LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Moravskoslezský kraj zdraží cestování, kilometrová sazba stoupne o 40 %

Nový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD VsetínNový autobus Setra pro provoz na Novojičínsku. Foto: ČSAD Vsetín

Zdražení má částečně pokrýt výpadek tržeb z jízdného, netýká se dlouhodobých jízdenek.

(aktualizováno 19.5. 2021 8:40) Moravskoslezský kraj se zařadil mezi další regiony, které výpadky tržeb z veřejné dopravy kombinované s nižšími daňovými příjmy přinutily výrazně zdražit cestování veřejnou dopravou.

Krajští radní odsouhlasili změny v ceníku tarifu integrovaného dopravního systému Moravskoslezského kraje ODIS. Zdražení se týká autobusů i vlaků.

Pro příměstské oblasti Moravskoslezského kraje (tarifní oblast Region) se cena plného jízdného za kilometr zvýší z 1 Kč na 1,40 Kč. U jízdného s padesátiprocentní slevou z padesátníku na 70 haléřů. Jízdné pro studenty a důchodce se upravuje z 0,25 na 0,35 koruny za kilometr. Ceny v tarifní oblasti Ostrava XXL a v dalších městech, v nichž je MHD zapojena do ODIS, se nezmění.

Dosud například při dvacet kilometrů dlouhé jízdě cestující platí celkem 35 Kč za jízdenku, nově zaplatí 43 korun.

Cenu jízdného za jeden kilometr se v příměstských autobusech podařilo držet na stejné úrovni dlouhých deset let. Nezměnila se od roku 2011. Bohužel kvůli koronaviru a všem opatřením, která souvisejí se zamezením šíření nákazy, to už dál není možné. Nevyhnutelnou změnu vyvolaly také rostoucí inflace, zvyšování komfortu cestujících s využitím moderních technologií,“ vysvětlil náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Radek Podstawka.

Kraj od úpravy očekává zvýšení příjmů z jízdného o 24 milionů korun. I to ale nebude stačit na propad za letošní rok.

„Úpravy ceníku nepocítí cestující, kteří pravidelně dojíždějí do zaměstnání a využívají dlouhodobé časové jízdné. Doporučuji proto využívat 30denní nebo i delší jízdenky,“ upozornil náměstek hejtmana Radek Podstawka.

Tarif ODIS se tak nyní dostává nad úroveň tarifu TR10 Českých drah. Zákazníci mohou na jízdy bez přestupu nadále využívat tarif dopravců nebo státní jednotný tarif. Tarif ODIS se pak vyplatí zejména pro jízdy s přestupem.

(V původní verzi, která vycházela z informací v tiskové zprávě kraje, jsme uvedli, že zdražení se týká jen autobusů. Za chybu se omlouváme)

Tagy Moravskoslezský kraj ODIS seznam Top
97 komentářů