Monarchismus je stejně jako dráha můj život, říká bývalý výpravčí a tulák po lokálkách Martin Kubík

Martin Kubík. Pramen: archiv Martina KubíkaMartin Kubík. Pramen: archiv Martina Kubíka

Monarchie byla skvělá doba, nehandrkovalo se, kdo bude prezidentem. Císař a král je ztělesněné právo, říká železničář a někdejší pořadatel undergroundových koncertů Martin Kubík.

137 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Ja jsem zas kritikem kritickych komentaru soudruhu v komunistickem platku Obzor, ti lidi jsou casto mimo, jak vidno clovek ani nemusi byt zamestnanec ci odbornik, cim vetsi tydyt, tim lip!!!

Tady bych jeste vytknul, ze neni pravda, ze vesnice nejsou daleko od nadrazi, bohuzel je to velmi casty jev, napr. na trati 310.

Zatim nejslabsi rozhovor a takove uz prosim ne. 🙂

KPL

Omezování lokální a regionální železniční dopravy je nyní opravdu ožehavou otázkou s nejasnou odpovědí do budoucna. Co se týče záležitosti okolo monarchie, jsou země, kde jsou lidé nadmíru spokojeni s monarchistickou formou vlády (Skandinávie, Benelux, Japonsko, Bhútán, Omán) jinde jsou méně spokojeni (Británie, Španělsko, Thajsko) a v některých případech bylo svržení monarchie a přeměna v republiku vyloženě nešťastné řešení ( Írán, Jemen, Nepál) .U nás je to ale spíše jasné, respekt a úcta k monarchii zmizela ve víru nesmyslné světové války, zbyla spíš ta pseudomonarchická adorace prezidentů ( Masaryk, Beneš, Havel) a dnes už na Hradě sídlí jen sprostá žumpa,… Číst vice »

Vbb

Pan Kubík, to je ten grafoman, co pravidelně zásobuje deník Metro takovými hodnotnými nápady, jako byl např. při uzavření Libeňáku nasadit historické dvounápravové tramvaje na pendl přes most, protože jsou lehčí než tramvaje moderní?
Já už jeho příspěvky beru jako humoristickou vložku.

erik

Lábus je ve skutečnosti Drápal a má špatnou pověst. Prostě jako ostatní týpci z undergroundu ( notorici, experimenty s omamnými látky, výhýbání se skutečné práci, elitářství v kavárně, adorace Havla atd…) Prostě takovej blb jako Hutka.

Dizgrafyq

Povaleče z továren do hutí a továren!

Elb

Skvělá doba ta monarchie, být posílán na smrt zabíjet další bratrské národy, kvůli nějakým dementním senilům, co se na trůnu drželi do stovky a na tobě jim stejně nezaleželo.

K.S.

O tom že by se vedla válka se Slovenskem či Slovinském nevím, to jsou asi tak celé dva národy, které se dají alespoň vzdáleně považovat za přízeň. Zbytek jsou tak maximálně panslavistické bláboly živené Rusem aby pak mohl nárokovat kde co.

Neznáte ten citát?
Rus tvrdí že vše co je Ruské je Slovanské, aby pak mohl tvrdit že co je Slovanské je Ruské

rozinka

A proč vůbec někoho ty zdegenerovaní Habsburkové nutili bojovat za svoje soukromé pseudovelmocenské choutky?
PS: a taky byste nám mohl pohovořit o tom, jaká byla úroveň demokracie. Bylo rovné volební právo do zemských sněmů? Mohli volit ženy? Kolik žen bylo v parlamentu, ve vládě?

K.S.

Do sněmů se volilo někdy od druhé poloviny 19. století po kuriích. Nicméně to na co se ptáte, to co asi chcete udělat, takový hezký úhybný manévr, krok stranou a argumentační klam, je třeba chápat v kontextu ostatních volebních systémů té doby. Není možné vzít dnešní volební systém a porovnávat podle něj Rakousko-Uhersko. Musel byste vzít systém z Anglie, systém z Německa, Francie, Švýcarska, Zároveň ale také systém z Turecka, Srbska, Ruska… A bavit se o tom nakolik byl Rakousko-Uherský pokrokový v kontextu těchto.

Dále jste začal psát o něčem zcela jiném než jsem psal já.

Kebab

To se opravdu dělo výhradně v monarchii?

Elb

Ne, ale v nich k takovým věcem byly větší předpoklady.

Jan Dobiáš

Ukázkou toho, že priority monarchie byly prostě jiné než priority českých zemí, je na železnici dodnes zoufalé spojení z Prahy do Liberce či do podkrušnohoří. Na jiných místech, třeba ve směru Praha-Brno či na Slovensku, se nevhodné trasování podařilo později alespoň částečně odstranit. Monarchismus dnes považuji za nebezpečnější ideologii než komunismus. Komunismus je na ústupu a žije dost lidí, kteří si pamatují, jaké to bylo. Monarchismus je sice slabý, ale mírně sílí, přičemž monarchii si dnes už nepamatuje nikdo, což umožňuje idealizaci. Nic na tom nemění pár pamětníků, kteří zkostnatělý režim přes 60 let sloužícího neodvolatelného císaře chválili (a to… Číst vice »

Elb

Žijete v nějaké alternativní realitě, socialismus a marxismus v Západním světě rychle roste, možná tak u nás klesá, vymíráním KSČ nostalgiků a to kdo ví jestli.

Axel

ad „z Prahy do Liberce“… ono jde o to, že sice cca v 1870 došlo ke „Sjednocení Německa“. Ale v praxi si zejména na jihu Německa snažili držet odstup od politiků ze zbytku sjednoceného Německa (neboť zejména v Bavorsku netoužili být Velkým Pruskem). Zatímco např. v Mazusku, Slezsku či v Sasku do určitě míry se dařila „asimilace“ prušáčtvím. Jinými slovy – německy/maďarsky mluvící lidí z vídeňské/budapešťské vlády nechtěli být součástí Velkého Pruska. Nýbrž i v 20. století pošilhávali po spojení s lidmi v jižním Německu, zejména s Bavorskem. Ono není tak úplnou náhodou, s kým se oženil František Josef II.… Číst vice »

Martin

Podle Vás měli za R-U trasovat PHA LBC přes Český Dub a podkopat Ještěd ? Prostě jste jel Turnovsko Kralupskou a přesedl na Pardubicko Libereckou dráhu. Už tak to byl velký pokrok v jízdní době, před železnici to trvalo poštovnímu dostavníku 12 hodin.

Jan Dobiáš

Byla plánována mnohem přímější trasa z Turnova podél Jizery. Ale i ta už byla kompromisem, protože Liberec (vč. třeba podnikatele Liebiga) o přímé spojení do Prahy stál. Viz kniha o Turnovsko-Kralupské dráze.

K.S.

Ze kterého roku ta trasa je? Nedávno jsem se hrabal ve scanech map na netu a tam je dost značný předěl v trasování a návrzích po krachu burzy. Před tím, to bylo dost divoké a postavit se to, tak jsme předběhli už tehdy v hustotě i Británii a nejspíš tu nikdy nepokvete pšenka autům a DOListům (nebo je to ani nenapadne vytahovat, ona jim pšenka moc nekvete ani tak.)

rozinka

To sice proti povozům byl, ale mohlo se to trasovat třeba přes Brandýs a Benátky a ne přes ty kopce, protože pro Vídeň byla Praha provinční město a spíš ji zajímala doprava uhlí z Kladna do Liberce.

K.S.

Uvědomujete si že to stavěly soukromé společnosti a ne nějaká abstraktní Vídeň?

Jarda

tratě jsou pohrobkem monarchie….ukázková záležitost je trať z Pardubic do Liberce…

Mts

Toho pomatence Kubika bych nepřeceňoval. Těchto nadšenců do nějaké impotentni před 100 lety padlé naftalinove menazerie je nemnoho a jsou spis k smíchu…

K.S.

Za monarchie, tak jako ve velké části světa, se tehdy stavěly tratě podle toho jak to ekonomicky dávalo smysl. Z podkrušnohoří jste potřeboval exportovat uhlí do oblastí kolem Labe, Praha se zásobovala z Kladenska. Další věc je že tehdy byly hlavní ekonomické směry jak v místním, tak Evropském měřítku jiné. Dále taky musíte brát v potaz národnostní složení kdy podkrušnohří bylo Německé okolí Prahy České, jinak fungovala místní správa… To že tratě stavěné soukromým nákladem za monarchie neodpovídaly potřebám ČSR, natož dneška, fakt není chyba monarchie. Stejně jako není chyba inženýrů že v době kdy se jezdilo 80-100 navrhovali nákladní… Číst vice »

MilanSima

Ještě k té Dobříši. Tuším, že to byla paní hejtmanka, která uvedla, že důvod zrušení osobky na Dobříš je i ten, že lidé to mají busem po dálnici do Prahy rychleji…v tom případě tedy zrušme i vlaky z Prahy na Mělník nebo Mladou Boleslav, tam jsme busem po dálnici taky rychleji 😀

Kernteriér

Z Dobříše nevedou koleje dál. Z Mělníka i MB ano.

MilanSima

Já vím 🙂 ovšem takové železniční spojení Praha-Liberec, to je asi jen pro otrlé 🙂

Jarda

ono jde spíš o to, najít míru mezi rychlostí a dopravní obslužností obcí a měst na trase…jinak to železniční spojení nedává smysl

Jaroslav_T

Ano, všude se argumentuje tím, že lidé to mají busem po dálnici do Prahy rychleji. Ale vůbec se nebere v potaz místní frekvence (Dobříš – Nová Ves, ale i Mníšek – Malá Hraštice apod.), které dálnice nepomůže. Je pravda, že ta místní frekvence není nijak závratná, ale není ani zanedbatelná.

ABC

Mníšek – Malá Hraštice je nějakých 7 km? To se prý má jezdit na kole ne 🙂

Jaroslav_T

Je pravda, že z Dobříše do Prahy je spojení po dálnici busem rychlejší, ale vůbec se nebere v potaz místní frekvence (Mníšek – Malá Hraštice apod.). Tato frekvence sice není nijak závratná, ale není vůbec brána v potaz.

Jaroslav_T

Všude se počítá pouze s frekvencí Dobříš – Praha, ale vůbec se nebere do úvahy místní frekvence (Dobříš – Nová Ves apod.). Tato frekvence není nijak závratná, ale vůbec není brána do úvahy

Daniel Jablonecký

Středoceský kraj jako nepřítel lokálek? Ten pán bude žít asi dobře s klapkama na očích. Ale má svůj svět, včetně té monarchie. Sice je to magor, ale k Silvestru zábavné čtení patří.

Axel

Pán M.K. tímto svým názorem holt prokazuje, že si „nenechá realitou zkazit svůj názor“

Neboť ignoruje reálnou situaci (nedostatek peněz) v rozpočtu Středočeského kraje….
https://zdopravy.cz/borecky-nelikvidujeme-verejnou-dopravu-ve-stredoceskem-kraji-neexistuje-zazracne-vychodisko-85876/

Elb

Na lokálky musí bejt i kdyby na chleba nebylo..

Axel

To připomíná, jak zatvrzele vytváří nové ustálené sousloví v němčině, kdy výsledkem je slovo dlouhé jak název města: „Brandýs nad Labem-Stará Boleslav“

No a pak němčouři steně píšou anglické zkratky, aby se s tím nemuseli drbat a aby to měli zkrámované na pár písmenek. -:)

Tož podobně i autíčkáři tolerují ty liduprázdné dieslvagonky. Zatím je tolerují – jakože autíčkáři zatím tyhle vláčky platí ze svých daní.

Jarda

někde může být ekonomičtější provoz malého autobusu či mikrobusu…

Jiří Kocurek

Jenže ani elektrobus není ekologičtější než 810 s autobusovým motorem z roku 1963.
A Ušatá vám vysvětlí, že silniční dorpava neplatí v ceně nafty skuteční náklady na těžbu, narozdíl od železnice.

Jarda

jak je vidět, někdo nedokáže pochopit ani to, že peníze jsou i na něco jiného než na dopravácké „hrátky“

Arnošt

To je tentýž Martin Kubík, jako zřejmě duševně chorý přispěvatel Obzoru, co píše mj. takovéto texty?

„Pokročilá doba totiž zakazuje vše, co dříve bylo normální a levné. V nových vozech jsou WC s uzavřeným okruhem a nikdy jinak! Co stojí vývoz fekálií, nikoho nezajímá. Dříve stačilo zbrojit vodu a exkrementy padaly do kolejišť, nevadilo to skoro dvě stě let od vzniku železnic, ale nová doba má patrně na všechno peněz dost.“
(Obzor 24/2021)

To je fakt případ, a ještě dostává mediální prostor…

Alibaba

Taky by mě zajímalo, kde sebral to, že „nevadilo to skoro dvě stě let od vzniku železnic“?
Já myslím, že to vadilo vždy, jen prostě dříve nebyla pořádná záchodová technologie, která umožňovala hygienické řešení.

ABC

tak co oči nevidí to srdce nebolí 🙂

Jiří Kocurek

A tisíce let před tím se splašky vylévaly na dlažbu. Kanál, to byla strouha středem ulice. Dneska už jen pro dešťovku: https://mapy.cz/s/cudozukefo

Alibaba

Kdy že to vznikla „kloaka maxima“ https://cs.wikipedia.org/wiki/Cloaca_maxima ?

Marian Kechlibar

Pravdu máte oba. Římská říše si vcelku potrpěla na čistotu, ale jinde to tolik neplatilo a evropská města od středověku až do 2. půlky 19. století byla dost zamořená „lidským odpadem“.

Marcipán

Jeje šotoušci maj sjezd… Diskuze plná polopravd, mýtů a omylů, prej monarchie spíš jde o socialismus kde vlak sice jezdí do každé díry, ale provoz se absolutně nevyplatí…
Ale co, šotoušci maj vláčky a to je hlavní, ostatní plaťte a státe třeba zkrachuj nám je to jedno… Přeji hezký nový rok bez šotoušských bludů…

Alibaba

U nás má spousta lokálek smůlu, že jsou ve vnitrozemí ukončeny kuse. Například zmiňovaná trať do Dobříše by podle mě měla větší smysl, kdyby byla dotažena až do Příbrami.
A pak samozřejmě by to lokálky chtělo občas napřímit a tím i zrychlit.

Kubrt

Prodloužení stávající tratě z Dobříše do Příbrami by nic nevyřešilo. Smysl by měla rychlá trať plus mínus v trase silnice R4, která by atraktivně propojila Příbram, Dobříš, Mníšek a Prahu.

Alibaba

No vidíte, atraktivně spojíte Příbram a Dobříš, a pak můžete salámovou metodou s atraktivní tratí pokračovat ku Praze.

ABC

a v roce 2100 se možná i svezete

Daniel Jablonecký

No, a rychlá silnice s rychlými autobusy je tam už teď. To jsou paradoxy, co?

Jirka Z

Rychlou trať na Příbram by bylo lepší vést z druhé strany Brd, na Hostomice a Zadní Třebáň. Byl by tam třeba tunel poblíž Jinců, ale pořád by to bylo jednodušší, než stavět něco přímého a rychlého v těch kopečkách kolem dálnice přes Dobříš a Mníšek.
Na trať na Dobříš by bylo vhodné především napojit Mníšek odbočkou až do jeho centra a odtud do Prahy ji narovnat a zrychlit tak, aby byla atraktivní pro příměstskou dopravu. Moc víc se s ní asi dělat nedá.

Rudolf Tuček

Už za Rakouska Uherska zemský výbor království Českého u jim podporovaných lokálek si nechal v roce 1905 udělat ekonomický rozbor a výsledky nebyly nijak oslnivé. Po tomto zhodnocení už nikdy žádnou lokálku nepodpořil a dostavěli se jen tratě které měli podporu už přislibenou. A to lokálky v te době neměli žádnou konkurenci.
Deus, Rex, Patria.

Mychal

Skvělý rozhovor! V dopravních otázkách s panem Kubíkem souhlasím. Kdo chce vlaky rušit, důvod so vždycky najde.

Kubrt

Tak jistě, zdroje jsou.

Axel

Pane Kubrt, Souhlas – ekonomická infantilita je rozpoznávacím znakem spousty šotoušů od normálních lidí.

Stačí se podívat na co používají své zdroje (ze své peněženky) normální lidi:

Osobních autíček je víc než DVOJNÁSOBEK (přes 6 milionů)

Zatímco pasažerských vagonků citelně ubývá. A v nynějších vagoncích např. v pasažerské ČD se vozí ze 70% až 80% vzduch, nikoliv cestující…. Přičemž např. zbrusu nové jsou velmi drahé = např. jedna sedačka v dieslvagonku PESA RegioShark vychází na 750 tisíc Kč bez DPH… Což je víc než kolik stojí CELÝ nový Mercedes

MilanSima

Vám prostě pojem veřejná služba lidem nic neříká. Apelujete na finanční zisk v odvětví, které nemá mít primárně za cíl zisk. Podle vás tedy zrušme všechny obchody na vesnicích, zrušme polovinu nemocnic atd. atd. Je to marný, je to marný

Axel

Vážený pane, mezi námi je rozdíl v tom, že já se „nebojím použít kalkulačku“, takže už nejsem „neinformovaný naivní optimista“

Mám-li si vybrat, jestli NUTIT smrtící injekci (eutanázii) pro invalidy, starobní důchodce … a mezi seškrtáním dotací (např. na liduprázdné vláčky), tak jsem pro seškrtání dotací.

Holt peníze dochází ve společné kase (která je silně zadlužená). Neboť neroste počet výdělečně činných, kteří plní společnou kasu svými daněmi. Ale prudce roste počet potřebných ze společné kasy.
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/evropska-unie-zadluzeni-bez-skrtu-duchodu-se-systemy-zhrouti

MilanSima

Jenže to byste pak musel škrtat všude. Třeba kultura. Na místních úrovních kina, bazény, kluziště atd…podle Vás by se mělo na osobní železnici správně hospodařit. To je široký pojem. Kdo to posoudí? Jaká čísla znamenají v tomto případě „správné hospodaření“?

Axel

Posoudí to stav společné kasy = za 5 až 7 let se bude škrtat dotace. Velmi se bude škrat. Tj. už se nebude opakovat případ státní České exportní banky, která půjčila peníze nás daňových poplatníků do Ruska či Tuniska, aby si kdosi v Rusku či v Tunisku koupil zboží/službu od českých firem. Z desítek miliard půjčených do zahraničí touto Českou ex. bankou se vrátila malá část. Podobně budou seškrtány další dotace. Je na (pasažerských) nádražácích, jestli do té doby si najdou solventní cestující… Pokud pasažerská ČD zaplní své vláčky, = tj. pokud pasažerská ČD cestujícím prodá ročních šalinkaret IN 100… Číst vice »

MilanSima

Chodíte do kina, do divadla nebo do bazénu? Pokud ano, tak musíte vědět, ze i toto je dotované.

Axel

Ne, není.

MilanSima

Takže si myslíte, že divadla, bazény nebo městská kina si na sebe vydělají? Tak to žijete hodně mimo realitu 🙂

Axel

Některé ano.

MilanSima

A ty co si nevydělají, byste zrušil? A není toho zrovna málo.

Axel

Rozhodne jestli bude od koho vybírat dost daní….

Tj. aby kačena, otrhávaná o peří, POUZE zlostně syčela…. Jestli kačenu otrhají až příliš, tak až se ochladí, tak kačena už nebude žít = žádné další peří do peřiny už nebude

K.S.

Jestli někde chcete škrtat, tak musíte škrtat v problémovém odvětví prvně, respektive to musíte dovést do stavu kdy to není problém. Jinak skončíte tak že poškrtáte VHD, pak budete stejně muset přidat duchnám aby měli buď na auta, nebo na taxíky. Další věc, pokud začnete divoce škrtat, tak dost hrozí že rozstřílíte kde co a budou z toho ještě větší škody. Vezměme hypotetický bazén, který zaměstnává nějakých 20 lidí (může být) a roční dotace je 1 milion korun, v čistém každý z nich má 20k. (může asi být) Zrušíte dotaci, 20 lidí pošlete na pracák, za měsíc máte nějakých 300k… Číst vice »

K.S.

Problém je v důchodovém systému který tu straší beze změny od Bismarcka a ve své podstatě je to podtyp letadla – Ponziho schéma, I když spíš by se mělo nazývat Bismarckovo. Ten systém vykazuje nestabilitu v momentě kdy je stagnující či klesající populace a pokud každý, teoreticky má šanci být alespoň rok v důchodu, tedy je nastaven před nadějí na dožití, ne za ní, jako byl tehdy. Dále pokud je univerzální atd. Pro začátek bych navrhoval pevné svázání odchodu do penze s nadějí na dožití a zrušil nesmyslný bonus pro ženy v podobě dřívějšího odchodu za děti, stejně to porodnost… Číst vice »

Martin

Nejste náhodou bývalý ministr dopravy Martin Říman, který v r 1997 nechal zastavit provoz na trati Tanvald Harrachov ? S tím, že je to nerentabilní a investice se nevyplatí ? Jeďte se tam podívat na obsazenost vlaků, určitě tam nevozí vzduch.

Axel

Nejsem. Neboť v těch letech můj věk byl jednociferný -:) A souhlas, že spousta vlakových linek má před sebou budoucnost. Možná skvělou budoucnost, pokud se poctiví a pracovití pasažerští nádražáci začnou chovat normálně a pokud namísto zašíváren, typu barva lokotek, začnou SLOUŽIT CESTUJÍCÍM. Nicméně je spousta zombie linek. Stačí se podívat na pár příkladů mezinárodního srovnání jak řídká či hustá je železniční síť vs. průměrný počet vláčků které v oné zahraniční zemi použíjí jeden km kolejí… https://zdopravy.cz/prace-na-tratove-koleji-sprava-zeleznic-mystifikuje-o-stavu-zarostlych-tratich-100327/?comments=1#comments Velmi inspirativní pro pasažerské nádražáky v ČR by mohl být např. nádražáci v např. BeNeLux. Dalším zajímavým příkladem jsou pasažerští nádražáci v Itálii… Číst vice »

K.S.

Uvědomujete si že hustota sítě není počet vlakových linek?

Kernteriér

A kdo je chce navzdory všem logickým úvahám zachovat, tak obvykle mele prázdnou slámu o jejich nepostradatelnosti.

Jelen

A kdo je chce navzdory všem logickým úvahám zrušit, tak obvykle mele prázdnou slámu o jejich zbytečnosti.

Kubrt

Ne, my meleme plnou slámu o nákladech na takovou srandu a jejich přínosech.

Jelen

Haha, málem jsem se zasmál. Ještě nějaký vtip?

Axel

pane Jelen, myslím, že nikdo nechce rušit vláčky.

Jenom ty vláčky už nechcem platit ze společné kapsy. Neboť je normální, že náklady na poskytnutí služby xyz zaplatí konzument služby = cestující.

Nic Vám nebrání, abyste např. Vy, jako cestující, platil tak vysoké jízdné, které nahradí ty desítky miliard, které nyní putují ze společné kapsy penězovodem nádražákům. Každoročně.

MilanSima

Víte, kolik věcí se platí z veřejné kapsy a přitom mají mnohem menší přínos než železniční osobní doprava??

Daniel Jablonecký

Nejlepší je vždycky uvést konkrétní příklad. Tak se předveďte.

MilanSima

Třeba kultura 🙂 A nic proti kultuře, naopak 🙂

Axel

Mrkněte třebas na Letecké Muzeum v Kunovicích. Do roku 2015 koketovali s tím, že se zapojí do dodatčního kolotoče, muzeum bylo honosnější.

Pak se rozhodli, že dotace nebudou chtít. Že kunovickému muzeu stačí low-cost provoz na který přispívá a) svým volným časem spousta fandů a
b) přispívá hmotně řada leteckých výrobců v okolí (Let, Aerotechnik Bristel, Moravan,…)

MilanSima

Uvedl jste krásný příklad. A teď si představte, že je velká část zařízení, která nemá ani sponzory, ani příspěvky od fandů atd. a je dotována z veřejných peněz. Ty byste nechal tedy zavřít?

Axel

tak znovu…. Vždyť víme, že se dá uživit i s „krásnem“… viz rodinná dynastie výtvarníků, kteří krom malby obrazů vyráběli (na míru zákazníkům) taky knoflíky.

Račte si přečíst jak efektivně sháněli zákazníky = vzorníky
https://www.idnes.cz/kultura/vytvarne-umeni/narodni-galerie-vystavuje-piepenhagenovu-mile-pochmurnou-romantiku.A091127_215624_vytvarneum_jaz

MilanSima

Já Vám to nevyvracím. Ale dvakrát jsem se Vás ptal na konkrétní řešení určitého problému a vy odskočíte od tématu. Co s městské bazény, kina, kluziště, možná knihovny. Ty si na sebe nevydělají, jak ybste to tedy řešil. To by podle Vás měli zaměstnanci ještě prodávat noviny?

Kubrt

Balík „železniční osobní doprava“ bych ještě rozčlenil, abychom do jednoho pytle nehodili vlak, co veze 200 lidí a vlak, co veze 2 lidi (a ke konci trasy se mnohonásobně zaplní na krásných 8 lidí).

Kernteriér

To nemůžeš. Železniční doprava se musí brát jako celek. Kouskovat to umí každý její odpůrce.

Axel

Jo, a ty zombie vlakové linky stahují ke dnu i tu část vlačků které mají budoucnost.

Možná skvělou budoucnost.

K.S.

Vidíte a já zase nechci ze společné kapsy platit tak bambilion jiných věcí. Infra pro otravné vodáky, letiště co si na sebe nevydělávají, dálnice, silniční stavby, usplavňovací práce které si na sebe nevydělají, přebujelou policii, kontrolory všeho druhu, byrokraty, televizní a radiové stanice, velkou část sociálních výdajů, protože to má být na každém člověku a rodině (nojo,jenomže tu je mentalita bohužel tak zglajšaltovaná že to škrtnout nelze), zdravotní péči kuřákům, alkoholikům, obézním, obecně celý ten socialistický zdravotnický moloch (ten je taky neudržitelný), zemědělce kteří neobstojí na trhu, jaderné elektrárny… A stejně na to přispívat musím. Ono dokud fakt neproškrtáte totálně… Číst vice »

Kernteriér

To ovšem umanutým paroháčům nevysvětlíš.

Krušnohorec

Na trati Křimov – Reitzenhain byl provoz zrušen až v roce 1948. Dalších 10 let byla udržována na náklady vojenské správy, poté opuštěna. Koleje byly sneseny v druhé polovině 70. let při výstavbě silničního přechodu.
Nepodařilo se mi zjistit proč v Šebestianu vlak (M120.3) postával 20 minut než se vydal dál (v obou směrech).

Herold

Výpověď dohodou…je neuvěřitelné, jak dlouho se taková pitomost drží…

ABC

císař František Josef I. vystoupil ve stanici Dolní Beřkovice

A když měl přednosta, Jaromír Dušek, odpovědět na císařův dotaz, jak je u Dráhy spokojen, místo odpovědi mu vyšla z úst jen bílá kaše a poprskal mocnáře sádrovou drtí.

Jelen

„Na regionálních tratích musí být hustá doprava, nějaké tři páry vlaků je cesta do pekel.“

Tato slova tesat do kamene. Příkladem není jen trať Z.Třebaň – Lochovice, ale většina lokálek. Krásným příkladem poslední doby je Mšeno. Když se zavedl 2h interval, počty cestujících se zvedly několikanásobně a vlaky byly využívané dost i ve všední dny. A teď při 4 spojích denně v nevhodných časech není divu, že tím nejezdí už nikdo.

Roman Čadek

Do Mšena jezdí především nově autobusy PID přímo na náměstí, nelze se tedy divit, že lidi je využívají spíš, nežli by docházeli kilometr na vlak. Situaci Liteň-Lochovice znám a je to kandidát na ukončení provozu v další vlně.

Jelen

Ano, děti dojíždějící do školy ve Mšeně mají jistě velkou radost, že musí chodit z náměstí, zatímco z vlaku to měly mnohem blíž.
A jentak mimochodem, kilometr to není. Je to 10 minut chůze normálním tempem, což není nijak problematická vzdálenost.

Kernteriér

To zajisté mají, protože se jim výrazně zkrátila docházková vzdálenost v jejich domovské obci. Nemluvě o tom, že ze všech těchto obcí jedou autobusy přímo až ke škole.
Krásný příklad střelby do vlastních řad, Jelene.

Jelen

V jaké domovské obci, co to zase melete? Mělník, Velký Borek, Mělnická Vrutice, Hleďsebe, Lhotka, tam všude vlak zastavuje v obci na ideálních místech (ano ve Vrutici je to trochu na kraji, ale ta obec není tak velká, aby to byl problém).

Kernteriér

Kolik dětí jezdí z Mělníka do Mšena na základku? Prosím o přesná čísla. Děkuji.
I kdyby tam někdo jezdil, spojení má, a určitě lepší jak tím vlakem.

Roman Čadek

Zastávka autobusu PID je, mimo jiných, také přímo u školy, takže si laskavě ušetřete demagogické železničářské argumenty.

Jelen

Většina spojů linky 696 ke škole nejede, takže si laskavě ušetřete vaše demagogické antiželezniční argumenty.

Kernteriér

A proč by tam měly jezdit? Na začátek vyučování se tam děti dostanou ze všech potřebných obcí.

Silvestr

Je vidět že názor jiných vás evidentně vytáčí. Tak se běžte s vašimi krajskými radními podívat jak jste domršili tu vaši slavnou krajskou Pidlku. Kdy se nehne ani kola.

Kernteriér

Mě nic nevytáčí, já se tou tupou zaslepeností královsky bavím. 🙂

MilanSima

Zdroj? Třeba v úseku Liteň-Všeradice jsem jel několikrát a lidí jelo relativně dost vždycky, nikdy to vzduch nevezlo.

Daniel Jablonecký

„Relativně dost“ je takový krásný exaktní výraz. Predstavte si, že by kraj přišel za dopravcem a řekl mu: my vám za ten spoj relativně dost zaplatíme. A kolik to bude, zeptá se dopravce. No, bude to relativně dost, odpoví kraj.

MilanSima

Tak jel jsem tam v různých částech dne, jak ve špičce, i mimo špičku. Cestující jsem samozřejmě nepočítal, ale že bychom tam mimo špičku jeli třeba jen v pěti lidech, to urcite ne. A o víkendu plný vlak (turisté do Brd), a to jely třeba i tři vagony. Takže jestli se kompletně uvažuje o zastavení provozu, tak minimálně na víkendy či svátky to.absolutně nedává smysl.

Daniel Jablonecký

Kdyby lidé ze Mšena chtěli víc vlaků, tak jim je starosta doobjedná. Oni ale chtějí busy, tak jim město připlácí na busy. Nenuťte lidi využívat něco, o co nestojí.

Vojtěch Suchan

Je vidět, že absolutně netušíte o čem starosta mšena v současnosti jedná, dá se říct, že o přesným opaku.

Martin Liška

Jestli pán Novou Vsí myslí Novou Ves pod Pleší, tak tam zastávka rozhodně není uprostřed obce, ale vysloveně na okraji…

Kubrt

Problém tratě na Dobříš není výhradně špatná poloha zastávek (některé OK, některé ne), ale to, že je pomalá.

Jelen

I tak má nemalá část obce vlak v přijatelné docházkové vzdálenosti.

Kernteriér

Zatímco 95 % obce to má blíže na autobus, ale to se už nedodává.

Jelen

Kde jste přišel na 95%? Absolutní nesmysl.

Kubrt

To víš, autobus není vlak. A není a není a nikdy ho nenahradí!!!

Jelen

První příspěvek, kde s vámi souhlasím.

Kernteriér

Není. Naštěstí.

Zdeněk

Ten člověk má co se dopravy týče pravdu. Ale jeho názor na monarchii nesdílím, za císaře pána padlo nebo bylo zmrzačeno mnoho nevinných vojáků, a vinit Srby z rozpoutání první světové války je, jako když si Němci zinscenovali přepadení vysílače v Glivicích, aby mohli svést rozpoutání konfliktu na Poláky. Ale zdejší diskuze je o dopravě, a s jeho názory by se měli seznámit odpovědní lidé ve vedení MD, železnice i krajů. Taktéž zastávám názor, že nadvláda krajů nad železnicí je nesmysl, špatná věc od samého počátku, a nemá žádný přínos pro cestující veřejnost.

Alibaba

Já si taky myslím, že císař vůbec nemusel nějakou válku vyhlašovat. Čekat, že budou následníka všichni vítat na anexovaném území byla naivita.

Lukáš Chytil

Stačí se podívat na Švejka, jaká super doba to byla, jen kolik bylo tajných. A hlavně taky, proč R-U prohrálo válku, že.
A taková Bílá Hora, to taky musela být radost.

Co se týče dopravních názorů mi přijde pan Kubík poněkud pomýlený. Lokálky byly nějak trasované a na rozdíl od silnic je není lehké přetrasovat a mnohdy není ani kudy.

To že to Středočeský kraj pohnojil naopak souhlasím, sám si to teď užívám. Kdy kraj zrušil první ranní vlak do Berouna a z Berouna. Jede pouze z/do Hořovic. To je opravdu nápad hodný mistra.

tarten

Někdo si tu plete humoresku hospodského povaleče s dějepisem.

Miky

Pravdu máš, tartene, Hašek byl opilec, povalec, prolhany bolševik – a zároven naprosto fenomenalni vypravec. Proti tomu se skutecna historicka pravda prosazuje tezko.

K.S.

Švejka nelze fakt brát jako historický pramen.

A co se týče toho zbytku, ten Jirásek nadělal dost velké škody na národním povědomí o historii a komanči to dorazili.

Gryf

Navždy žije monarchie, a Habsburský jí vládne trůn. Co se nepostavilo za Rakouska, funguje často v původním stavu dodnes.. teda vyjma toho, co se rozkradlo za té slavné republiky a dvou totalitních režimů..

Gryf

resp. tedy postavilo

Alibaba

Jsem radši za republiku, nějakou královskou šaškárnu ať si užívají jinde. Nepotřebujeme znova obnovovat turistickou/bulvární atrakci v podobě krále.

Axel

Jenom technická… tož neměli bychom něco udělat s tím, že máme republiku, ale volený politik určený pro ceremoniální účely úřaduje z „Hradu“ (který byl přestavěn na zámek)

… Na Slovensku podobný ceremoniální politik (toho času politička) potřebuje o dost míň REPREZENTATIVNÍ prostory atd.

Což píšu zejména proto, že za posledních 10 let tyto náklady se ZDVOJNÁSBILY na loňských 654 milionů kaček pro jednoho voleného ceremoniálního politika (a už to stojí víc než celý Senát ČR s 81 volenými politiky)
https://monitor.statnipokladna.cz/ucetni-jednotka/48136000/prehled?rad=t&obdobi=2012

Alibaba

A královský ceremoniální parazit by byl zadarmo?

Za mě můžeme zrušit i toho prezidenta. Ale asi nee, i on má jakousi funkci v republikovém rozvrstvení pravomocí a překopávat ústavu by bylo zase na dlouho.

Axel

Ono prostě je vidět obrovský zájem turistů (což se „bije“ s nutností chránit volené politiky před eventuelními teroristickými magory)… Tož proč by Hrad nemohl kompletně sloužit turistům?
Evidentně existuje velká turistická poptávka právě v této části ČR… viz zkušenost mnichů (Augustiniáni), kteří bez problémů si na strašně drahé opravy památkově chraněných budov a na charitu potřebným, vydělali poskytnutím části prostor pro účely hotelu v blízkosti Hradu….
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/restituce-augustiniani-knez-juan-provecho-rozhovor.A171206_143838_ekonomika_ane

Neboť přestěhováním z Hradu do prostor Senátu/Poslanecké Sněmovny by se ušetřilo na synergických efektech např. co se týče ostrahy… Proto taky Senát i Sněmovna sídlí v jednom velkém areálu.

tarten

Ty kontroly na hradě ve skutečnosti nechrání před teroristickými útoky ale před červenými trenýrkami.

tarten

Český prezident je monarchistický relikt, který navíc ani jako monarchistický relikt nefunguje. Bez něj by bylo líp.

K.S.

No právě, ČR má k monarchii tak blízko že stačí změnit článek 54, prezident se vymění za krále, v bodě se napíše typ nástupnictví, 55-60 se zruší, 61-64 se prezident vymění za krále, 65 se upraví, 66 se zruší. To by mělo stačit.

Adamgolias

To jste asi nepochopil feudální zřízení. Pokud vládne král , vládne na svém za své . Ostatní jsou poddaní. Pokud máte na mysli atrapy královských dvoru tak zvaně civilizované Evropy , tak v těchto případech je král pouze reprezentativní figurka. To je nepochybně předražená turistická atrakce bez pravomoci jen se symbolickou funkcí. Ovšem stejně jako např diktatura je monarchie efektivní řízení státu. Už jen proto, že svá rozhodnutí nemusí s nikým konzultovat , dohadovat a jinak handlovat v žvanírnách jako jsou parlamenty . To nic nemění na tom že prostý lid nemusí být ztotožněn s nápady panovníka. A ,, dobrý,,… Číst vice »

K.S.

Jenže to mluvíte o monarchiích někdy od 16. 17. století a i v těch nějak fungovaly sněmy. Před tím, kdybyste to v Evropském prostředí takto zkusil, by Vás šlechta sežrala.

Ale on je obrovský rozdíl v tom o které době a kterém místě se bavíme. Je obrovský rozdíl mezi monarchií v Nizozemí a Byzanci v 15. století, obrovský rozdíl mezi monarchií v Českých zemích v 13. a 18. století. Síla monarchy byla v různých dobách různá. v některých si mohl dělat co chtěl, v některých dělal to co mu uložil sněm.

Alibaba

Myslím atrapy.
Ostatní případy, kdy byl člověk poddaný jsou pro mě už absolutně nepřijatelné.

Daniel Jablonecký

S tím souhlasím. Hrad není místo pro prezidenta.

Axel

Mě spíš šlo o to, aby se uspořilo. Například na ostraze. Neboť pár set metrů od cemenoiálního voleného politika pracuje několik set dalších volených politiků… Tož kdyby se k nim přestěhoval (z Hradu na Malou Stranu), tak aspoň část z loňských 654 milionků rozpočtu pana prezidenta by se mohla ušetřit.

A využití Hradu pro turisty by přineslo dost velkou tržbu do společné kapsy

Roman Soudný

Prezidenta není třeba stěhovat. Současný astronomický rozpočet KPR obsahuje jak náklady na rekonstrukce objektů Hradu, tak na zlodějiny prezidentových nohsledů. Takže s příštím prezidentem dost ušetříme.

Alibaba

Pokud lidi naletí na koblihu, tak pochybuji…

Silvestr

Ani pro žádného zdegenerovaného monarchu

K.S.

To že se z politicko-ekonomických důvodů Habsburci brali mezi sebou na úrovni bratranců a sestřenic neznamená že to dělají všechny rody.