Moravskoslezský kraj chystá velké změny na lokálce do Budišova, do Oder bude hodinový takt

Motorový vůz 811 ve stanici Budišov nad Budišovkou. Foto: Miroslav PuchalterMotorový vůz 811 ve stanici Budišov nad Budišovkou. Foto: Miroslav Puchalter

Změna jízdních řádů reaguje na vývoj poptávky, část vlaků mezi Vítkovem a Budišovem nahradí autobusy.

157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laik

Bohužel je zde železnice zoufale zastaralá. Vlaky tady jezdí takřka krokem. Tohle není doprava v roce 2022. Vůbec mě nepřekvapuje, že na trati 276 jezdí čím dál méně lidí.

zdydy

zbytek tratě chtějí nahradit autobusy když nejsou řidiči, asi lepší liga tady

Svojsin

Ty busy tam už jsou a nový turnus nepřibude.
Co máte dál??

zdydy

Tak že většinou chybějí řídíčí a když to muže dojet vlak , tak tam nuceně šoupnou autobus.

Svojsin

Ten autobus už tam jezdí a to v kladiva výrazně častěji

Pavel

A kdyby jezdil Bus Vítkov-Fulnek a dále do Ostravy po dálnici, tak to má Vítkov za hodinu. To už je i na denní dojížďku

Pavel

Mě fascinuje, jak všechny trápí lokálka do Budišova, kterou jezdí pár lidí a neřeší, že první spoj z okolních krajských měst přijíždí do Ostravy až po deváté hodině.
Tohle je průšvih, který jde za MSK, protože tím Ostravu snižuje na úroveň okresního města.

zdenek

To je no..

Sova

Např. ze kterých okolních krajských měst?

Pajoš

Co to je za nesmysl? Jak v 9? Vždyť se tam dá dojet z Olomouce i Zlína v 7 i dříve.

A myslím že všechny trať do Budišova opravdu netrápí. I v této diskuzi je proti tomu omezení provozu jen pár hlasů.

Pavel

Z Olomouce i Zlína jen s přestupem v Přerově a to je pomalé.

MartinS.

Jako, že by měl jet ze Zlína přímý vlak do Ostravy? Proč? Koho by vezl? A z Olomouce jede do Ostravy R641.
A navíc MSK rychlíky neobjednává, to jde za MD.

jarek

Školní mládež bude mít dopravu zajištěnou a zbytek včetně velké komunity razovitých už má před bytovkou nějakou tu starou ojetinu z rajchu, takže ani tím busem ty počty cestujicích nebudou nějaké závratné. Méně osídlený kraj, kde se pohodlně bez kolon dá všude autem. Naštěstí už jsem z té oblasti pryč po x létech jezdění do Svatoňovic a Budišova.

zdenek

Zase někdo dělá rozhodnutí v rámci kovidu a pseudo úspor s válkou. Takže říkám, socky nemají na 810ku.
Vlak jede za cca hodinu. A to je bez investic, jakékoliv modernizace. Jak jinak..
Bus koukám 1:30, 1:50, 2-4 přestupy.. A tak to dopadne.
Naprostým konce veřejné dopravy tímto směrem. Jen pro socky. A studenty nebohé.
Další úpadek města. Atd.

zdenek

A tak to budou řezat, ubírat cestující, až celou trať zruší uplně. Ani do Fulneku. Protože pak řeknou, že strojvůdce se nezaplatí.

zdenek

Oprava Oder.

MartinS.

Autobus z Vítkova do Budišova je o 4 minuty rychlejší než vlak (v Čermné a v Budišově přitom staví v obci).
Autobus ze Suchdola přes Odry do Vítkova je sice pomalejší, kvůli přestupu v Odrách, ale kdyby jel přímo, je to 43 minut vlak a 49 minut autobus. Autobus má ovšem tu výhodu, že obsluhuje Heřmánky, Heřmanice a Kamenku, zatímco vlak jede údolím nikoho, takže ten autobus stejně musí jezdit.

zdenek

Ano, ale pak je tu taky arguent, že autobus na těchto silnicích stojících co 50 metrů je nepohodlný namačkaný vergl. Ve kterém nelze jinak využít čas než koukáním z okna. A v zimě ještě větší problém. Řidiči nedostupní. A drazí. Kapacita autobusu malá.

Svojsin

Na co větší kapacitu?
Který spoj pojedete namackani ?
Tam by žádný turnus neměl přibýt, takže řidičů cca úplně stejně.
Autobus tam co 50m nestojí, za to má ale zastávku uprostřed Budišova.

Takže zbývá, že bus nejspíš nebude mít stoleček na šotoušovic lahvače.

PvvS

Co dělat v 810 ? Držet si chrániče sluchu ? A modlit se ?

zdenek

Takže vlastně v podstatě velké zhoršení.

Shotoushek

To je zase kvikotu. Vlak opravdu nejezdí jenom z důvodu, že ultras tráví veškerý volný čas projížděním železniční sítě.

Tomáš Záruba

Já bych do diskuse přispěl takovou poznámkou, jako jestli celá ta oblast opravdu spáduje směrem ke koridoru. Něco mi říká, že spíš do Opavy.

Ic540

Asi tak nějak. Plně souhlasím.

V Suchdole pokud mají být přípoje…
Tak nějaké busy směr :

NJ přes Kunín

Odry přes Mankovice

Fulnek přes Suchdol město, Hladké Životice, Stachovice až Fulnek

A dalo by se s těmi linkami udělat i více ku prospěchu oblasti.
Tedy je li zájem někoho vozit. Věřím že by byl…

Jinak dát lokálky do užívání a správy kraje.

Ic540

Víkend by mohla být otázka jiná v případě přímých vlaků z a do Ostravy. Samozřejmě i interval by byla důležitá stránka mince. Letní prázdniny a případně další vybrané dny ….

Dalo by se napsat ASI I více…

wxdf

a „Podle Stejskala byly všechny změny na trati č. 276 byly projednány a konzultovány s městy a obcemi“ je zase co ?

Ic540

Odpovím trochu okluzním způsobem. Či jak to nazvat…? Třeba na Hnojnicku to bylo podobné. Dokonce veřejné schůze. Zde nemám info. Na Hnojnicku konkrétně v Komorní Lhotce se sešlo až ke stovce lidí. Měl jsem možnost z některými později hovořit. Na jednu stranu vyslechli připomínky. Pak své plány vychválili do nebes. Výsledek na Hnojnicku.? V pracovní dny se díky vyhovění na jednom místě odrovnala doprava na jiném místě. Protože úkol byl nenavyšovat. A víkend místo lepšího obsloužení velkých měst pod Beskydy likvidace všech možných přestupnich vazeb. Takže všichni pod hory jedině autem. A místní z Řeky, Smilovic a Komorní Lhotky se… Číst vice »

vtvt

K diskuzi o nové zastávce/přesunu zastávky.

Na kolik by to mohlo přijít?

Pro orientační představu: SŽDC plánuje zřídit ve východních Čechách zcela novou zastávku (Orel) za 16,5 milionu, která „bude vybavena bezbariérovým nástupištěm o délce 90 m a přístřeškem pro cestující.“

Jiný příklad: Neratovice-Sídliště předloni za 24 milionů
„Součástí je vybudování přístupových cest a přístřešků pro cestující“
„bude vybavena krytými stojany pro jízdní kola“
„výstavba nového železničního přechodu pro pěší“
„bude vybavena vizuálním informačním systémem a bude rekonstruován železniční svršek a spodek v délce 175 metrů.“

vtvt

Kdy myslíte, že budou pravidelně jezdit přímé vlaky OVA-Budišov?

Loni v prosinci Moravskoslezský kraj napsal:
„plánované koncepční změny v následujících letech – S33 – přímé víkendové turistické vlaky z Ostravy do Budišova nad Budišovkou“

soumar

Jaký je špičkový počet cestujících Suchdol – Odry, Odry – Vítkov a Vítkov – Budišov?
Nejsem místní, ale párkrát jsem tam jel a přišlo mi, že jeden autobus by pobral frekvenci už ze Suchdola, mikrobus z Oder.

A v ceně současného provozu by mohly být spoje á 45-50 minut až na konec, při použití dvou pendlujících autobusů.

soumar

Lidé, prosím, pište čísla (odhady) místo zbytečných „plusů a mínusů“. (tuhle funkci na diskusích vážně nechápu)

Kubrt

To víš, některý dotazy už svým položením můžou v někom vyvolat touhu po umlčení.
Palce v diskuzi jsou fajn, ale když někdo negativně hodnotí otázku, vypovídá to spíš o něm, než o té otázce.

soumar

Nejsou fajn. Degradují myslícího člověka na nemyslící a hýkající zvířátko se stádním myšlením. I jednovětá odpověď vyžaduje alespoň nějakou mentální práci, souhlasné/nesouhlasné hýknutí nebo smajlík nikoliv.
Osobně je považuji za velmi škodlivé.

hank

Takhle reagují někteří diskutující i na známé trolly, které admin neumí vypnout…

Martin.dilli

Asi z 10 lidí Suchdol je pět Odry, jeden Jakubčovic a jeden do Heřmánek, nula Klokočov, dva do Vítkova a jeden BnB(jezdí víc než 10, jen příklad). Ale je taky dost provoz mezi Odry -Vitkov asi další tři a něco málo taky Vítkov – Svatoňovice – BnB. Tady ty proudy lidí jsou dost různé v denní dobu a úplně jinde to je o víkendech, kdy davy skautů a výletníků zarvou celý vlak tak, že si sotva sednete. Ovšem je zde spousta cigánů, co moc necestují. Tak je těžko, když trať je napůl v okrese NJ a Opava. Velký potenciál turismu… Číst vice »

PepaZdepa

No tak to není pro kraj rentabilni no. S vlakem jede současně bus. Proč to má jezdit až do BíenBí?

vtvt

Uvidíme jestli RGJ nebo jiný menší dopravce získá velkou část vlakových zakázek Moravskoslezského kraje od 12/2025

Předpokládám, že proto kupoval ty dvoupodlažní nízkopodlažní vagony z Německa, nové loko. A možná proto prý RGJ uzavřel rámcovou smlouvu na až 30 nových trojvagonových vlaků PESA (7 těchto vlaků by mělo jezdit na pražských vlakových linkách S49 a S61)

jal

Až bude jezdit do Budišova patrák regiojetu, teprve potom začnou jezdit lidi.
Tak jste to myslel?

Vtvt

Ne. Jde o to, že na určitých tratích MSK bude chtít moderní (nízkopodlažní) vlaky = což bude znamenat vyšší provozní dotaci.

Proto na slabě vytížených tratích bude velký tlak na úsporu, takže vlakoví dopravci, jako ČD, předpokládám budou nabízet autobusovou dopravu. Např. do Fulneku

Martin.dilli

A víte, že do Fulneku autobus jezdí, např nejblíže z trati r8 ze Studénky a přeci tu kasičkovou 810 stále provozují?

mira

Vaše přepoklady … dej si mokrý hadr na hlavu axeli.. TY tojvagonku

XP3

😄😄😄😄👍

vtvt

Moravskoslezský kraj plánuje do 2026 přidat na vlakovou dopravu 220 milionů tj. 20%.

zdroj: Plán dopravní obsluhy MSK a rozpočet MSK.

Petr Šimral

Tak tu zase máme lístek do první řady 🙂
Z diskuze mě zaujalo, že za vše i v Moravskoslezském kraji může „arcipotírač šoutoušů“ pan Borecký a vše by mohla zachránit nová zastávka v Budišově…
A proč tam tedy není 30, 50, 70 let zpět, když je to takový trhák?
Jednoznačně zde vidím snahu za stejné vlakové kilometry posílit životaschopný úsek a odepsat ten, kde stejně nikdo nejezdí a je řádně nahrazen levnějšími autobusy, které jsou schopné obsloužit i vesničky u tratě na rozdíl od vlaku.

mira

To je jak se zastávkou Frenštát pod Radhoštěm město 30 let byla v jízdím řádě než se postavila a další… Autobus zas tak levnější není..Ale tady kraj neřeší proč tam lidé nejezdí .. a už vidím jak budou žhaví přesedat ve Vítkově

svojsin

Pro KU rozhodně levnější je.
Dobře , že se posílí silnější úsek, Budišov časem padne úplně, ale zbytek lokálky má to kouzelný slovo na P 🙂

Třeba mě ale místní znalci vyvedou z omylu.

Jiří Kocurek

No tak si dejte pivo za 150 Kč, plznička za 50 kč není o moc levnější.

Bram

Nerad to píšu, ale čekal jsem přeci jen příspěvek poněkud vyšší úrovně. Přitáhnout sem Boreckého? Proboha proč? Proč není zastávka v Budišově již dlouhé desítky let? Na to je obvykle jednoduchá odpověď: Nezájem cokoliv řešit. Za ČSD byl problém postavit zastávku v jakékoliv době, tedy i v té prvorepublikové, kdy obvyklou odpovědí, proč zastávka v mnoha místech není, byla odpověď: Blízko máte jiné nádraží, zastávka by byla v kopci či v oblouku. Takže se nelze divit, že skoro shodná odpověď ČSD byla i uvedena ve Večerní Praze v roce 1974 na otázku, proč není u stanice metra C Kačerov vybudována… Číst vice »

Granja

Tohle se dá podepsat.

Alibaba

Zajímalo by mě, jestli by třeba přímé vlaky Ostrava – Odry – Vítkov (ať elektrizací konce nebo jednotky BEMU) zatraktivnily dopravu tímto směrem.

Jako šoutouš bych prodloužil trať dál z Budišova směrem do Dvorců a Moravského Berouna.

Bram

Tohle mělo vzniknout v meziválečném období, ale nakonec nevzniklo. Důvodů bylo více, ale hlavním důvodem byla vysoká finanční náročnost železničních staveb na Slovensku. To byla taková černá díra na peníze:-).

Igor

Podle mě to není v plánu, protože podobný směr bude mít přímý vlak NJ – OVA až bude hotové nové nástupiště v Suchdole z Jíčinky. Ve stejný nebo velmi podobný čas by buď museli jet dva vlaky (to nikdo nebude chtít platit) nebo je velmi složitě spojovat (velké časové zdržení) a dva pantery by to spojení stejně nikdy neuživilo.

Alibaba

Chápu, a střídat to po dvou hodinách kdy by byl zároveň přestup z druhého směru se taky nechce.

Igor

To naráží na problém, že vlak od NJ se vrátí po asi 35 minutách tak k jízdě do Vítkova a zpět je potřeba o hodinu více. Aby to vycházelo na stejno tak by musel mít vlak v NJ hodinu prostoj a to není zrovna efektivní. Ty vlaky mají mít maximálku 160 a to je do Vítkova dráha a zbytečná sranda, když pojedou asi třetinovou rychlostí. NJ – OVA SVI by se dal jezdit ve dvou jednotkách, kdyby přibyl Vítkov musí se počet zdvojnásobit a přitom je možný pouze 2h takt do Vítkova a 2h zhoršení do NJ. Naprosto vyhozené peníze.

Alibaba

A co takhle dvouhodinový takt do Oder a do NJ (nějaká EMU, BEMU), do Vítkova/Budišova (DMU) přípoje od vlaků do NJ?

Jiří Kocurek

A to proto, aby do Šterberka jezdili vlakem?

Alibaba

???

MartinS.

Jako, že by se vzduch vozil dál a dráž?

Bram

Nedivte se, proč do Budišova jezdí lidé málo vlaky. Představte si, že jedete od Suchdola do Budišova vlakem, celý si ho pořádně prohlédnete, jak hezky vypadá a pak z vlaku vystoupíte v podstatě až za ním. Pro velkou část Budišova by bylo žádoucí mít zastávku zde https://en.mapy.cz/s/puvosuveca Pak zjistíme, že z centra Budišova (Náměstí republiky) by to na novou zastávku bylo o více než 800 metrů blíž než na současného nádraží a přičemž necelých 500 metrů je již akceptovatelná docházková vzdálenost. Ale pochod dlouhý 1,3 km až kamsi na druhý konec města opravdu akceptovatelný není. Jenže místo výstavby zastávky dojde… Číst vice »

K.S.

Ta trať by asi chtěla víc než jenom novou zastávku, minimálně ve spodní části by možná šly realizovat i nějaké přeložky a nádraží v Suchdole by se také dalo trochu rozšířit. Pak by to chtělo elektrifikaci a dal by se zavést podobný koncept jako se použil u Hustopečí a Židlochovic. Dokud ale nebude hotová VRT která zajistí uvolnění kapacity na koridoru, tak se to dost dobře udělat nedá.

Jiří Kocurek

Proč? Pro výletníky je přece duležitější dostat se rychle do přírody a to zastávka v polovině obce nesplňuje. Šotokritérium.

Bram

Ta zastávka by tam rozhodně nebyla kvůli výletníkům, byť nic nebrání výletníkům jí využívat.

Jelen

No a co? Zastávka tam klidně může vzniknout a vlaky mohou nadále zajíždět na současné nádraží. Výletníci o nic nepřijdou a trať bude atraktivnější i pro pravidelné dojíždění, když bude mít zastávku blíž.

PvvS

A u vlaku nevadí zastavování u každého patníku ?

Martin OVA

Do Svatoňovic jsem jel dopoledním vlakem (příj. 10.12 h) v pondělí 28. 2. 2022. Ve vlaku z Vítkova, v obou vozech, jsem byl sám. Za přejezdem ve Vítkově nás předjížděl autobus do Budišova.

Pajoš

Ano bohužel to je tam realita. Na jednu stranu mě mrzí omezení spojení protože tam jedu tak 2x-3x za rok s kolem ale na druhou stranu je to pochopitelné.

Ondra L.

Takze takova klasika, kdy se jizdni rad na nejakem useku oseka na dren, ale provoz se nezastavi uplne, ale se necha tam par spoju, ktere samy o sobe pouzitelny jizdni rad netvori. Cili se zkomplikuje cestovani aby se usetrilo par drobnych z celku.

nowas

Ale on už tam skoro nikdo nejezdil ani teď.

Ondra L.

No vzdyt o tom pisu, ze nechapu, proc se zredukuje provoz na trati na nejake bazalni minimum, ale nezastavi se uplne. Tak bud je tu nejaky politicky pozadavek, ze tu trat chceme – a pak na ni objednat plnohodnotny jizdni rad, anebo provoz zastavit uplne. Nechapu ty ruzne mody vikendoveho provozu, nebo naopak jen ve vsedni den rano a vecer. Samozrejme s vyjimkou specifickych trati s muzejnim nebo turistickym provozem, nebo se statusem historicke pamatky.

vtvt

Ten minimální počet vlaků možná souvisí s tím, že Státní fond dopravní infrastruktury vyplácí dotace na provozuschopnost tratí, pouze pokud je tam pravidelná doprava dopravní obslužnosti.

A provozní dotace regionálním dopravcům nejdou ze státního rozpočtu, ale z krajského.

Řešením je vedlejší tratě převést do vlastnictví krajů, tak jako už dávno jsou krajské silnice (typu II. a III. třídy). Podobně funguje DB RegioNetze vyčleněná z molocha DB Regio.

mira

řešením je vám vypnout internet

mira

čím víc jablek , tím víc hrušek

Ondra L.

Komu ty dotace vyplaci? Pokud sprave zeleznic, pak to nevysvetluje objednavku kraje, kteremu to muze byt jedno, co dostava SŽ.

vtvt

Předřečník se ptal proč MSK dotované vlaky neseškrtala na nulu. Patrně MSK chce, aby SŽDC tuto konkrétní trať udržovala v provozu.

Shotoushek

Zase dráze ubližují, bůůůů

Přednosta

Čím víc přestupů, tím víc zákaznicky přitažlivější ??

noerf

Pokud spoje na sebe navazuji, tak proč ne. Představa, že z každé zapadlé díry pojede rychlík do Prahy je ekonomicky neúnosná. Podstatnější je u regionálních spojů, blízkost bydliště a pracoviště u zastávky, nádraží. A přiměřená doba dojezdu.
Pro někoho bude vždy lepší auto, pro někoho hromadná doprava (doba celé cesty, možnosti parkování, cena).

mira

Z každé díry samozřejmě nepojede rychlík do Prahy .. ale je třeba se s té díry aspon dostat na přestupní uzel . A ne že se odepisují useky tratí .. Když se dívám na nový jízdní řád tak bych zvracel Správa železnic nemá vubec nic takového dělat .. čím dal horší.

Jiří Kocurek

Ano notak, přece by mohlo Pendolíno jezdit 1x do roka odkudkoliv do Prahy. Soudruh Potěmkin by zaplesal.

noerf

Vlaky nahradíme autobusy, bude to rychlejší a zastávky blíže k centru obcí. Opět se ukazuje, že česká železnice zamrzla v době svého vzniku a také chybí lidé, kteří by měli nějakou představu o nastavení veřejné dopravy a infrastruktury v budoucnosti.
Fakt, že propojení dvou největších měst v České republice zajišťují autobusy rychleji s počítanou cestovní rychlostí po dálnici 80 km/hod, reálně jezdící až 100 km/hod.
A vlak jedoucí maximální rychlostí 160 km/hod tomu není schopen konkurovat, je typickým příkladem stavu naší železnice a jejímu přizpůsobení přepravním proudům.

Frantisek

Česká železnice ovšem není autonomní entitou. O investicích do infrastruktury rozhodují politici a jim příslušné instituce. Vlak jedoucí 160 km/h samozřejmě jízdě po dálnici „konkuruje“. Problémem jsou vazby (obecně v rámci veřejné dopravy, kdy „spoj možná počká, nebo si počkáte vy“), pokračující umísťování některých zastávek do pustin a postupný rozpad místních sítí. Aneb, když někde potopíte koleje a vyzdvihnete asfalt, čemu dá asi obecenstvo přednost…

Původní Pražák

Politici přicházejí a odcházejí, úředníci na SŽ a MD zůstávají. A tam je hlavní příčina, že jsme na dráze utratili stovky miliard a laik skoro nepozná, co se zlepšilo.

Ondra L.

Myslim, ze hlavni pricina je v politickem zadani. Urednici pracuji tak, jak je politici a jejich tymy instruuji, popr. tak, jak jim to dovoli. Realita je takova, ze ministra, ktery spravu zeleznic transformoval do stroje na tupe a snadne utraceni dotacnich programu EU na jakekoliv projekty bez nejake smysluplne koncepce, nahradil ministr, ktery jeste nepochopil, ze nevede reditelstvi silnic a dalnic, ale komplexni ministerstvo dopravy.

vtvt

Po zvýšení investičního rozpočtu SŽDC letos v létě vůbec netuším co se Vám nelíbí. Těch letošních 40 investičních miliard pro SŽDC je rekordních.

V letech 2014-2020 byl průměrný investiční rozpočet SŽDC 21 miliard ročně.

mira

hruška a jabka dokupy

K.S.

Problém je spíš „on-line“ financování v některých oblastech a není tam nějaká stabilita a jistota že prostředky budou i příští rok, když se stavba, její zahájení, opozdí. Jisté sektory by měly mít k dispozici buffer přes který by se financovalo a všechno nebylo tak závislé na aktuální situaci veřejných financí a zajišťovalo by to alespoň jakousi stabilitu prostředků.

jal

Zrovna v této oblasti prošly lokálky obnovou (i když ta směr Vítkov zatím ne), do N.Jičína je „koridor“. Leč rychlost zvýšena nebyla, protože samé oblouky.
Ovšem na těch krátkých trasách je jedno, jestli se jede 10 minut nebo 9.

Alibaba

Fakt je takový, že do silniční infrastruktury mezi dvěma největšími městy ČR se investovalo hodně a velkoryse. Železnice nic velkorysého nemá, čeká se na VRT.

PvvS

Kolik že se vráží do celé té trasy ? Na kolik vyšla celá ta koridorizace a furt nic. Kolik se vrazilo do trasy přes vysočinu a furt je to pomalý ?

Bohumil PokornýČDr

Protože to nejsou jnvestice do rozvoje,nýbrž opravy dlouhodobě zanedbaného sts

Bohumil PokornýČDr

zanedbaného stavu,kterým se říká investice.

PvvS

Takže stejně jako reko D1..

Alibaba

Není to stejně.
Pro srovnání se železnicí by se musela opravovat VRT, kterou jaksi ještě nemáme..

Jiří Kocurek

Opravdu věříte tomu, že silnice jsou nepotřebné a železnice je dokáže ve 100,0000 % případů zastoupit, vč. převozu krve?

Alibaba

Ne, nevěřím, že jsou železnice schopné převést 100 % všeho.
Jen poukazuji na rozdíl přístupu k železnici a silnici, přičemž železnici považuji na větší vzdálenosti ekologičtější, zabírající méně pozemků.

Rozlišuji silnice a dálnice.
Potřebujeme opravdu kvůli převozům krve mít tolik dálnic? Jiná logistika (třeba letecký převoz) by nebyla v celku tak efektivní?

PvvS

A kolik by stálo, aby železnice zvládla byť i jen polovinu nákladu ze silnic navíc ?

Granja

Jo, jo, silnice jsou zadara.

MartinS.

Když ta železnice má tu nevýhodu, že je opravdu ve většině případů (kromě příměsta) vhodná k dálkové přepravě nákladů i osob… ale ty silnice, kromě dálkovky slouží i k přepravám regionálním a místním… A také je u nás silnic víc než železnic, proto se do silnic a dálnic investuje mnohem víc, protože využitelost je vyšší.

Dušan

No on by tomu busu vlak tomu konkuroval, ale to by ta 160-ka musela být souvisle zavedena v celé délce Brno – Praha. Pokud je to po trati délkově celkem 210 km nebo kolik, tak čistá 160-ka je jen někde mezi Kolínem a Chocní, to je 77 km – to je o něco víc než třetina:-)) Kdežto bus jak se vymotá z extravilánu Brna a Prahy tak „nasadí“ svoji 100-ku danou omezovačem a plynule jede !!

Jiří Kocurek

Je to 250 km a nějaké drobné. Stěžujte si na předky, že D1 nepostavili oklikou, ale skoro přímo.

Přednosta

Takže jindy než o víkendu, se už člověk na výlet do Budišova nedostane…. Tak to je úžasné, skvělé, tomu se říká pokrok…..
A jak to je s čekáním v ODIsu na pripoje, ti co s nimi jezdí ví….
Takže děkujeme, opět o důvod víc jet autem…. Bohužel

Karl vB.

Dopolední odjezd v 7:10, nebo v 9:10 pro výlet nevyhovuje?

Pajoš

Akorát že žádné takové spoje neexistují.

Karl vB.

Omlouvám se, uklikl jsem se na doposud platný JŘ.

abc123

Jezdím, a vím že přípoje jsou na pohodu a čekají na sebe…pokud teda není nějaké velké zpoždění.

Petrof

ano vědí odis je parodie na ids.

jal

Většina lidí stejně jezdí na výlety do těch končin jen o víkendech a prázdninách. Jestliže se chce, aby začali jezdit místní lidé víc vlakem, je hodinový takt do Oder dobrý počin. Stejně za Odry jezdí místní lidé málo. Bohužel, Vítkovsko obecně nikam moc nejezdí, ani busy. Ty ani nejsou rychlejší, po těch silničkách se jezdí také ponejvíc kolem 50.

Jiří Kocurek

A při pokusu použít autobus bude želzničář svými kolegy zastřelen. Nebo?

Kernteriér

V zájmu zachování tváře se picne sám.

Shotoushek

Tak pojedeš autobusem, hrůůůza

MartinS.

Ale v tom článku se nepíše, že bude Budišov v PD zcela odstřižen od VHD. Jen tam bude jezdit jiný dopravní prostředek.

Přednosta

….
posílení provozu mezi Suchdolem a Odry.

..a Odrami !!!!

EC104

A hlavně že se ve Svatoňovicích opravila-vystavěla nová budova dopravny, v Čermné zbudoval nový přejezd se závorama, a v Budišově a nad Vítkovem se další přejezdy osadily závorama to se vyplatí pro ty 4 páry vlaků denně. Totální fraška.

Karl vB.

To ale dělala SŽ a dopravu objednává MS kraj.
Pokud se bohužel nefunguje smysluplná koordinace požadavků a činností, je to další důvod, proč do lokálek preventivně nevrážet žádné další investiční peníze.

Pajoš

Tak je to logické že.
Koleje patří státu, SZ je státní organizace, kraje jsou součástí státu. Tudíž tam žádná koordinace být ani nemůže když to spolu nijak nesouvisí :-DDD

Karl vB.

Vidíte sám, jak to v praxi funguje, když levá ruka neví, co dělá, nebo chce dělat pravá….

Pajoš

Bohužel ano. Vidím to na Os vlacích mezi Studénku a Hranicemi. To co tam bude od nového JR mi přijde skoro zbytečne provozovat. Nic na nic nepasuje a jezdí to jen za úplňku pokud je zrovna druhé úterý v měsíci.

Tomas

Mezi Studenkou a Hranicemi jezdi v hodinovem taktu treba R8 Bohumin – Brno a k tomu dalsi komercni spoje.

Pajoš

To je sice pravda ale ty mi např. v Bělotíne nebo Hladkých Životicích nezastaví že.

Tomas

Jake jsou dopravni proudy z Belotina (1800 obyvatel) a kam smeruji? Okolo trati 271 jsou mnohem vetsi sidla, ktere stoji za to resit (Novy Jicin – 13 x vetsi nez Belotin, aglomerace na trati 325 bez Studenky – 20 x vetsi nez Belotin…). Tam je potencial, ktery muze nakrmit ty vlaky a uvolnit silnice…

Pajoš

Moc nechápu o čem to mluvíte.
Já poukazoval na situaci že v např. V současném JR odjíždí Os vlak z hranic po příjezdu Ex z prahy a R z Brna a teď pojede pár minut před nimi tudíž zmizela přestupní vazba. Nebo to že do teď dopoledne navazoval Os ze Suchdola na Os od ovy a teď tam je hodinu na přestup.
To nemá nic společného s vaším potenciálem od 325, ale o tom že takovými úpravami těmi vlaky bude jezdit ještě méně lidí než dosud.

None

To pomůže lidem co chtějí vystupovat jinde..
Cesta z Prahy do Bělotína končí v Hranicích. Ti šťastnější mají odvoz autem, odvážné čeká risk přes Suchdol a ti ostatní si posedí ve stanici. Ale maximálně dvě hodiny. A každý rok je to horší.

Původní Pražák

No já bych spíš řekl, že to je důvod předat konečně správu lokálek krajům. Dalo by se debatovat, jakým způsobem, ale cílem by mělo být, aby kraje rozhodovaly, kam peníze určené pro místní tratě investovat, ne úředníci nebo možná generátor náhodných čísel v Praze.

Poskok

4 páry v pracovní dny, 8 párů o víkendu, což je stále dost.

Jinak se podívejte na Osoblažku, jezdí tam 4 páry vlaků dlouhodobě, což ví všichni, do budoucna posílení v plánu není a stejně tak SŽ staví zabezpečené přejezdy se závorami…

Jiří Kocurek

A že tu zastávku v Budišově nedokázali zbudovat ani za jednotné dráhy, aby byla dráha lidem blíž? Může za to Henry Ford, Josef Sodomka nebo místní, kteří mají šmajdat od vlaku kilometr zpátky a nebýt líní, aby bylo srdce šotooušovo spokojeno, protože již mnoho přemnoho let plánuje vydat se tam na výlet?

Johnny Cash

Poptávka roste, tak budeme kaštany vozit šukafonem s klimatizací.

kakov

Opět se ukazuje, že Borecký není člověk na svém místě a tečka.

Frantisek

Takových konzervátorů „dopravy na silnice“ je… Ani v tom českém Slezsku nepotřebují středočeského Boreckého. Aneb dílčí zlepšení výměnou za dílčí zhoršení, hlavně neměnit systém. Ovšem, při současné státní (a žel i EU) politice se těžko vlakům (i vymetacím autobusům) dohání preferovaný automobilismus.

MichalSv

Od kdy je Borecký v Moravskoslezském kraji?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#Borecký #810 #šotouši #psychickénemoci #pndobřany

Modré zábradlí

Putin má fašisty, Medvěděv satana a šoutouši Boreckého.

kakov

Stále přemýšlím, jak je možné, že jeden kraj hystericky křičí, že se musí vše zrušit a zbylé drasticky zdražit, zatímco jiné kraje zdražují minimálně a dokonce dopravu rozšiřují. Chápu, že na rozhodování StčK dopadá předchozí přesně opačná hysterie, ale nelze vše svádět jen na někoho před mnoha lety.

Takže i změna na trati 276 je indicií, že i dnes lze veřejnou dopravu rozvíjet, nejen likvidovat. Tudíž to vede k oprávněné otázce, zda za Boreckého přístupem nejsou jiné zájmy.

smasska

Tak opatření na 276 se dá v zásadě plně srovnat s novým JŘ na trati 012, kde se také redukuje v úseku, kde nikdo nejezdí, aby se daly použít km ve vytíženějším úseku. Ale toto se vám nehodí do krámu, vy „jiné zájmy“?

kakov

jasně že hodí, obojí je krok správným směrem, pokud se na vytíženém úseku doprava navýší a na nevytíženém poníží…..

Kubrt

Ve Středočeském kraji spotřebuje veřejná doprava větší kus koláče, než v jiných. Takže je tam největší tlak na nějaké úspory.
Jaké „jiné zájmy“ by mohly stát za konáním pana Boreckého?

kakov

jsou lidé, u kterých je iracionální touha silnější než ochota přijímat racionální opatření, pan Borecký na mě právě svým vystupováním a častým šířením nesmyslů (typu 4 trakční systémy nebo zdůvodňován rušení Kralovické lokálky výstavbou dálnice do KV) dělá dojem člověka, u nějž převážila iracionální touha rušit, před racionálním rozvojem dopravy

vtvt

No jo, dojmy vydáváte za fakta.

Tak snad Vás poučí, že ve Středočeském/Pražském kraji regionální vlaky 2x intenzivněji využívají středočeskou/pražskou železniční síť než třeba v Ústeckém kraji. Neřkuli srovnání StČ/Prahy s chabým využitím kolejí regionálními vlaky v Jihočeském kraji (neboť je řídce zabydlen)

Čili v Praze/Středních Čechách je vlakomilců ráj.

Navíc připomínám, že si tamní vyhazují z kopýtka když dotují šotovlaky ČD (Cyklohráček, Český ráj,…). A taky 7x tamních šotovlakových linek KŽC; v průměru KŽC od daňových poplatníků dostává luxusní dotaci 226 Kč/vlakový kilometr

Jiří Kocurek

A v čem je lživé tvrzení o 4 trakčních systémech v ČR?

Nebo jsou to jen vaše utkvělé představy, pro které hledáte důkazy, jedno zda jsou vylhané, křivé nebo realitě odporující?

Kubrt

Jako že by profesí advokát, manažer, k tomu dlouholetý komunální politik, otec rodiny, ještě stihnul si tiše realizovat svou privátní iracionální úchylku na rušení?

Pezos

Moravskoslezský kraj zdražil jízdné od roku 2020 o téměř 50 %, o kolik zdražil Středočeský?

Pezos

Jednorázové jízdné, abych byl konkrétní..

kakov

tak v tom případě mám mezeru, dík za doplnění

Jiří Kocurek

Hlavně, že jste toho Boreckého už zkritizoval.

Mimochodem, dlužíte nám důkaz o tom, že Borecký chce zrušit vlaky Praha-Kolín.
Když všecko, tak všecko. Nebo všecko není všecko?

Sova

Obojí je hloupé a nemělo by ideálně existovat.

král j

Jak se skloňují Odry?

Kamil

Tak, jak je to v článku. Prostě do Oder.

Frantisek

A člověk by podle „mezi Odry“ tipoval spíše „do Odrů“. 😀

Jiří Kocurek

Odry se ale neskloňují podle vzoru „bobr“.

milan
David

No konečně

Míra

Správa zeleznic měla už dávno vybudovat zastávku Budišov nad Budišovkou.. dále zvýšit rychlost a zkrátit jízdní doby.proto jezdí vlaky do Budišova prázdné. Kde autobusy využijí větší rychlost to je blbost .

Aaabbb

Je to přesně tak no. Bohužel v našich končinách se nikdy neřeší příčina, jen následek. Takže místo vybudování zastávky blíže centru raději dopravu osekáme.

smasska

Vybudování zastávky blíže centru nějakým způsobem umožní osekat autobusy? Pokud ne, k čemu to bude?

mira

Vlak Suchdol-Budišov je rychlejší než autobus a ještě by se daly zkrátit jízdí doby …

Jiří Kocurek

Když bydlíte na nádraží, tak ano. Ale když se máte 1/4 hodiny vracet, tak ne.