Montáž ETCS do pendolin je kompletní, poslední byl na řadě vůz z havarované jednotky

Předání posledního hlavového vozu 682 006 „Pendolino“. Zdroj: ČMŽO - elektronikaPředání posledního hlavového vozu 682 006 „Pendolino“. Zdroj: ČMŽO - elektronika

V přepočtu na jedno vozidlo bylo pořízení ETCS do Pendolin bezkonkurečně nejdražší.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vladki

No, ty výpočty jestli se to vyplatí musí být zajímavé, když do 6 a půl pendolina se vyplatí i za neskutečnou raketu, ale do 19 Zátopků ne.

Ale u 380 mě překvapuje, že už v zadání nebyla alespoň příprava na ETCS. Vždyť už tehdy se snad vědělo že na LS/mirel je max 160 km/h, tak muselo být jasné že bude potřeba ETCS. Nebo to někdo v ČD zpackal a neobjednal?

Hasler

ETCS měla 680 z výroby, ale v základní verzi myslím 2.3.0b Která se nedá jednoduše SW přehrát na novou Baseline. Přeci jen je to projekt z roku 2007 a to bylo ETCS v dost jiné podobě, než ho známe dnes.

Hasler

Pardon, špatně jsem pochopil otázku. Situaci u 380 neznám.

Hugo s.r.o.

Tam prý není vůbec místo.

StrojvedoucíJČ

Už na to je i projekt ale tenkrát si firma za vybavení 20 lokomotiv řekla skoro o miliardu

vladki

No právě. 380 jsou novější než pendolina a dodali/objednali je bez ETCS. Kdyby tam bylo, byť třeba staré jako v pendolinech, tak by bylo levnější ho vyměnit/zmodernizovat než vymejslet jak procpat velblouda uchem jehly.

To mi připadá jako další kus diletantství na straně ČD co se týká řady 380

Tomáš Záruba

Tipoval bych, že proběhla nějaká úvaha typu, že s nevybavit 19 mašin znamená (perspektivně) 19 nepoužitelných lokomotiv, zatímco u pendolina je to dle pohledu na věc 6 nebo 12 mašin a současně 42 kvalitních vozů.

Petr

Počty kusů nehrajou roli. Jakou může mít pendolino hodnotu? 150 mega? Pak je 60 mega za ETCS 40% jeho hodnoty. Hodnota 380 může být 50 mega? Telematika do ní chtěla instalovat ETCS za 44 mega. To by bylo 88% její hodnoty.

Jaaa

Tak ETCS u Pendolina bylo, ale stejně to stálo 400 míčů? Zrušit železnici, za tyhle prachy, fakt.

Leinad

„Technická příprava“ tam byla – pod 380 je místo kam namontovat čtečku baliz, v kabině je místo na display, do řízení může sahat elektronický bazmek. 😀
Ale tržně, 380 holt i s pokutou stály málo, a po mobilkách etcs je velká poptávka.

Vrabec na střeše

Až se budou penda dávat do šrotu, tak nebudou z hliníku, ale ze zlata.

Roman

Za těch 20-30 let provozu které je ještě čeká si určitě na to vydělají

Jan Tichavský

No to nevím, zatím si ještě na sebe nevydělaly a prognóza byla, že to tak zůstane po celou dobu jejich provozu.

Roman

Uvidíme, je dost pravděpodobné že na konci své životnosti vyzkouší svou nejvyšší rychlost v běžném provozu

Ra

Proč se s ETCS mění i LS 90 na LS 06? Straší LS nejsou kompatibilní s ETCS?

Vojtěch Valeš

Prý ne

Y.K.

Není to tím, že je LS06 řešené jako STM modul, takže to lze ovládat přes jednotné rozhraní a zároveň zajistit přechody mezi VZ za jízdy?

Hasler

Viděl bych tam nejméně v možnosti modelování brzdné křivky což LS06 umí, kdežto LS90 nikoliv.

Mates

LS06 brzdné křivky nemodeluje, nemá z čeho.

Leinad

Mirel modeluje. Návěstidlo je kilometr od místa, kde chytil kód. 😀

Mates

Leč LS06, o které byla řeč, touto vlastností nedisponuje, bo nemá vlastní odometrii.

Primářek

Jen pro zajímavost: Když se kdysi dělaly první pokusy s ETCS v ČR tak kombinaci LS90 + ETCS bylo možné na lokomotivě spatřit. Otázka je, jak moc to bylo propojené, když to na pultu mělo vedle sebe dva návěstní opakovače…

vbb

Nebylo, resp. spatřit to možné bylo, ale jedno z nich bylo vždy vypnuté.
Na všech vozidlech (362.166, 471/971.042 a 151.008) byl instalován STM-LS (předchůdce LS-06) a kromě svého opakovače se kódy ještě kreslily na DMI ETCS, což ale bylo dále vyhodnoceno jako ne-bezpečné (ta logická konstrukce, kdy to je nebezpečný stav, byla poměrně krkolomná, nicméně technicky podložená).

Péťa

Je pravda že pri instalaci ETCS došlo k demontáži Mirelu a instalaci LS06, protože dodavatel to jinak nedělá?

El Barto

Pendolina měla někdy Mirel? Já myslel, že tam byla celou dobu LS90.

javr

Není, protože Pendolina Mirel neměly, před instalací ETCS měly LS90.

Péťa

No vida, pak se nemají šířit nepravdy. Díky za objasnění 😉

PKP

Ano u LE

Petr Tříska

a prý také u 750.7

Leinad

U Flirtů? A co to má za smysl?

Radek Liška

Třeba se poštěstí vybavit i lokomotivy 380 nebo jak se značí , aby se nemusely odstavit, přeci jenom jsou ještě mladé…

Karl vB.

To není, jak říkáte, otázka „náhodného štěstí“, to by muselo být reálně proveditelné, tedy: 1. na lokomotivě by musel být dostatečný prostor pro uložení mobilní části zařízení ETCS, z toho plyne požadavek na nutnost její miniaturizace; ŠG údajně cosi menšího vyvinula 2. pokud by bylo možné fyzicky splnit bod 1., muselo by být rozhodnutí o instalaci i ekonomicky obhájitelné Až pak by majitel těchto legendárních výtvorů mohl o něčem takovém začít uvažovat. Vzhledem k tomu, že se tato nechtěná řada měla původně „uklidit“ do dceřinné ČD-C, které má nyní pokles zakázek a propouští už i strojvedoucí, není asi moc vhodná… Číst vice »

Radek Liška

Děkuji za odpověď, jsem si myslel, když už stály tolik peněz, tak by mohly jezdit déle.

Gwann

To je dilema tzv utopenych nakladu.

Ale bohuzel to zde asi nema smysl, 19ks, vyrobce, co ze segmentu loko vycouval, udajne malo mista v lokomotive na instalaci, problematicka udrzba.

Náhodný Kolemjdoucí

Ty peníze už se nevrátí. Teď jde o to, co bude dál.
Určitě by bylo fajn, kdyby jezdily dál, ale ne za každou cenu.

Radek Liška

Díky všem za odpověď, určitě to jsou dobré stroje….

Flek

No to nejsou.

vbb

Párkrát jsem se na nich v nedávné době svezl s Budějičáky a ti si je pochvalovali.

Pavel

Tak určitě…

Flek

Tak na Balkáně ještě dlouho ETCS nebude, ono by se vyplatilo, když by to jezdil jen Maďarsko-Bulharsko/Rumunsko/Černá Hora nebo možná až do Turecka.

Tomáš Záruba

Ohledně toho neETCS na Balkáně bych doporučoval se podívat na ORM.

Flek

To jest?

VS

Dobrý den,

předpokládám, že pan Záruba myslel:

https://www.openrailwaymap.org/

Přeji hezký den.

A. Mikulka

To se ale ohledně toho Balkánu pleteš.

Ondra

Kolik tam toho místa je potřeba a co tam ten prostor zabírá nejvíc? Jakožto laik nevím a nikde tady v článcích jsem to nějak nezaznamenal..

Petr Tříska

Je potřeba zhruba půl kubíku místa, je tam k dispozici zhruba čtvrt kubíku, ale to není jediný problém. Tolik odpověď pro laika.

Chleba Nakup

Když nemáte půl Kubíku, dejte půl Jupíku.