Modernizace D1 bude letos pokračovat. Rozšiřování na šest pruhů u Brna potrvá osm let

Dálnice D1 u Brna. Foto: Google Street ViewDálnice D1 u Brna. Foto: Google Street View

Dálnici čeká rozšíření na šest pruhů od 182. kilometru, kde se připojuje silnice od Třebíče, až po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice na Uherské Hradiště.

100 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor Mauricio

To je vsecko fajn. Tak treba u Rohlenky jsou smer Vyskov tri pruhy a je to nejpomalejsi cast cele D1. Ano, protoze ten treti pruh asi kouse, a tak je z nej potreba co nejrychleji vypadnout, cimz dochazi ke koliznim situacim a dopravnim komplikacim ve zbyvajicich dvou pruzich. Takze – za mne je jakekoliv rozsirovani dalnice vyhazovani penez, dokud nebude patricna osveta u ridicu, jak se chovat, je-li na dalnici vice (ci mene) nez dva pruhy.

Alex

Z vlastní zkušenosti mi přijde, že D1 kolem Brna by bez problému vycházela i na 4+4 nebo nejlépe 5+5, jelikož dokončení D55 bude s optimistickým odhadem nejdříve za 15 let a do té doby veškerá doprava sever jih pojede přes Brno. Řsd je instituce, která řeší obrovské problémy tím že z nich udělá trochu menší problémy ale téměř nikdy kompletně úplně nevyřeší.

Michal

Já jenom doufám, že exity 194 a 196 budou vedeny z kolektorových pásů (klidnĕ 2+2 nebo 3+2 v každém smĕru) a místo čtyřlístků budou použity kapacitně (ale i bezpečnostnĕ) vhodnĕjší typy MÚKček s delšími napojovacími pásy.

zdydy

tak se necháme překvapit

Asd

Škoda, že se rovnou při rekonstrukci D1 neudělali nové pruhy. Ušetřilo by se spousta peněz času i lidských životů. Jinak Brno by si na některých místech zasloužilo 4+4.

SYN

No, osobně se pamatuju jak se cca. před deseti lety posouvaly protihlukové stěny v oblasti Bohunice/Lískovec, posouvaly se cca. o 2 metry, moc se mi nechce věřit že by to stačilo na další pruh (nebo třeba jen bez odstavného?), takže se to nejspíš bude posouvat znova. Dále se prakticky v celé délce prováděla rekonstrukce povrchu minulé 2-3 roky. Ale né, to se nemohlo tvořit naráz, zase se to rozkope znovu… Jako pruh navíc je dost potřeba, hlavně mezi km 190-196, ale fakt je třeba udržovat „nekonečný cyklus“ kdy se to sotva na jedné straně dodělá a na druhém konci už… Číst vice »

Tomáš H

Jak to chtějí udělat s tím bouráním mostu přes železnici a zároveň zachovat 2+2 pruhy? Na jeden ze dvou paralelních mostů se 4 pruhy nevlezou, dokonce tam nedávno nepovolili ani 3 pruhy v 1 směru. Postaví se provizorní most?

Alibaba

Tím mostem přes železnici myslí přes trať 240?
Jestli ano, tak ten bude opravdu potřeba nový s novými otvory pro budoucí koleje pro VRT.

Tomáš H

Ne, myslí se most přes trať 250.

Alibaba

Dík za info.

david

Co takhle zpoplatnit D1 v Brně? Ze slova dálnice je zřejmé, že má být pro dálkovou dopravu a ne pro to, když chce jet Pepa z Bystrce do Líšně.

Jan

A co když Pepa známku stejně má? Budem mu zakazovat jet krátkej úsek po dálnici?

zdydy

ne at si jede

Johnczek

Vy dopravni situaci kolem Brna asi moc neznate, co? 🙂 Kdybyste jen cast lidi donutil vyuzivat neplacene useky, doprava proste zkolabuje. Kolabuje prakticky na denni bazi i dnes, treba ve Slatine.
To jsou zase nazory tohle.

Lukáš

Jako já toho také nejsem úplně příznivce, na druhou stranu je opravdu lepší, když někdo jede např. Třebíč -> Hradiště, aby jel zadarmo po dálnici, když alternativa v podobě silnice 1. třídy není a aby museli jižní částí Brna.

Jiří Kocurek

Kdyby byla jižní část VMO hotová, tak by se o tom dalo možná uvažovat. Kromě úseku D2 do Olympie, kam se prakticky nedá dostat jinak.
Jenže jižní část VMO je kde? Ano, správně, v územním plánu a nikde jinde.

Alibaba

A navíc se ta jižní část VMO bude stavět až jako poslední.

SYN

Přesně tak, díky/kvůli tomu že to tam jakžtakž supluje dálnice tak má tento úsek nejnižší prioritu.

Petr

Dokonce se údajně uvažuje o tom, že jižní část obchvatu se stavět nebude, když je tam dálnice.
Samozřejmě je potřeba oboje. Bohužel se dnes o všem rozhoduje v Praze.
To není jako za Rakouska, kdy ještě existovala Morava se zemským městem Brnem.
Ten první úsek co se má letos začít by měli dát celý na most. Město se tam bude rozrůstat a je potřeba co nejméně blokovat průchodnost. Ale jsme v ČR takže o tom můžeme jen snít.

abc

Nemám statistiku, ale tipuju, že Brňák známku většinou má, protože z Brna vedou čtyři placené dálnice a pátá se odpojuje ve Vyškově. A to máte furt nějaký výlety. Do Prahy, na Vysočinu na běžky, do Jeseníků na sjezdovky, do Beskyd na chlastačku, na Pálavu na víno, do Jižních Čech na kola…

Ondřej Holub

Nevíte někdo co za modernizaci nebo opravy se dělá u exitu na Slatinu? Rychlost je tam omezená v obou směrech, ale laicky mám pocit, že se tam vůbec ale vůbec nic neděje, jenom jsou tam zúžené levé pruhy. A řekl bych, že je to také jeden z důvodů (ne jediný), kvůli kterým je u Rohlenky ve směru do Brna prakticky každý den zácpa.

Ondřej Holub

Eh, nemyslel jsem exit 201 na Slatinu, ale exit 203 Brno východ (nebo jak se to oficiálně jmenuje).

Majkii

Tam je zúžený profil kvůli nenamáhání krajních nosníků mostů v obou směrech. Měl by se snad projektovat nový most rovnou pro šestipruh, co nebude čekat na samotnou stavbu šestipruhu v okolí.

Gwann

takže další padající most cca po 35 letech?

LKB

Stejne si myslim, ze tato cast dalnice, kde se bude pridavat treti pruh, ve skutecnosti potrebuje pruhy ctyri nebo prubezne kolektory s 1-2 pruhy po stranach. Protoze 90000 aut za den neprojede uplne plynule ani po trech pruzich. A toto mnozstvi se do 10 let realne jeste o neco zvysi (existuji odhady, ale jsem zvedav, jak to bude realne).

Sch

90000 jde plynule, jen ve špičce nižší rychlostí. Jižní spojka v Praze má 120 000 a kdyby na Barrandovskem mostě nebyly 2 pruhy, tak i bez pravidelných kolon. Opačný směr zúžení nemá a kolony se tvoří od ucpaného sjezdu, tam kde fungují sjezdy i nájezdy bez komplikací pojedete plynule 80kmh.

Petr

Jenže tohle je dálnice ne městská spojka.
Navíc kolem Brna roste zatížení nejrychlej v republice. Mrkněte na data.
Jezdí se po ní i z Polska do Rakouska. Jen aglomerace Katowic má kolem 3 milionů obyvatel, horní Slezsko kolem 5 milionů.
Vídeň má také aglomeraci kolem 3 milionů lidí a rychle roste.
Propojení v rámci EU do budoucna potoste. Je potřeba uvažovat s výhledem. Nestaví se to na deset let.

Facepalm

90 000 denně projede ve 3 pruzích jak nic, pokud umí populace řídit. Ovšem v naší relaitě, kde půlka lidí na silnici působí dojmem, že řidičák buď našla, vyhrála v tombole nebo si ho koupila v tržnici, by těch pruhů zřejmě nestačilo ani 10.

Facepalm

A až se to v roce 2030 dodělá, bude se zase moci na jiným konci začít s opravou toho, co se za tu dobu rozsype tam.

Jirka

Planovana delka D1 je 372 km. A pri zivotnosti 30 let je potreba opravovat 10 km rocne. Pri 3 letech na opravu useku, musi byt v oprave 30 km soucasne. Takze jo, opravovat se bude porad, jinak budeme mit tankodromy. A to chceme?.

Kebab

Holt se ty 3 roky budou muset zkrátit.

Facepalm

To zní sice zdánlivě logicky, nicméně troufnu si říci, že existují země, a není jich úplně málo, kde je možné jet 372 kiláků po dálnici, aniž by člověk potkal jedinou uzavírku. Zatímco u nás se mi ještě nestalo, že bych bez uzavírky dojel po tý pekelný Hedvábný stezce aspoň to toho nešťastýho Brna, vždycky byly po cestě ty uzavírky aspoň tři. A skutečně nemluvím jen o posledních osmi letech… Jenže, když něco opravujou v Reichu, Oesterreichu, Frankreichu nebo i v takovým Španělsku, tak prostě nevidíte, že by se na desetikilometrový uzavírce dělalo od pondělí do pátku max. 8 hodin denně… Číst vice »

anonym

Ja bych si to Nemecko zas tak neidealizoval. Ano, zazil jsem uzavirky, kde byla videt intenzivni cinnost i v noci. Ale mnohem beznejsi je stav, kdy se to taky tahne a ta dalnice je rozkopana kazdy rok na jinem miste, pripadne jsou (z meho laickeho pohledu) nesmyslne dlouhou dobu omezeni na jednom a tom samym miste bez nejakeho zjevneho progresu.

Facepalm

Neidealizuju si nic a nemluvím zdaleka jen o Německu. A jasně, i v civilizovaném zahraničí se nepovede vždy všechno ideálně, rozdíl je ovšem v tom, že to, co je tam norma, je u nás anomálie, a co je u nás anomálie, je tam norma.

Karl vB.

Typickým příkladem může být NRW. tam se v minulosti rozmáchli se stavbou dálnic takovým způsobem, že to dnes, kdy je míň peněz na vše, nestíhají udržovat a opravovat. Před 3-4 roky jsem jel na dovolenou a některé mosty na A1 od Leverkusenu na SV k A2 byly pouze v režimu dlouhodobějšího omezení, přípravné zemní práce přemohla bujná vegetace. Zažil jsem i průjezd přes dálniční most Neuenkamp u Duisburgu v „hraničním režimu“. Pro vozidla přes 3,5 tuny byl most v jednom směru uzavřen, z druhého směru to bylo 40 t. Každé vozidlo jelo přes váhu, mezi jednotlivými pruhy byla svodidla. Pokud… Číst vice »

Jiri

Jen tim rikam, ze kazdym rokem bude muset probihat velka rekonstrukce na relativne kratkem useku. Jakmile se nekolik let v rade nebude D1 rekonstruovat, tak to bude pro nas ridice predzvest hruznych let a obrovskych uzavirek nebo zruseni dalnice.

Samozrejmne, radsi 10 km rozkopanych s delnikama nez 30 km rozkopanych bez delniku.

Alibaba

A co chcete za pouhý pakakatel 1500 Kč/rok?

Aleš K.

Myslíš za cenu o polovinu vyšší než je ve švýcarsku? Kde tolik stojí už snad 30 let?

Alibaba

Na druhou stranu je to o zhruba poloviční než ve Slovinsku https://zdopravy.cz/slovinsko-zavadi-elektronicke-dalnicni-znamky-99413/ a to tam těch dálnic mají ještě méně. Jinde ve světě mají kilometrovou sazbu…

Do Švýcarska nevidím, tam ty peníze na dálnice můžou tahat odjinud.

Facepalm

Slyšel jste někdy třeba o spotřební dani na naftu a benzín? O silniční dani? Slyšel jste někdy o mýtném pro nákladní vozy? Jinými slovy, dálniční známka samotná i její cena jsou v tomto ohledu víceméně irelevantní.

Alibaba

Slyšel, spotřební daň není přímo určena na rozvoj silnic, silniční daň neplatí (zjednodušeně) vozidla pro soukromé použití (známka pro tato vozidla pak není irelevantní). Mýtné nemusí vůbec odpovídat nákladům.

Gwann

ale furt se v naší realitě vybere na mýtném násobně více než na dálničních znamkach

Alibaba

Tak by se na dálničních známkách (při ceně třeba za Slovinskou známku) vybralo víc? A o to jde, aby pak bylo na údržbu a i následné investice.

Jiří Kocurek

To je vcelku jedno, co s těmi penězi stát udělá, jestli je použije na běh blázince nebo jinde. Jednou je získal ze silniční dopravy.

Alibaba

Spotřební daň z paliv a maziv není získaná všechna ze silniční dopravy. platím ji i v benzínu do sekačky…

… o naftě do lokomotiv nemluvě. 🙂 Jen zemědělci mají úlevy.

Získal je z paliv, a bylo mi v ekonomii řečeno, že ta daň má taky za úkol osekat zisky ropným oligopolům (takový ty OPEC a spol.).

Tomáš Gottschalk

Tahle akce ukazuje, jak moc chybí Jihozápandí tangenta. Byla by to ideální objízdná trasa

Koro

A naučí někdo ty řidiče správně jezdit ve 3 pruzích?

Gwann

tak nezvládáme to ani ve 2, takže…nenauci

Facepalm

Ale tak jasně, stačí tam dát zákaz vjezdu Čechům. I Poláci už tenhle skill většinově zvládaj, stejně jako řazení do zipu, ale pro nás je to obojí příliš raketová věda.

Beekee

No já nevím, radši bych 5 let počkal a pak během pár let udělat ráz na ráz celé. Takle to bude každoročně přiškrcené a s kolonami…. no potěš.

Asd

Pokud bude v provozu D35 tak proč ne. Ale bojim se že ta hned tak nebude v provozu.

Mmm

No a za tech 12 let co se to otevre se muze klidne zase zavrit protoze ty 3+3 nebudou kapacitne stacit zejo

Atrem

Pro si myslite, že doprava v budoucnu poroste? Demografický vymirame, teď už má auto a řidičák skoro každý kdo může (6.5mio). Do budoucna bude individuální doprava jen a jen drahsi (green deal).

Je úplně možné, že tak v tom 2030 bude jezdit aut méně než dnes.

Vlastimil Kocurek

Nebude dražší, protože v roce 2030 budou úplně jiné mzdy, musíte na to koukat dynamicky. Nebudou ty dnešní, tak jako nyní nemáme mzdy z roku 2010.
Navíc green deal bude nejdražší pro země, které se neúčastní, ale ČR se na něm účastnit bude a daleko více než si umíte představit.

Facepalm

To je hodně zajímavá úvaha. Takže budou růst mzdy a ceny ne?

Ibragim z Bastru

Bude růst oboji, ale ruznym tempem. Tak jako vždy. …

Vlastimil Kocurek

Zároveň baterie v roce 2030 budou vpadat jinak a budou levnější.

autobusik2

Tén najkritickejší úsek sa mohol stavať už pred dvomi rokmi, všetky povolenia boli hotové, len sa čakalo na preložku nejakého plynu…

Facepalm

tak jistě, kolize s plynovodem je vyložená prkotina…

Ondřej 2

Pche! By stačilo půl zimy netopit 😂

Jiří Kocurek

Nebyl to náhodou tranzitní vysokotlak? Vede okolo, viz zastávka MHD Tranzitní Plynovod.

Michal

Možná by stálo za to udělat 6 pruh až k Vyškovu – ke sjezdu 230. Ve špičce je to docela solidně vytížené a pak uz se to rozprostře mezi dálnice.

Asd

Vaše slova tesat do kamene. Máte naprostou pravdu.

Jiří Kocurek

Tam by mohlo pomoct, kdyby do Vyškova vedly dvě koleje a část denních dojíždějích tak mohla přejít na vlak, který v současnosti jede 35 minut a 1x za hodinu.

Michal

To je taky fakt.. Uvidíme, co s tím udělá modernizace Brno – Přerov

tarten

A já už se skoro lek, že budem mít funkčí dálnici Praha – Ostrava dřív, než se přestanou prodávat auta na benzín.

Vojta

Bohužel to znamená zánik lávky u Kývalky, protože Lesy ČR někdy v roce 2008 prohlásily, že ju nepotřebují. Ale vedou tam významné pěší trasy.

kobras63

Nejen lávky, ale i části Popůvek a dalších obcí v okolí a hlavně ten neskutečný hluk.

JMM

Úsek mezi křižovatkami D1xD2 a D1xI/52 je, jak bylo napsáno, jeden z nejvytíženějších na cele D1. Jakékoliv omezení provozu v tomto úseku způsobuje dopravní kolaps nejen na D1 ale i v nejbližším okolí. Fronty na příjezdech dosahují ve špičkách i deseti kilometrů. Moc objížděk k dispozici není, pro nákladní dopravu prakticky žádná. Kamenem úrazu v tomto úseku jsou pravě mosty, u kterých proběhly opravy před cca deseti lety a přesto se musí většinou zcela přebudovat. To celou stavbu výrazně zdrží. Stavebním firmám by se to asi moc nelíbilo, ale nejrozumnější by bylo rozdělit stavbu mezi několik stavebních firem a stavět… Číst vice »

ZdendaP

Podle informačních letáků na webu ŘSD to nebude trvat „jen“ 8, ale dokonce 10 let. Pochopitelně jen když vše dobře půjde.

Daniel Bečvář

Poslední odstavec v článku je taky špatně, přestavba křižovatky s D2 není v plánu v příštím roce, ale až v roce 2025. Alespoň podle webu ŘSD.

rojo

Bohužel ještě nedávno bylo v letáku zahájení 2023, nyní až 2026…

rojo

*pardon, 2025

Jirka

četl jsem 8 pruhů, 6 let

Jan

8 let. 8 let. 8 let.
Dobře.

Micky

Bohužel to říkali i odborníci, že D1 se měla modrnozovat cela na 6 pruhů. Ale ne my se s tím budem plácat 25 let. Modernizace za modernizací.

Milan

Neexistuje nějaké vyčíslení o kolik mld a let více by vyšla rovnou přestavba na 3+3 v porovnání s tím co bylo provedeno ?

Vojtech

Několik procent. Mám to interně z jedné projekční stavební firmy, když mi popisovali lobbing, aby tam byl jeden konkrétní typ trubek v kanalizací na daném soutezenem úseku . A podobných rarit je tam 80%. Těch par procent je v ceně o opravdu skoro zanedbatelné množství materiálu navíc ( občas byl lobbing to opravdu udělat 3+3 už jen z důvodu, kam uplatnit starý materiál jako drť do podloží, aby se nemusel složité a daleko dovážet). Proto máme skoro extrémně široké jízdní pruhy a velké odstavné pasy, protože i teď na většině míst tam 3 užší pruhy snadno nakreslite. Ale koncept tak… Číst vice »

MartinS.

Já vím, že svět není ideální, ale ve veřejných zakázkách by nemělo být možné předepisovat v projektu konkrétní produkty (např. potrubí), ale jen vzorové produkty s tím, že zhotovitel následně může použít a nacenit produkt srovnatelných vlastností. A pokud jde o šířku D1, tak byla rekonstruována tak, aby bylo možné při uzavírce jednoho směru vést dopravu v druhém pásu v režimu 2+2 se dvěma standardními a dvěma zúženými pruhy, takže ano, už teď by se tam měly vejít 3 užší pruhy a odstavný, proto se ta dálnice o 3/4 metru rozšiřovala. Aby mohla být v celé délce třípruhová s plnohodnotným… Číst vice »

Jakub

Dekujeme za prispevek a zaslete adresu at Vam muzeme poslat klicenku.
Do stupne PDPS projektant nesmi udavat vyrobky pouzite ve stavbe.
Nasledne probehne VŘ. Po nem zhotovitel zpracuje projekt RDS, kde naopak musi byt predpepsane vsechny vyrobky a materialy v souladu s PJPK, ktere jdou nasledne na odsouhlaseni na RSD.
Napriklad zde PJPK pro svodidla:
http://www.pjpk.cz/svodidla/

Ondřej 2

To byli projektanti z tzb-info.cz? 💁‍♂️

MP3

Protože by se musely vykupovat pozemky, tak je pravděpodobné, že by se do teď nekoplo do země.

M19

Myslíte jako zcela uzavřít na 5-6 let, postavit třetí pruh v celé délce a pak otevřít naráz? To by vám mnozí poděkovali…

Pavel

Za ten stávající výsledný stav můžeme poděkovat ještě Bártovi. Následující ministři už nechtěli po x-té předělávat projekt s ohledem na havarijní stav dálnice a tak se zrekonstruovalo takto. Je to ostuda, ovšem když se podíváte na to, jak se dnes staví infrastruktura, tak tohle rozhodně jediná ostuda není. Žádný výhled do budoucna, stavění dvou pruhů tam, kde by intenzita provozu uživila dálnici, kruháče, úzké mosty, kompletně například ustala jakási modernizace silnic I. třídy (narovnávání nebezpečných úseků, normalizace na stejnou šířku apod.). Prakticky se pouze dodělávají projekty, které byly naplánovány před více než 10 lety a to často ještě zredukované tak,… Číst vice »

Paja

Pane, vy jednak lžete (ustala modernizace silnic 1. třídy – právě naopak, podívejte se na web ŘSD kolik toho běží v nejbližší době bude začínat) a druhak plácáte (rozšíření D1 na 6 pruhů asi nebylo o projektu, ale spíš o těch pozemcích co stát nemá a ani intenzity dopravy na Vysočině myšlenku na 6 pruh moc nepodporují)

tarten

Šestipruh přes Vysočinu je hladit hada bosou nohou. D35 je mnohem lepší. Kapacita stavebních firem není nekonečná.

Petr

Co se furt všichni bojíte o kapacitu stavebních firem? Když jde o prachy, tak si moc dobře poradí.

Jakub

A vy vite jak na tom stavebni firmy jsou? Minule vlady se strasne bali sem vzit byt jen jedineho uprchlika protoze pani Eva K. z Osove Bitysky napsala Buresoj na fb ze se moc boji, protoze ji soused pres plot rikal ze jsou moc zli. Stavbyvedoucim konci cestina na vetsine dopravnich staveb. V projekci se rozebiraji studenti uz ve druhem rocniku VS, kdyz jeste poradne nevi co je beton a ocel (mysleno predmety). Takze asi tak k tem kapacitam. Odbornost a chut jit delat na stavbu je znacne nedostatkova.

Asd

Myslím že by se zvládlo obojí. Podívejte se na Poláky jak ti staví.

Asd

Jaký problém je ty pozemky koupit? Když se chce všechno jde…

Ibragim z Bastru

A tyhle extrémně zatížené úseky na 8 pruhů. …

Jarda Novy

Dobrý den,opravdu opět špičkový výkon ŘSD a stavebních firem…28 km rozšíření o jeden pruh opravdu obdivuhodné..Rakušané za tu dobu rozšíříli A 1od Vídně až do Lince…Amatéři :-)))

Geralt

Nebylo by lepší než se s tím s**t 8 let tu dálnici prostě na rok úplně zavřít a přebudovat? Stejně jako se úplně zavřel 1. koridor mezi Brnem a Blanskem z důvodu modernizace.

Stráťa

Zavřít jeden z nejvytíženějších úseků v republice který široko daleko nemá vhodnou objízdnou trasu? To zní jako recept na moc zajímavej dopravní kolaps…

M19

A kudy povedete objízdné trasy?

Blume

To je jednoduch, po stare brnenske, prece 😁

Paja

Jedna věc je, kudy těch 90 tisíc aut bude jezdit, jiná pak je … vy víte že by se to stihlo za rok? Koridor se sice na rok zavře, ale bude to jen rekonstrukce, zádné rozšíření, přebudování, narovnání …

Gwann

tak nápad vskutku nevšední, jen se vážený račte podívat, kudy by to od holubic po ostrovacice šlo táhnout…a myslím, že nejpozději po měsíci by se nahodou objevily na vjezdech do Brna značky…zákaz vjezdu nad 3,5t odůvodněné nějakými padajícími mosty…

tyhle intenzity by rozhodně nepobral už tak kolabujici prutah ostravska-opustena-porici nehledě na to, že není jak se bez D1 hlavně v úseku směrem na západ na něj vůbec dostat. co z dopravou z D52 a hlavně z D2 ani nemluvě…dálnice končí semaforem na křižovatce s Kastanovou….

opravdu, jednodusi lidé mají jednoduchý recept…na zaručenou katastrofu

tarten

To není totéž. Na (skutečné) dálnici se 4 zúžené pruhy do dvou narvat dají. Na železniční dvoukolejce takový trik není jak udělat, když potřebujete zaseknout dvě koleje…

Jiří Kocurek

Jo, to jak na 2 týdny zavřít vodu i kanalizaci, aby rekonstrukce v ulici proběhla rychleji. A místní po dobu 2 týdnů … budou chodit do vedlejší ulice na záchod.