Most v ulici Otakara Ševčíka na I/42 v Brně opraví OHLA a Metrostav TBR za 420 milionů

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr KuncMost Otakara Ševčíka v Brně. Foto: Petr Kunc

Most v ulici pojmenované po českém houslistovi byl dokončen v roce 1987, od té doby se nijak zásadně neopravoval. 

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo k podpisu smlouvu tendr (vypsaný loni v listopadu) na generální opravu mostu v ulici Otakara Ševčíka v Brně, který převádí silnici I/42 přes Ostravskou ulici. Smlouvu získalo sdružení firem OHLA ŽS a Metrostav TBR, které je ochotno stavbu provést za 420 milionů korun. Odhadovaná cena byla 390 milionů. Další dvě nabídky byly ve výši 477 milionů a 599 milionů, vyplývá z informací na profilu zadavatele. Stavba byla soutěžena v režimu Design&Build.

Podle šéfa ŘSD Radka Mátla by stavba měla začít v říjnu. „Doba výstavby byla soutěžním kritériem v rámci vícekriteriálního hodnocení a vybraný dodavatel nabídl nejkratší lhůtu 365 dní pro každou polovinu mostu. Dohromady je tedy lhůta výstavby do zprovoznění dva roky, tedy v říjnu 2024 by měla být stavba zprovozněna,“ doplnil Mátl.

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Most Otakara Ševčíka v Brně. Foto: ŘSD

Oprava se týká šesti mostních objektů: dvou hlavních mostů a čtyř mostních ramp. Nosná konstrukce je na klasifikační škále na stupni V (špatná), spodní stavba je na nejhorším stupni VII (havarijní stav). Celá škála i s vysvětlivkami je například na stránkách stavební fakulty ČVUT.

Oprava mostu bude probíhat za provozu. Jde o tak důležitou část silniční sítě v Brně, že není možné mosty zavřít. Při každé ze dvou etap dojde k uzavření poloviny mostu a její rampy, pod ním zůstane provoz v režimu 2+2 jízdní pruhy. První etapa počítá s uzavřením mostu směrem do Černovic, poté do Židenic. Na mostech bude provoz v režimu 1+1.

Most pojmenovaný po českém houslistovi byl dokončen v roce 1987, od té doby se nijak zásadně neopravoval.

Tagy brno I/42 Metrostav TBR Most Otakara Ševčíka OHLA ŽS ŘSD
5 komentářů