Modernizace regionální tratě do Sušice má po dvou letech územní rozhodnutí
Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Náplní stavby bude především rekonstrukce a přestavba kolejiště stanic Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice.
Kromě stanic bude provedena rekonstrukce koleje v úseku Žichovice – Sušice se zvýšením rychlosti na 80 km/h.
Budou zrušeny P889 (bez náhrady), P892 (objízdná komunikace pod most v km 11,997), P894 (bez náhrady), P896 (objízdná komunikace)
Schémata stanic:
Horažďovice https://ctrlv.cz/Fadq
Velké Hydčice https://ctrlv.cz/gpPW
Žichovice https://ctrlv.cz/XscL
Sušice https://ctrlv.cz/DUo4
V článku se píše o „revitalizaci“ tratě. Jakej je rozdíl ve srovnání s „komplexní opravou“ a „prostou rekonstrukcí“? A prosil bych o vysvětlení, ne mínusy za dotaz.
Já tedy neporadím, ale někdy je to modernizace, pak rekonstrukce a pak revitalizace… Asi to někdo plácne v záměru / DÚR a pak už se toho všichni drží, jak slova Božího.
Tady chybí triangl na předměstí a prostá elektrizace pro přímé vlaky na Plzeň, místo tam je , ale muselo by se pohnout zhlavím.
Nemuselo. Zhlaví začíná až skoro 500 m od poslední kolejové spojky, za kterou by musela být ta jediná nově potřebná výhybka v hlavní trati na odbočku k žst. ve městě.
ok máte pravdu pokud by oblouk bylo možno stočit alespoň na r 500 a jedna na na trati do Sušice
Elektrizace nic? To je velká škoda.
Proč to dělat v rámci jedné akce, když se za pár let může opět zavřít. Vaše SŽ… 🙂
Když to zprůměrujem. 2 mld. za 20 km tj. 100 mil. na km. Polsko např. Karpacz. 242 mil. za 14 km tj. 17 mil na km. Vážně musíme revitalizovat lokálky 5x dráž než v Polsku?
asi zase zastaralé České normy a nemožnost vzít jiné materiály než to minimum schválený?
No vidíte takhle přesně vznikají dezinformace a lži. Když pominu to že v pořád chudší Polsku, jsou levnější potraviny, benzín, bydlení a tedy i nižší výplaty. Tak porovnavate úplné nesmysly, kdy u nás je předmětem stavby rekonstrukce 4 stanic s jen drobnými úpravami tratě, tak v Polsku se jedná o rekonstrukci prostého tratoveho úseku bez stanic, bez NAD atd.
Jinými slovy píšete nesmysly.
Jo v Polsku se nedělaly stanice ani nástupiště 🤣 Tak tam asi vlaky jezděj křovím… Si laskavě prohlédněte fotky Karpacze před reko a po reko … třeba vás napadne, že plantáte blbosti.
Vy jste v lese ještě nezjistil, že Polsko už není chudší než my? Ale máte pravdu, že je tam pořád levněji.
Zaměstnanec SŽ, že?
Srovnáváte nesrovnatelné. V Polsku museli tu trať kompletně obnovit, protože tam byly vytrhané koleje. Tady se pouze změní kolejiště ve 4 stanicích a předělá jedna budova. A jelikož při těchto rekonstrukcích bývá u nás obvyklé nahradit čtyři koleje ve stanici pouhými dvěma (výhybna s poloostrovním nástupištěm), tak to je při délce perónů 125 m celkově cca (4 stanice x (2 koleje x 125 +4 náběhy od výhybky x 30)) 1480 m kolejí + 8 výhybek, tedy jen něco víc než desetina polské délky. Takže ten poměr opravdu nebude 5x dráž, ale nejspíše mnohem více.
Jak to vlastně ekonomicky funguje, když dopravce vysoutěží smlouvu na 10 let a z toho bude třeba 1,5 roku výluka?
Zrovna tohle je brutto smlouva, takže tržby jsou rizikem a příležitostí kraje. Náklady na NAD by měla platit Správa železnic.
Tak tohle nás již v minulosti tvrdilo víc a se zlou jsme se potázali
Tak těžko říct, kolik nákladů má SŽ platit, když to nesoutěží…
Tato stavba jsou jen vyhozené peníze oknem…
Stav svršku už je tam na hraně snesitelnosti. Trochu mi to tam připadá, že místní neuměli ohnout kolejnici do oblouku a ten oblouk se realizuje jen na stycích.
Akorát to při té příležitosti mohli rovnou vylepšit i jinak, než pouhou nástupištní kosmetikou. Pozná to cestující třeba na jízdních dobách, přípojných vazbách apod.?
ano, zvýšení rychlosti by zde hodně pomohlo, protože stíhat vazby Hora a Klatovy v současném stavu nejde
….a žádné zvýšení traťové rychlosti…😔
a dráty k tomu taky nejsou, tam by si to zasloužilo…
a samozřejmě časem vybudovat i spojku na Plzeň mimo Ho-Předměstí
a jak by lidi jezdili směr ČB?
Směr ČB z Plzně jezdí a vždy budou jezdit rychlíky. Jen ty osobní vlaky, které dnes končí v předměstí, by končily ve městě. A spojení z Horažďovic na Strakonice by zajišťovaly spěšné vlaky Sušice – Písek, které by půlily dvouhodinový interval rychlíků.
Hezký den, dal jsem vám mínus, protože pro mě, jakožto cestujícímu od jihu, by to zřejmě znamenalo omezení počtu přípojných vlaků 🙂
Ale samozřejmě pokud je většinový přepravní proud na Plzeň, tak by to smysl asi mělo.
normálně by se zahustil počet spojů (nyní bída) Horažďovice,město – Babiny – Strakonice. Něco by jelo postaru s přípojem na R, něco by jelo jako Sp Sušice – Plzeň (mimo Babiny). NE vše by jelo mimo Babiny, spíš kdyby tam ta možnost byla pro přímé vedení vlaků mimo úvrať. S ohledem dvoukolej Nepomuk- Plzeň se pak dá čarovat.
Nechceme rušit další přejezdy. Proč se furt ruší nějaké přejezdy. Pak se nedá nikam dostat.
Počty přejezdů je žádoucí snižovat co nejvíc to jde, a pokud někde obec souhlasí se zrušením přejezdu bez adekvátní objízdné trasy tak je to jen jejich blbost
Otázkou je, co je pro koho odpovídající. Několik kilometrů navíc pro cyklisty? Kilometr navíc pro pěší? Budou to přecházet ilegálně. Přijde mi, že se to posuzování kolikrát točí podle aut – a i tam to znamená zvýšenou spotřebu. A další věcí je, nakolik se zvýší tolikrát opakovaná bezpečnost zrušením těch přejezdů, kde k nehodám třeba zrovna vůbec nedochází.
Podle mně by se mnohem více měly využívat právě přejezdy (tedy vlastně přechody) jen pro pěší (a mnohde asi i ty cyklisty), s nějakým zábradlím, které průjezd větších vozidel znemožní a i psychologicky donutí se rozhlédnout. Ti pěší (a ani cyklisté) nehodu typu Studénka nebo Lutyně nezpůsobí, takže taký přejezd by pro železniční dopravu představoval menší riziko, než automobilový. A navíc mohou být bezpečnější, než místa kde v případě jeho neexistence budou lidé chodit nadivoko.
Takže je pro železnici lepší přejezd zachovat nejlépe s trvalým omezením rychlosti na 10 km/hod. kvůli rozhledovým poměrům…
Měly by se nahrazovat podjezdy.
Spousta přejezdů je typu nájezd na pole, po kterém jel traktor naposledy před 10 lety (vybavím si takových hned několik, prakticky jsou zarostlé). Dobrá polovina takový nevyužívaných sjezdů nebo polňaček může být s lehkým svědomím zrušena.
2028? Za jeden rok doženeme, co se 50 zanedbávalo. Super.
Sušici by nejvíc prospělo vybudování zastávky vedle JIPu. Jen připomínám, že taková zastávka by mohla být přirozeně bezbariérová…
Jo a kdyby se ta trouba víc rozhicovala, dovedl bych si tam představit kolejový trojúhelník, aby tam mohly jezdit i vlaky od Klatov…
Tato stavba zastávku u JIPu neznemožňuje a dopravní koncept a řešení stanice s tím počítá. S trianglem ne.
Opravdu se změní konfigurace kolejiště tak, aby se na současnou vlečku mohlo jet i z druhé a třetí koleje (počítáno od výpravní budovy)?
Jako nápad super…ale víme jak to u nás je…
Nevím co se vám nelíbí figury…do toho naše SŽ nikdy nepůjde…