Modernizace D1 v číslech: Devět stavebních sezon a 22 miliard korun
Modernizace D1. Pramen: ŘSD
Omezení na dálnici D1 ale dokončením modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna.
Omezení na dálnici D1 ale dokončením modernizace nekončí. Příští rok začne rozšiřování na šest pruhů okolo Brna.
Konečně bude pořádek , mohli by přidat další https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vysocina-kozlov-velke-mezirici-doprava-naklad-vahy-pretizeni.A210927_628966_jihlava-zpravy_epsal
Dobrý dojem, a i radost z dokončení rekonstrukce D1 (a také D2), kazí fakt, že některé úseky – jedná se téměř vždy o úseky s cementobetonovým povrchem – mají nerovný, resp. hrbolatý povrch, což nepříznivě ovlivňuje komfort cestování.
Je nepochopitelné, že ŘSD v zadávacích podmínkách výstavby nestanovila pro zhotovitele striktně užití moderní technologie pokládky CB povrchů za pomocí dvou navazujících finišerů.
Až zase pojedu po D1 a D2, tak si zase v duchu „zanadávám“ na tu naši českou pohodlnost a neschopnost dělat věci kvalitně…
Jak si myslíte, že to bude při rozšíření na 6 pruhů dopravně-technicky vypadat?
Myšleno po dokončení? Stejně, jako mezi Prahou a Mirošovicemi. Ve středním pruhu auta jedoucí 100-110, všichni ostatní natlačení v levém a pravý volný :-((( (naposledy včera)
Pro začátek by stálo za to, rozšířit dálnici třeba i v jednom směru o jeden pruh (3+2), zejména tam, kde jsou mírná stoupání, resp. na několika místech prodloužit stoupací pruhy pro kamiony v táhlých stoupáních až dále za horizont. Takto by se zlepšila průjezdnost a zabránilo kolizním situacím na horizontech, kde téměř vždy končí stoupací pruhy a kamiony se vracejí do pravého pruhu (učebnicovým příkladem je úsek D1 ve směru z Brna na Vyškov cca 1 km před Rohlenkou, kde před horizontem v mírném oblouku není dobře vidět, co se děje před vámi a pak se řidiči v levém pruhu… Číst vice »
Také je lepší, aby pravé pruhy byly průběžné a zanikal nejlevější pruh. Viz např D4 Dubenec-Háje nabo D5 za Plzní.
Znáte někdo důvod proč to tak dávno není „překreslené“ kde se dá? Naopak mám dojem, že to rušili např ve stoupání Lipník – Olomouc.
hlavně že to po 9 letech dodělali, mohlo to být i horší 😀
Modernizace je taková děvka, co se na ní vystřídalo ministrů:
Zbyněk Stanjura (ODS) – do 10. 7. 2013
Zdeněk Žák (nestr.) – 10. 7. 2013–29. 1. 2014
Antonín Prachař (ANO) – 29. 1. 2014–13. 11. 2014
Dan Ťok (za ANO) – 13. 11. 2014–30. 4. 2019
Vladimír Kremlík (za ANO) – 30. 4. 2019–23. 1. 2020
Karel Havlíček (za ANO) – od 23. 1. 2020
Až na to, že o typu modernizace tj. betonová vozovka bylo rozhodnuto až za Ťoka. Do té doby se jen o tom kecalo. Tehdy například Jančura navrhoval „modernizaci“ přetažením asfaltu, který by zvýšil vozovku o cca 30 cm a tím by tak snížil podjezdnou výšku nájezdu….
To si myslím, že není pravda. O podobě rekonstrukce i typu povrchu bylo jasno dle dostupných zpráv už na začátku v roce 2013.
Také si myslím, že to je falešný dojem ze zpráv z médií typu Blesk nebo Nova. V projektu stavby z roku 2011 už byla jasně dána technologie cementobetonového krytu a žádný ministr nebo Jančura nerozhodoval o tom, že by byla použita jiná technologie. Navíc v době nástupu ministra Ťoka do funkce už byly částečně dokončeny 4 úseky „nové D1“.
Nechybí vám tam ještě ten ňouma Komárek?
Uz aby doslo na dokonceni ctvrte ctvrtiny MUK Jihlava – Pavov exit 112 (smery Havlickuv Brod – Praha a Brno – Jihlava, cast severovychod), ktere jsou zatim vedeny urovnove na 2x odboceni vlevo skrze stykovou krizovatku s hlavnim smerem na I/38. To bohuzel v puvodni stavbe dalnice ani v modernizaci nebylo.
Opět pěkně PR této vlády. Hned nastoupili v roce 2013 ke korytum a začali stavět bez jakékoli přípravy stavby. Pak nechápu, proč ostatní stavby, co jsou v plánu, se nestavi tak rychlé. Podle zásluhy, jak se chvastaji, je to ANO co něco pro tuto zemi s dálniční sítí udělalo.
Ale oni udělali – a D1 jako páteřní dálnice v ČR měla logickou prioritu. Staví se nové dálnice jako o závod – ale ne v každém kraji ČR – hlavně v Královehradeckém kraji D11 na Polsko a D35 na východ.. Jihočeský kraj – D3 kolem Budějc do Krumlova.. Ústecký kraj – D7 !!!konečně i tady!!! kolem Loun a kolem Panenského Týnce, D6 už se jezdí kolem Lubence a jinde kolem Řevničova a Krušovic (špatný pívo), D55 Do Zlína a kolem Ctrokovic- a hlavně je hotová D1!!!!!!! jelikož pravidelná údržba je nekonečnej proces – je jasný že tam budou lokální uzavírky!
A nezapomeňte i na konečně zahájenou dálnici D4 v celém zbývajícím úseku najednou – 32 km tuším. U této dálnice jsem se divil, protože nepatří mezi prioritní stavby v EU. Za posledních pár let se výstavba alespoň “trochu” pohnula.
Díky za doplnění – netušil jsem, že už začali… Je to PPP projekt – takže staví investor a ČR bude cca 20 let splácet – pro ČR nákladově za 100% bez unijních zdrojů..
Právě protože je to PPP a není v prioritních, tak se na ní může stát vyblbnout.
Hmm až na to, že to co jste jmenoval nejsou stavby které by měli mít naprostou prioritu. To jsou D0, dostavba D1, která tedy opravdu hotová není, D3 ve středočeském kraji, D35(tam se neotevřelo nic a že by se to nějak hodně hnulo se taky říct nedá), D52 resp. jakékoliv s Rakouskem. A ještě věčná D3 rozhodně nevede do Krumlova a obchvatem Českých Budějovic bych se rozhodně nechlubil, protože pořád nejsme blíž otevření, než když se začalo stavět. D4 se staví jenom protože na to je stavební povolení a chce se vyzkoušet PPP jinak by se to vůbec nestavělo.
S D35 se zrovna hnulo. Je ve stavbě směrem na jihovýchod od Hradce a na severovýchod (Hořice by měly začít už příští rok) a u Olomouce se dodělávají papíry.
Že se něco hnulo nepovažuji, že se dostavuje jeden úsek, staví druhý a další mají (snad) začít příští rok.
Vážně je hotovo? Most Smejkalka už opravený a příští následne roky se nebude rozšiřovat D1 na 6 pruhu u Brna?
Zkuste si ten článek přečíst a teprve potom jít dělat rozumy do komentářů.
Má pravdu, předsedo!
máš recht, čéče!