regio-vlak

Modernizace stanice Havířov pokročila, zprovoznila se nová nástupiště

Modernizace stanice Havířov. Zdroj: SŽModernizace stanice Havířov. Zdroj: SŽ

Přístup k nástupištím vede novým podchodem.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Nikdo není připraven na život v Havířově, Deni…

Ic540

Chápu že na vše dnes jsou normy zákony atd. No dvoje schody a výtah. Ano bezbariérovost tedy zajištěna. Lidi však to reko Havířova vidí jako promarněnou příležitost a já se těm názorům nedivím. Proč? Očekávali na nástupiště když ne pojízdné schody. Tak alespoň jako je to na straně Šumbarku kde výtah není jen schody a sklonový přístup do podchodu. Stavba v podstatě na zelené louce. A lidi budou stát u výtahu s kočárky, kufry atd. Spousta lidí by přitom svůj kufr na kolečkách v pohodě vytáhla na sklonovém přístupu na nástupiště bez schodů. Taktéž cyklisté. V pohodě to zvládne i… Číst vice »

tomaskislinger7

Jsi za celý svůj ubohý život nepochopil proč se to tak dělá?
Je mi tě líto, kdysi jsi byl nad věcí
Ale dneska?
Důchodce s názorem.

Ic540

Hm. Takže se známe. Ale du důchodu ofiko zatím stále za více jak deset let. Pokud ještě nepřidají. Zatím si dávám aspoň 2x ročně oblíbený Velký Rozsutec. Můžeš se přidat. Email nebo telefon asi znáš…👍

Na druhou stranu i možná ve dvaceti stačí mít nohu v sádře a pak člověk může začít vnímat lidí kolem sebe s koly kufry kočárky nebo jen třeba dočasně s berlemi. A slovo bezbariérovost…👍

Alibaba

Schody/rampy/výtahy se projektují podle požadavků SŽ.

Ic540

Já jen že jsem si všiml že na spoustě nádražích či zastávek je to běžné zejména v poslední době…

To už taky mohli i na Šumbark udělat výtah a ne tam vylít tuny betonu navíc.
No za mě je dobře že je to aspoň tam bez výtahu…

madusan

Takže problém je v tom, že na nástupiště nejsou jezdící schody?Bohužel vlivem civilizačních poruch je výtah v těchto prostorech vždy to nejodpornější zapáchající místo napříč světem a kamery zřejmě humáče neodradí od znečišťování.

Ic540

Vůbec nemusely být pojízdné. Stačil sklonový sestup jako na mnoha nádražích zastávkách…

Harvánek

Ono záleží na tom jaká je délka nástupiště. A svoji roli hrají úlohu i směrové poměry.

Ic540

Měl jsem to možnost konzultovat přímo na stavbě/nádraží kde se téměř denně vyskytuji. Pokud by takové zadání bylo uskutečnilo by se bez problémů bylo odpovězeno…

Zaznělo i něco ve stylu jak dlouho byl ten projekt v šuplíku. A po vytažení jaká byla ochota ho posunout někam dále. Nesetkávám se s výtkami k projektu poprvé. Některé věci jsou opravdu na zamyšlení. Moje odpověď mimo děkuji za informace byla že rozumím a je mi to více méně jasné…

Hřebíček

Koho jste se na té stavbě ptal? Deža nebo Fera? Projekt se zpracovával 2021/2022. Tak jaké roky v šuplíku?
Zdá se mi to, nebo jste z kategorie Brouk Pytlík, který si myslí, že když jezdí jako řadový cestující vlakem, tak rozumí provozu, projektování i ekonomice?

Jozo_cz

Charakterizoval jste jej skvěle, jde o profesionálního reptala. Nestačí mu exhibice na k-reportu, tak straší na msstavbach.cz i tady.

JanO

Kdyby tam byl šikmý chodník, tak bude vybíhat na jednu stranu nástupiště. Ta by samozřejmě musela být zastřešená a vlaky zastavovat už u ní. Což je docela nevýhoda v případě, že je podchod umístěn vůči nástupišti symetricky.

Ic540

Pokud myslíte že by vyloženě vadilo vybudovat to v oblouku tak v tom na stavbě problém dle info by nebyl. Podobně je tomu na zastávce Stodolní. Je spousta snímku na nettu kde je to vidět…

A byla možnost to vybudovat i na druhou stranu.
Ale jak bylo stavebníky řečeno spíše to nikdo neřešil. Nechtěl řešit…

Projektant

Schéma Havířova v novém stavu: https://ctrlv.cz/XizA

Pražák

K čemu slouží koleje 3 a 4 ??

Jozo_cz

Na poslední šichtě strašil na 3. koleji odstavený panter. Předtím postávali Elefanti v noci u perónu.