Modré zóny na Chodově a Hájích. Praha 11 zvažuje zapojení do systému placeného parkování
Parkování v Praze, ilustrační foto. Pramen: Praha 6
Situace s parkováním na Jižním Městě je podle radnice neutěšená a v posledních letech se výrazně zhoršila.
Na Praze 4 se zavedli modré zóny a někteří si od toho slibovali úbytek aut. A nic takového se nestalo. Aut je tu pořád stejně jako před zavedením zóny. Stále tu je dost problém někdy zaparkovat. Této situaci by pomohlo jedině to kdyby byly nějaký parkovací domy kde by parkování bylo levné a ne přemrštěně drahé.
No, tenkrát jsem tam bydlel, když se to zavedlo a docela to pomohlo, i když asi jen krátkodobě. Nutno si uvědomit, že v Praze přibývá 20 tisíc aut ročně, tak v P4 to může být třeba desetina toho počtu…
U nas to n P4 vyrazne pomohlo, kolem je spousta velkych kancelarskych budov a po zmodrani ulic se vsichni dojizdejici zaridit jinak.
Nevim, jestli by to pomohlo, mam nekolik parkovacich stani v garazi, ktera pronajimam a kdyz se nektere uvolni, nejakou dobu trva, dokud se najde najemce a stejne to za vic nez 1500 korun nepronajmu.
Může to pomoct v případě, že za druhé auto bude výrazně vyšší částka než za první.
Aspoň 1500 za každé auto a kde kdo zváží, zda další auto a nebo MHD při celou rodinu na rok.
Druhe auto ma malokdo. Jedno je na muze, druhe na zenu, treti na syna / dceru / babicku…
Tak na byt, no…
Co je to byt? 25 m^2 nebo 125? To je docela rozdil.
Taky by bylo slozite zjistit, kolik ma ktery byt registrovanych vozidel.
Zajímavé je, kolik je na těch sídlištích volného místa, které se v noci asi vůbec nevyužívá, a přes den také asi není zas tak moc zaplněno lidmi. A dokonce mají v názvu Park, takže by stačilo přidat jen příponu -oviště. Kdyby se to přejmenovalo třeba na Centrální park-oviště nebo park-oviště Křtinská, hned by bylo kde parkovat … 😉
Zony pres noc nic nevyresi. Akorat prinesou rozpoctu vice penez od mistnich a pres den rozezli ty, co dojizdi a potrebuji zaparkovat. Stejne nemate parkovaci misto jiste, i kdyz byly zony zavedeny jinde
A ty penize, co se vyberou, kdyby sly alespon na opravu stavu mistnich komunikaci, vystavbu parkovist nebo podporu verejne dopravy. To asi tak vetsinou nebude…
Priste volil jednoznacne Ano, ktere bojuje v Praze 11 za obcany.
Tak jenom parkovací dům na Opatově bude asi za půl miliardy. To nevyberete na JM ani za deset let
Ale můžete pak zužitkovat to uvolněné místo. (Jenže vlastně nemáte jak, tak proto je tam to parkoviště… někdy bohužel za až moc nízké částky)
Jaké uvolněné místo? 🙂
Vidím že se ty zóny šíří jako mor. Snad radní budou mít dost rozumu tomu zabránit. I když o tom pochybuji protože pro mnohé je to zlatý důl.
V noci tam kromě místních opravdu nikdo neparkuje, naopak přes den jich část odjíždí, takže zóny by nic nevyřešily.
Auta patri do minulosti. Budoucnost je hromadna doprava a kola.
Když se pozorně podíváte, zjistíte, že i ty auta mají kola a je rok 2023 – ve státě s 10mio lidí je 6.5mio aut. Lidé hlasují svými peněženkami.
Přesně …Lidé hlasují penezenkami, proto každé náklady navíc za provoz aut jsou správnou cestou…Protože budoucnost moderní západní Evropy je opravdu v omezování aut, minimálně v centrech měst. Tzn modré zóny jsou jednou ze správných cest, jak auta alespoň částečně omezit
Přesně tak, chtěl jsem jet vlakem na víkend do města Zwettl v Rakousku, ale idos mi nenašel ani jeden spoj a přitom tam trať vede. Jsem zmaten, přece taková taková progresívní firma OBB není žádný moloch a ekoogický vlak do města Zwettlu jezdí minimálně po půl hodině, jen nechápu proč není v jizdním řádu. Tak jsem jel radši autem.
Já psal o autech primárně ve městě….To, že vy si nejste schopný najít spoj je jaksi problém úplně mimo mísu 😀
A já naivně čekal, že mi řeknete v čem ve vyhledávání spojení vlakem dělám chybu a ono ne, jen rádoby chytré keci, abyste nemusel odpovědět. Takže prostě auto lidi i v Praze potřebují třeba proto, aby odvezli nový nábytek, velký týdenní nákup pro 4 členou rodinu, na výlet (a zrovna na výlet vlakem sám jezdím), dovolenou, atd. nebo kamkoliv jinam, kam vlak v požadovaném čase a kvalitě nejede a vy ekopaka to zajistit nedokážete.
Chybu děláte primárně v to , že pro mezinárodní spojení používáte Idos. Ten sice skvělé slouží, ale primárně pouze pro vnitrostátní cesty.Pro cesty mimo je lepší používat vyhledávače jiné, buďto přímo ekvivalent idos v dané zemi, nebo záležitostí typu Rome2rio a podobně 🙂 Je toho spousta, stačí googlit 🙂
Zkusil jsem všechno a stále to nic nenašlo. Vy jste v tom očividně zběhlejší můžete tedy napsat v jakém taktu jezdí vlaky po trati do Zwettlu?
To je ale problém, pokud člověk z města jezdí někam, kam nejede vlak ani bus, tak si pořídí auto a to auto už vlastní a tak s ním bude jezdit. Lidé ve městě nejsou v bublině.
To není nutnost, ještě tak dekádu zpátky bylo běžné jezdit autem o víkendech z města, ale klidně týden v kuse stálo na ulici, protože do práce se jezdilo MHD. Nevím, co se stalo, že lidé tak zpohodlněli, že už to nejde. Že by obezita?
A když jsme jeli na jednodenní výlet autem, tak řídit auto unavení večer nazpět byl mor. Pohodlnější byl vlak.
napadá mne růst životní úrovně, s tím související nárůst epidemie obezity (za tu dekádu markantní) a přitom benzín se bohužel nezdražuje, spotřební daň zůstává nominálně stejná.
To by se spise mela naparit spotrebni dan na cukr, cukrovinky, slazene napoje, energetaky, ne?
Preci jen obezita je v prvni rade kaloricky prijem neodpovidajici vydeji energie, kdejake sladke patoky s vodou kupuje snad kazdej druhej, v cukrarnach narvano…
Jo aha, tohle je o celkovym pristupu ke sve telesne schrance a ne o likvidaci IAD, tak nic. 😀
Ano, výdej energie. Ten asi bude hodně nízký, když budete všude jezdit autem, že? Piju klidně slazenou minerálku, abych měl energii přes den a sladím si kafe. Jenže já v těch 45 ještě běhám do práce a dám si při tréninku půlmaraton. Rád bych dohnal Vystrčila, ten v 62 běhá půlmaraton rychleji než já.
Jasne, autem nekam jen o vikendu. Takze pres tyden auto co? No nekde parkuje, zejo. Jak ze ma nejezdeni autem pres tyden resit parkovani?
Reagoval jsem na „tak si pořídí auto a to auto už vlastní a tak s ním bude jezdit.“
Není nutnost s ním jezdit denně…
A řeší to leccos, tím ubyde parkovacích míst tak nějak skoro permanentně, tak si každý rozmyslí, jestli bude večer hledat místo k zaparkování :)).
A vždyť se tu řeší parkovací místa, ne kapacita komunikací nebo třicítky…
„auto vlastní a tak s ním bude jezdit“.
Samozrejme, ze lide maji a kupuji auta, kdyz jsou auta statem nejupřednostňovanější dopravni prostredek. To se ale, vsichni doufejme, brzo zmeni. Generace, ktera se zasekla v 2. polovine minuleho stoleti postupne umre a nastoupi nova, ktera je vzdelana a studuje v zahranici a ma diky tomu prehled.
Takze vcera som bol na jednej akcii. Odhadom tak 10 000 ludi. Najblizsia zeleznicna stanica 15 kilometrov a z nej do dediny blizko tej akcie isli za 2 hodiny az 3 autobusy.
Tak isto by som chcel vediet, ako by napriklad hromadna doprava zvladala dni NATO v Ostrave. 80 000 az 100 000 ludi co je denna navstevnost, kebyze nikto nejde autom.
Jak by se zvládala ? Úplně normálně, na obsazenost 1 autobusu připadá kolik ? 10 plně obsazených aut, možná víc ? Tzn daleko mensi nároky na parkování a všechno ….Naprosto v pohodě by se to zvládalo
By se, by se. Těším se, až bude mít DPO tisíc autobusů.
Mozte sa kludne predviest ako by ste vyriesili dopravu. 14.juna bol koncert Rammsteinu na letisku v Trencine. Ucast 40 000 ludi. Koncert skoncil o 22:30. Skuste predviest ako by ste ich verejnou dopravou rozviezli po celom Slovensku a do Ciech. Napr. z Bratislavy mate 2000 navstevnikov a posledny vlak do Bratislavy ide o 21:30.
Bol som na podobnom koncerte v Prahe v O2 arene. 2 rozdiely. Bolo len 20 000 lidi a po skonceni koncertu este stale fungovalo metro a MHD.
Vy jste kdo? Umělá inteligence? Troll? Moderní svazák? Zakuklený polpotovec? Produkt ikluzivního školství? Nebo obyčejný buran?
Ikluzivního, jasně.
Překlep, psáno z mobilu v kymácejícím se vlaku.
Urazet druheho jenom protoze ma jiny nazor nez Vy neni buranske chovani?
Neberu diskutujícímu právo na názor, ba dokonce technicky s jeho komentářem souhlasím, ale nesouhlasím s formou sdělení. I tu reklamu na venkovní barvu (…to už tu maminko nebudete…) nakonec z televize stáhli, ač byla vtipná, bohužel v daném kontextu a vůči množině sledujících nevhodná.
Forma komentáře je prostě připitomělá a opravdu si nemyslím, že by jeho autor byl vzdělaný a studoval v cizině.
Je to buran.
Videl jste někdy ve špičce metro C? Mě by jen zajímalo, čím ty lidi z Jižáku mají jet, když se do metra nevejdou, posílit nejde a jiná linka tam nevede.
Na tohle Vám samozřejmě žádný zakazovač a omezovač neodpoví, pro něj existuje jen takový ten „průměrný“ modus operandi, tj. nasadím notebook na záda a na tu Brumlovku si doběhnu po svých, protože je mi 30.
Mrzení začne, až mu bude 45, najednou už nedoběhne, ale za to bude potřebovat odpoledne vyzvednout parchanta ze školky, dojet vybrat nový pokojík ještě před zavíračkou a pak za babkou do špitálu. A mrzení bude, protože si před dekádou zakázal alternativu a teď je v područí „monopolního“ DP či národního dopravce.
Monopolního DP 😀 Vy fakt jste úplně mimo, když tohle napíšete. Žádný monopol DP ani CD už dávno není, ale to je asi zbytečný tady vysvětlovat a řešit, že … „Parchanta“ naučím samostatnosti a nechám ho jezdit MHD, opravdu nepovedu život „tutu nunu, táta té ještě na střední bude vozit autem až před školu, aby si náhodou nemusel metrem“…To je i pro to dítě cesta do pekel. Nábytek se v roce 2023 vybírá na internetu a pak se nechá odborně dovést, řvát obrovskou skříň do osobáku může jen setrivy idiot, co je mu zhnilo platit za odvoz 😀 Babka do… Číst vice »
To je vidět, že žádné dítě nemáte, parchant na střední s vámi na střední stejně nepojede, ale jestli ho chcete poslat sám na první stupeň ZŠ, tak si to přečtem v novonách.
A proto má každý obchod s nábytkem velký sklad, kde si to lidi vyzvedávají, ale tak když je někdo levej a neumí si ani odvést a sestavit stůl, tak na to odborníka potřebuje.
Tak já od druhé třídy jezdil do školy zcela sám 🙂 A např děti kolegyně z práce to mají stejné, vy novino….Ano, každý obchod má logicky sklad, aby měl odkud expedovat, ale normální moderní člověk si to vybere na netu a nechá dovézt 😀 Uzbjen proto, aby nemusel jezdit autem. Dovoz je pohodlný a ve výsledku i levnější, když započteme provoz auta 😀 Ale holt člověk, co se uvažováním zasekl v raných devadesatkach a bez auta se ani nevy… to holt nepochopí 😀
„jestli ho chcete poslat sám na první stupeň ZŠ, tak si to přečtem v novonách.“
Tady nejsme v severní Americe, naštěstí.
I v té Americe je nějaké zavraždění dítěte extrémně vzácné, jen se ten kluk tenkrát zveřejnil na kartonech mléka…
Zkuste popřemýšlet, jaký význam tam mají ty úvozovky, a až poté rozdávat rady, jak vychovávat děti.
A propos, to že nazýváte někoho „mimo“ více vypovídá o Vás samém.
No, mne by třeba zajímalo, jaký význam má ten štěk o „monopolním“ DP. Vždyť se dá jezdit i taxíkem.
Význam toho štěku je míněn ten, že se snažíte zrušit mocnou alternativu k MHD, pro kterou jsou kaštani jen přítěž, jak tady mnozí sami přiznávají.
A místo toho tedy navrhujete, ať se všichni sebereme a tam, kam jede milostivě autobus jednou za hodinu, jedeme všichni taxíkem, to, co tam pořídíme, si necháme přivézt dodávkou, protože do osobního auta náklad cpou jen socky, tím spíš do cizího, a to vše za cenu pouze desetkrát větší, kdy se při pohledu na taxametr kroutěj palce u nohou. Mam dost.
Víte proč jede autobus jednou za hodinu? Protože všichni jezdí autem. Navíc je MHD vnímána jako sociální dávka, jak cenou, tak kvalitou. Takže se chlubíme, jak máme MHD úžasnou, přitom nás nezajímá, že jednou za hodinu to jede stejně plné (třeba o víkendech), protože jinak bychom za ni museli platit víc, že.
Tak to vnímá jen blbec a jak známo, s tím nehne ani pár volů. MHD a IAD by neměly být ve sporu, ale naopak být komplementy. Racionálně. A cestou je edukace, nikoliv zákazy. Podle mě tedy, samozřejmě.
Ne, tohle je politika pravice. Ono jí to taky vyhovuje, protože se může navenek tvářit, že něco dělá pro chudé. Když minulý magistrát uvažoval o zdražení, ODS byla nejvíc proti. Jízdné zdarma pro důchodce se taky zavedlo za ODS. A pak logicky nejsou peníze, tak se dá nadávat na ty ostatní a svoje voliče poslat do aut.
Jak nemá DP monopol? Copak se zakázky MHD soutěží? Ale jo, o linkovém vedení a četnosti spojů rozhoduje Ropid… pokud se mu teda DPP nevymluví že nemá dostatek řidičů a musí se tak prodloužit poloprázdninový provoz.
Cckem jsem svého času jezdil každý den a nikdy se mi nestalo, že bych se do spoje nevešel. Nikdy. A když už se to náhodou stane, za 90 sekund jede další. Tak jaké čím ti lidi mají jet? Metrem úplně napohodu 😀
A když tam přijdou všichni, co teď jedou po magistrále autem tak se nevejdete. A to že jste se vešel ještě neznamená, že to odpovídá standardním nárokům na cestováni
Fajn, pokud máte nároky takové, že musíte všude dojet autem,ok ale laskavě zaplaťte trzni cenu svých externalit. Všeho docasu, moderní Evropa tímto směrem jde a takoví jako vy, říkejme jim třeba auto-moto zavislaci, budou moct jen nadávat a soupat nohama 🙂
Nic takového jsem neřekl a metrem docela často jezdím, jen vám znovu opakuji, že C je na hraně kapacity a někdy i za ní, soupravy v ranní špičce se zpožďují, protože lidi z vlaku před ním nestačí na stanicích včas vystoupit a nastoupit. Víc lidí prostě nepobere a ve špičce už to teď není o tom, že by člověk měl třeba nějakou diskrétní zónu, ale je nalepený na někoho cizího, ale vám to asi vyhovuje.
Občas jsem jel ráno někam do centra na 9. hodinu (nebo i dřív) a na Chodově jsem si ještě sednul a vytáhl notebook…
Zlepší se to jen dočasně (než si nájemníci – a že procento bydlení v pronájmu v některých lokalitách JM překonává třetinu – přepíšou kvůli tomu trvalé bydliště). Do té doby nastává stav paniky a zoufalého parkování na nevhodných místech, nebo v nejbližší nemodré oblasti, která to odskáče. To nic nemění na faktu, že na Jižňáku je situace s parkováním vážně nedobrá, výstavba třeba JZM v tomto byla vizionářsky lépe dimenzovaná. No a sliby chyby současných či nedávných politických reprezentací Jedenáctky ohledně výstavby parkovacích domů. Přidám konkrétní zkušenost, z menšího sídliště na Pětce: po nedávném zavedení modrých nějaký čas skutečně nastalo… Číst vice »
Každopádně ANO sekta na to jde chytře, na Jižáku stačí říct parkovací zóny zrušíme a tahle sebranka letí po volbách z radnice a ve vládě? Tam asi už nemusí dělat vůbec nic po tom, vo ten otesánek Staňura předvádí…
Jen pro ty mínusy, ANO nevolím, nevolil jsem a volit nebudu, ale jdou na to chytře o tom žádná, teda ono na to už ani žádná zvláštní inteligence třeba není.
Parkovací domy jsou slepá ulička, protože stojí milion místo (dnes už možná dokonce o něco víc), a pak zůstávají prázdné, protože nejsou zdarma.
Zkráceně Praha 11 chce další chechtáky do kasy. Parkování se zde zhoršilo kvůli tomu, že zde často v okolí metra parkují lidé co si z toho dělají P+R, Ukrajinci a jiní co zde odstavují své dodávky anebo auta na víkendové jízdy.
Prášky?
Došly…
Parkování „zadarmo“ je velmi drahej špáz, kterej s sebou přináší několik negativních socioekonomických jevů. Autíčkáři si neuvědomují, že jim to jejich místečko, ten zábor veřejného prostoru musí někdo zaplatit. Vybudování jednoho parkovacího pouličního místa vyjde v USA na 1750 dolarů a jeho údržba na 400 dolarů ročně. U nás to bude podobné. A ne, rozhodně si to majitelé automobilů z daní ani zdaleka nezaplatí. Dotujeme jim to horko těžko my všichni ostatní z jiných daní. Je načase tuto nespravedlnost vzniklou ve 20. stol. ukončit. Modré zóny vnímám jako krok správným směrem a doufám, že ceny za parkování se budou v… Číst vice »
A cyostezky vezmeme rovnou a tím jednou ranou a zavedeme na nich mýto. Žádnou nespravedlnost, že jim to ostatní platí.
Až zavedeme mýto v Blance. Ta stála 40 miliard.
To by zóny nesměly stát směšných 1200 ročně. Chce to aspoň dvojnásobnou částku – měsíčně
Spousta lidí vlastní víc automobilů než potřebuje, protože prostě chce. Ať si každý má aut kolik chce, ale na svém pozemku. Parkování ve veřejném prostoru zabírá prostor, který by se dal využít mnohem lépe, cena se tady musí nastavit tak, že se lidem vyplatí parkovat tam max 1 automobil a cena by se měla postupem času blížit ceně tržní a parkování by se mělo přesunout čistě do soukromého prostoru. Bude to trvat ještě pár generací ale k tomuto si musíme dojít, jestli chceme žít v dobrém prostředí. Pro začátek by stačilo zavést měsíční poplatek za modrou a to okolo 1500,-/měsíc.
Těch 1500 by snad vyhnalo dost 20+ lety v vraků, které mají minimální dopravní výkony a říční cena parkování by převýšila cenu vozu.
A co takovej papaláš, kterej si hraje na progresívního, třeba jeden takovej vicepremiér Bartoš má hned 4 služební káry, jde nám příkladem!
Máte zdroj k vašemu tvrzení?
Zavedení modrých zón ještě nikde nevyřešilo problémy s parkováním. Automatizované systémy na kontrolu zaplaceného parkovného totiž evidentně neřeší porušování dopravních předpisů. Takže se namalují modré zóny, díky kterým ještě oficiálně pár parkovacích míst zmizí. A pak se vesele parkuje dál i mimo tyto modré zóny, na zákazu zastavení, na nástupní ploše pro požární techniku, uprostřed náměstíčka, kde by se měli otáčet např. popeláři, na chodnících přiléhajících k bytovým domům apod. Totální anarchie, na kterou ale jak MP, tak PČR naprosto kašlou, protože je to politicky citlivé téma. Proč se ještě někdo snaží zastírat, že je to prostě jenom skrytá forma… Číst vice »
To asi bude řeč o jiné metodice určení komerční (tržní?) hodnoty, navíc za negarantované venkovní místo (?). Na P-13 osm deset let zpátky pronájmy vnitřních byly za 600-1300 Kč, nyní pronájmy parkovacích stání v suchu a teple „tržně“ poskočily a jsou nejčastěji za 1450-2500 Kč / měsíc. Potkáváte se s názory, že jako bylo by to hezké neparkovat na ulici, ale v rozumném dosahu pod střechou, nebo ještě lépe přímo v domě, ale že na důchodce, anebo mladou rodinku je to moc.
Parkování na sídlištích se po zavedení zón většinou moc nezlepší, jelikož bytů v panelácích je tak 2x-3x víc než parkovacích míst v okolí. Podle mě je hlavní motivace přinucení místních „obyvatel“ ke změně trvalého bydliště.
Bych taky radši na jizaku víc parkovacích domů, o kterých radnice posledních 10 jen mluví, ale nestojí nic nového.
Modré zóny snad vyženou nějaký starý vraky, který se nepohnou ani při čištění ulic. Nejsou to ale žádna vyšší procenta.
Vyšší poplatek by mohl vyhnat duchodcovsky auta, který vyjedou tak jedenkrát měsíčně – nicméně určitě někoho napadne jim parkování dotovat.
A on někdo brání místním obyvatelům vybrat peníze a přijít na radnici s tím, že si za své chtějí postavit parkovací dům? Třeba by jim úřad vyšel vstříc…
Tak je tam hodně rozsáhlých parkovacích ploch, tam by se ty parkovací domy celkem hodily.
Jo, místo těch oplocených parkovišť by tam úplně krásně mohl být parkovací dům s jedním patrem pod zemí, 3 nad, a zelenou střechou se soláry … Ale P11 nezvládá opravit ani rozpraskané chodníky či rozbitá dětská hřiště.
Chybí peníze. A kdyby se našly, tak to shodí odpor místních, kteří nechtějí třípatrové betonové obludy. Na P11 projdou maximálně jednopatrové nástavby a ty problém nevyřeší.
„Úplně krásně mohl být“. Když na to budete mít…
Fakt nechci delat dablovi advokata a podporovat tuhle zlodejinu, ale prave k vyssimu vyberu penez tohle povede, pac tim primeji vice lidi k prepisu trvaleho bydliste do prislusne MC.
Poplatky za parkovani jsou jen drobne, ale garantovana platba za hlavu z RUD, to je jinej vesmir… presne, jak pise John334.
Takze ve finale bude zalezet, jak s tim extra balikem penez MC nalozi.
Otázka je, kolik takových bude… Schválně jsem se podíval na Prahu 4, kde modré zóny byly poprvé zavedeny v polovině roku 2018. Změny počtu obyvatel: https://www.mistopisy.cz/pruvodce/obec/4662/praha-4/pocet-obyvatel/ Rok 2019 vybočuje z trendu, což může být modrými zónami, ale je to změna o nějakých 1500-2000 osob, když budu předpokládat, že by jinak pokračoval sestupný trend. Praha 4 má celkem 113 205 obyvatel, rozpočet na letošek 839 milionů. Když budu pro zjednodušení předpokládat, že příjem MČ je dán přesně počtem obyvatel, tak změna +2000 osob vynese do příjmů nějakých 15 milionů. Příjem z modrých zón v Praze 4 je ročně 63 milionů (rok… Číst vice »
Na něco takového si připravte tak miliardu.
Plechovek je zkrátka moc…většina jsou jednoválce a tak to nemá řešení!
Vidím, že většině diskutujících se zdá plechovek málo, v 7mi autech z 10tí jede jenom řidič… .To jsou ty jednoválce.