fulneku zdechla 810, tak jsme vlastním autem přivezli zpátky do depa jejího strojvedoucího, nachystali náhradní 810 a jeli pro tu zdechlinu aby se stíhal obratový vlak. Výměna převodovky na 810 ve dvou… Číst vice »
Takže ve zkratce. Deset lidí makalo , aby kousek popojela kultovní hromada šrotu. Tak to už je opravdu lepší i ten autobus a jednou za rok v něm vyměnit olej.
Tipnu 200-300 km za den je pro vesnický autobus? To je spíš na 4 výměny oleje ročně.
Ale zajímal by mě počet strojů a jejich měsíční nájezd. Protože popis spolehlivého stroje vypadá trochu jinak.
Mě dostalo, že kolem toho jedinečného stroje jezdícího týden za kýbl nafty chodí víc lidí než kolik za týden přepraví.
A tebe poveze na funus Porsche
Autobus petr
Jenže na autobusu dělá většinou údržbu řidič. A porouchaná převodvka je otázkou týdne.
Možná důsledek ECM .
Důsledek ECM, nebo důsledek toho, že se někdo na ECM vybodnul? Nebo jen výmluva?
Čeká se na příjezd výrobce a záruční opravu.
A ano, už pár let se šetří a malá depa jsou zrušena. Ještě dřív byly zrušeny výtopny. 😉
Tím definitivně konci moje dětství…
Na druhou stranu už měly ty mašiny na čase.
Už mají dávno přesčas!!! Z hlediska kvality od začátku, měly být odběratelem vráceny jako nevyhovující s podmínkou předělání oken na polospoustecimi se sedadly aspoň na úrovni kvality vozů Bai/Bp. A stroje se všeobecně počítají na životnost asi 20-25 let. A ještě jedno: poslední pokus o záchranu pověsttěchto nenáviděných vozů je v moravskoslezském kraji. A tam se zase projevila blbost ČD v podobě snahy cpat za každou cenu do nich sedadla 2+3, takže bez opěrek loktů jsou nacpána na sobě a tudíž dospělými osobami jen omezený počet míst!!!
„Dobrá“ změna v Královehradeckém/Libereckém kraji je taky zpomalení Sp Český ráj tak, že pojede v úseku Jičín Turnov výrazně delší dobu než (v podobnou dobu jedoucí) Os:
GVD 2022 x GVD 2023
Os 5506: 0:52 x 0:54
Sp 1489 (1531): 0:56 x 1:13
Os 5519: 0:47 x 0:47
Sp 1488 (1532): 0:53 x 1:16
To je škoda.
Vyčerpaná kapacita lokálky 041 při současném zabezpečení. Až bude Rovensko i H.Skála a ideálně nástupiště u 22.koleje v Turnově tak to bude výrazně lepší. Takto se jen napravil současný stav, kdy JŘ nestíhal realitu.
přesně tak. Ta ostrá křižování mezi Jičínem a Hrubou Skálou/Rovenskem byla značně rozvracející dopravu v širokém okolí.
Šetří se na „pravých“ místech.
Spíš bych raději četl článek že Regionovy končí a co je nahradí :-Minimálně my z Prahy a Středních Čech bychom za to byli rádi..
Tak když pan Borecký zaplatí něco lepšího než RegioNovy, budete mít něco lepšího.
Takže nic, no 😃
Jo autobus.. jedině autobus..to si teď budou zpívat
Autobus s multi-přezutím na kolejové vozidlo.
„Automobil“ Škoda 105S „užovka“ nahradíme „automobilom“ Škoda 105L „M-ko“.
To bych uplne nesrovnaval, ten prostor po kocarky a kola v regionove je dobry, stejne jako castecna nizkopodlaznost. Ale samozrejme ne to jen z nouzectnost.
Nikoliv. Užovku vybavíme motorem 1,3 MPi z Felicie a starý přívěsný vozík vyměníme za nový, s nájezdovou rampou. A při té příležitosti vyvaříme karoserii. Převodovka zůstala původní, ale s vozíkem je pětka stejně ničemu.
a dokonce to plní EURO2! 🙂
Souhlas až na ten NOVÝ přívěsný vozík.
Na nápravy tomu nehleďte, jo? 😀
Škoda 105 síce má na konci číslicu 5, ale je to štvorkvalt (+spiatočka). Iba 125L mala päťkvalt, pričom to bola obyčajná 120. Tú päťku tam pridali aby ju odlíšili od bežnej 120L, ktorá mala ešte štvorkvalt.
Ináč súhlasím, tvoje prirovnanie je výstižnejšie.
Spíše tu 105 S nahrazujete Formanem 135.
Ví se, který kraj má nyní v provozu nejvíce 810tek?
Osobně si myslím, že Karlovarský, ale rád se to dozvím od někoho povolanějšího
To bych neřekl. Většinu výkonů mají 844 a 814 a německé motoráky, 810 jen pendlují do Merklína, Lokte a Aše města. Plus Rakovník-Bečov.
V KV kraji je pod Chebem oběh pro čtyři 810 + když budeme počítat Bečov- Rakovník, kde počítám se dvěma, tak to vychází denně na šest kusů.
Rakovník Bečov máte podle Idosu na dvě části, plus jezdí docela dost spojů na první části. Jen tam to vidím na těch 6. Se zbytkem máte pravdu, v sezóně ještě vlaky do Kounice, nevím co jezdí do Lokte…
809
Předpokládám, že ČD používájí nevyužité vagony 810 na zálohy.
Tož se dívat na kraje, kde je hustá síť tratí pro diesel. Osobně tipuji Středočeský.
„Rájem“ dieselů je Liberecký kraj, ale tam byl tipoval Sharky nebo Reginy, ale skutečnost neznám. Takže možná ten Středočeský.
V libereckém kraji už 810 několik let nejsou, u ČD pouze 840, 814 a končící 844 a 843, u Arrivy desira a 845.
A u DLB taky desira.
Děkuji za upřesnění. A Sharky tam nejezdí? Tuším,že jezdí třeba na Frýdlant, ale jistý si nejsem.
Sharky jsou zmíněná řada 844; do LK jezdí na osobácích od České Lípy, ale od nového GVD je nahradí DLB a desira. Do Frýdlantu sharky nikdy nejezdily, už řadu let tam jsou 840 a regionovy.
Omlouvám se, špatně jsem v úvodu přečetl to číslo Sharku 🙂 tak děkuji za osvětu.
Hnidopišská poznámka, v Libereckém kraji jsou 810 ještě právě na trati do Jablonce nad Jizerou, ale vypravuje je tam depo z jiného kraje. Jinak je ale tento kraj opravdu již roky od šukafonů „očištěn“.
To mi nedošlo 🙂
Ano,nejsou a ani nebudou.Vše provozuje ARRIVA (DB),se svým úžasným šrotem na kolejích,kterého se DB zbaví a šup k Půtovi do Libereckého kraje
a zde se šrotem vydelávaji a v Německu jim jezdí za naše peníze nové soupravy za několik miliard KČ.Ať žije hejtman Půta a jeho kamarádi z ARRIVY a společnosti KORID apod.Vdechny pozavírat a zabavit jim jejich majetky!!! Protože záměrně poškozují Národního dopravce ČD a poškozují zájmy ČR, protože EU nařizuje……..
Patrně největším rájem pasažerských dieslových vlaků je Královehradecký kraj.
Uvidíme na jak dlouho, neboť předpokládám, že se vydají podobnou cestou jako Jihomoravský a Středočeský kraj.
A taky je otázkou jaký bude dopad na budoucí elektrifkaci pobočných tratí, pokud fakt dopadne ten ambiciozní projekt dvojčete prvního koridoru od Chocně (Choceň-HK-V.Osek-Litoměřice-Střekov-Děčín). Není divu, proč pan Červíček z KHK tak moc chtěl do správní rady SŽDC.
Kraj ví co dělá. Nejspíš na to má peníze. A pokud redukovat bude, tak určitě ne jako ve Středočeském kraji.
Sám si vagón
A lokotka a autobusek k tomu.
Pasazersky
Když vezmeme i 809 a 811, tak bych řekl že Středočeský a Moravskoslezský (po té, co tedy teď „padne“ Královehradecký).
Moravskoslezský..už taky ne těch 810 kolem Opavy moc už taky nejezdí. Kolem Frýdku nic .811 Studénka – Veřovice a na Budišov ..
Já tedy vidím turnus pro 7 vozů kolem Suchdola a 8 kolem Opavy, to je slušné soustředění, proti jiným krajům.
A není to dohromady pro 810 a 811? I když já bych to taky moc nerozlišoval.
Však v počátku tohoto vlákna píšu, „když vezmeme i 809 a 811“ (k 810).
Odhadoval bych Praha a okolí
Trať Praha hl. n. – Hostivice – Rudná u Prahy/Noutonice (121,122) a Rakovník – Bečov nad Teplou (161) furt s motoráčky
Trať Kralupy nad Vltavou – Velvary je má taky myslím
Tam už většinou jezdí stadler.
Do nástupu Arrivy to bylo Vsetínsko a Brumov-Bylnice, ne?
Otázka je co je lepší, ač ani jedno nepatří do 21. století jestli 814 nebo 845 ?
Hloupej… Ultrašoto?
Z bláta do louže 🙈
Ano, tohle jsou klasické řeči šotoušů v nějaké internetové diskuzi nebo u piva v hospodě. Ale z pohledu cestujících, a jak se ukazuje tak i objednatelů, tam diametrální rozdíl prostě je. Ad a), nízkopodlažní nástup, byť jen v jednom z vozů. Tedy možnost přepravy vozíčkářů, ale i pohodlnější nástup pro cestující s kočárky, koly, starší lidi. Ad b), větší kapacita pro tyto skupiny cestujících, do 810 se dají stěží 3 kola a už se tam nevejde kočárek. Ad c), obecně větší kapacita. Ad d), informační systém, který zdaleka všechny 810 doposud nemají. Ad e), větší stolky, podohlnější sedačky s opěrkami… Číst vice »
Jen bohužel někdy i slyší a občas cítí. Ale jinak proč ne. Ostatně, louže je o něco lepší než bláto. 🙂
Do 810 vleze 22 kol, vlastní zkusenost z Černé v Pošumaví ,když tam jezdily ještě ČD a místo pater a pošťáku přijela sólo 810, další spoj na Nové Udolí za 2 hodiny. Někde bych možná našel i fotky
Mě napadlo z deště pod okap, ale zase kupodivu mám „raději“ Šukafony než Regiokřáp. No „raději“ ,je to jako volba vrtání zubu a vytržení. Ale jen jako jednovozovou soupravu. Ta jednovozová má aspoň nějakou „dynamiku“ -no dejme tomu. Stejně jsou snad všichni nalezlý v přední části. 810 dokázala stáhnout na trati 15min sekeru oproti Regiokřápu a ještě přijed do cílové stanice včas. Regiokřáp za sebou táhne zbytečně celej vagon, jen kvůli nizkopodlažním dveřím a hajzlíku. Motor řve jak Tatra v blátě a při přeřazování se mi zkoušel vždy vyrazit zuby o stolek. Tak nevím jestli je tohle pro někoho pokrok?… Číst vice »
810 natřená na modro bude vyměněna za 810 natřenou na žluto
814 není 810 natřená na žluto. Sice není o moc modernější, ale i tak je to dost odlišné vozidlo.
810 skončí i na tratích Chlumec – Městec a Doudleby – Rokytnice, i když tam až od června.
Na trati Chlumec – Městec ještě 810 jezdí? Měl jsem za to, že tam jezdí 843.
Jezdí oboje.
Bude žádný motorový vůz řady 810 v Trutnově?Nebo aspoň jako záložní vozidlo / třeba směr Libeč?
Z pohledu cestujícího je mezi 810 a 814 diametrální rozdíl. A o cestujícího by mělo jít v první řadě. I když samozřejmě 814 není vozidlo století, musíme brát v úvahu finanční realitu.
Jako cestující platíš méně? Nebo stát ušetří? V soutěžích vyhráli jiní dopravci s lepšími stroji a levněji .
Chce to pořádnou soutěž a ne modré vidění světa před oslepnutím.
Region Sprinter a Regionova mají-až na nevyužitelnost maximální rychlosti- zhruba stejné vlastnosti.
Tak to určitě. Zvlášť parodie na nízkopodlažní vlecnak.
Pan viceředitel ČD Jiří Ješeta v 2020: „(…) Regionovy jsou dočasné řešení na zhruba deset let.“
https://zdopravy.cz/jeseta-hrozi-ze-na-lokalkach-nebudeme-mit-s-cim-jezdit-chybi-nastupce-810-64812/
Neříkal někdo to samé okolo roku 2010?
podobně jako 810 bylo dočasné řešení… již padesát let 🙂
810 byly v té době vyráběny jako dočasné řešení?
Lepší by bylo slovo náhradní, místo chrochtadel a – dočasné – do doby, než bude nový čtřnápravový motorák. Ten když přišel – 842 – nahrazoval spíš klasiky a staré motoráky (831, 851), než 810 na „dálkových“ vlacích.
To je pravda, ale chrochtadlo bylo od 810 velikostně a spotřebou někde jinde jinde.
To jistě, ale pokud by se sériově vyráběla chrochtadla, tak by dnešních 810 bylo vyrobeno asi 130, pro ty nejmenší lokálky. Ale jelikož se chrochtadla do výroby nedostala, byly zvýšeny objednávky 810 a Baafx a tyto používány i na „dálkové“ vlaky, kam se původně počítalo s chrochtadly.
To je pravda.
V době, kdy se rozhodlo, že se Chrochtadla sériově vyrábět nebudou, nastala ve vybraných depech krátkodobá odchylka od trendu nahrazování klasických souprav motorovými vlaky. Jinými slovy: na přilehlých tratí došlo k dočasnému zvýšení podílu klasických souprav, a sice do dodání přiobjednaným M152.0.
Příkladem bylo LD České Budějovice.
Ono taky 842 mělo být původně 100 ks ..ale nebyly prachy
Ze stejných důvodů se taktéž vyrobilo méně 843, než bylo plánováno.
843 nevím..kolik bylo plánováno
Později ano. Měly dočasně nahradit čtyřnápravové mít.vody, ale ty se pak nikdy nevyráběly. A díky jejich nenáronosti na údržbu a nižší spotřebě nahrazovaly i vlaky, vedené lokomotivou.