Most s duší. Stavbaři dokončili na Orlíku největší železobetonový oblouk
Oblouk mostu přes Orlík je hotov (prosinec 2023). Pramen: Metrostav
Oblouk během stavby drží ocelová lana uchycená na dočasných pylonech. Jejich náklon dosahoval až devět centimetrů.
nedalo mi to, projel jsem pozemky – komu co patří, na pravém břehu je to jasný :Fürstlich Schwarzenberg’sche, tam ale turistická již vede
Levý břeh na sever a západ od železnice taky, ale východ od železnice je to obec Záhoří, si říkám, že tam kdyby se chtělo, tak nějaká stezka by tam vzniknout mohla…
Co by obnášela přestavba starého mostu na lávku pro pěší/kola? Je využitelná stávající mostovka? Je to schůdné z hlediska statiky = dá na to někdo razítko?
předělat by to šlo lehce… problém by mohla být cena údržby…
údržbu a péči o most vidím jako dost zásadní finanční problém…
Ta 70ka, to je kvůli tomu, že tam dnešní mašiny víc nedají, nebo kolem roku 2020 stavíme mosty s návrhovou rychlostí 70 km/h?
Tam je to omezené oblouky na obou stranách mostu.
Dva mosty cajk. První metry nové dvojkolejky mezi Táborem a Pískem. Už pak bude chybět jen kousek a bude nový koridor….🙂 / Sranda/
Úžasné dílo. Staré musí uvolnit místo novému. Jako lidé. Staré do šrotu.
Ne, staré je památka. Takže nebude ve šrotu, ale bude tiše korodovat na místě…
Jen by mě zajímalo z jakých peněz Zaorálek plánoval údržbu toho starého.A nebo se plánuje že časem sám spadne.
Když spadne, tak by to pak mohla být atrakce pro potápěče, za kterou se dá vybírat. Ještě lepší by to bylo i s vlakem – to je vzácnost.
Pod mostem vede plavební dráha, což je jeden z důvodů, proč nový most nemá pilíře ve vodě.
Spadlý most by lodím značně překážel.
Počítalo se s likvidací.ne s údržbou.
To ale Zaorálka, v té době ministra kultury, nezajímalo…
Lubomír se dostal do sněmovny za análek.
Zbytečný most na takřka zbytečné trati.
A zcela zbytečný komentář.
Zdroje jsou…
Melete úplné hlouposti a o trati nevíte nic.
1) spočítejte si, kolik mostů v republice vede přes Vltavu ( myslím železničních )
2) spočítejte si, kolik mostů je přes Vltavu a nebo Labe, respektive z východu na západ
3) Jen z Milevska do Tábora a zpět jezdí vlaky každou hodinu a někdy i méně v intervalu a jsou zcela plné. Školáci, lidé za prací atd plus navíc společnosti co v okolí půspbí, vozí se plyn, kovoštrot, vzduchotechnika, dřevo atd….když o tom nic nevíte, tak mlčte
Starý most bude vítanou turistickou stezkou a snad i cyklostezkou.
Problém bude přístup k němu. Pozemky…
> bude vítanou turistickou stezkou a snad i cyklostezkou
A tu stezku a cyklostezku povedete přes pozemky vlastníka, který s tím nesouhlasí?
Zřejmě byl vybrán a následně lidem zvolen ve svobodných volbách.
Fakt klobouk dolů před všemi, kteří se na tomto díle podílejí/li. A nejen tady, ale i na tom úžasném úzkém mostu při hranici ČR/SRN, který je též unikátním stavebním dílem.
to doplatí rozdíl ze svého?,nebo další podvod
Počítalo se při stavbě tak blízko s možnou destrukcí nového mostu pádem starého? Pokud by vhodně do toho něco drclo, tak rotace rozlomené mostovky zavadí o ten nový.
Ten nový je mimo jiné tak blízko i proto, že se počítalo s demontáží starého mostu z nového mostu…
K obloukovém s největším rozpětím u nás má tedy hodně daleko (Žďákovský s 380 metry), k druhému v pořadí (Trojský) už o něco blíž, každopádně pěkné třetí místo.
Řeč je o železobetonových obloucích.
Takže necháme starý most z jedné strany hyzdit novou stavbu, najmě když s tímto finálním stavem architektonický návrh vůbec nepočítal.
Kdo je „my“?
Takový hezký nový most,
a vedle bude taková nevzhledná hromada šrotu…
Takový hezký ten starý nýtovaný most
…a vedle bude taková nevzhledná hromada betonu…
A jezdit chcete vlakem po kterém?
Zřejmě po kassandřině mostu.
Takže tu trať raději zavřít? Ani ty pilíře nejsou ve 100% stavu a oprava pod vodou v aqualungu jako u Karlova mostu? To ze svého nezaplatíte.
Je tam někde napsáno že je po starém mostu procházka pro otrlé, autor zřejmě neviděl film Přejezd Cassandra….
Starý most jsem bez problémů přešel a přežil 😉
Vy, nebo most? 😀
Jé, vypadlo slovíčko ,,jsem“ a co z toho vzniklo. 😀
Nádhera. Jsem velice příjemně překvapen.
Vím, že SŽ tady nemá nejlepší pověst, ale aby stavěli most nepoužitelný pro nákladní vlaky, to snad ne. Bude tam D4 (ovšem okolní tratě mají C3).
„Definitivně zamezil“ bych si dovolil přeznačit na „prozatím odložil“, protože ne vždy se u mostů stane přání otcem myšlenky. Zdravíme do Ivančic.
Jestli chcete někomu vyčítat starý most v Ivančicích, no tak to budete muset na hřbitov a nadávat náhrobnímu kameni. Nikdo z nich už není mezi živými.
Opravdu máte jistotu, že za pouhých 24 let, 4 měsíce a 4 dny od 15.8.1999 – počátku https://youtu.be/B9fREuOSnlg?si=9u4Yg1IZUOf_Sz9v&t=24 demolice starého Ivančického viaduktu umřeli skutečně všichi odpovědní za jeho nezachování?
Dost pochybuji, že o realizaci jeho demolice rozhodoval – resp. ji z pozice své funkce mohl zastavit někdo v důchodovém věku 60 a více let!
I kdyby dotyční v uvedené době měli již i 50 let, tak letos ještě 80 nemají = je nemalá šance, že minimálně někdo z nich je živý!
Odkazuju na nutnost výměny pílířů v roce 1892
Hans tím chtěl říct, že zub času sám o sobě památkovou ochranu nerespektuje.
(Převod na bílé koně s názvem Viadukt je skvělý nápad…)