Most v Příbrami je nebezpečný pro silniční i železniční dopravu. Tisíce aut budou muset jinudy
Most přes trať na I/18 v Příbrami. Pramen: ŘSD

Stav nosné konstrukce mostu je na sedmistupňové škále na stupni VI, což znamená velmi špatný stav. Horší je už jen havarijní "sedmička".
A připraví to rovnou i na připravovanou prostou elektrifikaci trati nebo to teď opraví a za pár let zase částečně zbourají a postaví výše?
Kudy kudy do Kauflandu?
Od Březovek. Bude to masakr.
„který se má stavět ve dvou částech v letech 2027 až 2031“
To se mi líbí, jak pokaždé, když nějaký článek zmíní obchvat Příbrami, tak se tam ten rok o minimálně jeden rok posune oproti předešlému článku (nemyslím články tady na webu, ale obecně na internetu). Bydlet v Rožmitálské ulici si vůbec nedokážu představit.
Kolikátý že už to je havarijní most ?? Rozmohl se nám takový nešvar …
Stavby tam dospěly dekádami chátrání.
…chátrání podpořené častými přejezdy kamionů, co jezdí po silnicích I. třídy zdarma.
Nic nebourat! Prohlásit za památku! A nechat jak to pro pěší, však ještě vydrží 😀
Z tech minusu si nic nedelejte. Ja Vas sarkasmus a narazku na Vyton pochopil 🙂
Tak dlouho po něm zdarma jezdily přetížené kamiony, až bude muset daňový poplatník sáhnout do kapsy a opravu zaplatit. Potom, po uzavírkovém pekle a stání v kolonách, začne poplatník pomalu šetřit na další zničený most a přetížené kamiony budou vesele a zdarma jezdit po novém mostě. Pokud si takto kamiony hýčkáme, nedivme se, že jsou tak přemnožení, zatímco kapitalistická železnice krachuje.
Za mýto se vybere miliarda a půl měsíčně.
Oprava má stát 22 mega. Tak asi tak nějak…
Za mýto na tomto mostě?
Kamiony nemají jezdit přetížené. To by stát měl vyřešit. Na každém mostě se mýto fakt vybírat nedá.
Ovšem plošně se vybírat mýto dá.
za mýto v síti ŘSD, které patří i ten most 🙂
Odkdy platí kamiony mýtné na silnicích I.třídy?
Od 1.1.2020 vybrané silnice..
Ovšem tato silnice zrovna není zahrnuta mezi placené úseky.
Je uvnitř obce, zde se mýto neplatí. 😉
Bohužel opravy silnic a mostů se platí i ve městech. Nebo, že by tu opravu udělali stavbaři zdarma?
Mimochdem těch dvacet dva milionů je docela příjemě nízká částka, čekal bych to o dost dražší.
Tomu ale taky vůbec nevěřím, ať již objektivně ve smyslu, že shrábnou svrchní vrstvu a pod ní bude např. vyplavený NIC a celý to drží sílou Boží vůle, nebo subjektivní, kdy se ta cena nastavovala ve spěchu a sakra… Zapomněli jsme do rozpočtu zahrnout bezpečnostní červený zábradlí za jářku 10 mega.
Tak pokud je v projektu, mělo by být i v nabídce a tedy ve smlouvě. Takhle se vícenáklady nedohání, ale jistě tam bude desítky možností jiných.
Hlavně aby byla příjemná i realizace a výsledná kvalita. T.A.Q. jsem ještě neslyšel.
A rozpočet SFDI je kolikže miliard?
Mýto je povolenka jezdit přetížený? Aha.
To přece nikdo netvrdí. Ten most by degradoval i když by po něm nic nejezdilo. Do jaké míry k jeho současnému stavu přispělo právě neúměrné zatížení od přetížených vozidel, nevíme.
Člověk nemusí být inženýr, aby mu bylo jasné, že most zatěžován dopravou a vibracemi z dopravy chátrá daleko rychleji, než most zatěžovaný pouze chodci.
Mýto se uvnitř obce nevybírá.
Současnou evropskou železnici bych rozhodně nenazýval jako kapitalistickou. Kapitalisticky fungují do jisté (a rozličné) míry jednotliví dopravci, ale celý systém je naprosto závislí na veřejných rozpočtech – bez nich by tu už žádná železniční síť nebyla.
Fuj: závislý.
Kapitalisticky ořezaná – pokud tedy hovoříme o infrastruktuře. I když ano, s ideologií to souvisí jen sekundárně. Celá dopravní infrastruktura visí na veřejných penězích, na železnici se potom vybírá poplatek za užití v celé síti, na silnicích jen omezeně. Bez daní by nebyly ani silnice, ostatně nedostatek peněz na všechny se už začíná právě takto projevovat. Systém, který vrhá i těžké náklady a hromadné přepravy do jednotlivých aut, protože na to přece máme, není dlouhodobě udržitelný (stejně jako podpora přeprav ‚z čím větší dálky, tím lépe‘ proti těm bližším).
Právě, že naše infrastruktura není kapitalisticky ořezaná. Takovou je možné vidět například v USA+CAN (kapitalistická železniční infra v prosperující ekonomice) nebo Argentině (kapitalistická železniční infra v haprující ekonomice).
Klasické pohádky o tom, jak si nákladní železnice na sebe musí v USA vydělat včetně infrastruktury.
https://cs.railmarket.com/news/infrastructure/25773-us-department-of-transportation-allocates-usd-2-4-billion-for-rail-improvements
A jaký je poměr této částky (pokud z ní tedy něco po Trumpových škrtech zbilo) k celkovým nákladům na železniční infrastrukturu?
A odkud kam ty přetížené kamiony tamtudy jezdí? Mohl byste sdílet i komu patří? Překvapuje mě, že když o nich víte, že to nenahlásíte.
Přeci musí najít viníka.
Železnice( nakladni) krachuje kvůli tomu, že o ní dnes nikdo moc nestoji. Je to obdoba konce povozniku v 19 století. Postupný útlum .
A nárůst osobní železniční dopravy vysvětlíte jak? A zisk skupiny ČD je prosím jaký postupný útlum?
Psal jsem o utlumu nákladní, tu osobní občas drži jen dotace i když se jmenují objednávka kraje nebo MD, ale bez nich by to dopadalo stejně jako nákladní. Ale zatím kraje nepotřebují setrit. .Budoucnost má jistou jen příměstská osobní, nebo rychlíky na páteřních tratích.
Ty povozníci na své straně neměli žádnou technologickou výhodu proti ostatním způsobům dopravy. Železnice nějaké technologické výhody proti konkurenci má, respektive za určitých okolností může mít (objemy, hmotnosti, vzdálenosti, energetická náročnost, personální náročnost), ale bohužel v Evropě, za současných podmínek, se tyhle potenciální výhody moc neuplatňují, nebo nemají šanci uplatnit (nízké přepravované objemy, krátké vzdálenosti, nízká přepravní rychlost).
Nevím ale ty výhody mi moc výhodné nepripadaji, lidí co služby CD Cargo použili nemluvili o výhodách ale komentovali to děs a hrůza. Nemluvím o ucelených vlacích, ty asi neskončí, ale vozové zasiky se budou stále omezovat. Natož to co kdysi vozily tzv. rakety.
Však píšu, že ty výhody v evropských podmínkách moc nefungují, respektive se moc neuplatňují. Jako prostor, kde se uplatňují v tržních podmínkách, vidím severní Ameriku (teď odhlédněme od snad dočasných, protože nesmyslných, snah o omezení obchodu USA se sousedy). Tam jezdí jak ucelenky na tisícikilometrových vzdálenostech, tak JVZ z vesnických nákladišť, vše na komerčně financované infrastruktuře. Proč to funguje: velké vzdálenosti (celý kontinent), homogenní infrastruktura (žádné hranice napájení, zabezpečovačů, personálu), orientace na výkon – železniční společnosti se musí uživit a vydělávat, nikdo jim nic nedá. Na drtivé většině tratí se pohybují jen nákladní vlaky, nebo naprosto minimální rozsah osobní dopravy,… Číst vice »
Železnice,nákladní, má budoucnost u ucelených souprav, nebo souprav z místa na místo, kontejnery. U vozových zásilek ty technologické výhody spíš nejsou a chování pracovníků drah (určitě nevsech) k zákazníkům to dovrší.
Ty vozové dopadnou asi stejně jako to, čemu jsme kdysi říkali „raketa“.
Tak dlouho po Trojské lávce chodili zdarma přetížení chodci, až to lávka nevydržela a spadla. A daňoví poplatníci se museli složit na novou…..
Např. takový Karlův most však stále drží. I po těch staletích.