Modernizace žilinského uzlu může začít, na miliardové zakázce se budou podílet české firmy

Elektrická jednotka řady 660 v Žilině. Foto: ZSSKElektrická jednotka řady 660 v Žilině. Foto: ZSSK

Akce počítá s modernizací více než 16 kilometrů železnice v Žilině a okolí.

Společnosti Eurovia CS, Subterra a AŽD Praha se budou podílet na velké zakázce na modernizaci železničního uzlu v Žilině. Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) dnes podepsaly se zástupci sdružení „Združenie Pod Dubňom“ smlouvu v hodnotě 323,37 milionů eur (zhruba 8,5 miliardy korun). Ve sdružení jsou i zmíněné tři firmy, vede ho slovenská pobočka Strabagu.

Uzavření smlouvy oznámily ŽSR v tiskové zprávě. Stavba je dlouhá celkem 16,3 kilometrů: 14 kilometrů ve směru na Poprad; 2,3 kilometrů jižně na Púchov. Modernizace bude probíhat za provozu, detailněji je popsána například na stránkách EIB. V jejím rámci dojde k dostavbě seřazovací stanice Teplička. Akce potrvá čtyři roky.

Na Slovensku jde v krátké době o třetí velký kontrakt, který ŽSR zasmluvnila na modernizaci svých hlavních koridorů. Jde ještě o úsek Poprad – Lučivná a Devínska Nová Ves – státní hranice. Samotná soutěž na modernizaci žilinského uzlu začala v říjnu minulého roku, tendr zpomalilo řešení námitek u slovenské obdoby ÚOHS – Uradu pre verejné obstarávanie (ÚVO).

Většina nákladů bude financována z evropských zdrojů. Modernizace vyjde o zhruba 30 milionů eur levněji, než byla odhadovaná cena. Druhé bylo o pět milionů dražší sdružení firem TSS Grade, Doprastav, Porr, EŽ Praha a Váhostav – SK.

 

Tagy AŽD Praha Eurovia CS modernizace železničního uzlu Žilina Strabag Subterra Železnice Slovenskej republiky žilina ŽSR
81 komentářů