Motorové jednotky chtějí dodat Českým drahám 3 výrobci, jistý je zájem Pesy a Newagu
Jednotka Pesa RegioShark na lince L2 mezi Děčínem a Libercem na libereckém nádraží. Foto: Jan Sůra
Hodnota zakázky je až 14,5 miliardy korun, jde o nákup až 160 motorových jednotek.
Sorry, do sběru.
Sorry, i tak je to blbost.
Vytrhat koleje a dát do zběru, ČD je zbytečný dopravce, který má akorát ztráty. Zrušit, tečou tam miliardy z daní a služby jsou zoufalství.
Zrušit všechny silnice a dálnice, když velká část řidičů jezdí v objetinách a všude výluky a síť není dostavěná.
V tom případě zrušíme divadla, kina, výstavy, koncerty, sociální dávky v nouzi, přestaneme platit učitele, dotovat nemocnice… to všechno stojí prachy. By v tom byl čert, aby se ty miliardy nenašly.
Nikdy by me nenapadlo v minulosti, pred 20-30 lety, ze CR bude jednou nakupovat vlaky z Polska…
Regioshark je složený mimo jiné z dílů německých, českých ,polských.. takže je to made in EU.
pořád bude v ČR víc tratí do Horní Dolní regioshark je spíš na delší tratě nadregionálního významu jako je Karlovy Vary-Liberec
Omlouvám se, ale cejch „Made in EU“ ve mně evokuje snahu zamaskovat bulharský nebo litevský původ. Pokud vím, například Němci se tomuto cejchu na svých výrobcích urputně brání a já je chápu. Nicméně také chápu, jak jste to myslel.
Ale prej z dvouch výrobců bude lepší newag protože vidno po tramvajích že pesa víc se orientuje na kvantitu
asi by to mělo být do budoucna kompatibilní s vodíkovou technologii
Na vodik bude dalsi rekonstrukce 810.. Tohle se te doby nedozije.
časy se mění ale je otázka, jestli by neměli koupit licenci na vlaky pro regionální tratě….pořád tu máme velké množství tratí ale vlaků, které by poskytli něco nového tragicky málo
Kdo by tu licenci měl koupit?
Jak dlouho to výběrko budou v ČD posuzovat? Odhad?
Přijde mi že v posledních dnech jim to v ČD docela šrotuje a trochu makaj. No nejspíše to budou buď posuzovat hodně dlouho nebo zruší. Pokud by si reáně uvědomily jaké „nebezpečí“ jim hrozí a že jim tady vyfoukne v Libereckém kraji nějaká věc jménem Lendrbán a ví že Olomouc – Ostrava taky nebudou mít na dlouho a mají tu spoustu rizik jako je Plzeňský Kraj nebo MSK který říkal že bude poté požadovat nová vozidla tak se může stát že výherce bude znám za 2 týdny co se týče těchto jednotek. Baterky budou asi na déle. Toť můj názor
jestli to budou dělat stejně jako to předešlé, tak to budou posuzovat až to zruší
Mně by v zásadě stačil iLint, ale když chtějí něco extra…
Něco k zamyšlení: podle pána ze Siemensu můžou vlaky na baterie jezdit 80-100 km a pro delší vzdálenosti už dává smysl vodík. Existují v ČR vozební ramena, kde by dojezd 100 km na baterii nestačil? https://archiv.ihned.cz/c1-66838440-zeleznice-vyrazne-zezelenaji-inzenyri-musi-navrhnout-ekologictejsi-a-lehci-vlaky-rika-hoffmann-ze-siemensu
Vodík dává smysl technicky jako nosič energie – prodlužovač dojezdu – bateriového vozidla. Ve vozidle je vodíkový palivový článek, který konstantně produkuje energii, ta dobíjí akumulátor, který podle potřeby pohání vlak/rekuperuje brzdnou energii. Technicky super, ale to „okolí“ – rozumný zdroj vodíku, celková účinnost systému, logistika vodíku, mají ještě spoustu problémů k vyřešení. Ale samozřejmě manažer Siemensu musí vypíchnout ty skvělé perspektivy 🙂
Dojezd na baterii 100 km je v podmínkách ČR málo – většina motorových vozů v regionální dopravě najede denně kolem 300 km, takže čistě bateriové řešení by znamenalo nárůst turnusové potřeby. Smysluplné by bateriové vlaky mohly být tam, kde se část trasy jede pod trolejí, takže by se mohlo nabíjet za jízdy, ne jen za stání ve stanici. Třeba hypotetické vlaky Pardubice-Holice.
Ano, samotná baterie má smysl tam, kde se dobije z troleje. Jinde by měla nýt doplněna vodíkovým palivovým článkem nebo agregátem na CNG (u menších jednotek by asi stačil i např, ten, co nyní chystá Mazda do výroby pro automobily).
Vlaky Pardubice – Holice nejsou špatným nápadem, jízdní doba tam je kratší, jak busem a pokud by odpadnul přestup v Moravanech, tak by to mohlo přivést více lidí na tuto trasu, protože část lidí, raději jede busem, kvůli nutnosti přestupu, i když to je minimálně o 12 minut delší (pokud nejsou Pardubice ucpané). Ale v tom případě by chtělo vybudovat spojku na Uherském zhlaví v Moravanech a zadrátovat 6. a 8. SK, aby to mohlo jezdit na závěsu Os do Třebové, a samozřejmě v Holicích vybudovat přestupní terminál u nádraží vlak – bus se zajištěním vhodných přípojů na Ostřetín, Jelení,… Číst vice »
Všecky R linky v Libereckém kraji. Brno – Jihlava. Potřebuejte 2x více vozidel. Jedno jede, druhé se nabíjí. Kdyby to vozidlo stálo polovinu, tak žádná křeč. Ono je ale 2x až 3x dražší.
Buď dlouhá doba obratu soupravy (doba obratu podle doby nabíjení), viz pražské trolejbusy a čekání na Palmovce. Nebo jízda větší části trasy pod trolejí, kdy se za jízdy dobíjejí baterie, viz pardubické bateriové trolejbusy linka 27.
Tipuju třetího do party Stadler
Já bych si typnul spíše Alstom s Lintama 😁
Možná taky ŽOS Vrútky s 861.1
Já bych si tipnul opakování minulého kola s CAFem.
No tak to by byla teda skupina
Stará generace.
Aby se ospravedlnily dotace na novou generaci a nařízené upřednostňování v soutěžích, mělo by to už z nafty přejít alespoň na methan.
CNG zabírá na vozidlech moc místa, nedá se tankovat všude, kam vede plyn a jeho ekologické přínosy jsou dnes bagatelní.
Tak zrovna tankování v případě železnice, kde se motoráky pořizují na předem dané tratě je marginální problém.
Plnicí stanice CNG se nedá postavit leckde, musí tam být dostatečně kapacitní plynovod. Viz depo Opava, uprostřed města a stejně měli problém. Jistě, plynovod se dá postavit. Spíš jde o tu (ne)přidanou hodnotu CNG vůči naftě.
Tohle je problém především starých plynofiakcí, kdy byl v obci nízkotlaký rozvod. Novější rozvody jsou již středotlaké, každá domovní přípojka má osazen redukční ventil.
Holt se musí každá plnička posuzovat individuálně. Ne vždy je možné na stávající síti navýšit odběr o ekvivalent 20 rodinných domů, to v případě, že plnička bude mít akumulaci. Nebo o ekvivalent 200 rodinných domů, když akumulace není. A to je tankování pro jedno vozidlo. Plynovod zásobující celé město to samozřejmě ani nepozná.
PS: Petr Šimral to kdysi spočítal, že tankovací hadicí do nádrže auta tečou 4 MW výkonu v naftě.
Jenže z těch 4 MW následně většinu bez užitku přeměníte na teplo. Pro dobíjení elektromobilu by tak bylo ekvivalentních cca 700 kW, přičemž Tesla a Porsche už dneska umí 250. To už není tak propastný rozdíl, co?
Laickým pohledem bych řekl, že to nebude 700, ale tak 1200 kW. Pořád je to x násobek.
Účinnost spalovacího motoru v reálném provozu je cca 15-20 %, ani náhodou teoretických 30 a více.
CNG je fajn na ježdění „kolem komína“. Konkrétně pro MHD. Ve městě velkém aspoň tak, aby mělo smysl provozovat MHD, se většinou najde kapacitní plynovodní řad, odkud se lze napojit. Teplárna v Brně má výkon 400 MW, jen tak pro představu.
Na dědinách je to poněkud složitejší a nelze nic říct paušálně. Jen to, že plnička pro autobus problém není. Autobus si kdyžtak zajede půl kilometru bokem.
Je hezké když ČD budou mít nové motoráky, ale proti ojetinám z Germanistánu nemohou nabídnout menší cenu za km. Takže v krajských soutěžích a pseudosoutěžích si ani neškrtnou.
To záleží jen na podmínkách soutěže. Pokud kraj najde peníze na nové soupravy, tak si to muže klidně dát do podmínek
Což bude u velmi mála krajů. Ale třeba MSK tvrdí že bude chtít pak nové jednotky. V aglomeraci by docela mohly ty jednotky užít
Kolik těch ojetin bude mít třeba ETCS?
ČD sbírají licence na provoz v zahraničí. Nikde není psáno, že všechny soupravy musí jezdit u nás. Například svazy dopravy v Německu požadují převážně novou techniku. Proto je rámcová smlouva na více kusů velmi výhodná. V případě potřeby (např. Výhra v soutěži na zajištění dopravní obslužnosti v Německu), můžou České Dráhy sáhnout k výrobci pro další soupravy. Jen by se nemělo zapomenout dát do podmínek výběrového řízení, schválení jednotek v zahraničí. Tedy, zda je stroj již v dané zemi schválen nebo to výrobce dokáže zajistit. A v této soutěži by tato skutečnost měla mít podstatnou váhu. V případě Pesy takováto… Číst vice »
Ono problém byl to že ČD hlavně musli zvýšit kvalitu na rychlících ale kdyby byla soutěž an 200 jednotek auž tak 4 roky zpět. Tak máte pravdu. Ve většině případů by už tady byla fůra nových jednotek a Arriva by skončila tak max na lince z Roztok do Hostivaře nebo na svojí super lince do Benešova a Nitry.
U nás už jezdí 31 sharku a kraje by jich chtěli více
30. Pochybuji, že ten nabořený z Perninku jezdí.
Ojetiny bez ETCS budou za chvili na nic. Takže mít nové motoráky vysoutěžené by melo být pro objednatele zajimavé a trochu zajistujicí, že ty motoráky opravdu budou.
Ony ty ojetiny donekonečna nebou ..
Pokud i Němci budou (nadále) pořizovat nové jednotky namísto cca 20 – 25letých motoráků, tak (ty 20 – 25leté motoráky) k dispozici budou, a to v počtu větším než malém.
Kraje chtějí nové vlaky, ale ČD nemají, tak vyhrávají ojetiny u soukromníků.
Kraje by možná nové soupravy chtěly, ale platit se jim za ně nechce. Proto upřednostňují staré soupravy. Holt nejnižší cena je kouzelné zaklínadlo a kvalita je až na x-tém místě v žebříčku.
Dneska se klepeme na čelo, jak mohl někdo koncem devadesátých let kupovat motoráky s vlečňáky, které dávno před koncem životnosti žádný objednatel nechce (srov. též klasické vozy na osobáky koncem 80 let, lokomotivy s odporovou regulací v téže době aj), ale opět se budou kupovat vozidla morálně zastaralá už v době výroby.
Nejsem příznivce ČD ale pokud teď zašnou obměňovat park:
160x DMU120
200x DMU70
Ty nové loko a vagony
Tak smeknu klobouček
O tahle čísla určitě nepůjde; i když se to podaří vysoutěžit, půjde o rámcové smlouvy, které se budou realizovat podle získaných kontraktů s objednavateli. Pevná objednávka bude na podstatně menší počet. Samozřejmě pro ČD by bylo dobré mít takovou rámcovou smlouvu v kapse, hned je objednavatelé budou brát vážněji.
No ale ČD samo řeklo že do 2030 tu žádné 810 ani Regionova nebudou, a pokud nechcou dělat další soutěže tak jim nic jiného nezbývá
To jsou takové proklamace, ve skutečnosti bude záležet, co si kraje objednají a zaplatí.
Kraj nebo MD si objednává druh služby. Pokud není stanoveno jinak tak to , jestli jezdí dopravce novým nebo starým je jedno. S novým má v řízení kladné body a měl by mít vyšší spolehlivost nicméně nikdo nebude připlácet a dopravci platit nové za deset let.
Můžou to třeba v duchu dnešních trendů přejmenovat/přečíslovat. A pak už to bude něco úplně, ale úplně jiného.
Ne do roku 2030 ale po roce 2030 a myslím si že se uplatní i v dalším desetiletí v nějakém počtu.
Na druhou stranu, ta rámcovka na Pantery (pravda, jen na 50) už je taky téměř vyčerpaná, ne? Ono jak říkáte, možná že když budou už rámcově zasmluvněné konkrétní vlaky, tak taky budou objednavatelé ochotnější je objednávat, než za současné situace, kdy ČD slibují nějaké imaginární vlaky za X let, přičemž se všeobecně ví, že žádné vysoutěžit (doposud) nedokázali.
31 vyčerpáno, 19 zbývá
+ ještě ty pro Ostravu pokud klapne dotace (ale to jsou asi jen 2 ks)
a případně na Lipenku a Bechyňku
Taky jeste Olomoucky Kraj
Olomoucko bude potřebovat kvůli ETCS kolik kusů? 20 – 22?
To bude asi z nového výběrka nebo půl na půl.
Olomoucko bude EMU240, to aktuálně rozčerpané je EMU160.
Doufám že to klapne a vyhraje pesa ,která dodá víc než těch 33 jednotek. začnou se nahrazovat na tratích soupravy 810 s x 010kama a Regionova.
Jo, Pesa s průměrně 15 platícími, to má velkou budoucnost 👍🏻
Nevim jak u vas ale tady u nás jezdí na Valachy téměř plne
Požehnaný to kraj. To tam hned můžete zahájit provoz na komerční riziko a zlaťáky se jen pohrnou 👍🏻
Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že během cest na Valaško byly vlaky vedené Pesami plné. Českolipsko, Děčínsko-mimo školní spoje a turistickou sezonu obsazenost 8-15 cestujících. Nerad se opakuji, ale v oblasti od Děčína přes Mladou Boleslav po Hradec Královej celkově neni železnice příliš atraktivní.
Protože tam není infrastruktura . SŽ zaspalo asi o padesát let
Nebude to, třeba, prachbídnou infrastrukturou v celém Lbc kraji a přilehlém okolí?
No a co v Plzni tam jezdí regiosharky zdvojené..
Ale na trati, kde ve špičce jedou Brejle s pěti, chápeme?
Já vím já tam byl.jelikoz mám v Plzni kamaráda.
Dioptriemi nebo vagony?
Na toto budou spíše DMU70
To bude nahrazovat regionovy trio, případně 854+1-2 vleky
Na trati Pardubice – Hlinsko (Hvl. Brod) to nahradí regionovy dua a případně zesily z 810.
Tak to je zrovna trať kde je klasická regionovy poddimenzovane vozidlo, ale většinou je to naopak.
No já spíš rozporoval to, že by měli nahrazovat tria a 854 s vleky. Z těch jednotek co mají ČD zasmluvněné, tak Pardubický kraj to chce místo regionov duo, Vysocina pokud vím tak misto regin duo, Jihocesky kraj tam to taky asi bude regina klasika a 810 a na Kladno nevím, jak tento rok, ale dřív se jezdilo s reginou duo.
U jihočeského záleží asi trať od trati (nevím kam jsou plánované) ale v kraji jezdí buď 842 a nebo 814, 810 jen na posilách. Ale ok ty co jsou zasmluvněné budou primárně za regiony duo tedy.
Na trať Tábor – Písek – Strakonice je potřeba 6 jednotek.
Na trať Tábor – Horní Cerekev – Jihlava je potřeba 5 jednotek.
Počítám vždy dvě záložní.
2 záložní? To je moc 1 stačí (záleží jak jsou provozu schopné)
Není, protože v současnosti nestačí ani to. V současnosti jezdí i 2 Táborské regionovy jako záloha 842 na trati Tábor – Písek.
842 je v Táboře 6 (2 záložní).
Kladno jezdí normální regionovy, na spesnacich 854 + 2 bdtn + 854, a posily 854 + 2bdtn
Nebyt ztraty casti zakazek, kterou prevzala konkurence, tak se CD hned tak k nicemu nerozhoupou. Osobne bych rovnez prosazoval spis bateriovku se zberacem, nebo lepe hybrida sberac/diesel, ale uvazovani CD moc nechapu, zrovna trate, ktere navazuji na koridory byvaji vice vytizene, takze jednodilna jednotka je malo, tudiz ta pripadna hybridka by byla vhodnejsi jako dvojdilna.
Jestli ma nejaky hybrid smysl, tak to je vodik. Primo se nabizi k vyiziti u vozidel, ktere se natankuji a maji okamzitou spotrebu, coz vlak je.
…za predpokladu, že som schopný ten vodík nejako jednoducho získať, distribuovať a čerpať do vozidiel, čo sú tri pomerne zložité a nákladné body.
To je přece úplně jednoduché. Pumpy na doplňování vody do parních lokomotiv na nádražích jsou (akorát je potřeba je opravit/znovu zprovoznit) a elektřina je v troleji (a kde není, tam se postaví). Na nádraží se do tendru doplní voda a během jízdy si vlak bude vyrábět vodík elektrolýzou, palivový článek bude z vodíku vyrábět čistou energii a ta bude pohánět trakční motor.
Takhle nějak v EU funguje systém dotací a pobídek 😎
Nerad Vám ničím sen, ale takhle to nefunguje. Spalováním vodíku se nezískává mechanická energie pohánějící vozidlo, ale elektrická energie. Vodíková auta nebo vlaky jsou tedy v principu elektromobily.
Je tedy nesmysl čerpat ze sítě elektřinu, ze které vyrobíte vodík, ze kterého za jízdy zase vyrobíte elektřinu. Účinnost tohoto procesu je cca 50%, takže kdyby to opravdu takhle fungovalo, dávaly by smysl spíš bateriové vlaky, které tu účinnost mají vyšší.
Ale výstavba vodíkových plniček na některých nádražích by asi nebyla od věci.
Moje mystifikace byla natolik důmyslná, že mi na to většina lidí skočila 😀
To je neskutečná neznalost situace…
Tak tohle se povedlo 😀
Jinak teda bezemisní parní lokomotiva není nic nového. Již staří Švýcaři provozovali parní lokomotivy, kde páru vyvíjeli pomocí elektřiny odebírané z troleje.
Máte-li výhrady ke slovu bezemisní, tak bohužel, to je dnes standard. Emise z výrovy elekřiny/vodíku se do dopravy nepočítají. Bohužel to tak rozškatulkovali politici, odtržení od reálného světa.
Bezemisní jaksi není nic, co není absolutně černé těleso při teplotě absolutní nuly…
Reálně by asi nebylo problém čerpat vodík v Ústí nad Labem, Litvínově atd., kde jsou i výrobní kapacity. Není to tak dávno, kdy se Arriva vychloubala, že chce rychlíky Ústí n/L-Liberec na vodík. A vlastně proč ne. Samozřejmě asi na pošumavských lokalkách je to sci-fi. Ale vhodná místa jsou.
Proč ne? Spíš odpovězte na to, proč jo.
Je to palivo, které nemusíme dovážet a je to „nekonečný“ zdroj (samozřejmě s ohledem na výrobní kapacity). Je při spalování čistý atd. Neřikám, že je to nejlepší a nejlevnější řešení, ale tam, kde je možnost ho využít, smysl může dávat.
Eh, vodík není zdroj energie, ale akumulátor energie. Abychom ho získali, musíme nějak vyrobit elektřinu nebo použít nějaké fosilní palivo.
To jsou 2 kraje. Co zbylých 14 krajů, kupříkladu Valaško bude jezdit na dehet z Dehtových závodů (DEZA)?
Oni nevyrábí jen dehet
Tak napriklad Valassko by hybridy uzivilo, at nemusi jezdit relace ValMez – Vsetin – Bylnice kvuli tretine cesty bez dratu cela v dieselu, tak jak nyni cini Arriva.
Od arrivy to jsou pohádky na dobrou noc
Šumava je předurčená pro Regíny, které vyšoupnou v tendrech ty nové soupravy. Konečně turisti na Šumavě zažijou, co je to kochat se z pomalé jízdy….
Na to bude další soutěž, ale spíše doufám že udělají DMU70 s poptávkou 200 jednotek a vyhraje to pesa
Tady je pozoruhodné množství příznivců baterek (aspoň soudě podle příspěvků). Já jen nevím jak budete s bateriovým vozidlem řešit oběhy. Protože vám prakticky vypadne možnost ostrých obratů.
Nemluvě pak o potížích s baterkama jako je cena, opravy, choulostivost na provozní podmínky, nebezpečnost při nehodě.
Zajímavá by byla možnost dobíjení z troleje za jízdy v úsecích pod dráty, kde to jde, ale to zase může znamenat složitější schvalování atd.
Choulostivost na provozní podmínky a nebezpečnost při nehodě nicméně problém nejsou. V automobilech se většinou využívají baterie typu NMC/NMA. Ale u autobusů a vlaků je častěji vidět LFP nebo LTO, které mají sice nižší kapacitu na kg, ale mají vyšší životnost, nejsou tak choulostivé na teplotu a při poškození nehoří.
Donekonečna těmi hajtrami typu 810,814 jezdit nejde.a potom kraj musí pustit chlup jinak nové stroje nebudou.
Musí, musí, musí. Nemusí, pokud na to objednavatel nebude mít. Jediné co se musí,je obstarat vozidla které ten kraj chce.
Minusy jsou asi za tu naftu, jednotka se sberacem a taky na vodik uz by byla lepsi? :-))
Pokud Pesu nakoupí tak, aby byla schválená v Německu a Polsku jsem pro, ale nevím který idiot objednal 844 bez schválení v Polsku?
Většina 844 ČD se kupovala s dotací s vazbou na konkrétní vozební rameno.
A jaký problém to proozně pináší?
Nejede přímý vlak Praha – Krzewina Zgorzelecka – Wroclav.
Pane Štancle,to máte stále na mysli ten Frýdlant-Zhořelec?A on někdo na naší nebo polské straně něco takového poptává?
Marcel poptává řadu vlaků jak v Polsku, tak na Balkáně, to by snad mohlo stačit jako relevantní důvod.
Brzy poptávat přestane Praha – Zhořelec jezdí přímý autobus.
Znovu se ptám-leží někde konkrétní požadavek na vlaky (Liberec)-Frýdlant-Zhořelec???
Tak co, dopadne to a ČD podepíšou smlouvu s výhercem, ten to vyrobí a schválí včas a bude to pohodlné a ekonomické a posune to úroveň cestování? Kéž by!
Tak pokud to vyhraje pesa v což doufám tak Senic schvalovat nemusí
Tak jak se koukám na to že tam stojí ten Regioshark proč když tam v těch končinách má jezdit ten dý lendrbán. Tak proč ty zbyléPesy nenabídnou na rychlíky ?
Protože se jedná pouze o pojízdnou výstavu. Mohou je v klidu dát na jinou trať, kde je slíbili a dosud tam jezdí regionovy. Navíc je výhodnější používat tyto jednotky na osobních vlacích kvůli lepší dynamice.
Tak na co dělat nákupy novejch vlaků když stejně budou stát v kopřivě ?
Aby se do těch kopřiv mohly přesunout i 810 a 814.2 …
vysoutěží a pak se na zakázce někdo z konkurence přiživý. Stejné vlaky ale efektivnější provoz….. To bude poslední kapka národního dopravce.
Přiživý ? Pane vy máte starosti ale v učebnici Češtiny jste asi moc nepokročil…
Myslím že vy jste konkrétní případ biosubstrátu to snad ani ti co vyložene nenávidí ČD neskončili tak nízko jako vy. Neberte si to osobně ale zkuste trochu popřemýšlet o tom.
Proč vlastně @by z toho neudělali to že by poto třeba ty dvě jednotky spojily a poslali třeba na motorový rychlík. Určitě do budoucna by pak to nabídnout v soutěži Ostrava – Olomouc
Myslím si, že toto jsou vyhozené peníze. Takové šupky, kde můžu jet maximální rychlostí 120 km/h by ČD měly přenechat konkurenci a spíš se soustředit na provoz pod napětím nebo jak již bylo někde zmíněno, podílet se na vývoji menší ekologické jednotky (baterie, vodík, atd….)
No jisté je, že pokud za to ty peníze „nevyhodí“, tak to konkurenci asi postupně přenechají nedobrovolně, protože 810 a 814 už v dalších letech soutěže asi vyhrávat nebudou.
Pokud se i nadále půjde pouze po ceně, tak dvouvozová Regionova po generálce osazená klimou bude terno.
To by se nám tak líbilo že ?
A kolik je tratí bez napětí, kde se dá jezdit víc jak 120?
Bohužel asi ani jedna, což je ovšem chyba. A taková trať Pardubice – Chrudim asi nikdy nebude moct konkurovat automobilové dopravě.
Od ČD spíš očekávám nějakou vizi do budoucnosti. Něco co je posune dál a ne kupovat motoráky a soutěžit s Arrivou a skoro vždy prohrát.
tohle je zrovna místo, kde by to chtělo trochu odvahu a realizovat napojení města Chrudim tunelem pod hlavní tratí. Odpadla by tím úvrat a spojení Chrudim – Pardubice – Hradec -Jaroměř by se tím zatraktivnilo a zrychlilo.
Ač jsem pardubák a mám rád železnici, tak tohle je opravdu hodně bláznivý nápad. Jediné bez úvraťové řešení je Medlešická (Ostřešanská) spojka ;-).
Já myslím, že Michal myslel právě tyhle spojky.
On ten „tunel“ by byl v místě bývalého přejezdu na Studánce, hned vedle podchodu k Zámečku.
A jestli myslí úplně něco jiného typu zakrtkovat před Rosicema a vykrtkovat u Jesenčan, tak je to opravdu blbost.
Tady to je zatím zabitý obcema (Ostřešany? a Mikulovice?), co se obávají hluku a nechtějí rychlejší spojení do centra.
Jen pár krátkých kousků na 120 km/h (ČL-MB, ČL-LB, Krnov – Opava, Mikulov – Břeclav (vždy jen krátké úseky)). Víc, než 120 km/h ani metr.
Ano, ptal jsem se víc jak…
Prosím vás kde se taková moudra indoktrinují? Že vodíková nebo bateriová vozidla jsou ekologická?
Prosím vás, každá energie se musí z něčeho získat a nějak uchovat. Ale pokud Vám přijde spalování nafty ekologičtější tak asi není o čem…
MŽP, Strana Zelených, Děti Země, Greenpeace… Kdysi se jeden vysoce postavený Grínpísák nechal slyšet, že technické vzdělání je nežádoucí, dokud bude ve společnosti velké procento technikcy vzdělaných lidí, tak se zelené myšlenky nepodaří prosadit.
Zajímal by mě názor Aslanexe z metrobusu.
No je to dobře že kupuji nové vlaky.
Hlavně doufám, že to nedopadne jako minule, kdy byla soutěž zrušena pro vysokou cenu výrobců.
Překročení maximální stanovené výše ceny je legitimní důvod ke zrušení.
Na druhou stranu, Oktávku za 300 vám taky nikdo nepřidal, i když jich budete chtít 500.
Ale prodá, podívejte se, za kolik se dodávají auta státní správě nebo policii.
Ale to je kapka v moři dodaná za náklady (řekl bych spíš pod, ale to se nesmí, nicméně sleva 70% určitě není cajk), v podstatě skvělá reklama pro automobilku. Tady se jedná o standarního zákazníka a standardní zakázku. Proč by to dodavatel dělal? Z dobrého pocitu ani kvůli reklamě ne.
No mně kdysi někdo z branže říkal, že výrobní náklady na oktávku (ale možná že to bylo v u nějaké starší, kde už se třeba zaplatil vývoj) jsou tak 50 tisíc…
O tom bych si dovolil pochybovat, to podle mě není ani hodnota materiálů. Počítat ten vývoj nicméně bude složité, když stejné technologie sdílí modely napříč koncernem a náklady na ně se rozpouští do všech.
Ano je to důvod ke zrušení, ale potom se nemohou divit ČD, že kraje i ministerstvo přejdou ke konkurenci, když ČD nabízí samé škopky. A nic nového.
Konkurence zakázky získává právě díky nižší nabídnuté ceně služby, protože jezdí s levnými ojetinami.
Ano, nicméně takhle to bude střet vyšší kvalita vs. nižší cena, ČD budou moc konkurovat kvalitou.
Teď je to mnohdy ojetina z ČR za vysokou cenu vs. ojetina z Německa za nízkou cenu. To se pak nelze divit, že ČD nevyhrávají.
A na R14 to nyní bylo co? Nový drahý vlak od ČD (po pár letech dočasného provozu toho, co tam je) vs. šrot bez jakýchkoli investic od Arrivy. Co vyhrálo? Cena…u nás prostě nové vlaky nikdo nechce platit.
No, za mne „pár let dočasného provozu“ může být u ČD i pár desetiletí.
Nicméně fér nabídka, na kterou by jistě kraj přistoupil by byla: Do nákupu nových vlaků budeme jezdit za nižší cenu (blížící se současné) a po nasazení nových jednotek za vyšší.
Ojetiny mají k dispozici všichni dopravci a všichni si můžou ještě nějaké opatřit.
Tady jde MD ČD na ruku, protože vyhlásit teď někde VŘ na 15 let dopředu s požadavkem na nová vozidla, tak ČD nemají šanci, takže se to lepí smlouvami na tři až pět let ve kterých stačí ojetiny.
VŘ na nová vozidla s požadavkem na jejich nasazení od samotného počátku se nedá soutěžit na poslední chvíli. Vezměte si třeba, kdy vyjedou nové jednotky Regiojetu v ÚK. Výroba jednotky nějakou dobu trvá i kdyby nebylo potřeba soutěžit…
To je samozřejmě pravda.
Ale fakt ať jsou ČD rády, že Arriva dostala rychlíky do Turnova, Rakovníka a spol. od příštího GVD s ojetinami na tři roky, ne za tři roky s novými vozidly na patnáct let.
Tak si vezměte příklad ze života. Kolik lidí jezdí v novém Superbu L&K a kolik ve Fábii. A to by jistě většina těch lidí ráda měla Superba.
Což dráhy nedělají. Oni jezdí se šrotem co je již léta účetně odepsán…
Nespletl jste se? MD a kraje přechází ke konkurenci proto, protože ty škopky nabízí ona a ne ČD. Rozhodující je cena. Viz R14 nebo rameno Ústí n. Orlici – Králíky v PK. ČD měly v nabídce nová vozidla ale vyhrály škopky konkurence.
ČD nejsou kvůli svým opakovaným nepodloženým nabídkám nových vozidel seriozní partner – kde jsou desira na švejcích, kde jsou motoráky do Kladna?
Skutečným řešením jsou jasné soutěže a vůle objednavatelů platit něco slušnějšího; do té doby to bude upatlaná „válka šrotů“, kterou sledujeme teď.
K tomu už se Ludva nevyjádří. Ten jen do kola mele vdušný zámky, tak jak je probírali na školení ROH.
Něco k věci tam máte?
Švestka buď mele o režijkách nebo kope do ČD. K tématu nic mít nemůže. Má smutnej život…
Mě nerozhodíš :-). To spíš já asi dost ležím v žaludku tobě, to je evidentní. Ty totiž téměř na nic nemáš rozumný argument, nebo důkaz. Tak ti zbývá jen zesměšňování a urážení oponentů. No to se tak už stává :-).
Vystihnul jste to přesně..takový ten styl argumentace,kde jakékoliv argumenty,které se protistraně nehodí do krámu jsou „nepodstatné“,případně ve stylu „ani jsem to nečetl,ale týká se to ČD,tak je to blbost“….
No já bych řekl, že je to věc smlouvy s objednatelem…slíbit se dá ledasco a to oboustranně. Doby, kdy ČD koupilo jednotky a pak je někam nasadilo jsou pryč. Nyní je doba taková, že dokud není podepsaná smlouva s objednatelem, která nové jednotky skutečně vyžaduje a zaplatí, dopravce neinvestuje do vozidel logicky ani korunu…
Však píšu, že klíčem jsou řádné soutěže, s dostatečnými lhůtami. Nikdo nečeká, že ČD koupí 200 vlaků a když je bude mít v depu, začne je nabízet. Ale při své síle a postavení už dávno měly mít rámcové smlouvy nejen na EMU, ale i to řekněme DMU120. Pevnou objednávku na 20 kusů takových vlaků by unesly – minimálně by vykryly to zasmluvněné Kladno.
Ano jen jasné soutěže s jasnými pravidly a poptáváním i kvality, ne jen ceny. Nic jiného by nemělo být. Doposud jsou jen neprůhledné rozstřely a evidentní politické zadání v pozadí na odstavení národního dopravce.
„Národní dopravce“ pořád ještě drží drtivou většinu výkonů. Pokud je politické zadání na jeho odstavení, tak ho realizují nějací amatéři a čučkaři.
Jaká nová vozidla ? 843 je starý křáp…
Ústí nad Orlicí – Králíky ? Opět ČD nabídlo 810 nebo 814, opět šunky.
Ať se ČD pochlapí, nakoupí a nabídnou úplně nová vozidla. Kdyby vyházeli lidi na Nábřeží, nemuselo by ČD ani chtít tolik za vlkm, i v případě nových vozidel.
Evidentně nevíš která bije. V původních nabídkách byla v obou případech nová vozidla. Na R 14 843 měla být jen dočasně a během 4 let nová vozidla a v PK ČD měly v původní nabídce Pantery a Sharky.
Nová vozidla… která svět neviděl. Přímé zadání LE v PK je principiálně úplně stejně špatně, jako by bylo přímé zadání ČD. LE měl „moderní“ vlaky aspoň od začátku. Berme to tak, že objednavatelé – pochopitelně – chtěly dát ČD jednu za uši, aby se začaly snažit. Jinak se totiž k ničemu nerozhýbou. Viz léta se táhnoucí nákup DMU120, abychom byli v tématu. V dálkové dopravě měl stejný iniciační efekt Jančura před lety.
Už jezdí ty Stadlery v Olomouckém kraji? Měly být od nového roku a myšlen byl leden 2020!
R14: v zakázce na sedm let Arriva nabídka jednotky 845 po modernizaci s tím, že pokud bude vyžadováno ETCS, tak jej dodělají (stát na instalaci ETCS vypsal dotační tituly pro všechny dopravce) nebo koupí nové vlaky na vodík, na které dostanou pravděpodobně dotací také a vodik za minimální cenu jako odpad z chemičky v Ústí nad Labem.
ČD nabídly dvacetpět let staré vlaky bez rekonstrukce, s tím že by od roku 2025 jezdily s novými dieslovými vlaky.
Tady už se musí konečně jasně říct,zda se půjde pouze po ceně nebo i kvalitě….beru, že i ojetá vozidla jsou lepší než 810 nebo 814,ale těžko s nimi počítat na dalších 30 let.Takže nová vozidla potřeba jsou, lhostejno v jakých barvách.RJ taky nikdo nekritizuje za nákup nových elektrických jednotek.
A proč nemůže být kvalita za rozumnou cenu?
Evidentně by ČD stačilo se řádně zamyslet nad fixními náklady a zjednodušit složitou organizační strukturu a procesy.
Za rozumnou ano….ale nová vozidla budou vždy dražší než ojetá
Vyšší cena se nevylučuje s rozumnou cenou.
omlouvám se, ale pokud se konkurence, která musí koupit ojetá vozidla, rekonstruovat je, popřípadě ještě nechat schválit pro provoz dostane pod cenu ČD, která nabídne již splacená vozidla s „nulovou“ účetní hodnotou, tak je u ČD něco špatně.
Samozřejmě, že nová vozidla budou často dražší (záleží na provozních nákladech starých vozidel), ale také „historická“ vozidla by měla být levnější, než rekonstruovaná
Filemon: pokud dopravce dostane 85 % dotací na nákup nového vlaku (ČD se to také několikrát podařilo), tak to může být i levnější než rekonstruovat starou jednotku.
ČD a škopky? Vždyť vozidla 809, 810, 811 jsou to nejlepší železniční vozidla v Evropě. Šukafon do každé domácnosti! 😀
Já si vezmu ten nejroztřískanější a založíme společnost Joudovy Dráhy.
Prdlajs, Hurvínka do každé domácnosti!