Motorová revoluce: 34 motoráků pro středočeské lokálky. Náhrada regionov a 810 má zpoždění
Modernizace vozu Stadler RS1 pro PID. Foto: Středočeský kraj
První vůz má vyjet příští rok v lednu na trať do Olbramovic.
První vůz má vyjet příští rok v lednu na trať do Olbramovic.
To jsou teda důležité tratě. Mě by spíš zajímal třeba Posázavský Pacifik. Lidi jezdí čím dál tím víc a stává se že v osm ráno z Vraného jezdí jenom malá regionova.
Náhrada Regionov a 810 má zpoždění, protože jí provozují ČD a přijíždí po síti SŽ 🤭
Řada 847 “ Regiofox „, dva diesely s 6ti stupňovými převodovkami, u motorů stažený výkon z důvodu plnění emisních limitů, z převodovek teče olej, vytápění pouze topným agregátem, není využito chladícího okruhu dieselů pro vytápění jednotky, topný okruh naplněný nemrznoucí směsí – zatím velké netěsnosti, pod strojem to vypadá jako by tam stál “ Sergej“ . Spotřeba nafty u dieselů nadstandardní, ochrana životního prostředí a snížení emisí se nekoná, je to jen jako,při vytápění topnými agregáty dochází k přímému spalování LTO, a přímého výfuku do ovzduší. Při vysoké spotřebě nafty na jednotku trakčního výkonu je i nadprůměrná produkce emisí. K… Číst vice »
Ale ještě jsem se nikde nedozvěděl, jak je to s ND? Přeci je to jsou pro nás atypická vozidla,když vím jak to na dráze chodí. Nebo jestli si člověk piskne a má?
V ČR jich jezdí přes 50, co je na tom atypického?
Když jsou díly na hrbatici, laminu, 843 a podobné vraždy, tak proč by nebyly na poměrně moderní motorák?
Hrbatice nebo Lamina točí úplně jiné peníze na výkonech,než motorák, tam je ekonomika výroby dílů uplně jinde.
já tyhly motoráky nemám moc rád kvůli těm šikmým oknům.
Už jste někdy jel Neoplanem? 🙂
nejel jsem Neoplanem. Ale důvod proč mi vaděj ta šikmá okna je, že se mi nedalo pohodlně opřít o parapet nebo hlavu o okno a spát 🙂 Prostě tam ten rám okna překáží jak je šikmo.
Alespoň nezaspinite okno. Spi se doma v posteli. Nejaky vychovani…
😂😂😂😂😂😂😂😂😂
No, okna je to nejmenší, hlavně když se tomu tocej kola😂
no bude to ještě zajímavé,dílna v MB ke grafikonu končí,takže Liberec a pak až Nymburk…nic mezitím
Děláte jak kdyby to bylo z Liberce do Nymburka strašně daleko a přitom je to jenom 60km.
98
Vím, že to není úplně přímo k tématu, ale věděl by někdo, jak to vypadá s novými vlaky na linku Žďár nad Sázavou – Nové Město na Moravě?
Už v listopadu budou mezi Žďárem a Novým Městem nasazeny nové 847 a po výluce od nového jř v celé trati.
Co toalety, wifi a držáky na kola, ale jak je na tom motor a převodovka?
motory…
A z Benešova do Olbramovic bude prosím jezdit co?
Jinak doufám, že konečně se udělá něco s tím, aby PID neuvádělo takhle tupě ukončení S90 v Mezně.
Taky Pavouk jako přímá linka do Sedlčan.
S90 je až do Tábora, PID platí jen do Mezna. Prodloužení platnosti až do Tábora zatím není na pořadu dne.
Snad za rok
Takže jako vždy. Pamatuje někdy někdo, že by se podařilo u ČSD nebo Č splnit termín začátku nasazení nějakých vozidel?
A ono je to u ostatních dopravců v ČR nebo v Evropě jiné? V podstatě všechna nově zaváděná vozidla mají zpoždění. Však si počkejte za měsíc, jaké jednotky Pesa vyjedou na městskou linku v podání regiojetu.
Není, proto to už beru jako mimořádnost na 171, tedy jako normální stav.
No to bude mazec, zlatá Arriva….
Termín zadrbaly kraje.. už dávno tady mohly jezdit rs1 popř. Nové pesy
A jestlipak už SprŽel dala termín otevření tratě na letiště, aby kraj mohl včas objednat jednotky?
Na letiště již brzy. Za mne vůbec neměly kraje objednávat dopravu.
A kdo by jí měl objednávat?
Nábřeží, přece. Jistý náměstek by tak nemusel měnit působiště…
Tak na dopravu je příliš brzy, jde zatím o vozidla, aby tak nějak nerezla nebo přímo nekorodovala na odstavné koleji. 😀
Proč v tom seznamu tratí není Posázavský pacifik? To mi přijde jako docela významná trať, zvlášť ta část z Prahy do Davle, ve špičce docela využívaná, a jezdí tam Regionovy. Místo toho budou dávat novější vlaky na úplné pidi lokálky, kde by dál stačily 810.
Protože pro Pacifik je RS malý.
Mohli je dát alespoň na S88 do Dobříše, aby lidé z Vraného měli nějaký důstojný vlak do Prahy
Možná proto, že právě RS1 není příliš kapacitní vozidlo, a hodí se spíše na ty méně vyřízené tratě. Na Pacifik je spíš vhodná ta Pesa.
Ale neplánují tam dát ani ty RegioFoxy
Možná, že byly vyřazeny německými dopravci z důvodu pevnostních……🫤
V Německu je vyřadili převážně kvůli elektrifikaci tratí, kde ty RS1 jezdily.
Některé byly (u HzL) nahrazeny motorvými Linty (RS1 tam jezdily spřažené).
Taky jich vyrobili téměř 500 ks, kdo by čekal, že se poptávka nezmění…
Dolní Pacifik je tak na tu Pesu nebo ojeté Desiro. Jednotky by se zdvojovaly podle potřeby. Ale na horním by se RS1 využil hojně a rovněž nechápu, proč budeme mít Regíny jako jedni z posledních a proč tu vždy musí být ten nejhorší vozový park, který je k mání. Vybrané spoje by se v úseku Čerčany – Sázava zdvojovaly a díky automatickému spřáhlu by to byla hračka.
Jo, jenže to by musel nahoře někdo přemýšlet.
Což nehrozí,jsme v ČR.
Hlavne by tam cd meli nasadit vlaky ve kterých je videt skrz okno!
Nedavno jsme jeli, cesta tam okna v tom dvoupatraku totalne nepruhledna, az neprusvitna (horni patro) a zpet regina, okna zas toral spinava. Zajimave, jak to tesneni mezi dvojskly trci zvlnene pres okno. Zlate české ručičky asi
Na trať 061 z Jičína do Nymburka to nebude kapacitně stačit. Minimálně v úseku Nymburk – Krinec. Už teď ve špičce jezdí vlaky narvané, i z důvodu snížení původní kapacity 814+914+810 na 814+914 a teď to ještě sníží na 840. To jako lidi mají stát? Měli by ty spoje aspoň do Kopidlna zdvojené, dal na Jičín sólo stačí, ale to nesouhlasí s počtem, co tam jezdí, kdy tam je potřeba v ranní špičce až 4 souprav a v případě zdvojení minimálně 6 vozů 840. A oni uvádí 3 vozy.
Nebude se Vám ta odpověď líbit, ale ano, to jako mají lidi stát. Z Nymburka do Křince to jede 18 nebo 19 minut, to je jako metrem z Náměstí Míru k Nemocnici Motol, z Křižíkovy na Nové Butovice nebo z Vltavské na Chodov či vlakem z Libně do Úval. A ve špičce v tom metru nebo elefantu stojí plno cestujících.
My ale nejsme Pražáci, kterým jede metro za další 2 minuty, ale vlak v nejmenším případě za hodinu. Takže já bych také v metru ty vlaky zkrátil a nebo prodloužil intervaly. Jak se na to asi ty cestující budou tvařít, že denně 20 min do prace a zase 20 min zpět mají stát? A hlavně, vetšina Pražáků dělá v kanceláři, kde celou směnu sedí, ale tohle jsou dělnické vlaky, kde lidi jedou na směny do fabrik, kde celou dobu hákují a vydělavají peníze právě na tyto lidi v kanceláři, což tedy v tomto případě ještě více způsobí, že přístě pojedou… Číst vice »
To že pražákům jede další spoj za 2 minuty je irelevantní, když bude nacpaný úplně stejně… to fakt není dobrý argument. Prostě stání v MHD je zcela běžné, a to dost často na dobu kterou uvádíte. Já jedu denně (pracovní dny) do práce 15min trolejbusem a sedím tak řekněme 33% případů…
Kdo na koho vydělává si tímto stylem strčte do zadele, každý se může pokusit prorazit do managementu, v tom je rovná šance…
Ještě byste se tak mohl pokusit poukázat na to že při provozu vysokou rychlostí je riziko zranění stojících cestujících vyšší… jaké že tuto jsou rychlosti??
PS Je to hezké a asi to svědčí o jistém pokroku když chudáci upracovaní dělníci sednou do auta…
Stojí jich plno, ale taky ne úplně 20 minut, to je spíš výjimka. Navíc ve vlaku lidi očekávají komfort, obzvlášť, když ho předtím měli.
TO je smysluplný argument, zhoršování samozřejmě není ideální věc… pokud tedy obsazenost doposud nebyla pod celostátním průměrem.
Nebo můžou jet autem (a v něm… sedět) – z Nymburka do Křince bez kolon, na rozdíl od jízdy autem z Nám. míru k nemocnici Motol v Praze.
Taky se mi to nezdálo, není to nějaký společný oběh s regínami, a nebo s RS1 na boleslavské větvi? Jestliže tam jsou opravdu potřeba 4 soupravy a měly by to pokrýt 3 vozy…
To bude s reginama,, hned tolik mašin najednou neprijde
To je poněkud nevhodná formulace „to mají lidi stát“?
Ve vlakové dopravě je stání zakázáno?? Nebo máte dojem že by se to u nás stávalo „naprosto vyjímečně“?
Připomínám nedávnou příhodu se soupravou na Plzeň (a dále) kterou nechali policejně vyklidit protože lidi nejen stáli, ale ještě k tomu v několika vrstvách…
Počítám že jste chtěl spíš říct něco jako „aby se mačkali“ nebo tak…
Vím, že je to trochu off topic, ale když vidím plánované RS1 na zadrátované trati Poříčany – Nymburk, vzpomněl jsem si na nedávno představený RS zero. Tohle by byla asi jedna z mála relací, kde by se takový malý elektrický vůz využil i v konfiguraci bez baterek.
RS Zero než bude schválen bude ještě nějaký pátek trvat a nejspíš nebude levný…
S vodíkem by mohl provozně vyjít nastejno jako dvouvozový Panter…
Co je dneska levné? Zvláště na dráze.
Na Poříčany – Nymburk by se hodil spíše nějaký ten dvouvozový Panter no… RS1 tam je ostuda.
Ostuda – před kým? Před pár šotouši.
Neříkám, že to je ideál, třeba by obsluha Poříčany-Nymburk mohla být oběhově propojená s Os Kolín-HB, kde jsou dvoupanteři v rámci společné objednávky s Vysočinou, ale zase že by to byl konec světa?
Ostuda je jen pokud je to přeplněné nebo nestíhá jízdní doby. Jinak je to prostě „jen“ důkaz toho že vozy/malé jednotky v elektrice „vycházejí“ dost draho, anebo se jich prodá příliš malé množství…
Možná kdyby byl stát ochoten něco přispět na vývoj, ale zatáhnout do toho víc než jednoho výrobce tak aby i v rámci jednoho společného typu vznikla konkurence?
Já si při pohledu na trať Poříčany – Nymburk vzpomínám na různé relace s rozpojováním/spojováním jednotek.
Je nesmyslné, aby lidi přestupovali z vlaku na vlak v místě jako Poříčany, kde jen minimum lidí jedoucích z Nymburka/Hořátve/Sadské/Třebestovic končí jízdu, když většina pokračuje směr Český Brod/Praha.
Hm, ale spojovat RS1 s Elefantem, nebo Panterem? To mi (bohužel) připadá dost scifi… aneb, když spřáhlo nefunguje až tak úplně dokonale…
Doufám, že tam už budou zásuvky 230V. Jinak je to sto roků za opicema.
Minimálně podle fotek to na 230 V + USB vypadá. Dnes je to standard, který by ve vlacích po modernizaci neměl chybět t
Dnes je standart 3×400~
Ona mi utekla nějaká elektrikářská fanglička (standarta)?
Jistě, oproti takové třeba 842 je to úplný středověk… podotkl bych že to docela dobře jezdí, což doposud bývala jedna z hlavních vlastností…?
„…Jde o vozy vyrobené v 90. letech minulého století…“
Vlak po životnosti nahrazen vlakem po životnosti…opravdu revoluce.
Pořád je tam rozdíl minimálně jedné generace v koncepci toho vozu a 20 let ve stáří železa. krom toho, musíme žít v nějaké ekonomické realitě, Stadler zero pro trať á la sedlčanka by nezaplatili ani Švýcaři.
Asi tak a rozdíl je tam tak spíš dvě generace, první generace je něco na téma Regiosprinter, který u nás provozuje GWTR, DLB a AŽD.
Vím, že to není podstatné, ale Regiosprinter a RS1 vznikly ve stejnou dobu a se stejným účelem, takže z tohoto hlediska jsou to generační souputníci a konkurenti v jednom segmentu. Možná by se to dalo brát tak, že jeden se povedl lépe než druhý, takže poskytuje o generaci lepší službu 🙂
Já jsem tím „rozdíl minimálně jedné generace“ myslel spíš na německé motorové vozy z 70.-80. let (např první 628), které se sice vyráběly souběžně s 810, ale byly uživatelsky příjemnější, byť rovněž určené pro vedlejší tratě. Ale to je spíš problém nevýroby M 475.0.
Časově svým vznikem sice spadají do prakticky stejné doby, ale generačně mi Regiosprinter přijde spíš jako vozidlo z druhé poloviny osmdesátých let. Tolik můj názor na věc a to mám Regiosprintera rád:-). Velice hezky se mi s ním jezdilo. A za ten rok, co jsem u DLB jezdil, mi nikdy nechcípnul. Pravda, jednou v zimě netopil (i já jsem měl u nosu už rampouch a v Jirkově jsem si musel zaběhat po stanici, abych nezmrzl 🙂 ) a musel jsem ho o přestávce mezi vlaky jet ze Žatce do Loun vyměnit za jiný kousek a s tím se vrátit zpět… Číst vice »
A hlavně jsou to pohodlné vozy, na rozdíl od reginy. Svoji službu ještě udělají.
Jo, pro člověka nad 185 cm je Stadler opravdu pohodličko, a když si na čtyřce sednou dva proti sobě tak vysloveně chrochtají blahem. A o tom chytře umístěném koši na odpadky ani nemluvím.
Interiér a rozmístění/rozteč sedaček jé věcī majitele potažmo dopravce. Výrobce dovnitř instaluje to co si zákazník přeje.
Jojo, umírněná kritika… na 810 to asi bylo lepší?? Rozestup sedaček je bohužel spíš otázka zadavatele dopravy, nikdo nemá rád vožení spousty vzduchu…
Není po životnosti.
Jsou tady vozy stáří přes 50 let. Ale to odborník asi netuší, když je chce měnit po 25 létech, ikdyž požadavky splňují. Narozdíl od těch 50 letých.
Čí požadavky to splňuje? Podle intenzit provozu na PK to požadavky cestujících s možností volby dopravního prostředku asi nebudou.
Co je PK?
Pozemní komunikace tedy dálnice, silnice, místní komunikace…
Aha. Nicméně vozidlo není jediný faktor atraktivity nějakého vlakového spojení. Jsou v ČR vlaky, které nabízejí horší komfort, než RS1, a přesto jezdí velmi vytížení až přetížené, včetně lidí, co mají i možnost jet autem.
Takže podle vás je zgarb (ok, slušněji řečeno vůz který od prvopočátku splňoval potřeby cestujících jen taktak) vyráběný od r. 1973 je to samé jako vůz který plnil očekávání „v pohodě“ vyráběný od roku 1996 je jakože v postatě to samé??
Lenin, Regionova a 810 jsou věční. Snad je taky nebudeme balzamovat…
😀
Počty 810 rapidně klesají..
V Ječný jsou taky tramvaje T3. 😉
V tom výčtu středočeských lokálek s uvažovanou modernizací vozidel mi stále nějak chybí Kolín – Ledečko. O této trati se dlouhodobě vůbec nemluví. Takže nadále tam budou hrkat reginy, občas nahrazené řadou 810?
A zrovna tam se ETCS na rozdíl od jiných vyjmenovaných lokalek bude za pár let hodit
Tam se chystá elektrifikace v souvislosti s VRT (křížení v terminálu Kořenice/Bečváry). Pravda, v tomto desetiletí to nebude.
Off-topic, ale tento terminál se plánuje?
V červnovém schématu je už bez poznámky „prověřováno“.
Spojka tam stejně nebude, na VRTce bude zastavovat jediný pár vlaků za hodinu (který ani nedojede rychle do Brna, ale pojede přes H. Brod).
Moc mi v tomto kontextu nedává elektrizace toho úseku logiku.
Nevite prosim nekdo jestli se budou nasazovat nove vagony i na spesne vlaky 1502, 1504? Linka Tabor – Praha. Ty netopici vagony me uz moc nebavi.
Podle mne tam tak možná dají honeckery co zbydou, když na R41 dají Pantery
Současné Bdt už tam jezdit nebudou, nahradí je nejspíš honeckery.
Tak snad jim zbyde jeden navic aby si lidi co nastoupi v Ricanech mohli aspon dustojne stoupnout na tech 20 minut 🙋♂️…. Obcas to tam je narvany jak metro z letnan po koncerte.
Z deště pod okap.
Tak topit to bude.
A vzájemná blízkost cestujících taky udělá svoje.
Samozřejmě, na trať budou nasazeny 35 let staré lazaretní vozy z DDR. Topit by to mohlo a možná to má i temperaci vody, takže v zimě by mohla být i voda.
Před více než 40 lety jsem mezi Táborem a Prahou jezdil těmito vozy osobákem, nyní tam jezdí na spěšňácích. Pokrok holt nezastavíš 🙂
Před těmi 40 lety tam spěšňáky nejezdily, ne? Jinak se vsaďte, že by to bylo stejné, max by tam byl jeden BDs navíc. A když to kraji stačí a nechce víc Panterů…
Ne, nejezdily, jezdily tam jen Os, R a jeden pár denně Ex. Asi jste nepochopil, co jsem tím chtěl říci, nevadí 🙂
V osmdesátkách jezdíval Os 9101 do Tábora, kolem 17:00 z Hlavního, zrychleně do Benešova se zastavením v Říčanech, Senohrabech a Čerčanech a dál zastávkový. Někdy kolem roku 2000 se přerodil v Sp a později vznikly ty další. Zpět jako Os 9100 časně ráno v podobném duchu.
Na ZelPage jsem nakonec našel JŘ 1988/89, kde 9100/9101 je mezi Benešovem a Prahou už vedený jako zastávkový…
To nebyly 910X, ale 820X . 82 jezdily do Budějovic, 91 do Tábora a 91 vyšší desítky byly Pantografy do Benešova, některé končily v Senohrabech.
Ale jo pochopil jen jsem chtěl upřesnit že by to bylo to samé. Akorát jsem to asi blbě napsal takže většina nepochopila že jsem to pochopil 😀
Jak jste to dokázal, když jejich výroba začala v roce 1986 a nyní je rok 2024, čili 40 let ještě neuběhlo 🙂
Kdy a co konečně půjde na ten Posázavský pacifik dolní i horní? Trat je vytížená i opravená stále jsou tam ty nejhorší šroty a sliby žádné.
Naprosto příšerná rekonstrukce patráků by měla projít nějakou reklamací a být provedena úplně celá znovu a konečně by bylo na čase dosadit chybějící klimatizaci. Navíc tam celé léto jezdili nakonec hlavně honekry
+ Konečně jsou nasazovány regiopantery a všechny patráky by tak mohly být už stažené z tratě podél Berounky a znovu opravené klidně jen Posázavský pacifik
Možná jste nekoukal do návrhu JŘ (byť na SŽ aktuálně nedostupný), tak vlaků od prosince přibývá tolik, že bude ještě větší krize s jednotkami a vozy než dnes. A rychlé řešení je a bude (bohužel pro všechny) jen další soupravy Sysel+Bymáky.
Ty nové pantery ale neuvolnily žádné patráky od Berounky.
Nechápu, proč už dávno neběží soutěž na dopravce s EMU400. Nejlépe s vyjetím prvních kusů dávno před 2019 současně se stávajícími nedostatečnými elefanty.
Do pater vám už nikdo, vzhledem k věku, nesáhne. Ty vozy podle mě dojezdí, tak jak jsou.
Patra od Berounky se neuvolní, není za ně náhrada. A modernizovat 50 let staré vozy dnes už nikdo nebude. Počká se cca do roku 2030, kdy budou postupně vyřazeny
Tam se klimatizace nikam nevejde. Výrobce byl rád, že tam nacpal to nejnutnější, co bylo v té době potřeba.
Až na barvy, které už v PIDu nekomentuji jsem zvědav, jak to bude vypadat a jak bude jednotka upravená, viděl jsem MJ 841.2 na Dni železnic pro Pardubický kraj a nic mocc teda, tka jsme zvědavý. To zpoždění si vysvětluji instalací ETCS L2.
ETCS je samostatná akce. O zpoždění se dělí rovným dílem Němci (jejich skvělé nové zelené jednotky jsou nějak málo spolehlivé a posouvají předání 841 na východ) a ČD (plánování jakékoliv opravy je opravdu těžko pochopitelná operace).
Vite nekdo jak to bude do budoucna s vozy na trati 070 Praha – Trutnov? Marne jsem doufal v RS1..
O zdvojkolejneni a elektrifikaci se mluvi uz 20 let.
* Turnov, samozrejme…
Tam je problém, že trať 070 byla na základě neshod Prahy a Středočeského kraje vyjmuta.z otho balíkutratí, na které se podepsaly RegioSpidery, takžetam není podepsáno nic.
To je společně s Posázavským pacifikem asi největší ostuda středních Čech pana Boreckého atd. a i Arriva co tam předvádí se starými rychlíky bez klimatizace je hrůza a navíc stále nejezdí z Vršovic jako dřív ale jsou zkrácené jen na Hlavní nádraží
To je právě ostuda předešlých radních. Borecký naopak během čtyř let napravil ty největší průšvihy.
To není problém boreckého, to je problém hřiba, Středočeský kraj i na tyhle tratě chtěl uzavřít smlouvu ale nedohodli se s prahou. Takže to je problém Prahy.
Zrovna v tomto je Borecký úplně nevině. Celé to blokuje Praha, vymyslelal si malé výběrko, které pak nedokázala připravit a teď hledá cestu (právní) jak z toho ven.
Že nejezdí z Vršovic je naopak dobře, akorát další špunt do tunelů. Když už, bylo by nejlepší aby jezdili z Vysočan, ale to by se přišlo o ten přestupní uzel na hlavním, takže dobře, že to jezdí z hlavního, není žádný důvod, aby to jezdilo zbytečně tunelem do Vršovic, na to není kapacita, už teď tam kolikrát stojí S8 a S88 než se pro ně najde místo. Odjezd z hlavního běžně +5 minut s dalšími vlaky na Vršovice by to bylo ještě horší
Ehm, já tuto trať v seznamu v článku vidím…
Na 070 linku S30 MB – Turnov půjdou ty RS1 viz článek (nějaké výkony mají zajíždět do Všetat), co půjde na linku S3 Praha – Mělník/MB to se kvůli možné elektrifikaci zatím neví a nic podepsáno nebylo, ale tam RS1 ani původně neměly jít.
Do té doby se ty hydry rozpadnou. 2x.
V té tabulce nasazení je nějaký error v druhé a předposlední položce: dvakrát provozní soubor kolem Benešova, jednou s 5, podruhé s 1 vozem.
1 vůz je doplnění stavu na posily, zatím by tam měla zůstat 1x 814.
Už jsem to pochopil, bude to ve dvou fázích, nejdřív 5 a později 1 vůz 🙂
Haló, a na Moravě nic?
Zeptejte se vašich krajů, do kterých si volíte zastupitelstvo, co chtějí. Speciálně v MSK, tam vládne jeden odborník se sto padesáti funkcemi a dopravu řídí ještě větší génius, který bez soutěže uzavřel nejvyšší cenu za kilometr v ČR.
Ano, naproti tomu naprosto genialni tah STCK, ktery nasazuje vlaky, ktere tam mely jezdit pred 30 lety. Jak dlouho tam vydrzi? Dalsich 20 let?
A jaké má dnešní vedení kraje možnosti napravit špatná rozhodnutí minulých vedení? Může to dělat jinak, ale těžko změní tok času.
Rád bych připomněl, že ten některými šotouši proklínaný pan Borecký byl první, kdo se začal o modernizaci provozu na středočeských tratích zajímat. Ještě jermanovské vedení kraje si chrochtalo, jak mají super smlouvu s ČD, která je založena na 471 a 814 na věčné časy (většina jiných krajů v té době už řešila pantery apod.).
Jake ma kraj moznosti? Tak treba:
a) objednat 30 let stare vlaky na dalsich 15 let
b) objednat nove vlaky na dalsich 30 let
Jednak nové vozidlo kapacitně srovnatelné s RS1 není na trhu*, jednak kraj má nějaký rozpočet, v jehož rámci se musí držet. Momentálně pro Středočeský kraj (+ Prahu) nabíhají nové pantery a 847, v blízkém horizontu by měly přijít EMU400, nelze mít všechno hned.
*Za pár let bude RSzero, to ovšem budš nákladově někde úplně jinde, než ojeté RS1.
A to je prave ono. Pockat si na RS Zero, nebo jezdit pristich 15, mozna 20 let v RS1? Cili ke konci sve zivotnosti budou mit cca 50 let. Zatimco nove vlaky by mely 15. Budeme tam, kde jsme byli… Teda vy budete…. :).
U RSzero ještě není známa cena, ale jistě to budou násobky proti ojetým RS1. Takže se taky může stát, že budeme čekat na RSzero, následně zjistíme, že na ně nemáme a dnes dostupné RS1 už budou v Polsku, Rumunsku atd. Já jsem rád, že můj kraj nakupuje mix nových vozidel a ojetin. Ostatně, já mám taky ojeté auto 🙂
Pokud RS Zero nebude levnější než lišák, tak nemá smysl. Pak lišáka hned teď.
Právěže je potřeba s něčím jezdit těch 15let než budou k dispozici RSzero ojeté… 🙂
Nojo, co kraje chtějí, to mají, smolík 🙂
Kde na Moravě?
No u řeky Velká Morava to asi nebude.
Tam jsou zase víc napřed s GTW a LINTy. Kromě toho jednoho temného kraje.
Nevíte někdo, jaké je plánované rozmístění do dep? Tábor, Nymburk? A stále platí, že velké opravy pro tyto motoráky budou v Liberci?
Kde tedap budou jezdit Regionovy a 810 po štaderizaci?
Do vysoké pece?
Udčitě na 210
Ano, ano, jak jsem psal výše, trať 210 je mezi tratěmi, které nebyly podepsány v balíku, kde budou jezdit RegioSpidery, nebyly tam podepsány tratě do Čerčan/Dobříše, Turnova, takže tam se to prý musí ještě vyjasnit, podle mne tam bude nějaká speciální smlouva, kterou stejně dostanou ČD.
Proč zase ČD, tam by to nejvíc chtělo konkurenci a revoluci a ideálně konečně nasazení elektro – bateriových přímých vlaků Praha – Vrané – Čerčany – Říčany – Praha
Taková okružní linka by nedávala smysl z hlediska využití kapacity soupravy.
Konkurence: kraj musí nové smlouvy soutěžit, takže šance pro nástup konkurence bude. Nicméně z hlediska jízdního řádu a standardů poskytovaných služeb, je to prakticky vše na bedrech kraje (zde + Prahy), nikoliv dobré vůli dopravce.
Leda to rozlomit na Praha – Vrané – Týnec a Týnec – Čerčany – Praha, pominu-li komplikaci s vozbou baterií a spojováním s vlaky od Benešova v Čerčanech (kvůli kapacitě dráhy)…
Praha – Vrané už dávno potřebovala zdvojkolejnění a elektrizaci.
Tak ten půlhodinový takt se tam celkem dobře vyjezdí i dneska na jedné koleji bez troleje, ale o něco lepší by to pak samozřejmě bylo. O elektrizaci jen do Vraného se zatím moc neuvažovalo protože se BEMU moc neřešily (a lámat tam vlaky není žádoucí), ale třeba na ni časem dojde, elektrizovat to celé také není moc efektivní.
Tam taky. Ale na S65 bude asi navěky
Ano,ano,prosiiiiim!!!
Ze Smíchova na Hlavní v Praze, je to lehké vozidlo.
Jako že po nedvoreckém Dvoreckém mostě? 😀
Taky jsem trochu doufal, že uvidím jezdit 810 v nějaký další modernizaci jezdit aspoň do 2100 …tedy samozřejmě už budou na vodík a s ETCS!
Zapad kraje, pacifik dolni i horni, tremosnice, Mseno.
RN mi nevadi ale 810 nemaji ve STK co delat uz dlouho.
810 nemají co dělat nikde už dlouho. Regína ještě „ujde“
Regionova je největší ostuda historie drah a měly by za ní padat hlavy a jít konečně do šrotu
V době vzniku jako náhrada souprav 810 + vlek ještě ta regionova celkem šla pochopit. Raději bych na jejich místě viděl RS1, ale těch by za stejné peníze byla cca polovina. Dnes už jsme zase jinde, o tom žádná.
To s. Doc. Ing. Kolář PhD. to nazval nejdříve „pojízdný marketingový nástroj“ a po necelém roce „převlečená bída“ 🙂 🙂 🙂
Prece jenom je rozdil vidat 810 na rameni rakovnik – becov, Vrchlabi nebo podripske lokalky a Benesov – Vlasim.
Tak víme proč doteď do Vlašimi nejezdila ani ta regína. Ještě že nakonec máme to depo v Táboře.
Regionova je dobrá na zálohu: Je to levné a když to vyjede jenom občas, tak to přecijenom má nízkopodlažní vstup. 810 nemá ani to
Jenom by bylo hezké, kdyby ta záloha pak nebyla „nafurt“, jak v MSK za pátý pushpull.
Navíc ty reginy misto pushpulla jsou teda šrot i na poměry regin, kterych se jine depa zbavovaly.
Tak to je další věc, není neobvyklé, že ani nevyjedou všechny tři, ale třeba dvě nebo jedna.
S tím tak úplně nesouhlasím. U nás v Krušných horách jsou motoráky pořád lepší volba než Regina. Jak v létě tak na podzim i na jaře. Zima je srovnatelná pro oba.
Případně „ujede“.