Modernizace „Belgičanek“ předčasně skončí, CZ LOKO začala s posledním kusem
Výrobce potřebuje posílit kapacitu na produkci dieselových lokomotiv.
Společnost CZ LOKO předčasně skončí s modernizací lokomotiv Class 12 na EffiLiner 3000. Důvodem je posílení výrobních kapacit u dieselových lokomotiv.
CZ LOKO koupilo dvanáct elektrických lokomotiv, které jezdily původně v Belgii a i proto se jim na české železnici začalo přezdívat Belgičanka. Firma je kompletně zmodernizovala a nasadila na trhu jako EffiLiner 3000. Zatím proměnou prošlo celkem osm lokomotiv, u posledního probíhá modernizace nyní. „Na 99,9 % se už poslední tři Class 12 předělávat nebudou,“ potvrdil Jan Hošek z CZ LOKO.
Podle něj jde o krok, který je způsoben hlavně potřebou posílení výrobních kapacit u dieselových lokomotiv. „Jde o segment, který je pro nás zásadní,“ vysvětlil Hošek. CZ LOKO je zakázkově aktuálně velmi vytíženo, má velké kontrakty jak pro tuzemské ČD Cargo, tak i řadu zahraničních dopravců.
Lokomotiva jezdí jako řada 365.0. První stroj vyjel v roce 2017, CZ LOKO ji má i ve svém lokomotivním poolu, z kterého hnací vozidla pronajímá dopravcům. Dvousystémová lokomotiva začala jezdit v Belgii v druhé polovině 80. let minulého století. V Česku prošla kompletní modernizací, kdy z ní zůstal prakticky jen podvozek a rám.
„Celkově projekt EffiLineru 3000 hodnotíme jako úspěšný. Mimo jiné jsme si díky němu osvojili technologie, které využijeme při vývoji duálních lokomotiv,“ dodal Hošek.