Most ze Stromovky na Císařský ostrov se zvedne o dva metry. Projektanti už řeší, jak to provést
Návrh mostu na Císařský ostrov, 1. místo. Autor: Nemec & Taller Architektur

Spojení hojně využívají pěší či cyklisté mířící do pražské zoo či botanické zahrady.
Tak to je docela levné. V poměru k té ceně dokumentace.
Soucasny most je stary cca deset let. To se pred temi deseti lety nevedelo, ze bude potreba vyssi prujezdna vyska…??? Opet mrhani verejnymi prostredky.
Jsem opravdu zvědavý, jestli někdo pustí konečně pěší a cyklisty na most vedoucí z čističky do Papírenské. Podle dřívějších studií měla vést dokonce ještě jedna lávka přes Císařský ostrov do ZOO. Celá oblast okolo Císařského mlýna je jenom na ostudu a pro cyklisty tvoří bariéru. Zrovna tady by ty investice do cyklostezek dávaly největší smysl.
Mozna predcasny dotaz, ale neni uz nekde info, jak dlouho to budou stavet, tedy jak dlouho to bude neprujezdne?
Návrh vypadá pěkně! I to řešení větší podjezdné výšky obloukovým návrhem mostu a zachováním stávajících ramp se mi líbí. Jen je škoda, že ten stávající most se nijak nevyužije, přitom je téměř nový, před cca 10 lety prošel generální rekonstukcí a teď se prostě vyhodí…
Také jej hojně využívají kamiony s kaly a sedimenty z čistírny odpadních vod. Ty na krásných vizualizacích chybí. Takže tam buď jezdit nebudou, nebo to tak hezké nebude. Ale ty kamiony jezdí dost často směr D8, takže pokud tamtudy jezdit nebudou, budou jezdit přes Kulaťák.
Rovněž tam není žádná plující loď. Což je druhá možnost jak přepravit čistírenské kaly k dalšímu zpracování.
A ty stovky fekálních vozů co tam jezdí budou taky jezdit po vodě?
Přes most by ty kamiony pak dál jely kam?
Císařský mlýn je neprůjezdný a z mostu doleva projíždí ulice velmi úzkým podjezdem, navíc uprostřed esíčka.
Přesně tím úzkým podjezdem jezdí, schválně si tam někdy běžte stoupnout. Část z nich po panelkách v okolí Trojského mostu, oficiálně se tam nesmí, ale auta do ČOV a policajti tam jezdí furt a je to v klidu.
Nepletete si to s tím druhým mostem přes plavební kanál, z Papírenské?
Hele kluci, je vidět že to místo moc neznáte, běžte si na ten most jednou přes pracovní den stoupnout a uvidíte. Přes papírenskou jezdí auta od západu města, z východu to berou přes panelku pod Trojským mostem nebo z Bubenské a okolo servisu. Pak se jede přesně tudy Trasa z Za elektrárnou do Praha 6
Trasa 1,8 km • 4:44 min
https://mapy.com/s/mulocusaka
Díky za mínusy. Pracuji 500 metrů od Trojského mostu a chodím často pěšky nebo na kole na Podbabu okolo řeky a mám dost přehled, co se v těch místech děje. Ale vy, co jste tam byli jednou a znáte to z mapy, víte určitě mnohem lépe, jak to tam chodí.
Enigmaticky je pěkné slovo. Dnes je mi s panem Kaplanem eumoiricky.
Moc tomu nerozumím, Praha chtěla aby chodci a cyklisté nemuseli šplhat nahoru, následně vyhrál navrh mostu který to neřeší? Tzn Praha má jen poradní hlas?
Praha nechtěla, aby se zvedl sklon na těch stávajícíh rampách, což je rozumné, větší sklon si tam nedovedu představit. Tento návrh řeší vystoupání zbývajících 1,6 m až na samém mostě, který je navržen jako obloukový oproti rovnému stávajícímu.
Chápu vaši úvahu, ale podle vizualizace to rozhodně není pravda. Průjezdný profil pro lodě je dost široký a opravdu nestačí dosáhnout požadované podjezdné výšky 7 metrů pouze uprostřed mostu v nejvyšší bodě oblouku. Na obrázcích je to krásně odlišeno, kdy kraje mostovky jsou bílé, zatímco ten podjezdný profil pro lodě tmavý. A ten podjezdný profil pro lodě musí být aspoň 7 metrů od hladiny v celé šířce. Tzn. těch dodatečných 1,6 metru by se na mostě muselo nastoupat na prvních 3-4 metrech od pevného valu. Tj. stoupání nějakých 40 %. Přijde vám to pravděpodobné?
Zvýšení podjezdné výšky nemusí znamenat zvýšení sklonu. Sklon zůstane, (kilometrická) poloha mostu taky, jen se nájezdové rampy prodlouží.
Současná rampa má 100 m a nastoupá řekněme 5 metrů, tak když bude mít nastoupat o 1,5 m výše, bude dlouhá 130 m.
Viděl jsem na velkoformátových panelech v rámci dne otevření čističky a musím říci, že vybrali nejhezčí a nejlepší návrh a těším se, až to bude hotové.
Zrovna při tom provozu tady by se zdvižný most (na rozdíl od Lužce) fakt uživil.
Tohle spojení je a bude vytížené, dokud nebude tramvaj/lanovka.
V centru pomalu končí šikana chodců, podchody doplňujeme úrovňovými přechody. Tady chodce poženeme naopak ještě výš…
Hned vedle na A1 zase Povodí nedovolilo na břehu asfalt, protože tam chtějí ty svoje gigantické šutry. Císařskou louku na téže cyklostezce blokují České přístavy. Achjo
Nebude pak zase chodcům vadit, že musí čekat na zvedání mostu?
To mě taky napadlo jako problém (10 min minimálně), ale na druhou stranu, kolik těch 7m lodí do Prahy bude jezdit?
no na to si budeme muset počkat, až to bude možné. aby to pak nevypadalo jak na přejezdu P261 v chuchli za nějakých 100 let. až budou muset díky zastaralé legislativě létat lodě hvězdné flotily jenom v kontaktu s vodou, bude nahoře pořád…
Že jste ho vzpomněl. Místo přejezdu v Chuchli má být podchod. Oproti téhle lávce s větším převýšením a se schody a výtahem. Ledaskde se dočteme o tom, jak výtah nebude fungovat…
No, nám někdy předevčírem nefungoval výtah na Kačerově 🙂
Tipuju jedmotky propluti rocne, mozna nizky desitky v extra priznivej rok.
To by vyřešila ta nízká zvedací lávka a vedle pevný vysoký most s „nouzovým“ chodníkem
No jo, ale to by stálo výrazně víc Kč.
Plus provoz a údržba zdvihacího zařízení, včetně ochrany před poškozením…
Nebude. Zadne lode vyuzivajici tuto vysku u nas nejsou.
Jinde zase podchody nahrazujeme nadchody, což také zvětšuje převýšení. Jasně, není to optimální, na druhou stranu – na přechodu čekáte tak dvě minuty nejvýše, a i to už někdy se zaťatými zuby (zvláště při ujíždějícím přípoji, když někdo ty dvě minuty naplánoval na těsný přestup 🙂 ).
Přesně naopak. Tady je takový provoz chodců, že se vyplatí udělat pevný most (který ještě bude levnější…)
nádherný
Vypadá pěkně
návrh mostu se mi líbí velice velmi. přímo pojížděný vetknutý oblouk s náběhy je konstrukce elegantní i bezúdržbová a do prahy jednoznačně patří.
Mě se ten návrh taky líbí, ale moc nerozumím tomu dělení na konstrukce, které do Prahy patří a ty ostatní – které do Prahy nepatří??