Most chystá půlmiliardovou modernizaci tramvajové trati, upraví třídu Budovatelů
Vizualizace třídy Budovatelů po modernizaci. Foto: Václav Brejška

Součástí proměny jsou úpravy křižovatek, vznikne nová zastávka.
Součástí proměny jsou úpravy křižovatek, vznikne nová zastávka.
Ty barvicky na panelacich to je neuveritelny hnus.
Neuvěřitelný hnus jsou paneláky, barvičky už to neovlivní.
Víte kolik díky tomu slušně bydlí lidi?
Jo, ale zároveň bych ani to úplně neglorifikoval – paneláky potřebovaly 30 let po stavbě obrovské opravy (zateplení, okna, jádra bytů, výtahy…), zatímco cihlové činžáky vydržely celkem bez problémů do masivních oprav 70-100 let…
Nicméně bez výtahů (resp. pokud, tak s vybudováním na zadní straně – zcela vně fasády a chtě nechtě s dveřmi v mezipatře).
A když se někdo vystěhuje ze sídliště za město, tak je to zase špatně.
Co je na nich hnusného?
Hmmmmm, výborné.
Jsem pro šíření zeleně, ale udělat tramvajový pás travnatý je krásná blbost. Dnes, když je výluka nebo porucha, tak autobusy pohodlně jezdí v tramvajovém pásu a nejsou brzděny provozem. Nově to bude hlavně ve špičce opravdu pocuc. když prakticky celá Budovatelka je a nejspíš i zůstane jednopruh.
Pořád lepší tráva, než odhalené koleje na pražcích.
Jak často prosím bývá výluka nebo porucha? Párkrát za rok max?
Já bych doplnil, že v rámci rekonstrukce tramvajové tratě na třídě Budovatelů dojde i posunutí zastávky Zimní stadion ve směru na 1. náměstí na úroveň ulice, zároveň s tím bude zasypán (zrušen) podchod u současné zastávky Zimní stadion.
Já fakt nevím, kdo tu furt bourá. Tady je to samej superřidič, co ho všechny ty elektronický blbiny obtěžujou a kecaj mu do řízení, když jede svižně, ale bezpečně…
Možná ti, co si pletou strany stejně jako diskuse?
Byl tu příspěvek, že Most je možné vždy zbourat a postavit znova, možná si nespletl diskuzi, ale vyjadřuje se k tomu 🙂
A i s oddělenou cyklostezkou z podbarveného asfaltu. To bychom v Praze nedopustili. Jak to, že tam není cyklopruh vměstnaný mezi auta?
Ještě bych nejásal. Na druhé straně, kde oddělená cyklostezka nebude, bude předpokládám legalizovaná jízda po chodníku? Jinak se celá jedna strana ulice legálně na cyklostezku nedostane.
Prosimvas, takove detaily jsou mimo zorne pole vetsiny projektantu, uradu a „dopravnich inzenyru“ PCR. A dtto nemale casti samospravy.
Vsiml jste si, ze ta ulice vypada stran sirkovych parametru trosku jinak, nez stara zastavba v Praze?
V nekterych lokalitach (treba JZ mesto) by se separe stezka klidne nekam vecpat dala a mozna na to i dojde. Ve stisnenem pekle jako je Zizkov asi tezko.
Koukněte na Počernickou a co se tam chystá
Skoda peněz do tak ohavného města…
Naopak, je super, že tolik investic a dotací jde právě do těchto koutů republiky.
Ducky Most!
Největší výhodou Mostu je, že se dá zbourat a postavit znova.
Tak pořád tam žijí lidé a pořád je v zájmu celého státu do těchto zanedbaných regionů investovat, protože když se to nedaří, tak to pak odskáčeme všichni. Byť centrum Mostu je urbanisticky bohužel takové, že tam nikdy nebude chtít bydlet střední třída a nikdy tam nevezmete návštěvu na procházku, aby viděla něco hezkého (a teď nemluvím o nepřizpůsobivých), tak je třeba i tak zkrášlovat alespoň to, co tam je.
Na druhé straně, střední třída taky nepotřebuje vyloženě anglický park a lázeňské domy z Teplic. Často úplně stačí rozumný veřejný prostor, kde se člověk v létě rád zdrží a najde blízko, co potřebuje.
Města typu Utrecht byla v 70. letech totální urbanistické peklo, ale díky jasné vizi a investicím jsou to dneska vyhledávané lokality pro život.
Jasně, to asi nepotřebuje. Ono by celkem i stačilo, kdyby alespoň centrální část města vystavěli ve stylu Sorely.
Řešení centra a panelákové části nového Mostu vzešlo z architektonické soutěže roku 1959. Vyhrál třicátník Václav Krejčí a jeho vize tehdy byla naprosto v souladu s evropskými trendy. Což sorela nikdy nebyla (a mladí architekti té doby byli rádi, že už jí nemusí ctít).
Ve stejné době vznikl Gropiusstadt. Který je o mnoho tříd někde jinde, byť se také jedná o panelákové sídliště. Tam bych ty evropské trendy té doby viděl s dovolením poněkud víc než v Mostě.
Náhodou centrum kromě nového obchoďáku připomíná La Defense a architektonicky není vůbec špatné. Kulturák potřebuje reko jako sůl, ale nejsou peníze.
Rekonstrukce kulturáku ž několik měsíců běží.
Tak tu ohavnou elektriku jste si užil?
Proto se do něj ty peníze sypou, aby ohavné už nebylo. To je logika, co? 😄
Půlmiliardová modernizace má vizualizaci jako z roku 2001? Super vizitka, to bude stát za to.
Název „třída Budovatelů“, 35 let po sametové revoluci, říká o tom městě všechno. Kde se nedokázali s minulostí za tak dlouhou dobu vypořádat, tam je socialismus dodnes. Ostatně kdo zná Most na vlastní oči či kůži mi dá za pravdu.
To je i v Praze (Satalice)… A jsou horší případy: https://mapy.cz/s/pebususoru
Můj favorit na největší zhovadilost tohoto druhu je socha masového vraha v Zákolanech.
No, to je slušný fujtajbl…
Zrovna v Mostě bych jim to nezazlíval. Ostatně v obecné rovině není na budování zase tolik špatného (zvláště dnes, kdy každý volá: „Stavět, stavět, stavět“ až přehnaně…).
přesně, takoví ti YIMBY týpci by se s budovatelskými názvy ulic měli naopak ztotožňovat 🙂
Záleží, podle jakých budovatelů tu ulici v Mostě pojmenovali. Nechce se mi to ale dohledávat, jestli to zdůvodnění o pojmenování ulice za těch 35 let změnili nebo ne. Jestli tam oslavují Budovatele světlých komunistických zítřků nebo Budovatele třeba infrastruktury.
Já si myslím, že to byli zkrátka budovatelé nového Mostu a necítím to nijak negativně. My to dneska můžeme vidět všelijak, ale těch tehdejších „budovatelů nového Mostu“ se nikdo neptal, co si o té celé akci myslí, ale zkrátka dostali úkol postavit nové město a oni se ho chopili a město postavili podle tehdejších představ, že to bude fungovat (Le Corbusier, obdobné projekty měst ve Francii, Velké Británii, a samozřejmě celém východním bloku). Dneska už víme, že to úplně nefunguje. Most má taky problém s tím, že v době zakládání nikdo moc nevěděl, kolik tam nakonec bude bydlet lidí, takže… Číst vice »
Zde připomenu, že většina „nového“ Mostu byla budována tak jako tak, zčásti dokonce ještě před rozhodnutím o likvidaci „starého“ Mostu.
Rozdíl je v tom, že po tom rozhodnutí o likvidaci bylo nutno dobudovat (a v některých případech, např. divadlo, se tak stalo s letitým skluzem) zázemí občanské vybavenosti namísto budov, které stejným účelům sloužily ve starém Mostě.
Budovatelů ti vadí a Karla Marxe nebo Moskevská ne? Mimochodem Ruská a Moskevská jsou i v Praze.
Samozřejmě že vadí. Píše se o nich někde v tomto článku? Komentuju článek, ne věci, které v článku nejsou.
Tech ulic rude armady taky neni uplne malo, des bes
Anozvláště dnes,když je každému jasné že Československo osvobodila americká armáda
Ano, z těch armád, co přišly na naše území, jediná Americká přišla s úmyslem osvobozovat. Rudá armáda přišla ukrást Československo Němcům a zabránit osvobození západními spojenci.
Malou část Československa osvobodila americká armáda, většina Československa přešla pod jedné okupace pod druhou. Hned za Rudou armádou totiž následovali soudruzi z NKVD a zatýkali občany ČSR nepohodlné Stalinovi.
Třeba v Plzni se děti učili, že to byla Rudá Armáda. Ta tam však dorazila až v 1968.
V rámci objektivity, nám soudružka učitelka říkala, že Plzeňáci by nám tvrdili, že Plzeň osvobodili Američani, ale to byla jen drobná epizoda v sovětském osvobození. A rozhodně to nebyla žádná disidentka. Ale to bylo v první polovině sedmdesátých a Vy ale asi píšete o dřívější době, kdy by za takovéto řeči šla do Jáchymova.
Tomu se říká stockholmský syndrom.
božínku, jak by se asi dnes existující město Most mělo vyrovnat s minulostí, když je ta minulost doslova „budovatelská“? přejmenováním na Václava Havla? tím by spíš dělali, že ta minulost neexistuje.
Po vzoru Ankh-Morporku: Třída zlodějů a vrahů
Pokud by to neprošlo, tak alternativně: Třída přesunutého kostela.
Vážně máme být hrdí na to, že zbořili historický Most a vybudovali vedle nové město v komunistickém urban stylu? Mno, nevím..
Hrdí ne, ale poučit se můžeme. A každý, kdo v posledních letech Ústecký kraj navštěvuje může být objektivním svědkem, že i ve „strukturálně postiženém regionu“ jdou změny dělat lépe (Most) nebo hůře (Ústí).
O likvidaci starého Mostu nerozhodli zdejší „budovatelé“, ale nejvyšší místa (strana – vláda). Dnešní Most byl původně založen jako nová část Mostu, o úplné likvidaci starého města bylo rozhodnuto až v roce 1964.
Zas z toho nedělejte kovbojku, existuje spousta použitelných neutrálních názvů.
Třída Budovatelů se to jmenuje od roku 1990, předtím to byla Gottwaldova.