Monopol na železnici trvá. ETCS na jihu Čech instaluje AŽD Praha, nikdo jiný nesoutěžil
Zahájení stavby ETCS na 4. koridoru. Zleva: šéf AŽD Zdeněk Chrdle, náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb, šéf Sudop Praha Tomáš Slavíček. Pramen: FB AŽD Praha![Zahájení stavby ETCS na 4. koridoru. Zleva: šéf AŽD Zdeněk Chrdle, náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb, šéf Sudop Praha Tomáš Slavíček. Pramen: FB AŽD Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/06/trojice.jpg)
![Zahájení stavby ETCS na 4. koridoru. Zleva: šéf AŽD Zdeněk Chrdle, náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb, šéf Sudop Praha Tomáš Slavíček. Pramen: FB AŽD Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/06/trojice.jpg)
Cena je nakonec o pětinu nižší, než byla odhadovaná hodnota zakázky.
„Zakázka se týká instalace ETCS na celkem 107 kilometrech trati, cena za pokrytí kilometru tak přesahuje 5 milionů korun. To je výrazně méně, než u předchozích soutěží, kdy cena přesahovala osm milionů za kilometr.“ A nebude to tím, že doposud se ETCS dělalo na dvoukolejkách a tady se jedná o jednokolejky?
Uničovka he dvoukolejná? Odkdy prosím?
Chrdle hodil houstičku v podobě slevy na km a bude klid… Karavana jede dál, bohužel bez konkurence…
A proč že se to díváme skrz prsty na (například) Balkán a jejich klientelismus? 🤔🙃🤷
Proč, balkán? Můžeš jít na západ, proč je všechno v Německu Siemens, a dostat se na tamní trh je takový problém? Můžeš pokračovat u spousty zemí je to podobné.
Přitom Němci v roce 2022 importovali z ČR zboží za 75 miliard USD, z toho strojní a elektro vybavení za 31 mld USD – to je bez započítání dopravních prostředků (tedy bez Škoda Auto apod.)
https://oec.world/en/profile/country/cze#historical-data
Tak alespoň, že do toho trochu píchnul ten Alstom. Jak by řekl klasik: To je taková první vlaštovka.
Taky ho hned vyhodili. Otázka je, jak se bude bránit.
čech -> Čech
Zajímavě -logické.
To je divné… 🤔😇🙃
Dobrá fotka, svatá trojice české železnice u oltáře.
jojo a ten slogan SŽ: Do cíle s náskokem
Základem úspěchu v podobě vítěze realizace je umět správně VŘ vypsat. 🙂