Hned za hranicema udelali Rakusaci za jeden rok fungl novej obchvat u Hollabrunnu. Tady se nase slavne stavebni firmy se*ou pres rok s rozsirenim silnice. Peklo.
Ale tím že taková stavba bude probíhat ještě pomaleji nic nezískáte, takže nechápu proč jásáte… prostě se o trochu rozšíří silnice, o hrůzo. Akorát to trvá…
Kernteriér
1 rok
Jak to hezky zní. Silnice o 2 metry širší. A ve výsledku je tam pruh navíc, takže místo 4.75 metru bude každý mít necelé 4.
Při vší úctě tady někteří diskutující píšete neskutečné hovadiny. Určitě není ta okružní křižovatka důvodem nedostatku financí. Je to jen a pouze naprostým diletantstvím brněnského ŘSD, které tady původně navrhlo průsečnou úrovňovou křižovatku. Obce si zcela pochopitelně vyřvali alespoň kruháč. Má tam být samozřejmě MÚK, navíc tady, kdy do/z Hodonic nezřídka odbočují/najíždějí kamiony a traktory, protože tam je výkup a další fabriky. K té kategorii .. samozřejmě, že to mělo být 2+1 ze Znojma až do Pohořelic. Ten předpotopní obchvat Lechovic v 1+1 a opět průsečnou křižovatkou by už se nějak přežil, ten už bohužel stojí. A největší nesmyslnost je… Číst vice »
Třípruh zazdime kruhacem. Ano,bto je diletantismus. Dálková silnice, která dokonce potřebuje třípruh, má mít výhradně MÚK. Je to „dálnice s menší hustotou dopravy“.
Diletanti,
diletanti,
diletanti.
MKzB
1 rok
Při vší úctě na ŘSD v Brně by potřebovali pořádný průplesk, aby si uvědomili, co vlastně chtějí. Stačí se podívat na vizualizaci obchvatu Znojma, samá MÚK, na dyjské křižovatce dokonce mimoúrovňový dablrondel. A najednou na „rychlostní“ silnici klasický rondel. Doprava na této silnici má odsejpat a ne být zpomalována.
Kodl
1 rok
Zdá se mi to, nebo ten úsek stále zůstává nebezpečný tím, že bude svádět k rychlé jízdě a hlavně riskantnímu předjíždění?
Pokud tam nějaký vychovávač pojede 70 km/h v levém, rychlém pruhu tak ano. Oni jsou schopní jet v levém i 30 km/h souběžně s naloženou Tatrou 138 s vlekem, která do stoupání rychleji nemůže. Ale za to silnice nemůže.
Karlovy Vary jsou krajské město jenom v důsledku státního zásahu – vytvoření nesmyslných krajů. Jinak je to zapadákov, kde nežije ani 50 tisíc obyvatel, čili zcela srovnatelné se Znojmem.
Třeba se někdo inspiroval v Olomouci. Tam dálnice končí na kruháči a na D46 byla u Hněvotína průsečná křižovatka, kde najížděl na dálnici do toho vzdálenějšího pruhu ikarus
A co uz vubec nechapu je, ze se krizovatky nestavi jako mimourovnove, pri soucasnych intenzitach provozu… modernizuji silnici, delaji okruzni krizovatku s tim, ze vyhledove bude mimourovnova… tak proc ji neudelaji uz ted? Neni to trochu vyhazovani penez? Okruzni krizovatka taky neni zrovna levna zalezitost
Peněz je málo a intenzty nejsou tak vysoké aby byla vynucená mimoúrovňová křížovatka. Kruhový objezd zvládne v hlavním směru v pohodě intenzity nad 20 000 aut za den, zde je to přitom pouze cca 13 000.
Intenzity za 24 hodin vždycky vyjdou, ucpané to bude jen dvě hodiny dopoledne a dvě odpoledne. Noc to srovná do tak krásného průměru, že se to podle čísel vlastně ani nemuselo stavět.
Rakušani ani Němci nestavějí kruháče na tripruhovych silnicích, na éčkovych silnicích. Oni vědí, že plynulost provozu o rychlosti 80 až 110 km/h je výhodná, užitečná a MÚK bezpečnější, než úrovňové křižovatky jakéhokoliv tvaru. Jo, jde udělat obří kruháč s připojovacími a odbočovacím pruhy. Nějaké takové jsem i projel. Naposled v Itálii.
Hlavně řidiči ty kruháče neumějí. Kruháč v Benešově na Červených Vrškách je taky naprosto v pohodě ale v pátek odpoledne jsou tam kolony jak prase, protože tam každý třetí musí zastavit a důkladně se rozhlédnout, i když je kruháč naprosto prázdný.
Jen málo silnic je tak nebezpečných jako 2+1,,, přehledný rovný úsek,, tam se bude jezdit 140,,, myslím že nepotrvá dlouho a ve zprávách bude něco z tohoto místa 😕
No jasně, jenže pak se zjistí že to už bude (k fyzické bariéře) příliš úzké, takže se to rozšíří, zjistí se že střední bariéra je málo odolná (někdo prohučí do protisměru) takže se bude zesilovat bariéra, pak se zjistí že chybí odstavný pruh… a než okem mrkneme, bude z toho R24,5/120 akorát se zjistí že na tu nemáme, a tak se po ní budeme projíždět jen virtuálně 🙁 2+1 by měla být „v podstatě normální silnice“ akorát s permanentními stoupacími pruhy = bude se dát celkem normálně předjet (což na 1+1 při vyšší intenzitě skoro nejde, kór když to někdo… Číst vice »
Bez nových souběžných účelových komunikací (a i tak by vlastníci brblali, že si zajedou) by neměli jak zajistit obsluhu okolních pozemků, proto jim nezbylo než zůstat u s11.5.
Ale prosimtě, tohle rozhodně není důvodem. Naopak se většina napojení polních cest má rušit i tak. Mělo to být 2+1 úplně bez diskuse. Takhle tam budou smrťáky možná častěji než dnes. Protože to bude 40 km dlouhá rovinka v 1+1 (a jednou “vlnkou” kolem Lechovic).
Ta rovinka tam byla odedávna, „akorát“ každou chvíli dědina. Což bylo poměrně nebezpečné zejména pro chodce, a úspoře paliva to „cimbuří“ rychlosti taky nesvědčilo. Argumentovat nedodržováním rychlosti… hm, jaký je to rozdíl jestli někdo jede na devadesátce 110 nebo na padesátce 70? Ano, pro toho v obrněné plechovce asi při té 70 smrťák prakticky nehrozil, zato pro to okolí (zejména v té dědině)…
Hned za hranicema udelali Rakusaci za jeden rok fungl novej obchvat u Hollabrunnu. Tady se nase slavne stavebni firmy se*ou pres rok s rozsirenim silnice. Peklo.
Ano, rozšiřujme rychleji, bude ráj! Přírodu nepotřebujeme, vše se dá dovážet, i voda, která nám díky betonu rychleji zmizí.
Ale tím že taková stavba bude probíhat ještě pomaleji nic nezískáte, takže nechápu proč jásáte… prostě se o trochu rozšíří silnice, o hrůzo. Akorát to trvá…
Jak to hezky zní. Silnice o 2 metry širší. A ve výsledku je tam pruh navíc, takže místo 4.75 metru bude každý mít necelé 4.
Norma je 3,5 na dálnici 3,75.
Jezděte vlakem, autobusem a na kole. Vyvarujete se tak tarostem, které popisujete.
oprava-starostem
Při vší úctě tady někteří diskutující píšete neskutečné hovadiny. Určitě není ta okružní křižovatka důvodem nedostatku financí. Je to jen a pouze naprostým diletantstvím brněnského ŘSD, které tady původně navrhlo průsečnou úrovňovou křižovatku. Obce si zcela pochopitelně vyřvali alespoň kruháč. Má tam být samozřejmě MÚK, navíc tady, kdy do/z Hodonic nezřídka odbočují/najíždějí kamiony a traktory, protože tam je výkup a další fabriky. K té kategorii .. samozřejmě, že to mělo být 2+1 ze Znojma až do Pohořelic. Ten předpotopní obchvat Lechovic v 1+1 a opět průsečnou křižovatkou by už se nějak přežil, ten už bohužel stojí. A největší nesmyslnost je… Číst vice »
Třípruh zazdime kruhacem. Ano,bto je diletantismus. Dálková silnice, která dokonce potřebuje třípruh, má mít výhradně MÚK. Je to „dálnice s menší hustotou dopravy“.
Diletanti,
diletanti,
diletanti.
Při vší úctě na ŘSD v Brně by potřebovali pořádný průplesk, aby si uvědomili, co vlastně chtějí. Stačí se podívat na vizualizaci obchvatu Znojma, samá MÚK, na dyjské křižovatce dokonce mimoúrovňový dablrondel. A najednou na „rychlostní“ silnici klasický rondel. Doprava na této silnici má odsejpat a ne být zpomalována.
Zdá se mi to, nebo ten úsek stále zůstává nebezpečný tím, že bude svádět k rychlé jízdě a hlavně riskantnímu předjíždění?
Pokud tam nějaký vychovávač pojede 70 km/h v levém, rychlém pruhu tak ano. Oni jsou schopní jet v levém i 30 km/h souběžně s naloženou Tatrou 138 s vlekem, která do stoupání rychleji nemůže. Ale za to silnice nemůže.
Čistě ze zvědavosti a také fandovství – můžete uvést, kdy jste naposled na tuzemských silnicích spatřil naloženou Tatru 138 s vlekem?
…a ještě v kopci a na jižní Moravě:)
138 ne ale 148 se vidí ještě dost často.
Dnes takovéto rekonstrukce mají dělat v režimu 2÷2 alespoň jako R.
na té Moravě taky chcete dálnici do každého městečka. Počkejte si, teď maji přednost krajská města CB a KV
Karlovy Vary jsou krajské město jenom v důsledku státního zásahu – vytvoření nesmyslných krajů. Jinak je to zapadákov, kde nežije ani 50 tisíc obyvatel, čili zcela srovnatelné se Znojmem.
Dokud bude někdo strkat kruháče na silnice první třídy, zejména ty Éčkové, tak nikdy nebudou kvalitní silnicí pro dálkovou dopravu.
Třeba se někdo inspiroval v Olomouci. Tam dálnice končí na kruháči a na D46 byla u Hněvotína průsečná křižovatka, kde najížděl na dálnici do toho vzdálenějšího pruhu ikarus
Šílenou ukázkou je obchvat Mošnova. Tam budují 3 kruháče na 3 kilometrech silnice 1. třídy… 🙁
Pohořelice – Znojmo by měla být celá 2+1……
Nebo alespoň vetší část. Tato rekonstrukce je vážně úlet.
A co uz vubec nechapu je, ze se krizovatky nestavi jako mimourovnove, pri soucasnych intenzitach provozu… modernizuji silnici, delaji okruzni krizovatku s tim, ze vyhledove bude mimourovnova… tak proc ji neudelaji uz ted? Neni to trochu vyhazovani penez? Okruzni krizovatka taky neni zrovna levna zalezitost
Oficiální přičina zní: Na MÚK nejsou love.
Peněz je málo a intenzty nejsou tak vysoké aby byla vynucená mimoúrovňová křížovatka. Kruhový objezd zvládne v hlavním směru v pohodě intenzity nad 20 000 aut za den, zde je to přitom pouze cca 13 000.
Bohužel to “v pohodě” je nesmírně relativní.
Intenzity za 24 hodin vždycky vyjdou, ucpané to bude jen dvě hodiny dopoledne a dvě odpoledne. Noc to srovná do tak krásného průměru, že se to podle čísel vlastně ani nemuselo stavět.
V pohodě je myšleno bez jakýchkoli kolon. Podívejte se někdy za hranice. V Rakousku či Švýcarsku byste takových kruháku našli nespočet.
Rakušani ani Němci nestavějí kruháče na tripruhovych silnicích, na éčkovych silnicích. Oni vědí, že plynulost provozu o rychlosti 80 až 110 km/h je výhodná, užitečná a MÚK bezpečnější, než úrovňové křižovatky jakéhokoliv tvaru. Jo, jde udělat obří kruháč s připojovacími a odbočovacím pruhy. Nějaké takové jsem i projel. Naposled v Itálii.
Zvládne, ale vůbec ne v pohodě a už vůbec ne takový malý kruháč, jako tady.
Hlavně řidiči ty kruháče neumějí. Kruháč v Benešově na Červených Vrškách je taky naprosto v pohodě ale v pátek odpoledne jsou tam kolony jak prase, protože tam každý třetí musí zastavit a důkladně se rozhlédnout, i když je kruháč naprosto prázdný.
Jen málo silnic je tak nebezpečných jako 2+1,,, přehledný rovný úsek,, tam se bude jezdit 140,,, myslím že nepotrvá dlouho a ve zprávách bude něco z tohoto místa 😕
Třeba se pletu, ale např. Benešov – Mirosovice mě nepřijde více nebezpečná, než Znojmo – Pohořelice.
Ale klid, jak dlouho myslíte, že potrvá, než se tam objeví první úsekové měření? A bude kšeft…
Odkud čerpáte takové informace?
To není informace, ale názor reflektující zkušenosti z našich silnic, zejména jihomoravských, kde tohoto měření stále přibývá.
Zkuste se podívat, na co qěcy reagoval.
2+1 je v pohodě, ale oba směry by měly být fyzicky odděleny..
No jasně, jenže pak se zjistí že to už bude (k fyzické bariéře) příliš úzké, takže se to rozšíří, zjistí se že střední bariéra je málo odolná (někdo prohučí do protisměru) takže se bude zesilovat bariéra, pak se zjistí že chybí odstavný pruh… a než okem mrkneme, bude z toho R24,5/120 akorát se zjistí že na tu nemáme, a tak se po ní budeme projíždět jen virtuálně 🙁 2+1 by měla být „v podstatě normální silnice“ akorát s permanentními stoupacími pruhy = bude se dát celkem normálně předjet (což na 1+1 při vyšší intenzitě skoro nejde, kór když to někdo… Číst vice »
Bez nových souběžných účelových komunikací (a i tak by vlastníci brblali, že si zajedou) by neměli jak zajistit obsluhu okolních pozemků, proto jim nezbylo než zůstat u s11.5.
Ale prosimtě, tohle rozhodně není důvodem. Naopak se většina napojení polních cest má rušit i tak. Mělo to být 2+1 úplně bez diskuse. Takhle tam budou smrťáky možná častěji než dnes. Protože to bude 40 km dlouhá rovinka v 1+1 (a jednou “vlnkou” kolem Lechovic).
Ta rovinka tam byla odedávna, „akorát“ každou chvíli dědina. Což bylo poměrně nebezpečné zejména pro chodce, a úspoře paliva to „cimbuří“ rychlosti taky nesvědčilo. Argumentovat nedodržováním rychlosti… hm, jaký je to rozdíl jestli někdo jede na devadesátce 110 nebo na padesátce 70? Ano, pro toho v obrněné plechovce asi při té 70 smrťák prakticky nehrozil, zato pro to okolí (zejména v té dědině)…