Letectví Letiště

Moravskoslezský kraj platí miliony za reklamu na svém letišti

Terminál Letiště Ostrava. Foto: Letiště Ostrava
Terminál Letiště Ostrava. Foto: Letiště Ostrava

Téměř osm milionů korun zaplatí Moravskoslezský kraj za to, že na ostravském letišti bude cestující lákat k návštěvě kraje. Kraj si na letišti, které mu patří, pronajal desítky reklamních ploch od okenních fólií až po vozíky pro zavazadla na celý rok. 

Podle údajů v registru smluv zaplatí kraj celkem 7,8 milionu korun za tuto reklamu za rok. Kraj odmítá, že by šlo o skryté financování letiště. Oproti poslednímu kontraktu ve stejném rozsahu jde o navýšení o více než půldruhého milionu korun.

Smyslem reklamy kraje na Letišti Leoše Janáčka Ostrava je přiblížit Moravskoslezský kraj návštěvníkům ze zahraničí i jiných krajů ČR. Tato forma reklamy cílí na turisty, ale i na cestující, kteří míří za obchodem nebo na služební cesty, ať už na schůzky nebo konference,“ řekla mluvčí kraje Nikol Birklenová.

Do Ostravy míří aktuálně jen linky z Londýna a Bergama a lety z Prahy, jinak jsou všechny lety na charterových spojích pro klienty cestovek z Česka k moři. „Sdělení na reklamních plochách se v průběhu roku budou měnit co do propagovaných akcí i atraktivit, a to v závislosti na turistické sezóně. Ve výsledku tak může návštěvníka přimět k návštěvě více akcí, než původně plánoval, případnému prodloužení pobytu nebo opakované návštěvě kraje,“ dodala Birklenová.

Cena je podle ní stanovená podle platného ceníku Letiště Ostrava. Mluvčí odmítla, že by šlo o skryté financování letiště, které jen loni prodělalo přes 15 milionů korun a marně hledá cestu k tomu, aby přilákalo další linky. „Tato forma reklamy má význam pro většinu segmentů v cestovním ruchu, ať už se jedná o leisure segment, business či MICE. Jedná o cílenou propagaci Moravskoslezského kraje, která má prokazatelný pozitivní dopad na jeho návštěvnost, nejde tak o formu skrytého financování společnosti Letiště Ostrava,“ tvrdí Birklenová.

Letiště Ostrava dosud za letošní rok nevydalo žádné statistiky o počtu cestujících, nereagovalo ani na dotazy Zdopravy.cz.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Článek je jen obvyklý názor autora na toto letiště (a hledání chyb za každou cenu), které kritizuje od doby, kdy tam byla položeno necelé 3km kolejí.
    Zajímavé je srovnání s článkem o pardubickém letišti, který negativně nevyznívá.

    V tisku se lze dočíst něco v tom smyslu, že
    “ Celkem loni na letišti zaznamenali 324 116 pasažérů. To je oproti roku 2016 nárůst o více než 25 procent. Tak rychle letišti nerostl počet cestujících od roku 2003. “
    Statistiky se, jak je vidět i z letošních článků, zveřejňují v roce následujícím. Takže přání zveřejnit ji kdykoliv, kdy si kdo vzpomene, asi nebude vyslyšeno.

    • Děkuji za hodnotný komentář. Jen bych připomněl, že letiště běžně zveřejňují data i za čtvrtletí či jednotlivá měsíce. Jinak je to Váš názor, mám pochopitelně radost, když se příjmy z daní tak skvěle rozdělují na podobné smysluplné aktivity.

      • Dobře, zveřejněte data z prázdnin třeba z Brna.

        V Ostravě kromě nedobrých manažerských rozhodnutí v souvislosti s kdysi nechtěním různých „ryanů“ je také zmiňován počet cestujících a linek ve srovnání s Katowicemi a Krakowem.
        Toho nikdy Ostrava ani Brno nedosáhne z prostého důvodu. Česká diaspora generující požadavky na linky do různých měst Evropy je velmi malá, na rozdíl od polské. Jestliže si Poláci letiště postavili, nikdo z Polska se nepotáhne další hodinu(y) navíc do Ostravy. Podobně tady nemáme milion Ukrajinců, natož v Ostravě, aby se létaly linky do Lvova atd.

        Jízdní řád- ano, mohl by být v některých časech případech lepší. Nicméně by to musely být vlaky mimo takt a zaplaceny krajem. Těžko říct, zda by to prošlo.

        Každopádně by měly být koleje využity v části trasy snad brzo i pro https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/logisticke-centrum-v-mosnove-muze-zajistit-az-2500-novych-pracovnich-mist-1350070 , což vygeneruje další cestující ve vlacích.

    • V té kritice, tedy zejména v kritice nesmyslnosti stavby toho kousku trati k letišti, a když už byla („díky“ hlavně Pavlu Lukšovi) postavena, tak i nesmyslnosti jízdního řádu vlaků po ní jezdících, má ovšem (bohužel) autor naprostou pravdu!

    • Ono by bylo možná lepší, kdyby hejtman Ivo Vondrák/sběratel politických funkcí a Jakub Unucka TV uplakánek, nedělali radějí vůbec nic na Ostravském letišti a předali to někomu kdo ma vizi a je schopen vytvořit 1 možná 2 linky na víc Ostrava nemá. Tvrzení, že je letiště na oko v plusu když si objedná kraj reklamu za 8 milionů je úsměvné.

      Jedinou reakci kraje jsem zažil na článek v deníku a spolku letejme z Ostravy.

      Co tito pánové dokázali:

      – Jakub Unucka podepsal smlouvu na Dubaj z Travel service za 52 mil, linka umřela
      – vyběrové řízení na linky do Amsterdarmu a Helsinek dělá právnická kancelář ne kraj a specifikuje nesplnitelné podmínky (Vyjadření Transavia – Amsterdam), Helsinky vznikly v Krakově cca 42 Euro jeden let.
      – 4 měsíce se opravuje cesta skrz FM
      – Ale zase nakupování oblečení během zimní olympiády za peníze daňových poplatníků to jím jde a hlavně so pochlubit 🙂

      a okolejích v délce 3 km za 579 milionů bych opravdu hoodně pomlčel, zbojníkovi Lukšovi a dalších…

  • Marně hledá cestu? Vždyť zdejší odborníci na dopravu dělají úplně všechno pro to, aby cestující i letečtí magnáti využili jiné letiště… A ještě argumentujou, že nikdo na světě by to nedokázal dělat líp… Zkuste si něco dohodnout a tvrdě narazíte na zabedněný a arogantní přístup, žádné kompromisy nelze. Dozvíte se milion výmluv proč něco nejde, ale ani jeden proč to jde. Styl práce typu řekněte mi jak to mám udělat a já už to udělám – ale placený jsem za to pořád jen já a smetánku si taky slíznu já.
    Pořád ti stejní, nekompetentní, bez ohledu na výsledky voleb, se tam drží už léta a nejen že pro skutečný rozvoj nedělají nic, ale drancujou i to co fungovalo – městská hromadná doprava, veřejná doprava v regionu, ale i cyklostezky, silnice… čert vem veřejný zájem a logickou úvahu, dělají se nepromyšlené a nedotažené projekty které nikdo nechce, ale hlavně že dotace sypou !
    Teď po sobě čtu, co jsem to vyprodukoval za výblitek – bohužel všechno je to smutná realita 🙁

  • Lákat k návštěvě kraje ty, kteří jej právě navštěvují, to je marketingový majstštyk… Samozřejmě, že jde o skryté financování

    • Poněkud to připomíná „propagaci“ pražského „Cyklo*ráčku“, v němž ROPID intenzivně rozdává informační letáky o něm těm, kdo v něm už jedou, ale po Praze a okolí je téměř nikde (ani na místech určených k informování o VHD) nenajdete ani na počátku jeho provozní sezóny, natož později v jejím průběhu – a na konci sezóny pak zbylé letáky ROPID „oddistribuuje“ do sběru …

  • Jj. Je potřeba platit nesmysly, zatímco osobní vlaky mezi Přerovem a Bohumínem skončily , právě díky tomu, že kraj na ně ,, neměl,, peníze. No je vidět co má kraj za priority. Vlaky, co vozí vzduch na letiště místo využívaných vlaků na hlavní trati. Víc netřeba komentovat.

  • Trošku, spíše celkem dost mi uniká smysl oné reklamy. Inzeruji v místě, které je samo zapomenuto v čase. Kdybych našel reklamu na letiště v celostátním tisku, v zahraničním tisku, ve vlacích Ostrava-Praha, všech mezinárodních spojích, neřeknu ani ň, ale takhle? Každý ví o problémech Mošnova, mnoha lidem se otevírá nůž v kapse a jaksi inzerce v místě, odkud samo o sobě nic nelétá, to je počin na Nobelovu cenu.

    • tak ta je zcela stejne marna, jako kdekoliv jinde v republice… kdyby alespon bylo vetsi mnozstvi lidi pokryto moznosti se dostat na letiste bez prestupu, nereknu ani pul slova, ale tahle lokalecka je spise smesna… a navic kdyz uz pustili vsechny potencialni zakazniky vlaku do Prahy a letistim v KTW a KRK, tak zcela nechapu smysl sypani dalsich dotaci do cerne diry jmenem OSR…

Newsletter

Partneři


Výběr editora