Delší čekání na bezpečnější silnici z Brna. Děti Země vyhrály soud proti změně křižovatek na mimoúrovňové
Křižovatka Kuřim východ. Foto: Google Street View

Děti Země argumentují velkým záborem zemědělské půdy.
Děti Země argumentují velkým záborem zemědělské půdy.
ta MUK Podlesi je dobra prasecina, to zas nekdo potrebuje prolit asfalt ve velkem, ne?
Nenajde se nikdo s dostatečnými podklady kdo by mohl žalovat děti země? Mi neříkejte že se nenajde pár rodin kterým někdo zemřel kolem blokovaných silnic. Někdo z Holešova? Za těch 17 let nic? Nebo aspoň materiální škody?
A tady toto taky Argumentuje velkým táborem zemědělské půdy???Kravina jenom ukazuje svou blbost a nedbá na bezpečnost.Patrik hledí jen na sebe.To samé u D 49. Co je tohle vůbec za člověka kde se vzal co tady vůbec v téhle společnosti dělá??? Vždyť je to jenom škodná.
Nevim, co je to za spolek, ani se nechci vyjadrovat k teto kauze, neznam okolnosti, ale proc se neangazuji i v jinych zaborech zemědělské půdy? U nas na vesnici na Hane se vesele meni urodna zemedelska puda na stavebni parcely, obrovske plochy, deje se to na hodne mistech a neslysela jsem, ze by se kdy tento spolek v necem angazoval. Asi z tech silnic maji vetsi slavu nebo penize nebo nevim …
Co jsou ty Děti země za pitomce?
Opravdu Vám děkujeme za nebezpečnou křižovatku, která mohla pomoct všem…
Já nechápu, proč se jimi vůbec zabývat. Jsou to odporné existence.
Je třeba kompetně změnit systém stavebního řízení u veřejně prospěšných staveb a omezit počet subjektů vstupujících do stavebního řízení. Pokud bude mít investor potřebná povolení nebo studie k jeho získání, Závazná by měly být i pro soudy. Žádné další podání, by nemělo mít odkladný účinek. Odklady stojí moc peněz, které by pak Děti země měly platit a to doslova.
Co je veřejně prospěšná stavba je věc názoru. Dle toho mého sem patří víc rozšiřování zeleně, než betonových ploch. Zatím vede beton.
Až do tebe na křižovatce šlehne náklaďák a ty budeš cucat trubičkou ,pak si vzpomeň na Patrika a zeptej se ho jestli ti přijde podržet brčko.
To me rozesmalo. Prosim Vas o definici verejne prospesne stavby a hlavne o definici o verejne neprospesne stavby. V realite neexistuje stavba, ktera by nebyla verejne prospesna.
Chcete vědět, co je veřejně prospěšná stavba? Odpoví vám znění zákona:
https://www.kurzy.cz/zakony/283-2021-zakon-stavebni-zakon/paragraf-11/
Teď sem si hodil do googlu jen tak co jsou děti země zač, no je to velmi jednoduché, kde je potřeba udělat něco pro dopravu, tak tam se angažují, ale třeba aby se podivalo tohle společenství na kvalitu třeba nových silnic, nebo na technologii postupu stavění kvůli vydrží to ne… Teda aspoň jsem nedohledal..🙏🙏
Tohle není už jen o Dětech Země, ale o změně soudnictví a zákonů. Soudkyně nesmí v žádném případě (ať je jakkoli ekkologickou fanatičkou) dát ve věci člověk versus brouk přednost hmyzu.
Aha! Pán tvorstva. Jinak bez toho hmyzu by jste nepřežil.
Každý kousek přírody má pro opylovače význam, to nám říkali už na základce.
Mě třeba na Základce také tvrdili, že spojenectví se S.svazem je věčné. Asi nelze všemu věřit ani těm opylovačům.
Jenže to o pravdivosti výroku pana Petra Davida neříká vůbec nic. Že vám ve škole říkali jednu blbost neznamená, že jsou blbosti i všechno ostatní.
Já si tedy dovedu vybrat mezi politickými žvásty a vědecky podloženou věcí. Tady je to o úsudku.
Tady je to ale silnice versus brouk.
Škoda, že se Děti země zabývají těmito nesmysly. Mohli a měli by snad svou energii vynaložit jinde a jinak.
Toto je jejich práce. Kdyby mělo řsd plnou moc, tak to tu zabetonuje cely.
Děti Země a jim podobné organizace už dávno měli zakázat. Dělají víc škody než užitku.
Když se teda má stavět D/73, tak tahle megalomanie MÚK je zbytečná, jak píší i jiní, stačí kruháče.
To bych netvrdil I/73 pokud se nepletu povede přes Bystrc takže pořád minimálně severní a severovýchodní část Brna (myšleno od centra města) přes I/43 která by se měla severně od Kuřimi napojit na I/73.
Nicméně by se to mimoúrovňové křížení I/43 a Blanenská mělo řešit jednodušší variantou.
Podle mého názoru se snažilo co nejvíce vyjít vstříc kamionové dopravě aby se tam i méně schopní řidiči náklaďáků vytočili.
Za sebe bych navrhnul kruhovy objezd o poloměru 20-25m který středem překročí most s I/43 a rampy pro napojení. V podstatě modifikovaná verze toho co je v plánu u Podlesí.
D/73 očekávám, že odvede tranzit (to je ta vstřícnost kamionové dopravě), takže na I/43 zůstane jen místní, a těm by to mohlo stačit.
Prosím přestaňte používat D/73 taková silnice neexistuje a ani není v plánu.
I/73 bude složit pro tranzit ale je trochu naivní si myslet, že se změní trasování nákladní dopravy které míří do průmyslové zóny okolo ulice Blanenská (tím myslím sklady firmy)
Hele, má to mít šířku 26 m a návrhovou rychlost 130 km/h, takže i když to někdo nazve silnicí I. třídy, tak je to prakticky dálnice.
A vůbec, rozestavělo se to jako dálnice A88, proto bych to očísloval s úctou k tradicím. Nad nějakou I/73 se chudák profesor Lorenz musí obracet v hrobě, stejně jako nad tím, že stavba (místy připravená na pokládku vozovek) už 70 let stojí.
Kterou múk považujete za megalomanskou? Podlesí je dost minimální, ještě kdyby vypustili ty minikruháče na vedlejší silnici tak je vysloveně kompaktní…
Naproti tomu ta u Křimi bude (už teď je) velmi frekventovaná a I/73 na tom moc nezmění… je to lokální doprava mezi okrajem Brna (Globus) a Kuřimí/Lipůvkou/Šebrovem/Blanskem… místo tam na to v pohodě je, ohánět se záborem zemědělské půdy je v tomto případě stejné jakoby protestovali proti každému „rozvojovému území“ (rozuměj, místu pro novou domkovou čtvrť, jako je například ta hned kousek vedle v Kuřimi „u lesa“ která stále roste…)
https://mapy.com/s/locasenese
Obě MÚK považuji za megalomanské.
V Podlesí místo jednoho kruháče 2, k tomu nadjez a paralelní cesta s I43 k druhé MÚK Kuřim východ, kde jsou zase komlikovaná ramena jako kdyby to měl být nájezd na dálnici.
Kruháče zpomalují dopravu. Pokud tam jsou fronty už teď, tak s kruháčem by to byla naprostá katastrofa.
Ano zpomalují a tím umožňují bezpečnější napojování s vedlejších komunikací, a omezují různé závodníky.
Takže stejné „myšlení jako zelení“, problém jsi nevyřešil, ještě jsi zhoršil, ale „myslíš to dobře“ 😀
Je super, že místo fronty občas až do Černé Hory z jedné strany a poloviny dvoupruhu od Globusu, by díky tobě byla fronta až ke Globusu a z druhé strany až do Letovic 😀
Co děláš za profesu, že máš tak skvělé nápady jako zelení? 😀
Zhoršil? Možná tak pro závodníky.
Bude D/73, co víc by si měli silničáři dalšího přát.
A co se týče front, ty si způsobují řidiči sami sobě, takže by měli začít u sebe.
Vynechám sprosté slova. Jak si řidiči způsobují fronty?!
Je nutno zmenit zakon po polskem vzoru, tam proti trase a tvaru stavby neexistuje odvolani.
A bude to jako u D7 (Litoměřice – Ústí n.L.) trvat 30 let.
Proč se tady s těma netáhlama (tím myslím ten spolek ekoteroristů) ještě někdo baví?Čím jsou pro tuto společnost a stát užiteční?Naprosto ničím!!!
Děti Země argumentují velkým záborem zemědělské půdy a při tom vytýkají ŘSD že silnici I/43 nenavrhuje čtyřpruhovou…
Tento typ lidí bude vždy a priori proti všemu. Chtělo by to utnout penězovod.
Děti země jsou hrozná pakaž.
Z celého srdce přeji šmejdovi jménem Patrik, aby se jednou musel zpovídat všem, kdo díky jeho působení přišli o život na silnicích. Aby si to opravdu užil.
On zakazuje točvolantům jezdit opatrně a s respektem? Jste plný nenávisti.
Co Miroslav, to hlupák? To snad ne…
„Miroslav“ je jen další Haláskův falešný nick. Redakce už ho ani neblokuje, když se stejně další den vrátí pod novým nickem a jede dál ty svoje hejty na „kamionteroristy“ a „točvolanty“.
rád se zabývám duchaplnějšími věcmi než blokováním idiotů. ale díky, půjde tam, kam patří.
Díky za to, škoda snad jen, že paralelně vystupuje už teď jako Davidoff a Miloslav a na 100 % přijdou další, ale co se dá dělat.
To určitě nezakazuje, ale mimoúrovňová křižovatka by chránila před nehodou s nepozornými, nebo agresivními řidiči právě ty opatrné. Také by přispěla k plynulosti provozu a tím výrazně snížila znečištění ovzduší čekajícími a popojíždějícími vozidly. To ale tupým ekoteroristům nikdy nevysvětlíte.
To chtání i kruháč a ještě lépe.
Zkuste prosím chvilku používat tu kouli, co máte nasazenou na krku. Kruháč je výrazný špunt na silnici. ŘSD už takhle jednou narazilo – a bylo to právě na „43“. Kousek od Brna postavili kruhovou křižovatku, vedlo to ke komplikacím, které prakticky znamenaly zastavení provozu a následně byl kruháč demontován. Právě DZ a bystrčtí mají na rukách krev za zbytečně zmařené životy v dopravních nehodách na silnici, která konstrukcí neodpovídá hustotě provozu a významu trasy.
Souhlas, ale nebyla to jedna křižovatka ale rovnou dvě, přesně ta co tu probíráme na „konci“ Kuřimi, plus ta na začátky Lipůvky… (Podlesí je mezi nimi)… několik let to byl kruháč, ale jeho propustnost byla mizerná. Nynější forma (Tčko s tím že po odbočení z kolmé silnice doleva je vytvořen sloupky krátký „připojovací pruh“ aby nebylo pro odbočení doleva třeba čekat na „mezeru“ zaráz v obou směrech)…
Kdokoliv si to chce prohlédnout ať použije na Mapách satelit a přehazuje roky…
Nenavážejte se do bystrckých. Buďte konkrétní. Já tam nebydlím, bydlím v Klemově.
No konkrétně, boj proti hitlerovce… Když takovou základní informaci neznáte, proč diskutujete i 43, když o ní nevíte vůbec nic? Jezdil jsi někdy do Brna a jezdíš, že nevíš, že špunt je Lipůvka a kruháč tam byl a nulové zlepšení, kdežto připojovací pruh zlepšil pro směr Blansko o desítky procent, šanci odbočit?
Já su z Bystrce, takže prosím nezastávej se mě, nikdo tě o to neprosí, a hlavně, když to používáš jako argument „morálního nadřazení, rádoby zastánce slabých“ tak se nezlob je to „diskusní faul“ slušně řečeno, u piva se tomu říká „sviňárna“ 😉
Budeli D/73, tak jsou takovéhle stavby zbytečné.
A nebo pak nestavět D/73…
Jakože všichni co jedou na Sever Brna a na východ, kvůli tobě začnou jezdit na západo-jih Brna?
Fakt si toto myslíš?
MOŽNÁ tu ochranu, tu ještě celkem plní, ale tu plynulost (nutnost výrazně zpomalit a manévrovat) tu tedy ne…
Snížení tranzitu by nechránilo opatrné řidiče, nepřispělo k plynulost provozu a tím výrazně snížilo znečištění ovzduší čekajícími, popjízďějícími vozidly a vozidly jedoucími vysokou rychlostí? Navíc by nebylo nutné asfaltovat zeleň, která zachytává CO2. Ale to tupým auto a fosilteroristům s právem smrdět kdekoliv nevysvětlíme.
Jezdím denně přes Kuřim na Lipůvku už asi 15 let. Z vašeho příspěvku je vidět, že problém komentujete „z gauče doma“ bez skutečné znalosti problému. Ale to je myslím přístup společný většině pseudo ekologů ve většině oblastí. Nerespektování reality a její ohýbání násilím pomocí nařízení či dotací je zoufale nefunkční.
A přitom by stačilo, kdyby ten ekoterorista jednou prohrál a musel nahradit vzniklou škodu. A tím pádem převzít za své jednání odpovědnost.
Tipneme si, dokáže nová vláda změnit zákony tak, aby nas zbavila těchto budizknicemu ? Já se bojím že ne
ANO? NE.
Vzhledem k tomu, že to v ANO za 8 let neudělali, nevidím důvod, proč by to měli dělat teď.
Vláda je sbor populistů a ti si rozhodně nevysypou korýtko. Je jasné, že takto razantně progresivní zákony by v parlamentě neprošly, tak proč se snažit?
Kdy konečně příjmeme tvrdou a neprůstřelnou legislativu, která zabraní těmto obstrukcím???
Nebylo by lepší, místo papouškování nesmyslů o šikaně řidičů pane pisateli raději si nechat vysvětlit proč k této žalobě došlo, a po pochopení smyslu žaloby napsat objektivní článek, že navržené řešení je totální nesmysl, které poškodí jak podlesí, tak i Kuřim i Brno. A hlavně již nebude možno provést geniální řešení a to, aby tranzitní doprava ze serveru včetně polska nemusela zajíždět do Brna a zde šikanovat statisíce lidí a mohla být z příměstské části Brna odvedena přímo boskovickou brázdou na D1. Nikdo z obyvatel totiž není zvědavý na to, aby slyšel každý kamion projíždějící městem, kromě takových tupců jako… Číst vice »
Takový odborný názor a bez podpisu? Jeden z těch chráněných živočichů?
Změňte prášky nebo doktora
O boskovické brázdě jsem už hodně dlouho neslyšel. Tento aktivistický blábol byl opakovaně vyvrácen pomocí simulačních programů jako nesmysl. Sice krásná komunikace, nikoho neobtěžuje, neruší žáby – ale nikdo po ní nejezdí, je „trochu“ z ruky. Zato se prokázalo, že neexistence D43 nebo R73 ovlivňuje hustotu provozu s dosahem až do vnitřního Brna.
Píšete krásná slova, „akorát“ neodpovídají realitě (minimálně na tomto místě). Úpravy na těchto křižovatkách rozhodně ničemu nezabrání…
Pro jistotu – toto NEMÁ téměř žádný vliv na trasování I/73, je to úprava stávající silnice která po dálnici/spmv „zůstane“ převážně pro příměstskou dopravu (která je tam velmi hustá), teda ano chvíli (do dokončení I/73 aspoň po sever Brna) bude ještě „na hlavním tahu“ ale to je jen několik let…
Su z Bystrca a říkám, že jsi napsal „kvalitní blbost“, prostě jsi svoje přání představil jako fakta, tomu říkám lhaní 😉
Když máš názor, řekni „já si to myslím“, neříkej „obyvatelé“, tedy nemluv o mě, nemluvíš za mě, když to říkáš LŽEŠ 😉
Narozdíl od tebe si uvědomuju, že nejsu arogatní šmejd, který řekne „my to nechceme pod okny i kdžy o tom víme od roku 1938, ale protože řvu, tak to přesunu jiným lidem pod okno, protože jááááááááá“ 😉
Nezastavám se ekofanatiků, ale přijde mi smutné dávat za vinu mrtvé zabité agresívními sleponi a neuměteli za volantem ekologickým spolkům a snaze o ochranu přírody. Ani ta neživá křizovatka za to nemůže. Celkem hyenismus a chucpe.
Na základě čeho je to chucpe? Křižovatky na I/43 jsou absolutně přetížený, člověk čeká ve špičce i několik minut na ,,vhodnou chvíli“ kdy může na stykové křižovatce vjet, obzvášť pokud přejíždí pruh. A pak stačí aby situaci špatně odhadnul, aby se jiný řidič nevěnoval řízení, aby mu auto ,,chcíplo“ v nejhorší možný moment, protože je to třeba ještě mladý a nevyježděný řidič a další souhra náhod a lidský život je fuč. Lidé chybují, to je úplně normální. A na takových křižovatkách ty chyby stojí i lidské životy. Spolky, které kvůli nesmyslům, blokují přestavbu nebezpečných křižovatek a úseků mají svůj podíl… Číst vice »
Řidič je povinnen dodrzovat předpisy a plně se soustředit na jízdu. Pokud viníky dle zákona omlouváte a svádíte neschopnost bezpecně řídit na křižovatku, jste nejspíš nesvépravný a měl byste okamžitě odevzdat ŘP, pokud jste ho nějakým nedopatřením získal.
Jasne. S timhle argumentem by nemusely byt semafory, pasy, helmy na kolo, zavory na prejezdech airbegy, pac lidi maji umet rodit, a nedelat nikdy chyby. … Nerikam, ze tam musi byt nutne mimourovnovka, ale cela silnice svitavy brno je fakt narocna na rizeni, a tech nebezpecnych situaci je tam hodne. A provoz je velky… Na Podlesi jsem parkrat jela, a prijemny zazitek to nebyl ..
On teda na Podlesí je nižší provoz (na odbočce, ne „v přímé“) ale zase ten most se tam přímo nabízí (je tam už násep, „jen“ ho „provrtat“) a ta múk je dost miniaturní… za málo peněz hodně muziky…
„Řidič je povinen“ je moc hezký, ale v praxi, pokud se tak nestane a nějaký takový mě, vás nebo někoho blízkého sejme, tak je vám to dost k ničemu. Takže bych vycházel z toho, že ikdyz je řidič povinen, tak může udělat chybu a pokud mám možnost (tedy pokud RSD má tu možnost) tomu předejít, tak je idiocie to neudelat
Mýlit se, je lidské, to už řekl nějaký filosof snad ve starověku. Problém je v tom, že zatížení „43“ je daleko za hranou a přetížená komunikace chyby neodpouští. Prostě nemáte jakýkoli prostor tu chybu korigovat.
A co spolujezdec ten je také vinen ? To by lidé nemohli jezdit ani autobusem. Na vás pán Bůh zapomněl, v hlavě piliny.
Miroslave, člověk není robot, člověk dělá chyby, není neomylný a překvapivě pro tebe nevydrží celou dobu co je vzdůru mít dokonalé soustředění. Proto se v oborech jako Letectví, chirurgie a jaderná bezpečnost zavedla „kultura bezpečnosti“, protože zjistili, že pohádky co jsi napsal neexistují…
Když dáváš argumenty, můžeš dávat v kontextu „lidské bytosti“ a ne „pohádky pro děti“, jsi dospělej, takže bys mohl už mít praxu a vědět, že soustředěnost nad 40 minut zvládá tak 5 procent populace a proto pilotem nemůže být každej Pepík, pardon Miroslav z ulice…
Takže kdybych dejmetomu protestoval proti povinným pásům (oddaloval jejich zavedení) tak by se rozhodně nedalo říct že mám spoluvinu na vyšší úmrtnosti při nehodách po takovou dobu odkládání?
Důvod vzniku nehod a velikost jejich následků není totéž…
Ano, morální bys měl 😉
Já teda asi schytám mínusy, ale tady by podle mě stačil kruháč, tak trochu předpokládajíc že se Kuřim bude postupně rozšiřovat k té silnici a že to bude možná míň v poli než je to teď, tak se zklidnění i třeba ztišení dopravy kruháčem možná i hodilo, budovat sjezdy a nadjezdy na styl skoro dálnice mi příde v dané místě trochu megalomanské.. (a ano, jezdím tama..)
Nestačil. Kruhový objezd při intenzitě cca 25 tisíc vozidel denně znamená jediné – zablokování provozu.
Ve směru Brno-Svitavy může bejt (ale mohl by se tam udělat bypass, z druhé strany uznávám že by to asi nešlo), na druhou stranu mi kruháč přijde bezpečnější, ale pro příjezd z Kuřimi si tedy laicky myslím že by to zrychlilo.. Ale spíš sem to myslel tak, že to není dálniční křižovatka někde v polích kde je dost prostoru a odevšad daleko, ale komunikace sice ne uplně ve městě, ale blízko, a s předpokládaným pokračujícím rozvojem zástavby v okolí z toho bude jednoho dne prostě „relativní megastavba“ ve městě, což si teda subjektivně myslím, že není uplně žádoucí, navíc s… Číst vice »
A co je špatného na múk? Za mně se dá diskutovat prakticky jenom o jejím tvau/velikosti. Dokonce, pokud nebude „jižní“ varianta obchvatu Kuřimi, tak toto bude přímo na přivaděči od Globusu na I/73…
No že to je prostě moc velká stavba, s ohledem na danou lokalitu.. pro srovnání třeba aktuálně dokončovaný sjezd z I/57 na Vsetíně, dopravně netvrdím že to nemá smysl, ale je to prostě obrstavba uprostřed zástavby, ubylo zeleně, přibylo šedého betonu a zrovna tam myslím se obecně nedosahuje takových rychlostí aby tam vadilo zpomalení, když opodál z jedné strany je stejně radarem hlídaná 50.. ta silnice u Kuřimi jednoho dne bude prostě silnice ve městě, ne tranzitní tah..
Nejsem nějakým zastáncem tohoto řešení zde, ale okružní křižovatka může při kvalitním zpracování intenzitu 25 tisíc vozidel denně zvládat celkem normálně.
Jistě, aby ti co jedou na Lipůvku/Svinošice náhodou nejezdili „zbytečně“ rychle, že?? Je to sice mimo město, ale takhle tam prakticky „zařídíte“ padesátku (i míň) ve všech směrech…
Už byl na Lipůvce a bohužel pro tvoje teorie úplně selhal, protože velikost provozu… Takže navrhuješ co bylo a neosvědčilo se… Když tama jezdíš, tak jsi ho zažil, proč ho teda navrhuješ? Dám ti návrh, když tama jezdíš, a pojedeš v tom nejlepší z Brna, odboč do Podlesí a pak zkus jet na Brno, to bude zážitek 😀 Nebo si nasimuluj, že jsi od Blanska a nemáš ten připojovací pruh a zkus odbočit na Brno jako by tam nebyl 😀 Chlape, když tama jezdíš, nevěřím, že myslíš vážně co jsi napsal 😉 Protože bys věděl, že problém je špunt Lipůvka… Číst vice »
Prosím, požádejte Děti země, aby připravili návrh, který se jim bude zamlouvat, který bude průchozí pro úřady apod. Chtěl bych vidět, jak to dělají.. Díky!
To zvládnou. Návrh připraví, podají a hned se proti němu odvolají
Měly by být neprodleně postaveni mimo zákon…
Podlesí je osada o pěti stech obyvatelích. Stavět tam mimoúrovňovou křižovatku za skoro miliardu mi přijde neadekvátní. Je řada míst, kde by byla potřebnější.
Na těchto křižovatkách by kolikrát stačil kruháč, který by ji udělal bezpečnou a zároveň nestál jak celý dálniční sjezd. Ale to by projektanti taky někdy museli pro inspiraci kouknout i do zahraničí, kde se tohle normálně dělá.
Kruháč by na tomto místě kupodivu zabral i víc místa než múk… a od předřečníka rozhodně nestojí (nemá stát) miliardu! To je cena za obě stavby a ještě zaokrohlená nahoru!
Kruháč tam byl a neosvědčil, takže si dovoluji na základě zkuenosti z praxe na tomto místě říci, že nemáš pravdu a nepíšeš fakta, jak tvrdíš, ale praxí neosvědčené řešení 😉
V Podlesí to není o intenzitách ale vůbec o možnosti bezpečně vyjet a ta mimoúrovňová křižovatka tam má smysl. O čem pochybuji je jestli má smysl v navržené podobě s dvojicí kruhových objezdů, velkými poloměry, souběžnou komunikací s I/43 atd.
Musíš se na to dívat jinak, v plánu rozvoje, je zastavět novou bytovou výstavbou celé to pole ke Kuřimi, tedy kapacita je navrhována na budoucích 30-40 let, kdežto všcihni odpůrci řeší jako generálové po bbitvě co je teď a tady….
A nejsmutnější je, že za 20 let budou vysírat ŘSD, že „proč jste neudělali větší křižovatku, když jste věděli“ :d
MÚK Podlesí je takto dimenzována zjevně kvůli budoucí výstavbě na poli naproti, viz rozsudek. Bez toho by to by to celé udělat jednodušeji určitě šlo.
Mám stejný názor, nota bene když stejně podél I/43 povede nově vybudovaná místní komunikace pro autobusy a místní dopravu. A to, že si v Kuřimi plní někdo megalomanské plány s novou výstavbou, ale zároveň nechce, aby mu noví obyvatelé jezdili přes město, tak to hodí na ŘSD, se mi nezdá uplně v pořádku. Případně bych ještě pochopil pouze sjezdy od/na Brno….
Mysliteli, první třídu má na starosti ŘSD, takže to musí řešit oni a ne Kuřim. Ale to by chtělo míň teoretizovat a víc vědět reálných informací…
Na proti Podlesí staví developer bydlení pro dalších 3500 lidí,jsem zvědav kama budou jezdit.
Určitě „zadem“ okolo kolejí a přes mostek na Hybešově… 🙁
Podle mapek pod článkem mi to přijde že někdo chtěl proinvestovat co nejvíc. V podstatě stačí nadjezd pro směr Svitavy -Brno, na směr Brno-Svitavy by se z/do Kuřimi napojovali přes malý kruháč. Takže tentokrát s ekology souhlasím – plýtvání půdou I betonem
Vyhlašuji tipovací soutěž, kolik lidí ještě musí zemřít (či zranit) aby i soudy uznaly nutnost těch křižovatek. Kdo uhodne přesné číslo mrtvých vyhrává publikaci pojednávající o prospěšnosti chrousta.
A kolik lidí musí zemřít, než se začnou trestat skutecní viníci-agresoři za volantem místo přidávání asfaltu pro jestě více autovražd?
Přečetl jsem si tady pár vašich komentářů a už nepochybuji o tom, že musíte být jeden z těch bláznů z eko-spolků. Když člověk dostane infarkt za volantem, tak je agresor? Když člověk upadne do mikrospánku, tak je agresor? Když člověk dostane smyk na zledovatělé silnici, tak je to agresor? Tvrdit že nebezpečí na silnicích pramení jen z řidičů je směšně dětinské. Logicky tomu tak není.
Povinnost řidiče je přizpůsobit jízdu počasí, jsou za to pokuty. Pokud hrozí infarkt, neměl by senior lézt za volant. Pokud je unavený, také ne. Vy jste přesně ten alibista-potenciální viník nehody, co nemá na silnici co dělat.
Doufám že si plníte své povinnosti do písmena a nikdy vás nikdo nemohl vidět jet na kole po chodníku (což je též jednoznačně zakázané, pokud tam není stezka)!
Neřešte ho, on si jen dnes nevzal správné pilulky.
Kdyby jen dnes, „Miroslav“ je další falešná přezdívka Haláska, jehož celá osobnost stojí a padá na hejtování aut a jejich řidičů. A redakce už na jeho banování zjevně rezignuje, když mu pro obejití banu stačí změnit nick a jede vesele dál.
V tomto případě se mají tato sdružení pravdu. Jde to udělat mnohem elegantněji s menším záborem. V Číně se takové křižovatky dělají tak, že hlavní silnice vede jako nadjezd, pod kterým je okružní křižovatka. Připojení na nadjezd je pomocí klasických připojovacích pruhů. Hlavní směr je volný a ti co budou odbočovat, tak pojedou přes spodní okružní křižovatku.
Jenže to funguje pouze tehdy ,umi-li držitel vůdčího listu ( nikoli tedy řidič) tato zařízení správně používat. A to bohužel většina zapomněla 5 sekund po opuštění autoškoly.
Nemusíte pro příklad až do Číny. Např. u slovinského Mariboru (a nejen tam) funguje takový kruhák už mnoho let.
https://maps.app.goo.gl/pfjafWKVCrUgM6xr8
Co blázníte, vždyť tam vůbec žádný kruháč není??
Už jsem to našel, o několik obrazovek víc na jih, Rondo-Pesnica… to je určitě funkční jako sjezd z dálnice, ale vždyť ten kruháč má průměr 100 metrů, a ještě na jedné straně má bypass který to o dalších 10m rozšiřuje… TO má být menší?? Viz
https://mapy.com/s/hevelumeze
To co popisujete je křižovatka s (výrazně) rozdílnou frekvencí v jednotlivých větvích. Zde je trojstranná křižovatka, na které se v budoucnu docela snadno může změnit poměr frekvencí, „stačí“ k tomu když nebude jižní obchvat Kuřimi (a tedy bude severní)…
Dvouproudý kruháč by nestačil? Mimoúrovňové křížení je hezká věc, ale taky drahá a hlavně chci jednou vidět, kolik bude stát údržba. Ty mostní objekty mohou být po 50 letech na výměnu…
Vzhledem k tomu, že prakticky nikdo neumí jezdit po dvouproudých kruháčích, by to bylo celkem zbytečné.
Třeba ve Vysokém Mýtě u Shellu se mi za tmy běžně stává, že mi to tam někdo frkne rovněji pruhy nepruhy a vůbec nepočítá s tím, že by na té okružní křižovatce mohly jet dvě vozidla vedle sebe. Obvykle zahraniční řidiči.
Stačí ten kruhů postavit tak, aby to bylo řidičům zřejmé. Můžu doporučit v Brně-Slatině u Kauflandu – na první pohled složitý a pruh vždy vás „dovede“ tam, kam potřebujete a zmatkuje tam jen velmi málo řidičů.
Ty dva pruhy by se potkaly na kruháči nebo těsně za ním?
Nechápu že zločinecká skupina spolku Děti Země a podobné sdružení nebyli dávno postaveny mimo zákon a jejich členům nebyly škody vzniklé nesmyslným zdržováním staveb dány k úhradě.
Jednočlenná skupina je contradictio in adjecto!
Tam stačí vrátit starý klasický téčka. Kdysi to tak bylo a fungovalo to dobře. Klesl by i počet aut, protože od Blanska a Kuřimi by museli dávat přednost v obou směrech, čekali by hodiny než by se na 43 dostali a po pár týdnech by je to přestalo bavit.
Mimoúrovňová křižovatka je dobrá věc, ale drahá a spolu s nezbytným okolím zabere hodně místa. Křižovatka, jaká je u Kuřimi, by v zemích, jako je Itálie, Francie, Belgie, Španělsko atd., byla řešena kruhovým objezdem. Objezd s dostatečným průměrem a dvoupruhový má velkou kapacitu a dá se bez problému projet i padesátkou. Nechápu, proč se u nás kruhové objezdy staví tak málo a když už se staví nové, proč jsou tak malé, že se do nich musí vjíždět méně než třicítkou (např. I/53 před Znojmem).
Tak s tím kruháčem před Znojmem naprostý souhlas, to je prasárna největšího kalibru, co tam postavili.
Nicméně chtěl bych vidět, zda jsou ve Francii, Itálii atd. běžné kruháče na silnicích, kde jezdí cca 25.00 aut denně což je právě I/43. Podle mě tyto země mají pro takovéto intenzity a silnice tohoto významu automaticky dálnice. Nepočítám samozřejmě nějaké městské komunikace, tam by kruháč asi být mohl, i vícepruhový.
Ale vzdyt ma byt nova 43, takze tam takovy provoz nebude.
Slibujou ji 30 let… Vyte kdy, a jestli opravdu bude? Treba obchvat VM je naplanovanej snad od 50. let, a uz se stavi…
Nebude? Protože ti co jezdí do Brna za prací raději pojedou delší trasou na jih Brna a pak zase na východ a sever Brna, přes Brno 😀
Pohledem řidiče osobního vozu možná. Plně naložený kamion však nepojede 50 ani přes sebevětší kruhový objezd. A za ním jede obvykle kolona osobních vozidel, která na něm musí zastavit s ním. Zábor je sice menší, ale dopad okružní křižovatky na ekonomiku a ekologii ve formě vyšší spotřeby paliva a emisí od brzd, je zas naopak větší. Situaci mohou vylepšit bypassy a turbo okružní křižovatky, ale tam už se s tím záborem blížíte MÚK, bohužel jen s polovičním výsledkem. Kromě toho ušetřit pár stovek metrů záboru, když se to celé dělá v blízkosti minulých i budoucích desetitisícových záborů půdy, které právě… Číst vice »
Ono je otázka, co je bezpečnější a kde jsou menší emise: na klasické křižovatce s frekventovanou silnicí I. třídy chcete z vedlejší odbočit doleva. Čekáte X minut (s běžícím motorem, pokud nemáte většinovou populace nenáviděný elektromobil) a pak s nasazením života se rozjedete a děkujete Bohu, že vás nikdo nesejmul. Nebo na kruhovém objezdu všichni trochu zpomalí, ale bez zastavení se plynule rozjedou do svých směrů. Pořád si myslím, že kruháče jsou lepší a bezpečnější.
No, když už sami ekologové přiznávají, že většina emisí není ve výfuku, ale v brzdách a pneumatikách, tak bych skromně hádal, že když brždění=emise, tak nemáte pravdu 😉
Bez zastavení, plynule? Jaký idealizovaný kruháč to popisujete? Na kruháči právě na TÉTO silnici, dál od Brna na konci (obchvatu) Černé Hory, tak tam už dneska stojím v cca. 75% případů (musím aspoň jednou, často několikrát (menší kolona čekajících na vjezd na kruháč, popojíždění o 1-2 vozidla) zastavit, takže to je ta plynulost??
Přesně, navíc by bylo pro všechny levnější nepouštět na slnice jedince, co mají s ovládáním auta problém. Hned by se zvedla průjezdnost silnic.
Křižovatky jsou navrženy v poli a přímo v místě mohou mít vliv na zvláště chráněné živočichy tak jen těžko. Ekoteroristé argumentují vlivem v PP Šiberná a Baba, jejichž nejbližší hranice jsou od křižovatek vzdáleny 1,5 a 3km! A soud jim dal za pravdu, že se tím má posudek zabývat. Soudní výdaje má zaplatit ŘSD a nové posudky bude platit samozřejmě též. V takovém právním prostředí nepostaví už nikdo nic, přičemž určité firmy si budou vesele mastit kapsy na posudcích.
Nemyslím si, že by ekoteroristy platily posudkové firmy. Oni jsou prostě blbí sami od sebe. Ale jinak souhlas.
Děti Země jsou největší škůdci! A ještě Voda z Tetčic! Blokují užitečné stavby. Místo toho by mohli radši protestovat proti ohňostrojům odpalovaným z hladiny Pryglu…
jenže to by pak mohli být lidem i užiteční a jim jde podle všech indicií o opak – podle mého dojmu zejména o to, aby lidem žijícím v okolí Brna škodili co nejvíce…
Po shlédnutí plánků pod článkem z toho mám hodně smíšené pocity. Sice ty křižovatky dávno měly být mimoúrovňové ale taky docela souhlasím s názorem že je navržené řešení zbytečně megalomanské.
Stačí si rozhodnutí soudu letmo projít – jde primárně o nimby odpor proti developerskému projektu Kuřim – Záhoří, ekologické aspekty jsou významnou berličkou odpůrců.
Snad se někdy dočkáme toho, že nějaký soud tento pseudospolek zakáže jako veřejně škodlivý a předepíše jim nahradit vznilé škody.
Teroristé země České budou mít na svědomí další zraněné a v horším případě mrtvé… 🙁
Pane Patriku, kolik lidí kvůli Vám ještě musí na I/43 umřít nebo se vážně zranit?
Pan Patrik se domníval, že ŘSD porušilo zákon, obrátil se na soud a soud s ním souhlasil. Otázky mohou být k práci brněnského ŘSD, k práci brněnského krajského soudu, případně ke kvalitě zákonů, produkovaných našimi zvolenými zástupci, ale sotva k panu Patrikovi. Pan Patrik svou práci, ať už si o ní myslíme cokoliv, odvedl na výbornou…
Ten si ani nezaslouží říkat pane!!
Prohlásil, že jiné řešení existuje, ale žádné nepředstavil. Typické.
Ani nemůže 🙂 Žádné totiž nemá. Teda má, ale to je to že se nic nepostaví, a to není řešení.
Škoda, že se ti z Děti Země tak vehementně nezajímají i o samotné hospodaření zemědělců… když jim tak vehementně „jde“ o tu zemědělskou půdu.
Ta nejdementnější křižovatka, co na trase Prostějov – Kuřim jezdím a on si někdo řekne „Však ti lidi bourat mohou furt, kus pole je lepší“
… Že tu nějaký trouba na zemědělskou půdu navalil fotovoltaiky? To je jedno
… Že se tu staví novostavby na zemědělské půdě a pak si stěžuje, že se práší? To je jedno
… Že se neřeší územní plány obcí, kde se změny nekoordinují s ochranáři? To je jedno
Tak dík a snad v příštím životě
Stalo by za to, kdyby nekdo z RSD konecne vysletlil jake ma teda zamery… Kdyz chteji MUKy na stare R43, tak z toho vyvozuji, ze nebude nova R43. Pokud bude nova R43, tak bohate staci kruhace.
Nechapu potrebu udelat jedno misto dokonale a ostatni ignorovat … za me radeji neco jako 10 kruhacu nez 1 MUK. 10 kruhacu resi 10 mist na 80%. 1MUK resi jedno misto na 100% ale ostatni na 0. Nechapu ze jejich horizont je asi 1000 let. Je to potreba ted, tak at je to to na tech 80% v dohledne dobe, nez na 100% nikdy.
Kruháč v Lipůvce už byl, nepomohl. Není to všelék.
neni to vselek. Ale to co bylo v lipuvce byl pseudo kruhac. Kdyz ma kruhac moc maly polomer tak nefunguje … Na I/53 u znojma kruhac je a podle me funguje uz dobre, ale je proste vetsi nez ten co byl v lipuvce (pozn. a nestal sta miliony).
Kecy, měl se stavět, ale Lipůvka nedovolila, protože tam mají od Sehnala jenom „lepší starosty“ 😀
A pro info, měl se stavět z obchvatem na Nuzířov a dalším obchvatem směrem na Blansko.
Takže nelze říci „měl se postavit kruháč“, když protože vělikost dobpravy se počítalo, že musí být další „přístavby“, aby to kapacitně stačilo 😉
Musíš říkat vše, pokud vše nevíš, tak pak se ti stane, že tiněkdo napíše, že jsi napsal blábol 😉
Protože byl blbě zpracovaný. Bylo i kvalitnější alternativní řešení, ovšem nerealizovalo se.
Bohužel velká část neřidičů neumí kruháčem plynule projet.
Jde ale o to jaka vylepseni a kdy ta vylepseni budou realne hotova. Pokud budou chtit vsechno resit MUK, tak to auta budou driv litat nez to bude hotove. Penez ani techniky neni nekonecno.
Protože pseudoekologům vadí vše, tak nebude NIC, protože nechtějí nic, tak argumentovat stylem, že jedno zbytečné protože druhé a přitom nechtějí ani jedno, je docela blbost…
Podívej se na sever Itálie. Základem všeho jsou MUK, klidně nájezd tunelem. Ale plynulost provozu. To ne, my uděláme obchvat Náchoda s kruhacema 🙁
Ale clanek je o tom, ze ta silnice je nebezpecna. Plynulost je tam stejne na prd. Kruhac je spavne reseni.
Četl jsi co napsal? Protože kdyby jo, tak bys nenapsal, něco co odporuje tomu co napsal…
Tvoje odpověd dává smysl pouze a jenom, když jsi nečetl obsah toho na co odpovídáš, nebo jsi úmyslně odpomněl většinu informací, a pak lžeš 😉
Tak ono i po výstavbě I/73 bude na stare I/43 po Lipuvku provoz klidně 15tis oproti současným 25tis. V Lipuvce odbocuje obrovské množství na Blansko. Dale se bude 43 pouzivat až po ČernouHoru
Nejenže po Lipůvku bude provoz jen mírně snížený, po Kuřim bude stejný ne-li větší! Teprve v Kuřimi se bude (ze severu Brna) dát sjet na I/73, a to PRÁVĚ přes tuto křižovatku, pokud bude obchvat Kuřimi severní tak bude tato křižovatka jeho součástí… A dokud nebude postavená část přes Bystrc (která pokud bude tak až jako poslední) tak se na I/73 prakticky nebude dát dostat jinudy než tadytudy! Celý střed, východ, sever Brna se jinak rozumně na I/73 nedostane ani až bude hotová, protože „propracovat“ se napřed na D1 a pak objet celé Brno je blbost kvůli délce/času, a projet… Číst vice »
Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor bez použití vulgárních slov.
Doufám, že vás nesmažou. Za pravdu se totiž u nás vždycky platilo.
Za používání vulgárních slov se u nás vždy platí. Názor lze vyjádřit i bez nich.
Někdy to fakt nelze. Na adresu těch šmejdů Patrika a dědka z Tetčic se někdy těžko hledají slušná slova. Děkujeme za pochopení a za tentokrát výjimku.
Za pravdu? Ale prosím vás. 🙁
Patriku, že se obdobně neangažuješ u staveb skladišť na zemědělské půdě. Tam by ti to developer rychle vysvětlil. Ale karma je zdarma, i na tebe jednou dojde.
Jj, opravdu jsme Paťo „dlužní vděčníci“. Do prkýnka můžeme mi někdo osvětlit co tam, a just zrovna v tomto místě, našli? Poslední brloh šavlozubé kočky, přežívající dinosaury…. Nebo posháněli všechny ledňáčky z Moravského Krasu a naspali je do barelu s vodou a šoupli za budku co je u autobusové zastávky. Prisahám mačku, nemůže se mi posledních 45 let, co člověk nějak pojímá širší obzory, vybavit jakákoliv vzácná havět v okolí kuřimského lochu směrem k silnici „I/43“, o které by byla nějaká všeobecnější povědomost. Tedy až doteď…
Výskyt vzácných a chráněných druhů je brán z nálezové databáze AOPK, případně z biologického průzkumu v rámci EIA hrazeného investorem. Mezi chráněné druhy patří i rostliny a bezobratlí. Jste na ně specialista? 😉
Stačí vypustit sysla nebo pár ropuch a je to. Taky chřástal je prevít….
To je úplně stejný jako v případě aktivistů za práva žen a LGBT++. Na západě, kde toho není moc co vybojovat, se vehementně angažují, ale do muslimských zemí, kde jsou práva skutečně pošlapávána se neodvažuji.
Proč do diskuze o dopravě taháš takové blbé poznámky, Aleši?
Jemu šlo nejspíš jenom o příměr a popis skutečnosti, že Šmejdi země si u nás vyskakují jenom proto že můžou. Kdyby nemohli, tak škodit nebudou a skončí to u hospodských řečí. Mnoho dalších aktivistů (Gréta, LGBT+ apod.) dělá to samé.
Ani náhodou.
Šmejdům země rozhodně nejde o nějakou ochranu živočichů, snaží se brojit proti jakékoliv stavbě. Když jde opravdu o ochranu přírody, tak se s ŘSD jde dohodnout, viz např. ekologové ze Šumperka při plánování výstavby D35 kolem Litomyšle. Nakolik si pamatuji tak se s nimi ŘSD dohodlo na kompromisu a oni stáhli všechno co mělo blokovat stavbu.
Protože mi to přijde jako srovnatelný příměr.
Co je to za odvahu jít do jámy lvové? A jaký smysl ta oběť bude mít, navíc, když i místní jsou utlačovaní? Jako kdybyste jel na dovolenou k lidojedům.
Někdo Vám brání se problematiky ujmout a angažovat se ve věci skladišť, jako se pan Patrik angažuje ve věci dopravních staveb?