Delší čekání na bezpečnější silnici z Brna. Děti Země vyhrály soud proti změně křižovatek na mimoúrovňové

Křižovatka Kuřim východ. Foto: Google Street ViewKřižovatka Kuřim východ. Foto: Google Street View

Děti Země argumentují velkým záborem zemědělské půdy.

Odebírat
Upozornit na
guest
62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter

Kdy konečně příjmeme tvrdou a neprůstřelnou legislativu, která zabraní těmto obstrukcím???

nezmarxy

Nebylo by lepší, místo papouškování nesmyslů o šikaně řidičů pane pisateli raději si nechat vysvětlit proč k této žalobě došlo, a po pochopení smyslu žaloby napsat objektivní článek, že navržené řešení je totální nesmysl, které poškodí jak podlesí, tak i Kuřim i Brno. A hlavně již nebude možno provést geniální řešení a to, aby tranzitní doprava ze serveru včetně polska nemusela zajíždět do Brna a zde šikanovat statisíce lidí a mohla být z příměstské části Brna odvedena přímo boskovickou brázdou na D1. Nikdo z obyvatel totiž není zvědavý na to, aby slyšel každý kamion projíždějící městem, kromě takových tupců jako… Číst vice »

Miroslav

Nezastavám se ekofanatiků, ale přijde mi smutné dávat za vinu mrtvé zabité agresívními sleponi a neuměteli za volantem ekologickým spolkům a snaze o ochranu přírody. Ani ta neživá křizovatka za to nemůže. Celkem hyenismus a chucpe.

Roman

Tak už je známe m jsou to Sůrovi děti ☝️☝️☝️

Ondra

Já teda asi schytám mínusy, ale tady by podle mě stačil kruháč, tak trochu předpokládajíc že se Kuřim bude postupně rozšiřovat k té silnici a že to bude možná míň v poli než je to teď, tak se zklidnění i třeba ztišení dopravy kruháčem možná i hodilo, budovat sjezdy a nadjezdy na styl skoro dálnice mi příde v dané místě trochu megalomanské.. (a ano, jezdím tama..)

Jirka

Prosím, požádejte Děti země, aby připravili návrh, který se jim bude zamlouvat, který bude průchozí pro úřady apod. Chtěl bych vidět, jak to dělají.. Díky!

Jiří Šrámek

To zvládnou. Návrh připraví, podají a hned se proti němu odvolají

Peter

Měly by být neprodleně postaveni mimo zákon…

Petr

Podlesí je osada o pěti stech obyvatelích. Stavět tam mimoúrovňovou křižovatku za skoro miliardu mi přijde neadekvátní. Je řada míst, kde by byla potřebnější.

Stráťa

V Podlesí to není o intenzitách ale vůbec o možnosti bezpečně vyjet a ta mimoúrovňová křižovatka tam má smysl. O čem pochybuji je jestli má smysl v navržené podobě s dvojicí kruhových objezdů, velkými poloměry, souběžnou komunikací s I/43 atd.

Ing. Vladimír Bílý

MÚK Podlesí je takto dimenzována zjevně kvůli budoucí výstavbě na poli naproti, viz rozsudek. Bez toho by to by to celé udělat jednodušeji určitě šlo.

Rodney

Mám stejný názor, nota bene když stejně podél I/43 povede nově vybudovaná místní komunikace pro autobusy a místní dopravu. A to, že si v Kuřimi plní někdo megalomanské plány s novou výstavbou, ale zároveň nechce, aby mu noví obyvatelé jezdili přes město, tak to hodí na ŘSD, se mi nezdá uplně v pořádku. Případně bych ještě pochopil pouze sjezdy od/na Brno….

Jura

Podle mapek pod článkem mi to přijde že někdo chtěl proinvestovat co nejvíc. V podstatě stačí nadjezd pro směr Svitavy -Brno, na směr Brno-Svitavy by se z/do Kuřimi napojovali přes malý kruháč. Takže tentokrát s ekology souhlasím – plýtvání půdou I betonem

Zdenek

Vyhlašuji tipovací soutěž, kolik lidí ještě musí zemřít (či zranit) aby i soudy uznaly nutnost těch křižovatek. Kdo uhodne přesné číslo mrtvých vyhrává publikaci pojednávající o prospěšnosti chrousta.

Michal

V tomto případě se mají tato sdružení pravdu. Jde to udělat mnohem elegantněji s menším záborem. V Číně se takové křižovatky dělají tak, že hlavní silnice vede jako nadjezd, pod kterým je okružní křižovatka. Připojení na nadjezd je pomocí klasických připojovacích pruhů. Hlavní směr je volný a ti co budou odbočovat, tak pojedou přes spodní okružní křižovatku.

Happy

Dvouproudý kruháč by nestačil? Mimoúrovňové křížení je hezká věc, ale taky drahá a hlavně chci jednou vidět, kolik bude stát údržba. Ty mostní objekty mohou být po 50 letech na výměnu…

Jarokov

Vzhledem k tomu, že prakticky nikdo neumí jezdit po dvouproudých kruháčích, by to bylo celkem zbytečné.

Ing. Vladimír Bílý

Třeba ve Vysokém Mýtě u Shellu se mi za tmy běžně stává, že mi to tam někdo frkne rovněji pruhy nepruhy a vůbec nepočítá s tím, že by na té okružní křižovatce mohly jet dvě vozidla vedle sebe. Obvykle zahraniční řidiči.

Lukáš

Stačí ten kruhů postavit tak, aby to bylo řidičům zřejmé. Můžu doporučit v Brně-Slatině u Kauflandu – na první pohled složitý a pruh vždy vás „dovede“ tam, kam potřebujete a zmatkuje tam jen velmi málo řidičů.

Jaromír

Nechápu že zločinecká skupina spolku Děti Země a podobné sdružení nebyli dávno postaveny mimo zákon a jejich členům nebyly škody vzniklé nesmyslným zdržováním staveb dány k úhradě.

fous55

Jednočlenná skupina je contradictio in adjecto!

Zdeněk

Tam stačí vrátit starý klasický téčka. Kdysi to tak bylo a fungovalo to dobře. Klesl by i počet aut, protože od Blanska a Kuřimi by museli dávat přednost v obou směrech, čekali by hodiny než by se na 43 dostali a po pár týdnech by je to přestalo bavit.

martin-2630

Mimoúrovňová křižovatka je dobrá věc, ale drahá a spolu s nezbytným okolím zabere hodně místa. Křižovatka, jaká je u Kuřimi, by v zemích, jako je Itálie, Francie, Belgie, Španělsko atd., byla řešena kruhovým objezdem. Objezd s dostatečným průměrem a dvoupruhový má velkou kapacitu a dá se bez problému projet i padesátkou. Nechápu, proč se u nás kruhové objezdy staví tak málo a když už se staví nové, proč jsou tak malé, že se do nich musí vjíždět méně než třicítkou (např. I/53 před Znojmem).

Couler

Tak s tím kruháčem před Znojmem naprostý souhlas, to je prasárna největšího kalibru, co tam postavili.
Nicméně chtěl bych vidět, zda jsou ve Francii, Itálii atd. běžné kruháče na silnicích, kde jezdí cca 25.00 aut denně což je právě I/43. Podle mě tyto země mají pro takovéto intenzity a silnice tohoto významu automaticky dálnice. Nepočítám samozřejmě nějaké městské komunikace, tam by kruháč asi být mohl, i vícepruhový.

Ing. Vladimír Bílý

Pohledem řidiče osobního vozu možná. Plně naložený kamion však nepojede 50 ani přes sebevětší kruhový objezd. A za ním jede obvykle kolona osobních vozidel, která na něm musí zastavit s ním. Zábor je sice menší, ale dopad okružní křižovatky na ekonomiku a ekologii ve formě vyšší spotřeby paliva a emisí od brzd, je zas naopak větší. Situaci mohou vylepšit bypassy a turbo okružní křižovatky, ale tam už se s tím záborem blížíte MÚK, bohužel jen s polovičním výsledkem. Kromě toho ušetřit pár stovek metrů záboru, když se to celé dělá v blízkosti minulých i budoucích desetitisícových záborů půdy, které právě… Číst vice »

martin-2630

Ono je otázka, co je bezpečnější a kde jsou menší emise: na klasické křižovatce s frekventovanou silnicí I. třídy chcete z vedlejší odbočit doleva. Čekáte X minut (s běžícím motorem, pokud nemáte většinovou populace nenáviděný elektromobil) a pak s nasazením života se rozjedete a děkujete Bohu, že vás nikdo nesejmul. Nebo na kruhovém objezdu všichni trochu zpomalí, ale bez zastavení se plynule rozjedou do svých směrů. Pořád si myslím, že kruháče jsou lepší a bezpečnější.

Ing. Vladimír Bílý

Křižovatky jsou navrženy v poli a přímo v místě mohou mít vliv na zvláště chráněné živočichy tak jen těžko. Ekoteroristé argumentují vlivem v PP Šiberná a Baba, jejichž nejbližší hranice jsou od křižovatek vzdáleny 1,5 a 3km! A soud jim dal za pravdu, že se tím má posudek zabývat. Soudní výdaje má zaplatit ŘSD a nové posudky bude platit samozřejmě též. V takovém právním prostředí nepostaví už nikdo nic, přičemž určité firmy si budou vesele mastit kapsy na posudcích.

Michal

Nemyslím si, že by ekoteroristy platily posudkové firmy. Oni jsou prostě blbí sami od sebe. Ale jinak souhlas.

Renata

Děti Země jsou největší škůdci! A ještě Voda z Tetčic! Blokují užitečné stavby. Místo toho by mohli radši protestovat proti ohňostrojům odpalovaným z hladiny Pryglu…

marty-t

jenže to by pak mohli být lidem i užiteční a jim jde podle všech indicií o opak – podle mého dojmu zejména o to, aby lidem žijícím v okolí Brna škodili co nejvíce…

Stráťa

Po shlédnutí plánků pod článkem z toho mám hodně smíšené pocity. Sice ty křižovatky dávno měly být mimoúrovňové ale taky docela souhlasím s názorem že je navržené řešení zbytečně megalomanské.

Cikcak

Stačí si rozhodnutí soudu letmo projít – jde primárně o nimby odpor proti developerskému projektu Kuřim – Záhoří, ekologické aspekty jsou významnou berličkou odpůrců.

Stanislav Vaníček

Snad se někdy dočkáme toho, že nějaký soud tento pseudospolek zakáže jako veřejně škodlivý a předepíše jim nahradit vznilé škody.

lvy

Teroristé země České budou mít na svědomí další zraněné a v horším případě mrtvé… 🙁

Vašek H.

Pane Patriku, kolik lidí kvůli Vám ještě musí na I/43 umřít nebo se vážně zranit?

Nose Peak

Pan Patrik se domníval, že ŘSD porušilo zákon, obrátil se na soud a soud s ním souhlasil. Otázky mohou být k práci brněnského ŘSD, k práci brněnského krajského soudu, případně ke kvalitě zákonů, produkovaných našimi zvolenými zástupci, ale sotva k panu Patrikovi. Pan Patrik svou práci, ať už si o ní myslíme cokoliv, odvedl na výbornou…

N.N.

Prohlásil, že jiné řešení existuje, ale žádné nepředstavil. Typické.

Don Pedro

Ani nemůže 🙂 Žádné totiž nemá. Teda má, ale to je to že se nic nepostaví, a to není řešení.

Martin1

Škoda, že se ti z Děti Země tak vehementně nezajímají i o samotné hospodaření zemědělců… když jim tak vehementně „jde“ o tu zemědělskou půdu.

asfalter

Ta nejdementnější křižovatka, co na trase Prostějov – Kuřim jezdím a on si někdo řekne „Však ti lidi bourat mohou furt, kus pole je lepší“
… Že tu nějaký trouba na zemědělskou půdu navalil fotovoltaiky? To je jedno
… Že se tu staví novostavby na zemědělské půdě a pak si stěžuje, že se práší? To je jedno
… Že se neřeší územní plány obcí, kde se změny nekoordinují s ochranáři? To je jedno

Tak dík a snad v příštím životě

ghjghj

Stalo by za to, kdyby nekdo z RSD konecne vysletlil jake ma teda zamery… Kdyz chteji MUKy na stare R43, tak z toho vyvozuji, ze nebude nova R43. Pokud bude nova R43, tak bohate staci kruhace.

Nechapu potrebu udelat jedno misto dokonale a ostatni ignorovat … za me radeji neco jako 10 kruhacu nez 1 MUK. 10 kruhacu resi 10 mist na 80%. 1MUK resi jedno misto na 100% ale ostatni na 0. Nechapu ze jejich horizont je asi 1000 let. Je to potreba ted, tak at je to to na tech 80% v dohledne dobe, nez na 100% nikdy.

Tukan

Současná I/43 potřebuje vylepšení bez ohledu na „plánovanou“ I/73.

ghjghj

Jde ale o to jaka vylepseni a kdy ta vylepseni budou realne hotova. Pokud budou chtit vsechno resit MUK, tak to auta budou driv litat nez to bude hotove. Penez ani techniky neni nekonecno.

N.N.

Kruháč v Lipůvce už byl, nepomohl. Není to všelék.

ghjghj

neni to vselek. Ale to co bylo v lipuvce byl pseudo kruhac. Kdyz ma kruhac moc maly polomer tak nefunguje … Na I/53 u znojma kruhac je a podle me funguje uz dobre, ale je proste vetsi nez ten co byl v lipuvce (pozn. a nestal sta miliony).

lvy

Bohužel velká část neřidičů neumí kruháčem plynule projet.

To je jedno

Podívej se na sever Itálie. Základem všeho jsou MUK, klidně nájezd tunelem. Ale plynulost provozu. To ne, my uděláme obchvat Náchoda s kruhacema 🙁

PetrN

Tak ono i po výstavbě I/73 bude na stare I/43 po Lipuvku provoz klidně 15tis oproti současným 25tis. V Lipuvce odbocuje obrovské množství na Blansko. Dale se bude 43 pouzivat až po ČernouHoru

MP22

Smazáno pro neschopnost vyjádřit názor bez použití vulgárních slov.

lvy

Doufám, že vás nesmažou. Za pravdu se totiž u nás vždycky platilo.

MiNo

Za pravdu? Ale prosím vás. 🙁

michal001

Patriku, že se obdobně neangažuješ u staveb skladišť na zemědělské půdě. Tam by ti to developer rychle vysvětlil. Ale karma je zdarma, i na tebe jednou dojde.

Olin

Jj, opravdu jsme Paťo „dlužní vděčníci“. Do prkýnka můžeme mi někdo osvětlit co tam, a just zrovna v tomto místě, našli? Poslední brloh šavlozubé kočky, přežívající dinosaury…. Nebo posháněli všechny ledňáčky z Moravského Krasu a naspali je do barelu s vodou a šoupli za budku co je u autobusové zastávky. Prisahám mačku, nemůže se mi posledních 45 let, co člověk nějak pojímá širší obzory, vybavit jakákoliv vzácná havět v okolí kuřimského lochu směrem k silnici „I/43“, o které by byla nějaká všeobecnější povědomost. Tedy až doteď…

M19

Výskyt vzácných a chráněných druhů je brán z nálezové databáze AOPK, případně z biologického průzkumu v rámci EIA hrazeného investorem. Mezi chráněné druhy patří i rostliny a bezobratlí. Jste na ně specialista? 😉

Průvodce původní Aleš

To je úplně stejný jako v případě aktivistů za práva žen a LGBT++. Na západě, kde toho není moc co vybojovat, se vehementně angažují, ale do muslimských zemí, kde jsou práva skutečně pošlapávána se neodvažuji.

Tomáš

Proč do diskuze o dopravě taháš takové blbé poznámky, Aleši?

Don Pedro

Jemu šlo nejspíš jenom o příměr a popis skutečnosti, že Šmejdi země si u nás vyskakují jenom proto že můžou. Kdyby nemohli, tak škodit nebudou a skončí to u hospodských řečí. Mnoho dalších aktivistů (Gréta, LGBT+ apod.) dělá to samé.

MiNo

Ani náhodou.

Don Pedro

Šmejdům země rozhodně nejde o nějakou ochranu živočichů, snaží se brojit proti jakékoliv stavbě. Když jde opravdu o ochranu přírody, tak se s ŘSD jde dohodnout, viz např. ekologové ze Šumperka při plánování výstavby D35 kolem Litomyšle. Nakolik si pamatuji tak se s nimi ŘSD dohodlo na kompromisu a oni stáhli všechno co mělo blokovat stavbu.

MiNo

Co je to za odvahu jít do jámy lvové? A jaký smysl ta oběť bude mít, navíc, když i místní jsou utlačovaní? Jako kdybyste jel na dovolenou k lidojedům.

Nose Peak

Někdo Vám brání se problematiky ujmout a angažovat se ve věci skladišť, jako se pan Patrik angažuje ve věci dopravních staveb?