Montáž ETCS do pendolin je kompletní, poslední byl na řadě vůz z havarované jednotky

V přepočtu na jedno vozidlo bylo pořízení ETCS do Pendolin bezkonkurečně nejdražší.
Společnost ČMŽO – elektronika dokončila instalaci evropského zabezpečovače ETCS do jednotek Pendolino Českých drah (ČD). Předání posledního hlavového vozu 682 006 proběhlo ve čtvrtek. Provedena na něm byla kompletní instalace palubní jednotky ETCS od společnosti Alstom.
„Nyní bude provedeno oživení ETCS a poté proběhne TBZ,“ řekla deníku Zdopravy.cz mluvčí ČD Vanda Rajnochová.
Vůz 682 006 pochází z jednotky, která měla nehodu v Bohumíně. Nepoškozená část je součástí výměnného systému těžké údržby s ostatními pendoliny. Tento systém zkrátí dobu těžké údržby na třetinu, tedy z 90 na zhruba 30 dní.
Změny v nasazování pendolin do provozu by měly v souvislosti s instalací ETCS přijít podle dopravce ve druhé polovině roku. „Ke změně nasazení jednotek Pendolino může dojít až po ukončení probíhajícího zkušebního provozu ETCS a po jeho schválení v ČR a na Slovensku,“ dodala Rajnochová s tím, že pendolin aktuálně ČD vypravují do provozu pět.
V přepočtu na jedno vozidlo bylo pořízení ETCS do pendolin bezkonkurečně nejdražší. Bezpečnější provoz vyjde u každé jednotky na 69 milionů korun. Důvodem vysoké ceny je především nízký počet vozidel, na které se musely rozpočítávat náklady na prototyp a testování. Běžná cena za instalaci se pohybuje mezi 10 až 20 miliony korun.
Zakázku získala za 413,9 milionu korun společnost ČD – Telematika, ČMŽO – elektronika byla jejím dodavatelem. Nikdo jiný se do soutěže nepřihlásil. Instalace začala předloni v září.