Most s duší. Stavbaři dokončili na Orlíku největší železobetonový oblouk

Oblouk mostu přes Orlík je hotov (prosinec 2023). Pramen: MetrostavOblouk mostu přes Orlík je hotov (prosinec 2023). Pramen: Metrostav

Oblouk během stavby drží ocelová lana uchycená na dočasných pylonech. Jejich náklon dosahoval až devět centimetrů.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libor

nedalo mi to, projel jsem pozemky – komu co patří, na pravém břehu je to jasný :Fürstlich Schwarzenberg’sche, tam ale turistická již vede
Levý břeh na sever a západ od železnice taky, ale východ od železnice je to obec Záhoří, si říkám, že tam kdyby se chtělo, tak nějaká stezka by tam vzniknout mohla…

Kubrt

Co by obnášela přestavba starého mostu na lávku pro pěší/kola? Je využitelná stávající mostovka? Je to schůdné z hlediska statiky = dá na to někdo razítko?

Marek

předělat by to šlo lehce… problém by mohla být cena údržby…

libor

údržbu a péči o most vidím jako dost zásadní finanční problém…

Zdenek Hrdlicka

Ta 70ka, to je kvůli tomu, že tam dnešní mašiny víc nedají, nebo kolem roku 2020 stavíme mosty s návrhovou rychlostí 70 km/h?

Kubrt

Tam je to omezené oblouky na obou stranách mostu.

Libor

Dva mosty cajk. První metry nové dvojkolejky mezi Táborem a Pískem. Už pak bude chybět jen kousek a bude nový koridor….🙂 / Sranda/

Náčelník

Úžasné dílo. Staré musí uvolnit místo novému. Jako lidé. Staré do šrotu.

bkv

Ne, staré je památka. Takže nebude ve šrotu, ale bude tiše korodovat na místě…

Mirek

Jen by mě zajímalo z jakých peněz Zaorálek plánoval údržbu toho starého.A nebo se plánuje že časem sám spadne.

František

Když spadne, tak by to pak mohla být atrakce pro potápěče, za kterou se dá vybírat. Ještě lepší by to bylo i s vlakem – to je vzácnost.

Jiří Kocurek

Pod mostem vede plavební dráha, což je jeden z důvodů, proč nový most nemá pilíře ve vodě.
Spadlý most by lodím značně překážel.

PvvS

Počítalo se s likvidací.ne s údržbou.

bkv

To ale Zaorálka, v té době ministra kultury, nezajímalo…

Leinad

Lubomír se dostal do sněmovny za análek.

Milan Ryba

Zbytečný most na takřka zbytečné trati.

Granja

A zcela zbytečný komentář.

Michal M

Zdroje jsou…

Pepe

Melete úplné hlouposti a o trati nevíte nic.
1) spočítejte si, kolik mostů v republice vede přes Vltavu ( myslím železničních )
2) spočítejte si, kolik mostů je přes Vltavu a nebo Labe, respektive z východu na západ
3) Jen z Milevska do Tábora a zpět jezdí vlaky každou hodinu a někdy i méně v intervalu a jsou zcela plné. Školáci, lidé za prací atd plus navíc společnosti co v okolí půspbí, vozí se plyn, kovoštrot, vzduchotechnika, dřevo atd….když o tom nic nevíte, tak mlčte

PHolub

Starý most bude vítanou turistickou stezkou a snad i cyklostezkou.

Libor

Problém bude přístup k němu. Pozemky…

bkv

> bude vítanou turistickou stezkou a snad i cyklostezkou
A tu stezku a cyklostezku povedete přes pozemky vlastníka, který s tím nesouhlasí?

Granja

Zřejmě byl vybrán a následně lidem zvolen ve svobodných volbách.

Granja

Fakt klobouk dolů před všemi, kteří se na tomto díle podílejí/li. A nejen tady, ale i na tom úžasném úzkém mostu při hranici ČR/SRN, který je též unikátním stavebním dílem.

radim

to doplatí rozdíl ze svého?,nebo další podvod

jfp

Počítalo se při stavbě tak blízko s možnou destrukcí nového mostu pádem starého? Pokud by vhodně do toho něco drclo, tak rotace rozlomené mostovky zavadí o ten nový.

bkv

Ten nový je mimo jiné tak blízko i proto, že se počítalo s demontáží starého mostu z nového mostu…

jkjk

K obloukovém s největším rozpětím u nás má tedy hodně daleko (Žďákovský s 380 metry), k druhému v pořadí (Trojský) už o něco blíž, každopádně pěkné třetí místo.

Kubrt

Řeč je o železobetonových obloucích.

Indijanek

Takže necháme starý most z jedné strany hyzdit novou stavbu, najmě když s tímto finálním stavem architektonický návrh vůbec nepočítal.

Michal M

Kdo je „my“?

Svoje jméno něřeknu

Takový hezký nový most,
a vedle bude taková nevzhledná hromada šrotu…

Jelen

Takový hezký ten starý nýtovaný most
…a vedle bude taková nevzhledná hromada betonu…

Romance

A jezdit chcete vlakem po kterém?

Granja

Zřejmě po kassandřině mostu.

Jiří Kocurek

Takže tu trať raději zavřít? Ani ty pilíře nejsou ve 100% stavu a oprava pod vodou v aqualungu jako u Karlova mostu? To ze svého nezaplatíte.

Jan

Je tam někde napsáno že je po starém mostu procházka pro otrlé, autor zřejmě neviděl film Přejezd Cassandra….

Rychloběžka

Starý most jsem bez problémů přešel a přežil 😉

Tomáš Kowalski

Vy, nebo most? 😀

Rychloběžka

Jé, vypadlo slovíčko ,,jsem“ a co z toho vzniklo. 😀

vasek.beroun

Nádhera. Jsem velice příjemně překvapen.

Kubrt

Vím, že SŽ tady nemá nejlepší pověst, ale aby stavěli most nepoužitelný pro nákladní vlaky, to snad ne. Bude tam D4 (ovšem okolní tratě mají C3).

Hans N.

„Definitivně zamezil“ bych si dovolil přeznačit na „prozatím odložil“, protože ne vždy se u mostů stane přání otcem myšlenky. Zdravíme do Ivančic.

Jiří Kocurek

Jestli chcete někomu vyčítat starý most v Ivančicích, no tak to budete muset na hřbitov a nadávat náhrobnímu kameni. Nikdo z nich už není mezi živými.

milan

Opravdu máte jistotu, že za pouhých 24 let, 4 měsíce a 4 dny od 15.8.1999 – počátku https://youtu.be/B9fREuOSnlg?si=9u4Yg1IZUOf_Sz9v&t=24 demolice starého Ivančického viaduktu umřeli skutečně všichi odpovědní za jeho nezachování?

Dost pochybuji, že o realizaci jeho demolice rozhodoval – resp. ji z pozice své funkce mohl zastavit někdo v důchodovém věku 60 a více let!
I kdyby dotyční v uvedené době měli již i 50 let, tak letos ještě 80 nemají = je nemalá šance, že minimálně někdo z nich je živý!

Jiří Kocurek

Odkazuju na nutnost výměny pílířů v roce 1892

Michal M

Hans tím chtěl říct, že zub času sám o sobě památkovou ochranu nerespektuje.
(Převod na bílé koně s názvem Viadukt je skvělý nápad…)