Modernizace vozovny Pisárky: DPMB dokončil vratnou smyčku a kolejovou harfu
Kolejové rozvětvení ve zmodernizované vozovně Pisárky. Pramen: DPMB
Díky nově postavené vratné smyčce tramvaje nemusejí při návratu do vozovny zajíždět až na vzdálené Mendlovo náměstí.
Arénu nemáme a pár let mít nebudeme, ale pomníček by byl (i bez smyčky), mimochodem zastávka se píše kratce: Arena Brno. Jestli na ni město má, nebo ne, je druhá věc.
Smyčka samotná i s kolejema je rozhodně přínos, jakým v minulosti bylo třeba postavení Karakasu směr Mendlák, nebo jakým bude jednoho dne průraz skrz nemocnici u Sv. Anny.
Ten „průraz“ je spíš těsně okolo FNUSA než přes ni… tedy ano pokud započítáme i heliport. Tam to asi bude probíhat rychlostí horotvorných procesů… tak snad aspoň správným směrem.
Nejsem místní, tak se třeba mýlím, ale smysl smyčky na estakádě, jejíž práci by mohla zastat třetí kolej, ze které by se do vozovny couvalo, mi uniká. Stavbu jsem pozoroval v červenci a něco tak megalomanského s nulovým užitkem pro cestující jsem už dlouho neviděl.
Ale jak říkám, rád se nechám vyvést z omylu.
Vás navrch by řešil jen zajetí tramvají tzv. zpětným pohybem že zadního tzv. pomocného stanoviště u jednosměrných vozu do remizovaci/odstavné haly a kolejí před ní, ale neřeší potrebu’trsmvaji: 1.) při tzv. zatažení projizdet čelem přes halu denního ošetření – https://youtube.com/watch?v=9kIMXan6nio&si=jWipIrvObe8toZm0 a https://youtu.be/sBMfaNHzb1E?si=O1Fz4ddduvYC2fBt , která je zde – https://mapy.cz/?source=pubt&id=15207671 2.) nejen do vozovny zajíždět – tzv.zatahovat, ale i z ni logicky zase naopak i vyjíždět, a to zejména směrem do nejbližších konečných, což v případě pisárecké vozovny jsou ty na trati za ní – Vozovna Komín (dle zařízení pro trolejbusy), Rakovecká, Bystrc-Ecerova a za pár let ještě za ní nová Kamechy.… Číst vice »
Současné uspořádání vozovny není uzpůsobeno na to, aby se do vozovny couvalo.
Kdyby to šlo vyřešit couváním, tak se nejzdí obracet na Mendlák.
Ano, to je asi nejevidentnější důkaz…
Zdaleka ne všude se dá dostat couváním. I posloupnost vozů je též někdy důležitá.
Ve Varšavě mají hnusný barák přezdívaný „šílený sen opilého cukráře“. No a my v Brně budeme mit arénu a sedmimiliardovy dluh. Jo a to bílé je samozřejmě moučkový cukr. A to černé mrtvoly havranů pod lanovkou, to si taky nevšímejte.
Mazec, 680 milionu. A teď ještě pojedou další stovky milionu, protože práce, které souvisí s propojením terminálu s multifukční halou ARENA BRNO, nejsou součástí modernizace vozovny a budou pokračovat…. a taky budoucí přístup k lanovce…. schodiště i bezbariérová rampa pro přístup k hale,“ říká ředitel. Ty vole, dpmb nemá prachy aby slušně zaplatil řidiče, ale miliardy na pomníky ze kterých se dá loupnout desátek tečou proudem.
Na co (ne)má dpmb, to je určeno politiky. Problém bych hledal na magiztrátu (ne, to není překlep).
Peníze z investic se na mzdy (a opačně) převádět nedají.
Megaztrát se to jmenuje.
Zrovna postupná rekonstrukce vozovny Pisárky byla nezbytnost pro budoucí zajištění tramvajového provozu. Když už nastala nutnost celkové obnovy kolejiště, tak úprava uspořádání, doplnění nových výtažných kolejí a druhé smyčky byla logická. Konečně se něco postavilo pořádně, aby to mohlo dobře sloužit i do budoucna.
Nevím, proč má plno lidí potřebu všude nacpat informaci o tom, jak řidiči nemají peníze…
…když navíc to v tomto případě vůbec nesouvisí s budovanou akcí.
Kolik Vám je? To totiž zjistíte jako první věc po nástupu do zaměstnání (snad s vyjímkou malých firmiček řízených přímo ve všech ohledech rukou jednoho vlastníka) že peníze v kapse „investice“ nejde použít na platy zaměstnanců… plus ve státní/obecní správě ještě platové tabulky.
Vidím, že se opět podařilo udělat nástupní hranu bezbariérové zastávky o schod níže, než je vstup do bezbariérové šaliny. Gratulki! <3
Výška nástupních hran je běžně požadovaných +20 cm.
Ano. A výška podlahy v saline je běžně požadovaných 35 cm. Dohromady to tvoří “bezbariérový nástup”.
To je bohužel důsledek provozu tramvají s výklopnými dveřmi. Výška nástupní hrany je taková, aby bylo s dostečnou rezervou možné otevřít dveře i u plně zatížené tramvaje, která má kola ojetá na minimum.
To je ovšem mimořádně hloupé. Zejména když uvážíme, že stejné provedení je použito i na Zapadlé bráně a na Kampusu…
Řešení jsou zhruba tři: a) udělat rozdíl pro otevření výklopek („schod“) výškový b) udělat rozdíl vzdáleností hran (nebudete dělat krůček nahoru zato tam bude řádově 15-20cm „škvíra“) c) vyházet všechny šaliny s výklopkama (hm, tady jen odhaduju, cca. 20% vozového parku tramvají v Brně?)
Fakt nevím co je lepší… naštěstí toto by se mělo s časem zlepšovat, od té doby co se běžně vyrábějí šaliny s předsuvnými dveřmi už žádné další výklopky nepřibývají, ale vypadávat ještě nějakou dobu potrvá… 🙁
A tam kde nastupiste je ve stejne vysce – napr. Vsetinska a nektere dalsi zastavky na trase 8, je pak mezi nastupistem a salinou takova fuga, ze tam elektrickymu voziku zapadnou kola. Takze ve finale je ten schod + plosinka lepsi.
A nešlo by to udělat bez té fugy, jako, jánevim, někde na Blízkém východě? Nebo v severní Africe? Protože pokud máte třeba problém ohýbat koleno, nebo chodíte s berlema/ rollátorem (a takových lidí je o řád víc než vozíčkářů), tak ten schod je fakt akože na…
Znamená to vyřadit všecky šaliny s výklopnýma dveřma. Tedy až za ně bude náhrada.
Jinak by se ořezaly spoje. K čemu šalina, když nemůže na zastávce otevřít dveře, popřípadě je nějak otevře a už nezavře. Portýra s páčidlem?
Přijde Vám jako dobrej nápad stavět zastávky na šalinu, která se tam nikdy nepodívá tak, že už tu úroveň nikdo nikdy nezmění, protože eskalátor (Zapadlá brána)? Případně se tam teoreticky podívá pár desítek zrezlejch verglů, který dojížděj poslední tisíce kiláků před autogenem? Na zastávku co se bude znovu rekonstruovat za dalších 50 let? Fakt Vám připadá, že má DPMB správně setříděný priority?
Zastávka Aréna, už včera se tak hlásilo v šalině.
Sice tam žádnou Arénu (zatím) nemáme, ale máme aspoň zastávku!
To je skoro jako Český sen.
(zkrátka, dnešní název je zmatečný)
Rovnou už mohli přejmenovat i “Ústřední hřbitov – smyčka” na “Terminál VRT Vídeňská”…
Terminál VRT na Vídeňské nebude obsluhován ze smyčky u ústředního hřbitova. Pro obsluhu terminálu je v plánu nová smyčka o cca 500 m dále.
A Dolní nádraží na Hlavní 🙂
ARENA, ne Aréna. Ale samozřejmě nevylučuju, že se hlášení zastávky není s Á…
Pěkná práce ! A Lipová již nebude Lipová ale Arena ….
Po X letech někdo přišel na to, že stadion je zbouraný.
Nové zastávky DPMB od 1.9.
• Lipová > nově ARENA BRNO
• Textilní kombinát > nově Škola Charbulova
• Zimní stadion > nově Za Lužánkami
Asi nemělo smysl měnit název dřív než se rozhodne, kde bude nový zimák.
Třeba jednou někdo zjistí i to, že “Obřany” jsou v Maloměřicích…
Včera sem na to koukal jak puk, a se mnou další cestující. 5 jedoucí k neexistujíci aréně. Wtf? Kam to jede? Aha … Do vozovny, padla… Proč tam prostě není vozovna Pisárky? I ta původní Lipová byla matoucí.
Zastávka Vozovna Pisárky je potenciálně v původní vjezdové smyčce https://mapy.cz/?source=pubt&id=15207671 na druhé straně vozovny pro spoje přes vozovnu jen obracející zpět do centra, ale nezajíždějíci k deponaci v ní, před níž musí projet halou denního ošetření – https://fameplay.tv/nova-hala-pro-tramvaje-dpmb-vozovna-z-21-stoleti a https://fameplay.tv/nova-hala-tramvajove-vozovny-dpmb-rozhovor-s-vedoucim-technickeho-provozu před tou původní vjezdovou smyčkou.
Jak byla zastávka Lipová matoucí?
Kdyť ulice Lipová vede od křižovatky s ulicí Hlinky