Modernizace D1 bude letos pokračovat. Rozšiřování na šest pruhů u Brna potrvá osm let
Dálnici čeká rozšíření na šest pruhů od 182. kilometru, kde se připojuje silnice od Třebíče, až po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice na Uherské Hradiště.
Ředitelství silni a dálnic (ŘSD) hodlá letos ve druhé polovině roku zahájit rozšiřování dálnice D1 kolem Brna na šest pruhů. Práce se budou týkat zhruba třiceti kilometrů, silničáři chtějí začít mezi kilometry 194 a 196, tedy mezi křižovatkami se silnicí na Vídeň a s dálnicí D2.
Přestavba samotných křižovatek přijde na řadu až se zahájením rozšiřování navazujících úseků. Řidiči pojedu v obou směrech ve dvou zúžených pruzích tak, jak byli zvyklí předchozích devět let při modernizaci D1 mezi Prahou a Brnem, řekl novinářům ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala.
Dálnici D1 čeká postupné rozšíření na šest pruhů od 182. kilometru, kde se připojuje silnice první třídy směrem od Třebíče, až po 210. kilometr, kde se odpojuje silnice první třídy směrem na Uherské Hradiště a dále na Slovensko. Podle serveru Seznam Zprávy potrvají práce nejméně osm let. Úsek kolem 196. kilometru „déjedničky“ patří k vůbec nejvytíženějším na české dálniční síti, denně jím projede až devadesát tisíc aut.
„Aktuálně máme stavební povolení, které ale ještě musíme změnit. Původně jsme chtěli most přes železnici opravit, ale musíme ho postavit nový,“ řekl Fiala. Ještě v lednu by chtělo ŘSD zahájit soutěž na stavební firmu, která dálnici bude rozšiřovat. Pokud bude soutěž bez problémů, mělo by se začít ve druhé polovině roku. „Přeneseme do stavby všechno, co jsme se naučili při modernizaci. A jízdní pásy by měly být o 50 až 75 centimetrů širší, aby se lidé nebáli vjíždět do levého pruhu,“ řekl Fiala. I tak lze ale podle něj očekávat obtíže minimálně v dopravních špičkách.
Zhruba o rok později by stavbaři měli začít přestavovat křižovatku s dálnicí D2. Křižovatka na 194. kilometru přijde na řadu až s celým sousedním úsekem.