Modernizace stanice Havířov pokročila, zprovoznila se nová nástupiště

Modernizace stanice Havířov. Zdroj: SŽModernizace stanice Havířov. Zdroj: SŽ

Přístup k nástupištím vede novým podchodem.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Avlaky

zkracení peronu no suepr, ještě 2 roky zpět tam jezdil RJ někdy i s 15 vozy, teď se vleze max 13

Projektant

Původní délka nástupiště 350 m
Nová délka nástupiště 350 m

S 15 vozy může jezdit klidně dál, ale holt do nich pořád nepůjde nastoupit do všech.

J.Š.Hájek

Nádraží Havířov znám před i po rekonstrukci a Správě železnic tímto dávám 👍👍👍👍👍 Konečně to vypadá jako nádraží v 21. století, zejména s přihlédnutím k jeho atypické architektuře. P.S. ještě by to chtělo zrušit ty občasné motoráky ve kterých je jako za totáče cítit nafta v prostoru pro cestující…

ppp

co znamená Deni…?

DS63

Hláška ze seriálu Lajna

Ic540

Chápu že na vše dnes jsou normy zákony atd. No dvoje schody a výtah. Ano bezbariérovost tedy zajištěna. Lidi však to reko Havířova vidí jako promarněnou příležitost a já se těm názorům nedivím. Proč? Očekávali na nástupiště když ne pojízdné schody. Tak alespoň jako je to na straně Šumbarku kde výtah není jen schody a sklonový přístup do podchodu. Stavba v podstatě na zelené louce. A lidi budou stát u výtahu s kočárky, kufry atd. Spousta lidí by přitom svůj kufr na kolečkách v pohodě vytáhla na sklonovém přístupu na nástupiště bez schodů. Taktéž cyklisté. V pohodě to zvládne i… Číst vice »

tomaskislinger7

Jsi za celý svůj ubohý život nepochopil proč se to tak dělá?
Je mi tě líto, kdysi jsi byl nad věcí
Ale dneska?
Důchodce s názorem.

Ic540

Hm. Takže se známe. Ale du důchodu ofiko zatím stále za více jak deset let. Pokud ještě nepřidají. Zatím si dávám aspoň 2x ročně oblíbený Velký Rozsutec. Můžeš se přidat. Email nebo telefon asi znáš…👍

Na druhou stranu i možná ve dvaceti stačí mít nohu v sádře a pak člověk může začít vnímat lidí kolem sebe s koly kufry kočárky nebo jen třeba dočasně s berlemi. A slovo bezbariérovost…👍

Alibaba

Schody/rampy/výtahy se projektují podle požadavků SŽ.

Ic540

Já jen že jsem si všiml že na spoustě nádražích či zastávek je to běžné zejména v poslední době…

To už taky mohli i na Šumbark udělat výtah a ne tam vylít tuny betonu navíc.
No za mě je dobře že je to aspoň tam bez výtahu…

Ic540

Vůbec nemusely být pojízdné. Stačil sklonový sestup jako na mnoha nádražích zastávkách…

Harvánek

Ono záleží na tom jaká je délka nástupiště. A svoji roli hrají úlohu i směrové poměry.

Ic540

Měl jsem to možnost konzultovat přímo na stavbě/nádraží kde se téměř denně vyskytuji. Pokud by takové zadání bylo uskutečnilo by se bez problémů bylo odpovězeno…

Zaznělo i něco ve stylu jak dlouho byl ten projekt v šuplíku. A po vytažení jaká byla ochota ho posunout někam dále. Nesetkávám se s výtkami k projektu poprvé. Některé věci jsou opravdu na zamyšlení. Moje odpověď mimo děkuji za informace byla že rozumím a je mi to více méně jasné…

Hřebíček

Koho jste se na té stavbě ptal? Deža nebo Fera? Projekt se zpracovával 2021/2022. Tak jaké roky v šuplíku?
Zdá se mi to, nebo jste z kategorie Brouk Pytlík, který si myslí, že když jezdí jako řadový cestující vlakem, tak rozumí provozu, projektování i ekonomice?

Jozo_cz

Charakterizoval jste jej skvěle, jde o profesionálního reptala. Nestačí mu exhibice na k-reportu, tak straší na msstavbach.cz i tady.

Ic540

Však Vy víte že Fero či Dežo Vám toho moc neřeknou. Takže jich jsem se neptal samozřejmě.

JanO

Kdyby tam byl šikmý chodník, tak bude vybíhat na jednu stranu nástupiště. Ta by samozřejmě musela být zastřešená a vlaky zastavovat už u ní. Což je docela nevýhoda v případě, že je podchod umístěn vůči nástupišti symetricky.

Ic540

Pokud myslíte že by vyloženě vadilo vybudovat to v oblouku tak v tom na stavbě problém dle info by nebyl. Podobně je tomu na zastávce Stodolní. Je spousta snímku na nettu kde je to vidět…

A byla možnost to vybudovat i na druhou stranu.
Ale jak bylo stavebníky řečeno spíše to nikdo neřešil. Nechtěl řešit…

Ic540

Na k report net sekce 320 jsem dal foto Stodolní. Tam to je vidět že to lze. V Havířově by to bylo ještě o chlup lepší nebo stejné. A ještě byla možnost na opačné straně. A reptám na základě toho co lidi trápí. Když poprvé přijdou na nové nádraží a zírají na schody v pravo i vlevo protože se již třeba setkali s porouchanými výtahy či nejezdícími schody. Zastat se lidí když vidím že mají problémy a že se to tu mohlo řešit jinak. V tom by přece neměl být problém… A slova o promarněné příležitosti nejsou z mých úst.… Číst vice »

Projektant

Výtahy i šikmý chodník mají svoje výhody i nevýhody, nedá se říct, že by jedno bylo vyloženě lepší, jak naznačujete. V tomto případě nicméně považuji výtahy za vhodnější a stejný názor měli i lidé z OŘ Ostrava, kteří řešení s výtahy požadovali. Výtahy – jsou „více bezbariérové“ – pro nejhůře pohyblivé cestující, jako méně zdatné vozíčkáře na ručním vozíku a seniory je zdolání „rampy“ poměrně namáhavé, pro některé bez pomoci nemožné – nezmenšují prostor na nástupišti a minimalizují úzké průchody tamtéž, tedy větší bezpečnost a pohodlí – umožní řešení s dvěma rameny schodiště, což je z hlediska kapacity a délky… Číst vice »

Ic540

Děkuji za potvrzení že by se tam místo našlo…
Výtah…jedny schody místo dvou…šikmý chodník…
Proti výtahu jsem ani nic nenamítal…
Ještě jednou velice děkuji.

Takovou informaci jsem dostal i na stavbě.
Samozřejmě že ne od Fera či Deža.
Jak někteří výše schválně vysmívají.

Alibaba

I rampa umožňuje řešení se dvěma schodišti, ale uznávám, že je potřeba o něco širší nástupště. Pro řešení se zajeďte podívat do Bernu, ale upozorňuji, že ve Švýcarsku mají rampy s větším sklonem než u nás a netuším proč? Jen tipuje, že asi třeba pr vozíčkáře počítají s asistencí?!

Projektant

Schéma Havířova v novém stavu: https://ctrlv.cz/XizA

Pražák

K čemu slouží koleje 3 a 4 ??

Jozo_cz

Na poslední šichtě strašil na 3. koleji odstavený panter. Předtím postávali Elefanti v noci u perónu.

Projektant

Primárně jsou pro odstavování jednotek, ale díky oboustrannému zapojení poslouží i pro případné křižování Os při výlukách apod.

Pražák

Dekuji