Modernizace stanice Havířov má začít v září, Správa železnic vypsala tendr na stavební firmu
Železniční stanice Havířov. Pramen: Správa železnic
Podchod bude doplněn o výtahy a prodloužen na druhou stranu kolejiště směrem do městské části Šumbark.
Než se někdo začne podivovat, proč bude stavba trvat 3 roky, zkusím na to odpovědět sám. Je to daň za udržení provozu po celou dobu stavby tak, aby:
-byl jednokolejný provoz vždy nejvýše v jednom přilehlém traťovém úseku
-ve stanici se vždy dalo křižovat vlaky osobní dopravy
-po celou dobu byla umožněna obsluha terminálu Metrans
Výhodou naopak je, že nebude potřeba náhradní doprava. Cestujících ve stanici se první rok práce nedotknou, následně půl roku budou muset chodit přes staveniště na provizorní nástupiště, ale pak už budou zprovozněna nová nástupiště i podchod.
Zdravím. Docela zajímavá informace. Díky. No nejen na to by se rád člověk zeptal. Třeba že u zastávky Střed mají být vložené kolejové spojky. Zda budou z Havířova ve směru Těšín před nebo za zastávkou Střed. K tomu křižování. Osobní a Spěšné se vykřižují. To si umím představit. Ale co RJ ten zabírá stabilně jednu hranu. Nebude přece jen točit třeba v Kunčicích u 1 nástupiště. A k němu náhradní busí doprava. Mohlo by to tak fungovat i celý grafikon. S tím že Košické denní pojedou přes Karvinou. Noční by asi přes Havířov mohly…??? Noční osobní co zde nocuje by… Číst vice »
U zastávky střed žádné spojky nebudou. To začlenění do stanice je jen na úrovni zabezpečovacího zařízení, aby se mohl vlak vracet. Mezi příjezdem a odjezdem se končící vlak odstaví cestou posunu zpět do Havířova. Není to ideální řešení, ale na zdejší provoz bude stačit.
Co se týče RJ končících běžně v Havířove po dobu výluky, sám jsme zvědavý, jak to vyřeší. Buď budou muset přestavovat soupravu na kolej mimo nástupiště, nebo budou jezdit točit někam dál (Albrechtice jako Sv, nebo Č.T. s cestujícícmi?)
Projektant děkuji. To už tak dobrá zpráva není o kolejových spojkách které zde nebudou byť chápu co píšete. Protože pokud v rámci rekonstrukce 321 zůstanou kolejové spojky jen v Albrechticích jako nyní. Bude to jako by nic neopravili. Sem tam se něco zpozdí a čeká se na protijedoucí v Albrechticích. Tu zase nejlépe po výluce výluky vyjede muvka kosit trávu. Stále se přenáší zpoždění. Ujíždí přípoje v Kunčicích atd. Jestli tedy zůstane na 19 km jen jedna možnost křižování budeme s osobní dopravou v kraji tam kde jsme byli či jsme teď. Zpoždění a jejich neustálé přenášení. V plánu jsou… Číst vice »
Jsem taky projektant a tohle vysvětluju zadavateli prakticky pokaždé, co se zeptá, jak dlouho budou stavební práce trvat. A zrovna se podílím na modernizaci nádraží v Hradci Královém, kde má část stavby proběhnout následně: buď se doprava na jeden víkend vyloučí a bude vše v krátké době hotovo, nebo se doprava ponechá, ale zvolí se jiná technologie s tím, že se provizorní stav protáhne na dva měsíce. A bude to samozřejmě dražší.
Vzhledem k tomu kolik stojí náhradní autobusová doprava tak pochybuju že to bude dražší.
Mě překvapuje ten obrovský rozdíl víkend x dva měsíce.
Chápu že ta zpráva je převzata. Mě by ale zajímal ten 4 km úsek z Havířova k zastávce Střed. Vždyť to není ani 2 km i. V JŘ na trati 321 je avizován km jeden. Vzdálenost cca 3,5 km je od oblouku v Šenově kde by měla reko trati začínat přes Havířov až po zastávku Střed. Včetně cca 500 metrů vlečky na Metrans a cca 200 metrů vlečky na Duklu k železničnímu přejezdu. To by mělo být 4,2 km což jsem už někde v odkazu viděl. Hranicí Šenova a Havířova je částečně řeka Lučina. Mezi mosty přes Lučinu a přes… Číst vice »
Pres Ostravskou budou nové mosty s kolejovym ložem pres Lučinu myslím nakonec taky ale nejsem si jisty (ale v projektu se mostnice nikde neřešily, takže kol. lože -> z čehož vychází min. nová nosná konstrukce).
K delce stavby – bude az za zastavku stred – reko bude celeho oblouku jeste za zastavkou az cca pod most Fryštátské.
Moc díky za info.
Přes Lučinu už je tuším na Šenovském zhlaví jen 60tka.
Tak snad se vymění i ten. Nevypadá v dobrém stavu.
Pokud je to až k mostu ulice Fryštátské tak v tom případě délka někde od oblouku v Šenově po tento bod sedí.
Ještě jednou díky.
Tak jsem koukl a most pres Lučinu nový bude.
Jinak „zajímavost“ – na místě mostu přes Orlovskou se počítá, že obchvat řsd bude budovat nový most a dojde pak k posunu os kolejí, tak to je na to připravené – rozšířené těleso spodku pro příčný posun kolejí.
Ano. Most nad Orlovskou bude pro současnou komunikaci a místní využití včetně linek PHD (451). A obchvat či most pro něj by měl být ještě vedle. Taky jsem si říkal zda se detaily k mostu pro obchvat objeví. Dle toho co píšete je to tedy cca tak jak jsem si myslel. Trasu obchvatu mám k dispozici. Včetně detailů o jednotlivých úsecích. Ale budou tam změny/úpravy ještě. To aby to vše splňovalo a prošlo EIA. Námitek byly tisíce. Jsem zvědav jak se s tím poperou. Tipuji že místy kde měl být 4 pruh bude jen 2 pruh a větší zahloubení v… Číst vice »
„poslední větší stanicí v Moravskoslezském kraji, kde dosud není možný bezbariérový přístup k vlakům.“
Asi Vítkovice neberou jako větší stanici.
Vzhledem k významu, počtu kolejí a vytíženosti ji jako významnou opravdu příliš brát nelze.
Ale jako nejnepřístupnější větší stanice by zvítězila. Ani eskalátory, ani výtah.
Těch lidí zas není tak málo. Určitě o hodně víc než v Kunčicích.
Přestupující dveře-dveře nepočítám.
Na kolik se zvýší průjezd stanicí? Ta aktuální šedesátka tam je celkem blbá…
60 je jen na kunčickém zhlaví, zbytek je 80. Do zastávky střed jsou oblouky, tam to taky moc nahoru nepůjde.
Kunčické zhlaví 90/100/100/120 a albrechtické 90/100/100/115 a oblouk na moste pres Orlovskou 90/95/95/115
Tak nějak jsem si to myslel. Reálně max. 100 v obloucích.
V Havířově je víceméně jedno, kolik je přes stanici, stejně tam vše osobní zastavuje.
Nemyslím si. Jezdí tudy spousty nákladních vlaků které nemají cíl v Havířově. Takže nákladní jedoucí plynule 100vkou nebude brzdit osobní nebo spěšný a může být vyprávění před ním.
Když jsou na obou zhlavích a v oblouku popsané rychlosti, reálně budou náklady jezdit kolem 90.
Největší změna je tudíž to kunčické zhlaví- o 30km/h.
Ještě větší změna by byla Bartovice a likvidace 50 ve 3/4 délky stanice pro Os v 2TK.
V podstatě tedy v hlavní koleji může jet po reko téměř všude 100 jen Havířovem 90. Pro ujetí osobnímu stačí asi i těch Vámi uváděných 90 když tedy nezastavuje…
Škoda, že to nesfoukli s rekonstrukcí a revitalizací stanice, která se myslím povedla:
https://gbartos.blogspot.com/2023/02/havirov-railway-one-of-best-examples-of.html