A budou to tak dlouho testovat, dokud se jim nepodaří popřít fyzikální zákony.
Spalovací motor účinnost kolem 30%.
Vodíkový elektromobil účinnost kolem 25%.
Bateriový elektromobil účinnost kolem 85%.
IGCT
7 měsíců
No, týden na zkušební provoz je trochu málo. Za týden nezjistí vpodstatě nic.
Jan
8 měsíců
V sousloví „opět testovat“ cítím jistou pochybnost…
kdyby to mělo dojezd 10k km, tak bych tohle chápal. Jednou za 14 dní natankuješ a pohoda. Ale jezdit po každé směně do Drážďan? To asi nebude moc ekonomické. Kdo ví, jestli by to tam vůbec po té směně dojelo.
Takže je ten argument podobný, jako se ohánět cenou elektriky v Číně, nebo cenou nafty v Americe.
A budou to tak dlouho testovat, dokud se jim nepodaří popřít fyzikální zákony.
Spalovací motor účinnost kolem 30%.
Vodíkový elektromobil účinnost kolem 25%.
Bateriový elektromobil účinnost kolem 85%.
No, týden na zkušební provoz je trochu málo. Za týden nezjistí vpodstatě nic.
V sousloví „opět testovat“ cítím jistou pochybnost…
Protože v letě se nedají testovát zimní podmínky?
Vodík je slepá ulička.
slovensko nejde zpět jen v politice, ale evidentně i v designu vozidel
Je to původně maďarský autobus Modulo, představený 2014.
při 499Kč/kg vodíku není co testovat. Nevyplatí se to.
Někde to umí lépe. Ať si zajedou do Drážďan, tam aktuálně stojí u Totalu EUR 11.50 / kg, případně Shellka v Bergu stejná cena.
„Ať si zajedou do Drážďan“
To ale nebude zadarmo a budete to tak musel připočíst k ceně paliva.
kdyby to mělo dojezd 10k km, tak bych tohle chápal. Jednou za 14 dní natankuješ a pohoda. Ale jezdit po každé směně do Drážďan? To asi nebude moc ekonomické. Kdo ví, jestli by to tam vůbec po té směně dojelo.
Takže je ten argument podobný, jako se ohánět cenou elektriky v Číně, nebo cenou nafty v Americe.
To je co za cenu?
Linde ho nabízí asi za 100 kč/kg, ale rozhodně nebude zelený, ale fosilní ze zemního plynu, ideologicky nepřípustný.
to nebude vodík v patřičné čistotě pro palivové články, ale spíše technologický, např. pro chlazení ložisek turbín atp.
to je aktuální cena vodíku na stanicích Orlen, tedy i na té v Litvínově.
Původní cena 278Kč/kg byla „zaváděcí“, dotovaná.
Díky. To jsem potřeboval vědet, zda ta zavadějcicí cena ještě existuje.
Jen mi příšlo divný, že „benzinka“ má baťovskou cenu.