Metro D míří do centra. Vzniknou nové přestupy, radní schválili studii za 16 milionů

Návrh prodloužení linky D ze stanice Náměstí Míru na Náměstí republiky. Zdroj: IPRNávrh prodloužení linky D ze stanice Náměstí Míru na Náměstí republiky. Zdroj: IPR

Stavět by se mělo souběžně s tunely Spodem v letech 2037-2044.

Odebírat
Upozornit na
guest
126 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Franta Chcípák

Šmarjá, proč zase do centra??? Opravdu Praha nemůže mít alespoň jedno tangentní spojení metrem…?

Kuba - Dopravní videa.cz

Je někde v Praze nějaká tangenta, která má frekvenci na metro a není lépe řešitelná vlakem, popř. tramvají?
Metro je s velkým náskokem nejdražší dopravní prostředek. Vyplatí se jen tam, kde je frekvence přesahující možnosti jiných druhů dopravy. A to je typicky směr okraj – centrum, ne tangenty.

Marvin28

Jediný mě to štve, že pražská politika nestará dobře na dopravu. Po dokončení první části etapy metra D. Nemá smysl provozovat dva stanice. Dva roky bude jako zastavená stavba. To je ostuda přípravné práce. Dlouhodobě neslyšíme pokračování stavby do Nové dvory. Žádné kroky nepřekročily. Nemá cenu to číst článek o pokračování plány trasy. Ono to stejně protáhne a odležení termíny.

RDP

Bude se posuzovat i umístění stanice mezi hlavák a masnu tak, že by sz vestibul byl k masaryčce a jv k hlaváku?

Michal.S

Článek bych zařadil do seriálu čekání na metro D se opět prodlužuje

Milan45

Jasny a na Zizkov stale nic 🙁

koriandr

Díky bohu 🙏🙏🥳🥳🥳🥳 ještě aby upustily od paskvilu jménem trasa 0 kterou prosazuje ministr sebe propagace hřib a budu klidný..

Pat

Hřib nemá s O nic společného, to byla předvolební reklama Scheinherra

Chainy

V 70.letech 20.století? Předvolební reklama jednotné kandidátky Národní Fronty??? Trasa O, tehdy v konceptu směrného plánu rozvoje MHD Hl.m.P. zvaná trasa E vedla přibližně v trase navržené v konceptu dopravy z posledních let. Od 80.let se na ni pak v některých rozvojových zónách Hl.m.P. držely i územní rezervy v podobě kolonií ČSSZ🍏

venkovan

Coý nic nemění na skutečnosti, že tvůrcem toho námětu není a ani nemůže být Hřib, který v 70. letech minulého století ještě vůbec nebyl na světě. A od té doby to ostatně jako volební prapor vytáhlo už víc snaživců.

Jan Suchý

Naopak, Dčko je blbost z většiny kopírující C…a většina lidí mimo turistů jezdí do centra jenom proto, že nejde přestoupit jinde. Trasa O by polovinu dopravy pohltila už mimo centrum. Minimálně východní řást rozhodně smysl dává, domy v centru jsou prázdné a kde se pracuje? V Libni, na Floře, na Budějovické/Brumlovce. Nemluvím o tom, že jet 177kou je za trest. Obecně stejně jako s dálnicema, jediné křížení na nekompletním okruhu okolo Prahy a pak se divěj, že tam směřuje veškerej provoz. Vzhledem k rozdílu možné rychlosti mě navigace i z obce 50km od Prahy naviguje po D11 na Prahu a… Číst vice »

Jezevčík

Ta IPR mapa v úvodu článku je zavádějící. To je z IPR z roku 2015.
https://iprpraha.cz/projekt/86/metro-d
Samotný článek odkazuje na Spodem, kde je stanice vlaku Václavské náměstí, ale to neodpovídá té mapě výše…

Twix

A ta mapa od DPP v článku také není ideální, je tam sice metro D, ale chybí tam několik existujících úseků tramvají – ne že by to tedy bylo podstatné.

PavelH

Toto nebude příliš populární názor, ale D na Náměstí Míru stačí, nemá smysl mít paralelně D a C na Hlavním nádraží. Obslužnost centra je metrem/vlakem/tramvají již dostatečně vyřešena.

Naopak prostředky by se měly vynaložit na čtvrti, které takovou dopravní obslužnost ještě nemají vyřešenou, v Praze vznikají celé developerské čtvrti/sídliště, kde jedinou MHD je autobus. Například pokračování linky C z Haji do Petrovic a Mecholup, pokračování linky A na Repy, C do nově postavených panelaku v Letňanech a Čakovicích.

Panoramix

Dovolil bych si oponovat. Metro D má být alternativou v době, až bude potřeba zrekonstruovat Nuselský most. Pokud tedy povede metro D na Hlavní nádraží, bude to velmi rozumná náhrada za metro C v úseku Pankrác – Hlavní nádraží. Pokud by končilo jenom na Náměstí míru či pokračovalo někam na Žižkov, bylo by to k ničemu a náhradní doprava za metro C by byla velmi komplikovaná.

Pavel

Nuselsky most prosel generalni opravou nedavno. A ani generalni oprava nemusi znamenat kompletni uzavreni mostu, viz Nuselsky, Barrandovsky most nebo Smejkalka.

Navyse argument rekonstrukce a omezeni muzeme pouzit na vsechnu infrastrukturu. Co kdyz se jednou bude rekonstruovat nadzemni tubus metra na Luzinach ? Taky tam postavime vedle nove metro?

Chainy

Neprošel generální opravou. Pokud nevíte co tento pojem znamená, tak nepište nic, nebo se předem poraďte s kterýmkoliv stundentem 1.ročníku stavební průmyslovky. Po cca 100 letech zkončí zaručená životnost mostu a cca 20-10 let před tím bude muset vedení města rozhodnout mezi GENERÁLNÍ REKONSTRUCÍ nebo demolicí+stavbou nového (jako tomu je teď u stoletého Libeňského mostu, kde Magistrát dost zaspal a nepřipravil se včas)

Pavel

Přestaňte strašit. To, že po 100 letech skončí garantovaná životnost, neznamená automaticky, že most bude poté nepoužitelný. Životnost se prodlužuje pravidelnou údržbou a opravami. Totéž se říkalo o panelových domech a jejich životnosti 100 let, nakonec se ukazuje, že při pravidelné údržbě/zateplení bude životnost X krát delší.

„Architekt Stanislav Hubička k tomu nyní dodává: „Pokud se mu nestanou nějaké nepříjemnosti, poškození, nebudu mluvit o otřesech půdy nebo teroristickém narušení, myslím, že sto let je garantováno stoprocentně, spíš to bude více.““

venkovan

Samotné vedení trasy „D“ na Žižkov (a dál přes nejlépe Harfu a Vysočanskou někam nahoru k trase „C“) by samozřejmě nevadilo (ba naopak), ale i tak rozhodně přes další stanici někde u hůavního nádraží – třeba s jedním vestibule pro nádraží a druhým někde na konci Italské ulice u „kachlíkárny“. Pak už by ale asi nebylo možné uvažované zabočení (odbočení) k Náměstí Republiky, leda moýná tak někam skutečně blízko k vestibulu u Masarykova nádraží.

Franta Chcípák

My stavíme linku metra s životností plus-minus sto let kvůli pár desítkám měsíců rekonstrukce Nuseláku….???

Lukáš F.

„Obslužnost centra je metrem/vlakem/tramvají již dostatečně vyřešena.“ – no zrovna ve směru od Masarykova nádraží někam do troúhelníku Muzeum/IPP/NM moc ne.

Pavel

No kdyz pro nekoho metro s jednim prestupem neni dostatecne tak pomuze tomu jeste tramvaj pred Hlavnim nadrazi.

venkovan

Jistě – tramvaj ovšem až někdy (pokud vůbec nškdy) bude: zatím se staví jen trať po Václavském náměstí, a Jindřišskou ulicí už se mnoho dalších linek natrasovat nedá.

koriandr

Naopak. Tím že se tam soustředí většina Linek kvůli přestupu na vlak tak je dobré mít to rozvětvený všemi směry ať už pro příchozí či odchozí občany.. doufám že to dál bude pokračovat třeba směr zoo Troja a dál Bohnice třeba

MP22

No a bude to mít dost cestujících? zoo Troja zase až tak moc cestujících negeneruje. Jestli by nedávalo větší smysl to vést dál na Vltavskou souběžně s C na Nádraží Holešovice a tam uhnout nahoru na Bohnice. Jo možná je to blbost kvůli tomu tuplování přes Holešovice, ale zase by to C ulehčilo v době, kdy budou hotové celé Bubny-Zátory a C v tomto místě bude oproti severní terase značně přetížené. Možná by to provozně dávalo smysl.

Daniel Jablonecký

Nejde o popularitu vašeho názoru, jde o to, že je to nesmysl.

Michal82

Neslo by ten úsek na Mirak začít dělat drive? Brání tomu neco?

Jakub

Peníze? je to fakt dost peněz. Obávám se, že postupná stavba je kvůli nedostatku peněz. A možná i kapacit tunelářských firem (prosím bez sarkasmu 🙂 )

Matěj V.

Já teda doufám, že metro D na Žižkov nepojede. Jednak všechna ta navrhovaná napojení co jsem viděl jsou dost podivná a druhak si myslím, že metro by mělo jet z jednoho konce města k protějšímu konci, ne dělat zatáčku o 90°. Osobně bych metro protáhnul do zoo a do Bohnic, viz https://metrodreamin.com/view/S3d0U1RNSDQ0TVlaOFRqb2ZaYkRGdVR2WTV6Mnww

Y.K.

Teorie hezká, nicméně pozor na argumenty. 🙂 Zatáčka o 90 st. je spíše od Míráku do Bohnic a na Žižkov je to naopak relativně přímo.

Y.K.

Žádná? 🙂 Každopádně příliš kopírovat trasu C mi osobně nepřijde jako ideálně účelné řešení.

venkovan

Přes centrum jednoznačně ta bleděmodrá, ale spíš jde o to, co s tím pak dál ze Žižkova: nejspíš pod ta nová sídliště u nákladového nádraží a přes Vysočanskou nahoru k trase „C“.

Michal_80

Velmi pěkný návrh, určitě lepší než to ohýbat z centra na Žižkov, i než navržené trasování metra O na severu, jen bych to prodloužil o jednu stanici někam k budoucímu sjezdu z okruhu za Čimicemi (autobusy a P+R). A asi by to šlo i bez stanic v Bubenči a na nábřeží.

KrizeVychodniSpolecnosti

Nedávno jsem viděl porovnání (časopis TimeOut), ve kterém měla Praha 2. nejlepší veřejnou dopravu na světě, Vídeň nebyla ani v první 15. Zajímala by mě aspoň 1 věc, v čem je Praha lepší než Vídeň.

Kubrt

Ten žebříček je úplně k ničemu, nevypovídající.

Twix

Většinu žebříčků nelze brát moc vážně, ale ta jedna lepší věc by mohla být mobilní aplikace. Sice ani PID Lítačka není bez chyby (viz článek co tu právě vyšel), ale pokud se VOR aplikace (nebo spíš „aplikace“) nezlepšila, pracuje se s ní výrazně hůř.

KrizeVychodniSpolecnosti

Dobře, to dává smysl. Tady se přiznám, že nemám s appkou od VORu zkušenosti, jelikož ve Vídni používám jen S-bahn, ke kterému stačí appka od ÖBB.

Zadarmo

Tyhle žebříčky jsou fakt na nic. To je jako deset nejlepších měst na život a tak dál. Všechno politický a subjektivní. Nastaví parametry tak aby něco vyšlo tam kde chtějí aby to vyšlo.

Vídeň a Praha ale aspoň jsou špičkové když se koukáme na veřejnou dopravu a kvalita života. Části asie začínají předbíhat ale tak na Evropu jsou top a mimo Evropu a východní Asii se to nedá porovnávat.

MP22

To bylo vtipné, jak se tím celá reprezentace města honosila a když vyšel ten nový průzkum kam se Praha nedostala, tak ticho po pěšině. Čekal bych slib zásadního urychlení investic pro opětovné navrácení Prahy na špici…

Jan

Když jsem byl na prohlídce tunela metra D a chodili tam důchodci. Tak já budu na tom stejně když budu procházet tunel na dnu otevřených dveří úsek Náměstí mírů – Náměstí republiky.

David

Proč zase ten odklad 12 let?

beedat

Protože “country for the future” – dožijí se toho až naše vnoučata v dospělosti, my už ne.

Martin

V ramci sjednoceni nazvu… co je to za vymnouk, ta stanice ma dva vystupy, jeden na namesti a jeden na nadrazi…
Fakt se musi kazda stanice jmenovat nadrazi? A po stavbe NS2 budou nadrazimi i stanice v centru, karlak, vaclavak, atd.?

Mickey

Ale zas to náměstí je jen prostor před Palladiem, to není žádný pořádný náměstí.

Juraj

Ne, to jen v Ropidu prostě nemají cit a soudnost.

Název Nádraží má cenu tam, kde je to dominanta dané lokality a logický cíl cestujících, tudíž nově významnější Nádraží Bubny by třeba bylo přiměřené.
Jenže pak máme lokality jako Rajskou Zahradu, Kačerov nebo Žvahov, kde je ta železnice jaksi do počtu a dělat kvůli tomu cirkus je zbytečné.

U Masaryčky je to tak 50:50, ale Nám. Republiky je dostatečně významným bodem, aby si stanice název zachovala a nádraží se přidalo jen do hlášení. Ostatně jako ve Vídní: „Südtiroler Platz, Hauptbahnhof“ nebo „Karlsplatz, Oper“. Nic neřešitelného.

Pat

No, to Nám. Republiky bude hlavně o tom, že sice se na něj da vylézt z béčka, ale déčko bude (nejspíš) mít východy na Petrské náměstí a na Masarykovo nádraží, takže jméno Náměstí Republiky by bylo celkem zavádějící.

Václav Pašek

Přestupní mohou být i stanice, které se nejmenují nutně stejně, právě kvůli tomu, že se třeba dotýkají jen malou částí a jméno jedné by nedávalo smysl u té druhé.

Pat

No, ale jméno Masarykovo nádraží dává smysl u obou stanic. A pro metro D je Masarykovo nádraží rozhodně lepší název, než Petrské náměstí.
Aplikujte stejný princip na Můstek, přejmenoval byste Můstek B na Jungmanovo náměstí? Koneckonců z B není přímo na Můstek výstup…

Martin

no to prave ne…

Pat

Co právě ne?

venkovan

Jak jste na to Petrské náměstí přišel? Podle mě tam bude muset být „D“ nad „B“, takže hned u stávajícího vestibulu „B“ pod Náměstím Republiky.

Neznalek

Má to jednoznačnou logiku – je kvůli sjednocení jmen přestupních uzlů = různé nízvy jednoho místa v rúzných druzích dopravy je velmi matoucí — to samé se dříve či později stane i ve stanici Vltavská – Nádraží Praha Bubny – buď se všchno bude jmenovat Bubny nebo Vltavská (Vltavská Filharmonie) Kompromisem je v% zahraničí hodně požívaná „vícejmenost zastávek – v tomhle případě Vltavská/Nádraží Bubny pro všechny druhy dopravy v místě – metro tramvaj a vlaky

Martin

Pamatujete jeste stara oznaceni u CSD? Tam bylo vzdy velkym pismem nazev stanice podle obce a ctvrti, k tomu ve mestech pridali malym pismem nazev mesta pred nazev cvrti/obce nebo malym pismem zast. ci nadrazi. U metra se zacali take stanice jmenovat podle ctvrti. Lide u obou bezne pouzivaji nazvy obci a ctvrti dle stanice. S nadrazim se vetsinou pojilo pojmenovani podle osoby, napr. Denisovo. Masarykovo, Wilsonovo, pozdeji Hlavni, Stred, Tesnov,… U navazne dopravy, napr. autobusu, byla u obce jen. pozn. zel.st. Praha je komplikovanejsi, nadrazim se oznacovali klicove stanice, a pozdeji i dalsi… Ale s rozvojem zel. primestske dopravy… Číst vice »

qěcy

A co dál z centra? Doufám, že ne úvrať – omezovač kapacity.

Bob Pulchart

Proč se Déčko tedy neprotáhne přes Letnou, Zoo a Bohnice do Zdib a tam sebrat lidi z ucpaný D8, když by to bylo do centra cca 15 min?

Zoomer

A zase to oblíbené přejmenovávání. Dlouho jsme ho tu neměli, tak opět musí komise vykázat nějakou činnost.

A zase je to stejná písnička – nacpat do názvu stanice slovo nádraží. Za 20 let fakt už budeme v Praze jezdit metrem jen z nádraží na nádraží. Jak kdyby nestačilo hlášení „přestup na linky S“ a logo vlaku v názvu stanice…

Martin

A co zbytek metra D Krč–Libuš, ví někdo, kdy se konečně kopne do země? Nebo budeme mít X let postavený nevyužívaný úsek Pankrác–Olbrachtova?

Lumeriol

Nedávno se někde psalo, že cca 2 roky bude tento úsek hotový, než dojde ke zprovoznění se zbytkem.

Frantík

Snad by ten úsek šel využívat na testovací provoz.

Glados

Jak tam dostanete soupravy?

Kuba - Dopravní videa.cz

To zrovna problém není, soupravy budou najíždět spojkou C – D přes Pankrác z depa Kačerov. S tím se počítá i na plný provoz D před dostavbou depa Písnice, které má být hotové až později po zahájení provozu. Ostatně se to tak dělalo i s A a B.

venkovan

Bude snad přece i propojení s trasou „C“, tak by mohlo být možné přetažení do depa Kačerov a ošetřování provizorně tam.

Luk

Až bude dořešená ta zakázka.

Zbyněk

Nechápu, proč se Déčko na Hlavní nádraží nevedlo rovnou, tak je posílení kapacity potřeba jako sůl.

Martin

Decko bylo vzdy planovano na wilsonak, tam zadna zmena nenastala, pouze nebude stanice soubezne na druhe strane koleji, ale sikmo pod kolejema… jen ted se necha na holickach Zizkov, tam je to bude brzy masakr, az se dostavi ctvrt na nakladovem nadr…

Juraj

Nová čtvrť dostane prakticky ihned přímou tramvaj do centra, a pořád je to kousek na Želivského i na Palmovku. Zas takový masakr to nebude.

Žižkovští se už léta bouří, jako kdyby žili uprostřed pouště, ale jsou v Praze i lidnatější čtvrtě odkázané pouze na autobusy.

Pavel

Nejsem si jistý, zda to tratě v Olšanské, Seifertově kapacitně pojmou, jenom linka 9 jezdí po pár minutách.

Juraj

Aktuálně jsou tam čtyři linky, min. špičkový interval 4-8-8-8. Máme v centru i vytíženější úseky, které zvládají. V Seifertově jsou hlavní problém auta na kolejích; uvidíme, zda s tím něco udělá chystaná rekonstrukce.

Martin

Cenyrum je take na hrane 4-8-8-8-8 a tram. narvane, je videt, jak chybi zrusene trate

Martin

…jsou tam 4 linky z toho jedna dvojlinka a je to uz na hrane…

Jan Tichavský

Nová čtvrť ale nedostane linku navíc, ta pětka co jezdí kousek vedle k vozovně tam už jezdí dnes a spolu s devítkou jsou přeplněné už v úseku dolního Žižkova. No linka 133 poskakují v koloně na Florenc to taky nepobere. Žižkovští se bouří protože metro bylo přes Prahu 3 zvažováno už dávno, ale nic z toho není, zatímco od posledních studií se začíná dost stavět a to i mimo areál nákladového nádraží. Navíc by tato větev pokračující dále do Vysočan pokryla i tamní novou výstavbu.

Martin

Ano plany vystavby zustali, ale doprava se zredukovala o planovane metro…

Jakub

Problém Žižkova je, že je to poměrně hodně lidnatá čtvrť, skrz kterou vede hodně linek. Ale většinou ve čtvrti nezačínají. Tudíž na Žižkov přijedou plné. Jiné velké čtvrti jsou obvykle na okraji města, nebo mají to metro, pokud mají jen průběžné linky. Nemluvě o tom, že Žižkov je druhá nejlidnatější čtvrť.

Neznalek

Žižkov je obsloužen tramvají – tam by stálo za úvahu postavit propojku Hartig7ovou (Koněvovou) ulicí z křižovatky Ohrada dolu ke křižovatce U Bulhara k Masaryčce a budoucí propojce Hlavák-Muzeum-Václavák
(zas chápu že to znovu rozkopat může budit emoce když tu zcivilizovat tu Hartigovou trvalo po etapách 3 roky!!! – a díky tom je tam znát pomalá gentrifikace!!! -a to je moooc dobře! Představte si tramvajovou ,trasu: Spojovací-Ohrada-U Bulhara-Hlav,ák-Muzeum-I.P.Pavlova a dál buďto dolu na Náměstí Bratří Synků(Nusle) nebo na Karlák

Antonín1

Představovat si není nutné, ta trať existovala, než ji před 50 roky bolševik zrušil, neb nafta byla levnější. Ano, byly tam i jiné důvody, ale ty se daly vyřešit, leč zrušení bylo bez námahy myslet.

intrus

Ad přejmenování – Jakože v Petrské čtvrti budu vystupovat na Masarykově nádraží s dochozí dobou cca 15 minut? To je trochu *čovina, ne?

Michal_80

Tak z Petrského je to zrovna stejně daleko na Nám.Rep. jako na Masaryčku. Asi 5 minut chůze. Předpokládám ale, že na D bude i výstup přímo na nádraží („ze zadu“ případně přestupem.

Frantík

Nevím, že by někomu vadily třeba zastávky Anděl a Na Knížecí, nebo Palackého náměstí a Karlovo náměstí (a Václavská). Takže se přejmenuje akorát metro bych tipoval.

Frantisek Kolář

Trasa do centra si úplně říká o pokračování přes Letnou a Podbabu do Bohnic a Čimic. Z Podbaby by případně mohla být větev na Suchdol.

intrus

Problém je s uložením stanic :/ Nezdá se to, ale letná by byla pekelná hloubka, pokud by to mělo být někde v oblasti náměstí

Hájek

Tak to je snad resitelna věc

Zoomer

přesně tak, naprosto jednoduše řešitelná. Viz například některé stanice v Barceloně nebo nejnovější prodloužení metra ve Stockholmu.

Neznalek

Tak jasně že se to díky téhle schválené variantě tlačí nahoru na severní terasu do Bohnic a pak jsou dvě možnosti jak dál – buďto doleva přes budoucí dálniční most okruhu (Nuselák 2) směrem na Horoměřice anebo na severovýchod směrem na letiště Vodochody s 3přestupnim terminálem někde u dálnice D8 na zachytávání regionálních autobusů a individuální dopravy (už dávno nelze uvažovat jen v dosavadních administrativních Prahy – ale celé pražské aglomerace – už teď se to železničně řeší do prst2ence nejbližších měst klem Prahy do cca 20 km, až to bude hotový bude se pokračovat dál do regionu.

MP22

Letiště Vodochody je dávno mrtvý projekt který nikdy nebude uskutečněn.

Emil Jícha

Proč by neměl být? Ke stejnému cíli – letišti Praha-Vodochody se nenápadně tlačí i tramvajová trať – prozatím jen k/přes dálnici D8, následně se ta trať bude stavět směr Odolena Voda… A pak už stačí jen most přes dálnici a jste na letišti…

Vašek H.

A co bude se Žižkovem? Tramvaje postupně přestanou stačit

intrus

Viděl bych to na samostatnou trasu

Martin

Akorat zase do centra, coz bude peklo…

Lukáš Novák

Metro E, v první etapě cca takto: https://mapy.com/s/gajegotuse

roman.lelek

Mám pocit, že jsem kdysi viděl nějaké výhledové plány na tramvaj od Ohrady po Hartigově směrem k Bulharu. Ale jak jsou aktuální teď, nevím.

Martin

To jezdila drive… ale ted je ulice nove zrekonstruovana a odhadem dobrych 50 let se nic nezmeni…

Jiří Schenk

Kromě spojení metrem by se mělo promyslet propojení tramvají HN-Bolzanova-U Bulhara někde vhodně na FlorencAN(to by prospělo) a pak Hartigovou na Žižkov.

Jan Tichavský

Ty jsou plné už dnes a to teprve začíná ta hlavní část výstavby na NNŽ.

MP22

Nebude to jen NNŽ ale třeba i výstavba namísto Mordoru nebo areály Jarov, dohromady cca 12 tisíc bytů. To dělá tak 25 tisíc obyvatel, dnes má Žižkov necelých 60 tisíc, no bude to mňamka

Dominic

Nejlepší by bylo kdyby byl úsek Hlavní nádraží-Náměstí Republiky pro 2 linky, pro D a pro (třeba) E. Déčko by přijelo z Písnice, Éčko třeba z Jarova/Žižkova a před Hlavním nádražím by se spojily do 1 tunelu, přes centrum by vedly spolu (např. jako linka L9 a L10 v Barceloně) a někdy ve zdálenější budoucnosti by se mohly zase za centrem oddělit a jedna linka může pokračovat třeba směrem Troja a druhá třeba Suchdol.

intrus

Pokud by se větvení na žižkov udělalo za HLN, pak by se nabízelo udělat sdruženou trať Žižkov – Hlavák (sdužená trať) Olbrachtova – Dvorce – Smícháč

MP22

To by spíš dávalo smysl tu linku že Žižkova vést od hlaváku na Václavák a spojit to tam s A i B zároveň.. na dvou stanicích zasebou by byl přestup C/D a A/B plus express spodem na obojím.

Argo

Problém je že se D má už větvit na Nových Dvorech a kdyby se nějaké „F“ (E se mi líbí pro okružní linku) napojilo směrem na hlavák do centra tak by na hlaváku a Nám. Republiky byli už 3 větve, což je moc podle mě. Vím že to vypadá nehezky ale 180 stupňů zatáčka za Náměstím Republiky je asi nejlepší řešení i když je to uznávám dost hloupé. Druhá větev, řekněme F z Modřan, by pořád mohla pokračovat na letnou a bohnice Další možnost by bylo ten krátký úsek udělat čtyřkolejný jako v NYC, ale to by bylo už hodně… Číst vice »

Jindřich

Mám trochu pocit že se v Praze metrem zdvojuje železniční infrastruktura, např metro na Černý Most, paralelně k trati, Dejvice, paralelně k železniční trati, metro D bude také skoro paralelní k železniční trati Krč-Hln. Nebylo by levnější tratě vylepšit a zavést v 5 minutovém intervalu vlaky, tak jak v jiných městech? (Částečně se to již posledních pár let děje)

Soudný znalec

To by Pražané nepobrali.

Neznalek

Praha si metro staví za svý – a z -daní Prahy (17% HDP celé ČR) se financuje třeba i ta železnice v celé ČR …

MartinS.

Tramvaj č. 22 je také skoro paralelní s linkou A metra a teď se ještě nad metrem na Vávlaváku bude stavět tramvajová trať, ale všechny ty druhy dopravy slouží přece něčemu jinému.
Často zastavující tramvaj/autobus/trolejbus, „pod nimi“ méně často zastavující metro a „vedle“ málo zastavující vlak.
Než dojede metro z Kačerova na hlavní, zastaví 6x, ale vlak jen 1x ve Vršovicích.
Železnice od Veleslavína přes Dejvice na Masaryčku obsluhuje Holešovice, ale metro z Veleslavína na Muzeum obsluhuje Dejvice, Bubeneč, Malou Stranu, Staré Město, Nové Město.

Kubrt

Zapojte do své úvahy kontext doby, kdy jednotlivé tratě pražského metra vznikaly. A do Dejvic – v té době se předpokládalo, že od Hostivic do „Praha střed“ osobní vlaky vůbec nebudou jezdit (a situace kolem modernizace dnešní tratě přes Dejvice ukazuje, že tato myšlenka není zdaleka mrtvá). B je s vlakem částečně paralelní z Vysočanské dál, ovšem v nezanedbatelném odstupu – přeju hodně štěstí při (potenciální) agitaci mezi obyvateli Hloubětína a Černého Mostu na téma zbytečné metro. D je s metrem částečně paralelní z Krče do centra – ano, umím si představit, že by z Krče pokračovalo v koridoru pacifiku… Číst vice »

Juraj

Jednak to má své historické kořeny – metro se plánovalo v době, kdy se železnice nepovažovala za součást městské dopravy, a ani tomu neodpovídaly intervaly. Přesto se nedá říct, že by si S2 a B nějak zásadně braly cestující.

Z Krče na hlavák to taky není žádná výhra – mj. je tam úsek Vršovice-hl.n., kde je už dneska v průměru 530 vlaků za den a hlavák na hraně kapacity, takže jakkoliv by se zlepšil úsek z Krče do Vršovic, hlavní problém to neřeší. A taky to vůbec nijak nepomůže Libuši a okolí, odkud to na krčské nádraží není zrovna pohodlné.

Lukáš Končický

Hodně chybí přestup na metro z benešovské trati dříve než na Hlavním. Spojení vlakem z benešovské do oblastí Budějovické, Pankráce, Kačerova, Roztyl, Chodova atd je nekonkurenceschopné k IAD po D1.Šlo by ještě vymyslet, jak zlepšit přestup mezi vlakem a metrem Nádrží Vršovice/Náměstí bratří Synků? Mám pocit, že současný návrh umístění stanice Náměstí bratří Synků pochází ještě z doby, kdy se železnice a metro brali jako nesmiřitelní konkurenti, a to jsem myslel skončilo tak před 30 lety.

VRTjecesta

Byly halucinace prodloužit C…

Twix

Proč halucinace? Prodloužení metra C přes Petrovice do Uhříněvsi k vlaku mi přijde jako nejlogičtější rozvoj sítě metra v Praze, bohužel se v tomto směru pokud vím nic nepodniká. Nestačí jak moc vyrostly příměstské obce okolo benešovské tratě, nestačí kolik nových pracovních míst vzniklo od Pankráce po Opatov, nestačí že se postavil terminál Depo Hostivař pro busy od Kutné Hory, které ale pak stejně musely být přetrasovány na Háje?

MP22

No a navíc je ve stavebním řízení dalších X kancelářských budov na Pankráci, Roztylech, Chodově nebo na Opatově, kde už to má stavebko a čeká se na hlavního investora a okamžitě Finep začíná stavět. Do toho se dál staví domy podél celé benešovky i D1 a ta potřeba Céčka do Uhříněvsi dále narůstá a bude narůstat.. asi se čeká na to, až začne D1 po Chodov kolabovat, teď tomu ještě pomůže D0, dost toho odkloní, ale s takovým stavebním vývojem se dá čekat, že to do pár desítek let bez pořádného kolejového spojení nedopadne vůbec dobře. Každopádně by to chtělo… Číst vice »

Dominic

Bude metro A na Zahradní Město a na nádraží Praha-Vršovice má vzniknout nový podchod blíže k metru D.

MartinS.

Z podchodu ve Vršovicích to ale pořád bude k metru 400 metrů.

Dominic

240m od nového podchodu ŽST Vršovice k nebližším schodům do vestibulu stanice.

Juraj

Což je délka jednoho nástupiště na větším nádraží, takže zase ne úplně nepřekonatelná překážka.

HK~

V původních plánech Metra S se nemělo zastavovat ve Vršovicích, ale měla být pozdemní stanice s jedním koncem do podchodu pod nadrážím a druhá uprostřed náměstí Bratří Synků s přestupy nahoru tramvaj, dolů metro D.

Nevím, jestli se na tomhle kousku muselo zrovna za každou cenu šetřit, ale z posledním navrhů to zmizelo a tím i zničení vazby. Jestli se to vratí, nikdo netuší. Jediná zachrana by pak bylo prodloužení metro C do Uhřiněvsi (což by se dle mého mělo udělat tak jako tak kvůli sídlišti Petrovice)

mic

Nádraží Vršovice je holt na blbém místě. Kdyby peróny končily nad Vršovickou, problém by byl vyřešen…

Jiný

Možná by stačilo dodělat druhý podchod na západním konci perónů.

Juraj

Tak toto by z velké části řešilo prodloužení céčka do Uhříněvsi. Už teď tam ráno určitá část lidí vystupuje a pokračuje busem na Háje k metru C, protože časově je to zhruba stejné jako přestup na 19/193 ve Vršovicích.

Na Brumlovku to jde i busem z Edenu, ovšem tam je ten přestup extrémně nedotažený a nepříjemný.

Přestup na áčko Zahradní Město-Skalka je použitelný díky velmi krátkému intervalu autobusů ve špičce. Není to vyloženě komfortní, ale pro cesty na Vinohrady a dál to jde.

Hstv

Nejhorší na tom je ten stav úseku Pankrác – Náměstí Míru. Na ten se dopravní podnik očividně vykašlal daleko víc, než kdokoliv čekal, tam se nedá říct, že by to něco brzdilo jako ty jižní úseky, tam se na to normálně vykašlali.

Frantík

Bylo by metro provozuschopné i bez větve na ND?

Hájek

Já bych preferoval z náměstí Republiky pokracot směrem Josefov-Letná-ZOO- Bohnice, za mne je tam větší potenciál než na Žižkov.

VRTjecesta

To jsou prostě brežněvovské termíny *. Opravdu se to musí stavětv centru Prahy tak dlouho?

* Pro mladší: tím termínem se ozačeuje doba naprostého bezčasí 70. let, kdy prostě čas neplynul…

Hájek

Spíš se domnívám ze to bude trvat ještě déle, naivní představa ze se to za rok připraví a za dva postaví je zcela nereálná a to i případě ze bude dost peněz. Je začít vnímat realitu. Za tři roky nepřipravite a nepostaví kompletně ani rodinný dům.

Kubrt

Dneska sice nemáme brežněvovské plánované hospodářství, ale zase máme jiná specifika – už se nějak vyjasnila situace ohledně zhotovitele na stavbě Pankrác – Olbrachtova? Dost se v tom ztrácím.

Frantík

Dneska už zůstalo jenom u těch plánů.

leos

Vidím to na 2050.