Most Legií čeká velká oprava, DPP na něm chce posunout tramvajovou trať
Společnost Pontex začala s detailní diagnostikou mostu Legií. Spojnice mezi Národním divadlem a Újezdem by měla projít velkou rekonstrukcí v
Společnost Pontex začala s detailní diagnostikou mostu Legií. Spojnice mezi Národním divadlem a Újezdem by měla projít velkou rekonstrukcí v roce 2022. Ve hře je i posunutí tramvajových kolejí na mostě.
Pontex vyhrál soutěž Technické správy komunikací hlavního města Prahy (TSK), podle smlouvy TSK zaplatí 22 milionů korun bez DPH. Firma provede podrobný průzkum památkově chráněného mostu. „Účelem průzkumu je ověřit stávající stav a rozsah poškození všech částí mostu z hlediska statického a z hlediska trvanlivosti jednotlivých konstrukcí,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková. Výsledky budou pokladem pro projekt na opravu mostu a soutěž.
Most je zapsán jako památkově chráněný objekt, proto ho provádí za přímého dohledu pracovníků Národního památkového ústavu.
Výsledky mají dát i odpověď na požadavek Dopravního podniku hlavního města Prahy. Ten chce posunout koleje na mostě severním směrem, aby se zlepšila propustnost křižovatky u Národního divadla. Průzkum navazuje na studii zpracovanou IPR. Ta počítá s úpravami křižovatky, už dnes je navíc ve špatném stavu a propadá se.
Průzkum má trvat jeden rok, výsledky budou v květnu příštího roku. Samotný průzkum omezí provoz na mostě už letos v létě a na podzim kvůli terénním pracím. „V době tramvajové výluky v úseku Vítězná – Národní budou po dobu asi 10 dní probíhat zatěžovací zkoušky, inženýrskogeologický průzkum v oblasti založení mostu. V prázdninových měsících 2018 budou provedeny sondy do vozovkových a chodníkových souvrství za částečného omezení automobilového a pěšího provozu,“ řekla Lišková.
Většina prací má ale probíhat bez většího narušení provozu, budou se provádět ze Střeleckého ostrova a z hladiny Vltavy.
Podle Liškové by k samotné rekonstrukci mělo dojít nejdříve v roce 2022. Most Legií je jeden z mnoha mostů přes Vltavu, který není v dobrém stavu. Most je z roku 1901, kdy nahradil řetězový most Františka I. Most měl několik názvů, za socialismu se jmenoval most 1. Máje.