Moravskoslezský kraj opět zdraží jízdné v příměstských autobusech a vlacích v tarifu ODIS, zlevní naopak při platbě kartou
Ústřední autobusové nádraží Ostrava (Ostrava, ÚAN). Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Největší zdražení zasáhne linku 885 z Karlovy Studánky na Ovčárnu. Za jízdu na výchozí bod pod Pradědem si cestující připlatí 30 korun.
Za 80 na ovčárnu a dalších 80 pak zpět? No nevím ale při ceně 200kč za parkování na vrchu pojede většina lidí nahoru autem a ještě ušetří. Přece jen za těch pár km 160kč zpáteční je celkem přestřel.
I ti zbylí hurá do aut.
Proč proboha kilometrické jízdné? Však tam mají zóny, ne?
Busy na Ovčárnu o víkendech narvané, tak si z nich uděláme zlatý důl. Lidé chtějí jezdit tak ať platí. Holt to dám pěšky a jinudy…
Aspoň-snad bude na Pradědu méně lidí, už to je neúnosné.
To asi ne, většina jezdí autem.
Tak si v ODIS apce udělejte rezervaci. Máte pak i přednostní nástup. V zimě jsem využíval často. Jen se prokážete QR k´dem a jdete přednostně – fronta, nefronta
Stejně je hrozně, že bez té jejich ODISky ta jízdenka není v rámci IDS přestupní, něco neskutecneho.
Tak
Sakra…
On kilometrický tarif nelze asi úplně udělat přestupný.
Ale pokud myslíte odečtení základní sazby v případě přestupu, tak ano, bylo by fajn, aby to bylo i v případě platby platební kartou, ale ono to bohužel není technicky úplně jednoduché…
Kdyby se chtělo, šlo by to i u jízdenek placených hotově. Nástupní sazba by byla odečtena po načtení QR kódu z předchozí jízdenky, tedy analogicky k POPkám u ČD.
Samozřejmě by to o několik sekund prodloužilo dobu odbavení, ale mít spravedlivý tarif je za mě důležitější. Mimochodem, prodej přestupního jízdného třeba v IDSOK by zřejmě pořád vycházel časově náročněji 🙂
Ne, hotovost zdržuje a je třeba ji spíš vymitit než podporovat. Tu nejde o spravedlnost, ale plynulost odbavení a tudíž spolehlivost dopravy jako takové
Hotovost sice zdržuje, ale chrání soukromí. Dělá se mi zle při pomyšlení na to, že vláda a banka musí vědět, kolik, za co, kde a kdy jsem zaplatil. Místo platebních terminálů raději jízdenkové automaty.
Od toho je právě ta odiska. Můžete si pořídit i anonymní variatu přenosnou třeba v rodině. Já taky neplatím kartou, ale odiskou a jednou měsíčně si z hotovosti nabiju několik stovek na odisku v autobuse takže jako bych platil hotově a ještě ušetřím.
Jenže lidi vám kašlou na nějakou ODISku. To jste v MSK tak mentálně zamrzlí, že bazírujete na nějaké stupidní kartičce? V pokročilejších dopravních systémech nic takového není.
Myslíte papírové jízdenky jako v hlavním městě?
Nehledě na to, že i při platbách pod 500 Kč ty terminály občas chtějí PIN. Pak vůbec nezdružuje, když zmatený cestující ve frontě hledá, kde ho má napsaný, protože to nečekal.
paranoia se da dneska lečit
Vypněte televizi a přečtěte si něco o tom, jak fungují peníze a jaké jsou s nimi plány do budoucna.
Na tadescu? Nebo nwoo.org?
Zda hotovost zdržuje,o tom by se dalo polemizovat. Já odbavím cestujícího rychleji s hotovosti, než s bankovní kartou, jelikož u té musím čekat, než projde schválením,jako v obchodě. Kdežto u hotovosti vyjede jízdenka hned. Jenže u hotovosti je jiný problém. Firmy si musí platit odvoz hotovosti bezpečnostní agenturou do banky a to není zadarmo
Asi mám nějakou divnou platebku, když mi to po přiložení okamžitě pípne „Máte platnou jízdenku“.
V regionálním autobuse?
Nedávno, jsem viděl ve vlaku jak se průvodčí vracel k cestujícímu a kartou 4x, protože předtím ani jednou nešel signál, ale jinak hotovost strašně zdržuje.
To je pravda.. vídám pořád ve vlaku, že se průvodčí vrací kvůli signálu.
Hotovost je rezerva když (ztráta, nefunkčnost, atd.).
Jojo, diktování zón z mobilu je v IDSOK vždy sranda 🙂 alespoň je to ale levné, a dá se na jednu jízdenku v rámci její časové platnosti dojet i zpět.
Ale houby, kdyby se chtělo, tak to jde….Aby si system pamatoval čísla karet a podle toho vydával jízdné snížené o nástupni sazbu není nic složitého, k vzhledem k tomu, že už si je stejně pamatuje v ostravské MHD, kde máte jízdenku „uloženou“ právě na kartě, respektive číslo vaší karty je uloženo v systému ….
No, ale Odiska nefunguje na principu toho, že si to pamatuje systém, ale že se to info o veškerých transakcích ukládá na kartu, tzn. pokladna vyčte, že z dané karty byla zakoupena jízdenka a proto při další jízdence odečte nástupní sazbu.
V případě BPK by to muselo být, jak říkáte, ale pokladny některých dopravců pro toto nejsou HW vybaveny.
Nějaká zbytečná ODISkartička nikoho nezajímá. Cestující má v peněžence platební kartu a s ní chce cestovat a čerpat všechny přirozené výhody, které má skutečný integrovaný systém poskytovat. Ale ODIS integrovaný systém není.
Jasně, není to IDS, takže každý dopravce má jiné jízdné, neexistují návaznosti, při výluce vlaků se nemění JR návazných busů, neexistují jednotné standardy, jednotné číslování linek atd. 🙃
V IDSJMK nasednu do jakéhokoliv vozidla a dostanu jízdenku IDSJMK. V Ostravě jsem nasedl do vlaku ČD a dostal jsem nepřestupní jízdenku, a ještě v tarifu TR10. Tomuhle říkáte u hranic s Polskem IDS?
A v PIDu automaticky ve vlaku ČD dostanete jízdenku PID?
Od prosince už dostanete jízdenku dle tarifu ODIS, opět nepřestupnou 🙂 (v kilometrickém tarifu nic jako přestupní jízdenka nejde, pouze různé bonusy ve formě slevy na další jízdenku, což máte s Odiskou)
Nepřestupní jízdenka do integrovaného systému vůbec nepatří. Přestupní jízdní doklad je totiž jeden z pilířů úspěšně fungujícího IDS, kterým ODIS není.
Přesně tak! IDS = jeden lístek na všechno.
O těch návaznostech bych raději pomlčel, když na taktovou vlakovou dopravu mají navazovat autobusy, kde polovina JŘ vypadá jak za dob ČSAD KNV.
*nepamatuje systém
Absurdní pohádka začíná už tím, proč vůbec kilometrický tarif.
On je trochu rozdíl, jestli jedete jednu zastávku nějakých 500 m nebo 10 km přes celé město.
Proto ODIS není žádný integrovaný systém, ale jen nějaký pseudopokus o IDS.
A furt to bude blb mlít dokolečka…
Jenže v tomto má pravdu.
Je to IDS.
Lze zakoupit dlouhodobé zónové jízdné, které je platné u všech dopravců.
Lze zakoupit jízdenku, které je rovněž platná u všech dopravců, dokonce „přestupná“ – ať už z ODISky nebo přes ODISapku.
Je tu jednotné číslování linek, návaznosti, jednotné standardy kvality a další.
Ani zdaleka není dokonalý, ale jedná se od IDS.
Takze koordinátor dopravy se jmenuje kODIS a karta ODIS, to je fakt dobré. Hadam, ze byla zaroven zavedena za ODS, to by bylo uplne jak nejaky kamenak😃
pan Kodis, moravskoslezská neviditelná dopravní entita
Titulek je poněkud zavádějící, protože ten, kdo může platit platební kartou, výrazně ušetří. Na krátké vzdálenosti je to třeba z 24 Kč na 16 Kč (4 km), nebo z 33 Kč na 23,50 Kč (9 km).
Zdražení o korunu je asi ok, hlavní je, že tam nezměnili tarif za km ….Ale hlavně, konečně někoho napadlo zrušit ten nesmysl, že pro levnější jízdné musí mít člověk nějaký dementní kus plastu! Chápu zvýhodňování platby kartou, hotovost je out a neskutečně zdržuje, ale že karta stala stejně, jako hotovost, bylo absurdní …Konečně někoho osvítil duch svatý
Tím identickým jizdným mezi Odiskou a bankovní kartou je rozhodně krok v před.
Doufám že k tomu poběží masivní reklama.
To může nalákat. Za mě ok tento bod.
Jenom doladit toto: „avšak bez nároku na zvýhodněný přestup“ a bude to konečně i v ODISu přívětivé. Nutit někoho dnes do různých karet a pro každý kraj jinak je zaostalé.
A kolik lidi jezdí pravidelně ve více krajich?
Odis zasahuje i do sousedních….
Pro každý kraj jinak úplně ne, karty ODISka a Zetka jsou plně interoperabilní, takže vám stačí jedna na Moravskoslezský i Zlínský kraj. Dále se dá s mírnými omezeními nakombinovat karta některých IDS s IN kartou ČD.
Jinak ale samozřejmě souhlas, od celostátního IDS nebo alespoň uznávání jedné karty jako v Nizozemí jsme ještě (velmi) daleko 🙁
ODIS není žádný integrovaný systém.
A co to je tedy?
bordel
Zoufalý pokus o IDS. Člověk jezdící v IDSJMK nebo PID se může ODISu jenom smát.
Kolik stojí skupinová 24 hodinová jízdenka v PID?
Spíš je smutné, že ve světě se veřejná doprava začíná používat zdarma, zde se zdražuje, znepříjemňuje, ujíždějí si přípoje atd. atd.